• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2008. gada 22. decembra noteikumi Nr. 1066 "Noteikumi par darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma 1.4.1.1.1.apakšaktivitāti "Kompleksi atbalsta pasākumi iedzīvotāju integrēšanai darba tirgū"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 29.01.2009., Nr. 16 https://www.vestnesis.lv/ta/id/187064

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.1112

Noteikumi par ieviešamās elektroenerģijas ražošanas jaudas apmaksas konkursu

Vēl šajā numurā

29.01.2009., Nr. 16

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 1066

Pieņemts: 22.12.2008.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Ministru kabineta noteikumi Nr.1066

Rīgā 2008.gada 22.decembrī (prot. Nr.94 82.§)

Noteikumi par darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.4.1.1.1.apakšaktivitāti “Kompleksi atbalsta pasākumi iedzīvotāju integrēšanai darba tirgū”

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.4.prioritātes “Sociālās iekļaušanas veicināšana” 1.4.1.pasākuma “Sociālā iekļaušana” 1.4.1.1.aktivitātes “Iedzīvotāju ekonomiskās aktivitātes stimulēšana” 1.4.1.1.1.apakšaktivitāti “Kompleksi atbalsta pasākumi iedzīvotāju integrēšanai darba tirgū” (turpmāk – aktivitāte);

1.2. Eiropas Sociālā fonda projektu (turpmāk – projekts) iesniegumu vērtēšanas kritērijus;

1.3. prasības projekta iesniedzējam;

1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.

2. Aktivitātes mērķis ir atbalstīt iedzīvotāju motivācijas un konkurētspējas paaugstināšanu darba tirgū, nodrošinot kompleksus atbalsta pasākumus, lai ekonomiski neaktīviem iedzīvotājiem, bezdarbniekiem un personām, kas, atgriežoties Latvijā pēc uzturēšanās ārzemēs, saskaras ar grūtībām iekļauties darba tirgū, uzlabotu integrēšanās iespējas darba tirgū.

3. Aktivitātes mērķi sasniedz, īstenojot šo noteikumu 6.punktā minētās darbības un izpildot šādus uzraudzības rādītājus:

3.1. iznākuma rādītāju – kompleksos atbalsta pasākumos iesaistītas 13 900 personas, no kurām:

3.1.1. Rīgas plānošanas reģionā – 2 483 personas;

3.1.2. Vidzemes plānošanas reģionā – 3 140 personas;

3.1.3. Kurzemes plānošanas reģionā – 2 379 personas;

3.1.4. Zemgales plānošanas reģionā – 2 093 personas;

3.1.5. Latgales plānošanas reģionā – 3 805 personas;

3.2. rezultāta rādītāju – 35 procenti no atbalstītajām personām kļūst ekonomiski aktīvas (strādā algotu darbu vai piedalās aktīvajos nodarbinātības pasākumos, kuri paredz darba līguma slēgšanu atbilstoši normatīvajiem aktiem par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem) sešu mēnešu laikā pēc atbalsta saņemšanas.

4. Aktivitātes mērķa grupa ir:

4.1. personas, kuras ieguvušas bezdarbnieka statusu un pieder pie vienas no šādām mērķa grupām:

4.1.1. personas no 15 līdz 24 gadu vecumam;

4.1.2. personas, kurām ir noteikta invaliditāte (tai skaitā personas ar garīga rakstura traucējumiem);

4.1.3. personas sešu mēnešu laikā pēc bērna kopšanas atvaļinājuma beigām;

4.1.4. personas, kurām līdz valsts vecuma pensijas piešķiršanai nepieciešamā vecuma sasniegšanai atlikuši ne vairāk kā pieci gadi;

4.1.5. ilgstošie bezdarbnieki;

4.1.6. personas pēc soda izciešanas brīvības atņemšanas iestādēs;

4.1.7. personas, kurām ir alkoholisko, narkotisko, psihotropo vai toksisko vielu atkarība;

4.2. personas, kuras nemeklē darbu, bet atbilst citiem Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likumā noteiktajiem bezdarbnieka statusa iegūšanas nosacījumiem (ekonomiski neaktīvie iedzīvotāji);

4.3. personas, kuras atgriezušās Latvijā pēc ilgstošas (ilgākas par vienu gadu) uzturēšanās ārzemēs.

5. Šo noteikumu 4.2. un 4.3.apakšpunktā minētās personas var saņemt atbalstu projekta ietvaros, ja ir ieguvušas bezdarbnieka statusu.

