• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par preču un pakalpojumu kvalitāti, patērētāju aizsardzību. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 25.08.1999., Nr. 270/273 https://www.vestnesis.lv/ta/id/18691

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Centrālā vēlēšanu komisijas lēmums Nr.5

Par atlīdzību vēlēšanu komisiju locekļiem un personām, kuras pilnvarotas veikt parakstu vākšanu

Vēl šajā numurā

25.08.1999., Nr. 270/273

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Par preču un pakalpojumu kvalitāti, patērētāju aizsardzību

Vakar, 24. augustā, MK sēdē tika pieņemti noteikumi "Kārtība, kādā piesakāms patērētāja prasījums par nepienācīgas kvalitātes preci vai pakalpojumu, un preces vai izgatavotās lietas ekspertīzes kārtība". Šo noteikumu teksts būs jāizvieto tirdzniecības vai pakalpojumu sniegšanas telpā katram labi redzamā vietā.

Ministru kabineta noteikumu projekts noteic kārtību, kādā piesakāms patērētāja prasījums par nepienācīgas kvalitātes preci vai pakalpojumu un veicama preces vai izgatavotās lietas ekspertīze. Noteikumu projekts paredz, ka patērētājs ir tiesīgs pieteikt prasījumu likumā noteiktajā termiņā ražotājam, pārdevējam vai pakalpojumu sniedzējam, un nosaka, kādā kārtībā ražotājam, pārdevējam vai pakalpojumu sniedzējam jāizskata patērētāja prasījums. Noteikumu projekts arī noteic kārtību, kādā nesaskaņu gadījumos veicama preces vai lietas ekspertīze, lai noskaidrotu preces vai lietas atbilstību normatīvo aktu vai normatīvtehnisko dokumentu prasībām un līguma noteikumiem, kā arī trūkumu veidu un rašanās cēloņus.

Ja pārdevējs nepiekrīt izpildīt patērētāja mutiski izteiktu prasījumu attiecībā uz preces vai pakalpojuma trūkumiem, tad prasījuma pieteikumu iesniedz rakstiski. Tajā jānorāda:

1) konstatētie preces vai pakalpojuma trūkumi;

2) prasījuma pieteicēja vārds, uzvārds un dzīves vai uzturēšanās vieta (juridiskajām personām — nosaukums un juridiskā adrese);

3) iesniegšanas datums;

4) dokumenti, kas pievienoti prasījuma pieteikumam.

Ja patērētājs ir iesniedzis prasību atbilstoši noteikumiem, tad ražotājam, pārdevējam vai pakalpojumu sniedzējam ne vēlāk kā trīs dienu laikā jāsniedz patērētājam rakstiska atbilde par pieņemto lēmumu attiecībā uz patērētāja prasības pieteikumā izvirzīto prasību. Ja patērētājs pieprasīs preces apmaiņu pret pienācīgas kvalitātes tādu pašu vai ekvivalentu preci un pārdevējs nevarēs šo prasību izpildīt, tad viņa pienākums ir atmaksāt par preci samaksāto naudas summu.

Ja pārdevējs vai pakalpojumu sniedzējs nepiekrīt izpildīt patērētāja prasību bez preces vai izgatavotās lietas ekspertīzes, tad šo lēmumu paziņo patērētājam un ne vēlāk kā trīs dienu laikā no prasījuma pieteikuma saņemšanas dienas piesaka preces vai izgatavotās lietas ekspertīzi un nogādā ekspertīzei pakļaujamo preci vai lietu Patērētāju tiesību aizsardzības centrā vai citā uzraudzības un kontroles iestādē, kuras kompetencē ir patērētāju tiesību aizsardzība attiecīgajā jomā.

Kaspars Paupe,

EM preses sekretārs

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!