Par bērnu uzticības tālruņa darbību
Saeimas Bērnu tiesību aizsardzības apakškomisija 13.janvārī pauda atzinību bērnu un jauniešu vidē uzticību iemantojušajam bezmaksas tālrunim, uz kuru zvanot viņi var stāstīt par savām problēmām un lūgt palīdzību, kā arī iemācīties runāt par sevi un uzticēties citiem.
Lai gan kopš tālruņa darbības uzsākšanas zvanītāju skaits ir sarucis, tomēr pieaudzis tālrunim nodoto ziņojumu apjoms par smagiem bērnu tiesību pārkāpumu gadījumiem. 2007.gadā tālruņa darbinieki bāriņtiesas, sociālos dienestus un policiju informējuši par 91 šādu gadījumu, bet 2008.gadā – jau par 137 gadījumiem, deputātus informēja Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas vadītāja Laila Rieksta-Riekstiņa.
Speciālisti norāda, ka šo satraucošo tendenci lielā mērā veicina bezdarbs un nabadzība, kad bieži vecāki savas dusmas un personiskās neveiksmes vērš pret saviem bērniem.
Uz uzticības tālruni katru dienu zvana vairāk nekā 500 bērnu, un tas liecina, ka bērni uzticas tālruņa darbiniekiem un izmanto iespēju saņemt padomu, kā rīkoties sarežģītā situācijā, vai arī atbalstu, nonākot grūtībās. Visvairāk bērni jautā par attiecībām skolā un ģimenē, kā arī par attiecībām starp meitenēm un zēniem. Nereti uzticības tālrunim zvana arī bērnu vecāki, lūdzot palīdzēt saprast savas atvases.
Uzticības tālrunis darbību sāka 2006.gada 1.februārī, un pagājušajā gadā atbildes un psiholoģiskas konsultācijas sniegtas uz 559 077 zvaniem.
Saeimas preses dienests