6. Projekta ietvaros atbalstāmas ir šādas darbības:

6.1. konsultācijas:

6.1.1. individuālas speciālistu konsultācijas personas pašapziņas paaugstināšanai un motivēšanai integrēties darba tirgū;

6.1.2. individuālas ārstnieciskās konsultācijas personības problēmu risināšanai;

6.1.3. karjeras plānošanas konsultācijas;

6.1.4. ergoterapeita konsultācijas personām, kurām noteikta invaliditāte, šo noteikumu 6.6.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;

6.2. grupu nodarbības, lai paaugstinātu motivāciju integrēties darba tirgū un stiprinātu iegūto motivāciju;

6.3. sadzīves organizēšana un ierastās vides maiņa;

6.4. higiēnas prasību nodrošināšanas praktisko pasākumu kopums;

6.5. pasākumi atkarības problēmas risināšanai personām, kurām ir alkohola, narkotisko, psihotropo vai toksisko vielu atkarība:

6.5.1. ārsta palīdzība atkarības problēmu risināšanai;

6.5.2. noturības stiprināšana atkarības problēmu risināšanai;

6.5.3. nodarbības līdzatkarības mazināšanai;

6.6. pasākumi darba prasmju attīstībai darba vadītāja uzraudzībā līdz sešiem mēnešiem:

6.6.1. darba terapija elementāro darba prasmju atjaunošanai vai apguvei (darbs no vienas līdz divām stundām darbdienā);

6.6.2. īslaicīgs algots darbs jeb darba izmēģinājumi apgūto darba prasmju nostiprināšanai (darbs no divām līdz četrām darbdienām nedēļā, atlikušajās darbdienās – individuālas speciālistu konsultācijas, dalība grupu darbā un pasākumos atkarības problēmas risināšanai);

6.6.3. praktiska apmācība darba vietā 40 stundas nedēļā (profesionālo prasmju apguve vai pilnveide);

6.7. finanšu atbalsts ģeogrāfiskās mobilitātes veicināšanai. Šo atbalstu sniedz darba meklējuma un darba pārbaudes termiņa laikā, kas nav īsāks par trim mēnešiem, ja darba vieta atrodas ārpus deklarētās dzīvesvietas administratīvās teritorijas un ir pārsniegts Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likumā piedāvātās darba vietas sasniedzamības ierobežojums. Šo atbalstu neapvieno ar citām šo noteikumu 6.punktā atbalstāmajām darbībām;

6.8. pavadoņa, asistenta un surdotulka pakalpojumu nodrošināšana personām, kurām noteikta invaliditāte, visās projekta ietvaros atbalstāmajās darbībās, izņemot šo noteikumu 6.9. un 6.10.apakšpunktā minētās darbības;

6.9. projekta vadība;

6.10. informācijas un publicitātes pasākumi par projekta īstenošanu.

7. Šo noteikumu 6.1., 6.2., 6.3., 6.4., 6.5., 6.6., 6.7. un 6.8.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību organizēšanā Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmējs (turpmāk – finansējuma saņēmējs) piemēro kārtību, kas noteikta normatīvajos aktos par aktīvo nodarbinātības pasākumu un preventīvo bezdarba samazināšanas pasākumu organizēšanas un finansēšanas kārtību un pasākumu īstenotāju izvēles principiem, ja šie noteikumi nenosaka citādi.

8. Aktivitāti īsteno ierobežotas projektu iesniegumu atlases veidā. Atbildīgā iestāde minēto atlasi organizē vismaz divas reizes.

9. Aktivitātei pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 15 223 940 latu, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums 12 940 349 lati un valsts budžeta finansējums 2 283 591 lats:

9.1. pirmajai ierobežotas projektu iesniegumu atlases kārtai – 7 611 970 latu;

9.2. otrajai ierobežotas projektu iesniegumu atlases kārtai – 7 611 970 latu.

II. Atbildīgā iestāde un sadarbības iestāde un to kompetences sadalījums

10. Aktivitātes ietvaros atbildīgās iestādes funkcijas nodrošina Labklājības ministrija. Atbildīgā iestāde:

10.1. izveido ierobežotas projektu iesniegumu atlases projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk – komisija);

10.2. nosūta uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu ierobežotam projektu iesniedzēju lokam;

10.3. sniedz informāciju projekta iesniedzējam par projekta iesnieguma sagatavošanu un izstrādā palīgmateriālu projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanai;

10.4. izvērtē projektu iesniegumu un pieņem pārvaldes lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu, ja nav ievērotas šajos noteikumos minētās prasības;

10.5. uzkrāj datus par projekta iesniegumiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu;

10.6. piedalās vienošanās par projekta īstenošanu (turpmāk – vienošanās) projekta izstrādē;

10.7. saskaņo šo noteikumu 66.punktā minētos projekta grozījumus un, ja ir iebildumi, sniedz atzinumu par konstatētajiem trūkumiem projekta grozījumos;

10.8. plāno un īsteno informatīvus pasākumus par aktivitātes īstenošanu, tai skaitā publicē informāciju par aktivitātes ietvaros apstiprinātajiem projektiem;

10.9. nodrošina, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 9.punktā minētās aktivitātes īstenošanai pieejamais attiecināmais finansējums un uzrauga pieejamā Eiropas Sociālā fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999 (turpmāk – Padomes regula Nr.1083/2006), 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes līmenī.

11. Sadarbības iestādes funkcijas nodrošina Nodarbinātības valsts aģentūra. Sadarbības iestāde:

11.1. izstrādā vienošanās projektu;

11.2. slēdz vienošanos ar finansējuma saņēmēju;

11.3. izstrādā metodiskos palīgmateriālus finansējuma saņēmējam, kurš Eiropas Savienības fondu ietvaros veic iepirkumu saskaņā ar Publisko iepirkumu likumu un kas ir pasūtītājs minētā likuma izpratnē;

11.4. izskata finansējuma saņēmēja iepirkuma plānu un iesniedz to Iepirkumu uzraudzības birojā;

11.5. izskata un apstiprina finansējuma saņēmēja iesniegtos projekta progresa pārskatus;

11.6. sniedz informāciju valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu sagatavošanai, ievērojot normatīvos aktus, kas nosaka valsts budžeta finanšu vadības un valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtību Eiropas Savienības fonda līdzfinansēto projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai;

11.7. nodrošina projektu īstenošanas uzraudzību un kontroli, tai skaitā veic pārbaudes projektu īstenošanas vietā un vada Padomes regulas Nr.1083/2006 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi projektu līmenī;

11.8. sniedz informāciju finansējuma saņēmējam par vienošanās noteikumu izpildi;

11.9. pārbauda finansējuma saņēmēja iesniegtos maksājumu pieprasījumus, apstiprina attiecināmo izdevumu summas un sagatavo maksājuma uzdevumus, kā arī sagatavo izdevumu deklarācijas un nosūta tās pārbaudei vadošajai iestādei;

11.10. apstiprina projekta grozījumus, ievērojot šo noteikumu 65. un 67.punkta nosacījumus, bet 66.punktā minētajā gadījumā –, ja atbildīgā iestāde ir saskaņojusi projekta grozījumus;

11.11. sniedz informāciju atbildīgajai iestādei par aktivitātes īstenošanai pieejamā Eiropas Sociālā fonda finansējuma apguvi;

11.12. uzkrāj datus par projektiem atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu;

11.13. plāno un īsteno sabiedrības informēšanas pasākumus par projektu īstenošanu.

12. Sadarbības iestāde ir atbildīgās iestādes funkcionālā pārraudzībā.

III. Prasības projekta iesniedzējam

13. Projekta iesniedzējs ir iestāde (darba tirgus institūcija), kas saskaņā ar Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likumu īsteno valsts politiku bezdarba samazināšanas un bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta jomā, sadarbojas ar valsts un pašvaldību institūcijām, nevalstiskajām organizācijām, kā arī fiziskajām un juridiskajām personām.

14. Ja projekta iesniegums tiek apstiprināts, projekta iesniedzējs ir vienīgais finansējuma saņēmējs, kas vienojas ar sadarbības iestādi par projekta īstenošanu.

15. Maksimālais attiecināmais Eiropas Sociālā fonda finansējuma apmērs ir 85 procenti no kopējās projekta attiecināmo izmaksu kopsummas.

16. Projekta minimālā attiecināmo izmaksu kopsumma nav ierobežota, maksimālā attiecināmo izmaksu kopsumma ir 7 611 970 latu. Līdz šo noteikumu 68.punktā minētās nemainīgās likmes noteikšanai projekta iesnieguma maksimālā attiecināmā izmaksu kopsumma ir 6 850 773 lati.

IV. Projektu iesniegumu atlase

17. Atbildīgā iestāde nosūta projekta iesniedzējam, kas atbilst šo noteikumu 13.punktā noteiktajām prasībām, uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu (turpmāk – uzaicinājums):

17.1. līdz 2009.gada 31.martam – pirmās ierobežotas projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanai;

17.2. līdz 2011.gada 31.martam – otrās ierobežotas projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanai.

18. Uzaicinājumā norāda:

18.1. projekta iesnieguma iesniegšanas kārtību, ja to iesniedz personīgi, nosūta pa pastu vai elektroniski;

18.2. projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu. Termiņš nav īsāks par 30 dienām no uzaicinājuma nosūtīšanas dienas;

18.3. tīmekļa vietni, kurā ievietoti projekta iesnieguma sagatavošanai izmantojamie dokumenti (šie noteikumi un palīgmateriāls projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanai);

18.4. tīmekļa vietni, kurā ievietots vienošanās projekts;

18.5. šo noteikumu 60.1. vai 60.2.apakš­punktā minēto projekta īstenošanas laikposmu.

19. Projekta iesniegumu iesniedz, ievērojot šādas prasības:

19.1. projekta iesniedzējs iesniedz vienu projekta iesniegumu;

19.2. projekta iesniegums sastāv no aizpildītas projekta iesnieguma veidlapas (pielikums) un šādiem dokumentiem:

19.2.1. projekta iesniedzēja aptaujas lapas par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu, kas noteikta normatīvajos aktos par kārtību, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās;

19.2.2. projekta budžetā paredzēto materiāli tehnisko līdzekļu un aprīkojuma īres, nomas un iegādes izmaksu aprēķinus pamatojošiem dokumentiem (attiecināms, ja projekta īstenošanai tiek plānots materiāli tehniskais nodrošinājums);

19.3. projekta iesnieguma veidlapas sadaļas, apakšsadaļas un to nosaukumus nemaina un nedzēš;

19.4. noformējot projekta iesniegumu, projekta iesniedzējs nodrošina tā atbilstību šo noteikumu 26.1.apakšpunktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem. Sagatavojot projekta iesniegumu, projekta iesniedzējs nodrošina tā satura atbilstību šo noteikumu 26.2.apakšpunktā minētajiem atbilstības kritērijiem un 26.3.apakšpunktā minētajiem kvalitātes kritērijiem;

19.5. aizpildot projekta iesnieguma veidlapas sadaļas, projekta iesniedzējs nodrošina sniedzamās informācijas savstarpējo atbilstību, tas ir, aprakstot projekta aktualitāti, identificējot problēmu un tās risinājumu, saista to ar projekta mērķi, sasniedzamajiem rezultātiem, plānotajām projekta aktivitātēm, laika un attiecināmo izmaksu plānojumu, izvēlēto mērķa grupu un projekta īstenošanas noteikumiem;

19.6. aizpildot projekta iesniegumu, projekta iesniedzējs nepieciešamās projekta izmaksas plāno atbilstoši šo noteikumu 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 68. un 69.punktā minētajām izmaksām un to apmēra ierobežojumiem, sniedzot projektā plānoto izmaksu pamatojumu un nodrošinot to atbilstību projekta mērķim, plānotajām aktivitātēm un sagaidāmajiem rezultātiem. Eiropas Sociālā fonda finansējumu projekta iesniegumā plāno tikai projekta attiecināmo izmaksu segšanai;

19.7. projekta iesniegumu atbildīgajā iestādē var iesniegt:

19.7.1. papīra formā trijos eksemplāros (oriģinālu un divas kopijas ar attiecīgu norādi “oriģināls” vai “kopija”). Projekta iesniegumu noformē atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas prasības;

19.7.2. elektroniski (projekta iesniegumam jābūt parakstītam ar drošu elektronisko parakstu atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošo normatīvo aktu prasībām);

19.8. projekta iesniegumu iesniedz šo noteikumu 18.2.apakšpunktā minētajā uzaicinājumā norādītajā termiņā personīgi, pa pastu vai elektroniski.

20. Atbildīgā iestāde reģistrē iesniegto projekta iesniegumu tā saņemšanas dienā, kā arī piešķir tam identifikācijas numuru. Apliecinājumu par projekta iesnieguma saņemšanu atbildīgā iestāde projekta iesniedzējam izsniedz personīgi tajā pašā dienā vai divu darbdienu laikā nosūta pa pastu vai elektroniski (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu).

21. Atbildīgajai iestādei ir tiesības organizēt ierobežotu projektu iesniegumu papildu atlasi, neievērojot šo noteikumu 17.1. un 17.2.apakšpunktā minētos termiņus uzaicinājuma nosūtīšanai, ja:

21.1. šo noteikumu 18.2.apakšpunktā noteiktajā termiņā projekta iesniedzējs nav iesniedzis projekta iesniegumu;

21.2. projekta iesniegums ir noraidīts;

21.3. projekta iesniegums ir apstiprināts par summu, kas ir mazāka par šo noteikumu 9.1. un 9.2.apakšpunktā attiecīgajai atlases kārtai noteikto attiecināmo izmaksu kopsummu.

V. Projektu iesniegumu vērtēšana

22. Aktivitātes ietvaros iesniegto projektu iesniegumu vērtēšanu nodrošina komisija. Komisiju izveido šādā kārtībā:

22.1. komisijas personālsastāvu (komisijas priekšsēdētāju, balsstiesīgos komisijas locekļus un to aizvietotājus) veido Labklājības ministrijas pārstāvji, un to apstiprina atbildīgās iestādes vadītājs;

22.2. vadošās iestādes un sadarbības iestādes pārstāvjiem ir tiesības piedalīties komisijas sēdēs novērotāja statusā;

22.3. komisijas locekļa vai tā aizvietotāja prombūtnē viņu aizstāj cits deleģēts pārstāvis.

23. Komisijas darbību nosaka atbildīgās iestādes izstrādāts un apstiprināts komisijas nolikums.

24. Projekta iesnieguma atbilstību vērtē, pamatojoties uz šo noteikumu 26.punktā minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem un izmantojot atbildīgās iestādes izstrādāto projektu iesniegumu atlases un vērtēšanas kārtību, kā arī projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapas, kas minētas normatīvajos aktos par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu un nosaka Eiropas Savienības fondu vadības un kontroles sistēmas izveidošanas prasības. Šajā punktā minētos dokumentus atbildīgā iestāde publicē tīmekļa vietnē (www.lm.gov.lv/sf).

25. Projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 26.1. un 26.2.apakšpunktā noteiktajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem vērtē ar “Jā” (atbilst) vai “Nē” (neatbilst). Projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 26.3.apakšpunktā noteiktajiem vērtēšanas kritērijiem vērtē, piešķirot noteiktu punktu skaitu.

26. Projekta iesniegumu vērtē pēc šādiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem:

26.1. administratīvie kritēriji (noformēšanas un iesniegšanas atbilstības kritēriji):

26.1.1. vai projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu ierobežotai projektu iesniegumu atlasei;

26.1.2. vai projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes noteiktajā termiņā;

26.1.3. vai projekta iesniegumu ir parakstījusi projekta iesniedzēja pilnvarotā persona (atbildīgā amatpersona);

26.1.4. vai projekta iesniegums ir noformēts atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošo normatīvo aktu prasībām (attiecināms, ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniski);

26.1.5. vai projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā;

26.1.6. vai projekta iesniegums ir sagatavots valsts valodā;

26.1.7. vai ir iesniegts šo noteikumu 19.7.1.apakšpunktā noteiktais projekta iesnieguma eksemplāru (oriģināla un kopiju) skaits un tie ir atbilstoši apliecināti (attiecināms, ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā);

26.1.8. vai projekta iesnieguma oriģināls un tā kopijas ir cauršūtas (caurauklotas) (attiecināms, ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā);

26.1.9. vai projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts un sagatavots atbilstoši projekta iesnieguma veidlapai, vai ir pievienoti šo noteikumu 19.2.1. un 19.2.2.apakšpunktā minētie dokumenti;

26.1.10. vai projekta iesnieguma kopijas atbilst projekta iesnieguma oriģinālam (attiecināms, ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā);

26.1.11. vai visas projekta iesnieguma eksemplāru (oriģināla un kopiju) lapas ir numurētas (attiecināms, ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā);

26.1.12. vai projekta iesnieguma finanšu aprēķins ir veikts latos;

26.1.13. vai projekta iesnieguma finanšu aprēķins ir izstrādāts aritmētiski precīzi un atbilstoši projekta iesnieguma veidlapas prasībām;

26.1.14. vai projekta iesniegumā paredzētais Eiropas Sociālā fonda finansējuma apmērs nepārsniedz šo noteikumu 15.punktā minēto finansējuma apmēru;

26.1.15. vai projekta iesniegumā norādītā attiecināmo izmaksu kopsumma nepārsniedz šo noteikumu 16.punktā minēto maksimālo projekta finansējuma apmēru;

26.1.16. vai projekta iesniegumā iekļautās izmaksas atbilst šo noteikumu 48., 49., 50., 51., 52., 53., 55., 56. un 68.punktā minētajām izmaksām;

26.1.17. vai projekta iesniegumā plānotās izmaksas nepārsniedz šo noteikumu 50., 54., 56., 57., 69.punktā un 49.1.1., 49.1.2., 49.2.1., 49.2.2., 49.2.3., 49.3.1., 49.3.2.apakš­punktā minēto izmaksu apmēra ierobežojumu;

26.1.18. vai projekta īstenošanas termiņi un izmaksu sadalījums pa gadiem atbilst šo noteikumu 60.1. vai 60.2.apakšpunktā minētajam projekta īstenošanas periodam;

26.2. atbilstības kritēriji (saturiskās, finanšu un īstenošanas atbilstības kritēriji):

26.2.1. vai projekta mērķis sekmē šo noteikumu 2.punktā minētā aktivitātes mērķa sasniegšanu;

26.2.2. vai projekta iesniegumā plānoto izdevumu nepieciešamība ir pamatota;

26.2.3. vai projekta iesniegums pamato izvēlētās mērķa grupas vajadzības un identificē risināmās problēmas;

26.2.4. vai projekta iesniegumā plānotās projekta aktivitātes paredz projektā definētās problēmas risināšanu;

26.2.5. vai projekta iesniegumā plānotie iznākumu rādītāji un rezultātu rādītāji sekmē šo noteikumu 3.punktā minēto uzraudzības rādītāju sasniegšanu;

26.2.6. vai projekta iesniegums paredz nodrošināt sasniegto rezultātu uzturēšanu pēc projekta pabeigšanas;

26.2.7. vai projekta iesniegumā ir definēti projekta īstenošanas personāla darba pienākumi un tā kvalifikācijas prasības;

26.2.8. vai projekta iesniegumā ir definēti projekta administrēšanas personāla darba pienākumi un tā kvalifikācijas prasības;

26.2.9. vai projekta iesniegums atspoguļo esošo un plānoto materiāli tehnisko nodrošinājumu (attiecināms, ja projekta īstenošanai tiek plānots materiāli tehniskais nodrošinājums);

26.2.10. vai projekta iesniegums atspoguļo projekta vadības, uzraudzības un kvalitātes nodrošināšanas sistēmu;

26.2.11. vai projekta iesniegumā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst šo noteikumu 62. un 63.punktā minētajām prasībām;

26.3. kvalitātes kritēriji (specifiski politikas ieviešanas kritēriji):

26.3.1. projekts nodrošina pakalpojumu pieejamību iedzīvotājiem no teritorijām ar augstu bezdarba, īpaši ilgstošā bezdarba, līmeni;

26.3.2. projekta iesniegumā izvērtēta iespējamo pasākumu ietekme uz vietējo darba tirgu;

26.3.3. projekts nodrošina līdzšinēji veikto ieguldījumu pēctecību;

26.3.4. projektā paredzētas aktivitātes, kas sekmē vienlīdzīgu iespēju pamatprincipu ievērošanu (dzimumu līdztiesība, aktīvās novecošanās un personu ar invaliditāti tiesības);

26.3.5. projekta iesniegumā ir identificēti un atspoguļoti projekta īstenošanas riski, novērtēta to ietekme un iestāšanās varbūtība, kā arī noteikti riskus mazinošie pasākumi;

26.3.6. projekts nodrošina inovatīvus pakalpojumus mērķa grupai;

26.3.7. projekts ietver komplekso atbalsta pasākumu izvērtējumu.

27. Par šo noteikumu 26.3.1.apakšpunktā minētā kvalitātes kritērija atbilstību piešķir maksimāli 10 punktus. Tā atbilstības noteikšanai piemēro šādus apakškritērijus un punktu skaitu:

27.1. projekta iesniegumā paredzēts nodrošināt pakalpojumu pieejamību teritorijās, kur ilgstošo bezdarbnieku īpatsvars no ekonomiski aktīvo iedzīvotāju skaita ir lielāks par vidējo rādītāju valstī vairāk nekā divas reizes – pieci punkti;

27.2. projekta iesniegumā paredzēts nodrošināt pakalpojumu pieejamību teritorijās, kur ilgstošo bezdarbnieku īpatsvars no ekonomiski aktīvo iedzīvotāju skaita ir lielāks par vidējo rādītāju valstī, bet ne vairāk kā divas reizes – trīs punkti;

27.3. projekta iesniegumā paredzēts nodrošināt pakalpojumu pieejamību teritorijās, kur ilgstošo bezdarbnieku īpatsvars no ekonomiski aktīvo iedzīvotāju skaita atbilst valsts vidējam rādītājam vai ir mazāks – divi punkti.

28. Par šo noteikumu 26.3.2.apakšpunktā minētā kvalitātes kritērija atbilstību piešķir maksimāli astoņus punktus. Tā atbilstības noteikšanai piemēro šādus apakškritērijus un punktu skaitu:

28.1. projekta iesniegumā analizēta iespējamo pasākumu ietekme uz vietējo darba tirgu – četri punkti;

28.2. projekta iesniegumā prognozēti darba tirgus rādītāji un situācijas uzlabojumi – četri punkti;

28.3. projekta iesniegumā nav analizēta iespējamo pasākumu ietekme uz vietējo darba tirgu un nav prognozēti darba tirgus rādītāji un situācijas uzlabojumi – nulle punktu.

29. Par šo noteikumu 26.3.3.apakšpunktā minētā kvalitātes kritērija atbilstību piešķir maksimāli trīs punktus. Tā atbilstības noteikšanai piemēro vienu no šādiem apakškritērijiem un punktu skaitu:

29.1. projekts nodrošina līdzšinēji veikto ieguldījumu analīzi un pēctecības novērtējumu – trīs punkti;

29.2. projekts nenodrošina līdzšinēji veikto ieguldījumu analīzi un pēctecības novērtējumu – nulle punktu.

30. Par šo noteikumu 26.3.4.apakšpunktā minētā kvalitātes kritērija atbilstību piešķir maksimāli piecus punktus. Tā atbilstības noteikšanai piemēro vienu no šādiem apakškritērijiem un punktu skaitu:

30.1. paredzētās aktivitātes sekmē trīs vienlīdzīgu iespēju pamatprincipu ievērošanu – pieci punkti;

30.2. paredzētās aktivitātes sekmē divu vienlīdzīgu iespēju pamatprincipu ievērošanu – trīs punkti;

30.3. paredzētās aktivitātes sekmē viena vienlīdzīgu iespēju pamatprincipa ievērošanu – viens punkts;

30.4. projektā nav paredzētas aktivitātes, kas sekmē vienlīdzīgu iespēju pamatprincipu ievērošanu – nulle punktu.

31. Par šo noteikumu 26.3.5.apakšpunktā minētā kvalitātes kritērija atbilstību piešķir maksimāli deviņus punktus. Tā atbilstības noteikšanai piemēro šādus apakškritērijus un punktu skaitu:

31.1. projekta iesniegumā analizēti projekta īstenošanas termiņu riski – trīs punkti;

31.2. projekta iesniegumā analizēti projekta īstenošanas finanšu riski – trīs punkti;

31.3. projekta iesniegumā analizēti aktivitāšu rezultātu un uzraudzības rādītāju izpildes riski – trīs punkti;

31.4. projekta iesniegumā nav analizēti projekta īstenošanas termiņu un finanšu riski, kā arī aktivitāšu rezultātu un uzraudzības rādītāju izpildes riski – nulle punktu.

32. Par šo noteikumu 26.3.6.apakšpunktā minētā kvalitātes kritērija atbilstību piešķir maksimāli divus punktus. Tā atbilstības noteikšanai piemēro vienu no šādiem apakškritērijiem un punktu skaitu:

32.1. projekta iesniegums paredz inovatīvus izmēģinājumprojektus pakalpojumu sniegšanā mērķa grupai – divi punkti;

32.2. projekta iesniegums neparedz inovatīvus izmēģinājumprojektus pakalpojumu sniegšanā mērķa grupai – nulle punktu.

33. Par šo noteikumu 26.3.7.apakšpunktā minētā kvalitātes kritērija atbilstību piešķir maksimāli trīs punktus. Tā atbilstības noteikšanai piemēro vienu no šādiem apakškritērijiem un punktu skaitu:

33.1. projekta iesniegumā paredzēts komplekso atbalsta pasākumu izvērtējums – trīs punkti;

33.2. projekta iesniegumā nav paredzēts komplekso atbalsta pasākumu izvērtējums – nulle punktu.

VI. Lēmuma pieņemšana un paziņošana par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu

34. Atbildīgā iestāde projekta iesniegumu apstiprina, ja tas atbilst šādiem nosacījumiem:

34.1. tā atbilstība šo noteikumu 26.1. un 26.2.apakšpunktā minētajiem administratīvajiem un atbilstības kritērijiem ir novērtēta ar “Jā”;

34.2. tas šo noteikumu 26.3.2., 26.3.3., 26.3.4. un 26.3.5.apakšpunktā minēto kvalitātes kritēriju vērtējumā saņēmis punktu skaitu, kas ir vienāds ar šo noteikumu 38.4., 38.5., 38.6. un 38.7.apakšpunktā attiecīgajam kvalitātes kritērijam noteikto minimāli iegūstamo punktu skaitu vai ir lielāks par to.

35. Atbildīgā iestāde projekta iesniegumu apstiprina ar nosacījumu, ka projekta iesniedzējs šo noteikumu 43.punktā noteiktajā termiņā novērš projekta iesniegumā konstatētos trūkumus, ja iestājies vismaz viens no šādiem apstākļiem:

35.1. projekta iesniegumu nepieciešams precizēt atbilstoši kādam no šo noteikumu 26.1.7., 26.1.8., 26.1.9., 26.1.10., 26.1.11., 26.1.12., 26.1.13., 26.1.14., 26.1.15., 26.1.16., 26.1.17. vai 26.1.18.apakšpunktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem, izņemot gadījumu, ja projekta iesniegumam nav pievienots šo noteikumu 19.2.2.apakšpunktā minētais dokuments;

35.2. projekta iesniegumu nepieciešams precizēt atbilstoši kādam no šo noteikumu 26.2.2., 26.2.3., 26.2.4., 26.2.5., 26.2.6., 26.2.7., 26.2.8., 26.2.9., 26.2.10. vai 26.2.11.apakšpunktā minētajiem atbilstības kritērijiem.

36. Šo noteikumu 35.punktā minētais nosacījums var ietvert:

36.1. papildu skaidrojuma iesniegšanu;

36.2. projekta īstenošanas laika vai izmaksu plānojuma precizēšanu sadalījumā pa gadiem;

36.3. šo noteikumu 19.2.1.apakšpunktā noteiktā dokumenta pievienošanu;

36.4. izmaksu precizēšanu (samazināšanu vai izslēgšanu), ciktāl tas neietekmē šo noteikumu 50., 54., 56., 57. un 69.punktā, kā arī 49.1.1., 49.1.2., 49.2.1., 49.2.2., 49.2.3., 49.3.1. un 49.3.2.apakšpunktā minētos izmaksu apmēra ierobežojumus;

36.5. citu darbību veikšanu, lai nodrošinātu projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 26.1.7., 26.1.8., 26.1.9., 26.1.10., 26.1.11., 26.1.12., 26.1.13., 26.1.14., 26.1.15., 26.1.16., 26.1.17. un 26.1.18.apakšpunktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem.

37. Ja šo noteikumu 35. un 36.punktā minēto nosacījumu izpilde ietekmē kāda cita šo noteikumu 26.punktā minētā vērtēšanas kritērija atbilstības vērtējumu, atbildīgā iestāde lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu papildina ar atbilstošiem norādījumiem.

38. Atbildīgā iestāde pārtrauc un neturpina projekta iesnieguma vērtēšanu un to noraida, ja iestājies vismaz viens no šādiem apstākļiem:

38.1. projekta iesniegums neatbilst kādam no šo noteikumu 26.1.1., 26.1.2., 26.1.3., 26.1.4., 26.1.5. vai 26.1.6.apakšpunktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem;

38.2. projekta iesniegumam nav pievienots šo noteikumu 19.2.2.apakšpunktā minētais dokuments;

38.3. projekta iesniegums neatbilst šo noteikumu 26.2.1.apakšpunktā minētajam atbilstības kritērijam;

38.4. projekta iesnieguma vērtējums atbilstoši šo noteikumu 26.3.2.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam ir zemāks par četriem punktiem;

38.5. projekta iesnieguma vērtējums atbilstoši šo noteikumu 26.3.3.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam ir zemāks par trim punktiem;

38.6. projekta iesnieguma vērtējums atbilstoši šo noteikumu 26.3.4.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam ir zemāks par vienu punktu;

38.7. projekta iesnieguma vērtējums atbilstoši šo noteikumu 26.3.5.apakšpunktā minētajam kvalitātes kritērijam ir zemāks par sešiem punktiem.

39. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu atbildīgā iestāde kopā ar pamatojošiem dokumentiem (izrakstu no komisijas sēdes protokola ar komisijas lēmumu) piecu darbdienu laikā no lēmuma pieņemšanas dienas nosūta projekta iesniedzējam.

40. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu atbildīgā iestāde iekļauj informāciju par vienošanās slēgšanas noteikumiem.

41. Atbildīgā iestāde piecu darbdienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu informē par to sadarbības iestādi. Sadarbības iestāde slēdz vienošanos saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu. Atbildīgā iestāde sadarbības iestādei nosūta lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu un divas apstiprinātā projekta kopijas. Atbildīgā iestāde apstiprināto projektu var nosūtīt elektroniski, ja tas ir iesniegts šo noteikumu 19.7.2.apakšpunktā noteiktajā kārtībā.

42. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu atbildīgā iestāde norāda projekta iesniegumā veicamos precizējumus saskaņā ar šo noteikumu 35. un 36.punktu.

43. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi projekta iesniedzējs nodrošina un informāciju par to izpildi sniedz atbildīgās iestādes noteiktajā termiņā, kas nav garāks par 60 dienām no lēmuma spēkā stāšanās. Minēto informāciju projekta iesniedzējs var iesniegt vienā no šādiem veidiem:

43.1. papīra formā trijos eksemplāros (oriģinālu un divas kopijas ar attiecīgu norādi “oriģināls” vai “kopija”). Informāciju par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi noformē atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas prasības;

43.2. elektroniski (informācijai par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi jābūt parakstītai ar drošu elektronisko parakstu atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošo normatīvo aktu prasībām).

44. Komisija izvērtē šo noteikumu 43.punktā minēto informāciju, un atbildīgā iestāde sagatavo atzinumu par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi 10 darbdienu laikā pēc atbildīgās iestādes noteiktā informācijas iesniegšanas termiņa beigām. Atzinuma tiesiskuma kontroli veic tāpat kā pārvaldes lēmumam, kurā ietverto nosacījumu izpildes kontrolei šis atzinums ir sagatavots.

45. Ja projekta iesniedzējs ir izpildījis lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietvertos nosacījumus, atbildīgā iestāde divu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 44.punktā minētā termiņa beigām projekta iesniedzējam nosūta atzinumu par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi, bet sadarbības iestādei – lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu, atzinumu par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi, divas apstiprinātā projekta kopijas, kā arī divas dokumenta kopijas, kurš ietver informāciju par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi. Sadarbības iestāde slēdz vienošanos saskaņā ar normatīvo aktu, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfonda un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu. Atbildīgā iestāde apstiprināto projektu sadarbības iestādei var nosūtīt elektroniski, ja tas ir iesniegts šo noteikumu 19.7.2.apakšpunktā noteiktajā kārtībā.

46. Ja projekta iesniedzējs nav nodrošinājis lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi, projekta iesniegumu uzskata par noraidītu. Atzinumu par to, ka lēmumā ietvertie nosacījumi nav izpildīti, atbildīgā iestāde nosūta projekta iesniedzējam divu darbdienu laikā pēc šo noteikumu 44.punktā noteiktā termiņa beigām.

47. Ja pieņemts lēmums noraidīt projekta iesniegumu vai projekta iesniedzējs nav izpildījis lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietvertos nosacījumus, atbildīgā iestāde papildus šo noteikumu 39.punktā noteiktajam projekta iesniedzējam atdod vai nosūta pa pastu divas projekta iesniedzēja iesniegtās projekta iesnieguma kopijas. Atbildīgā iestāde projekta iesniedzējam projekta iesniegumu var nosūtīt elektroniski, ja tas ir iesniegts šo noteikumu 19.7.2.apakšpunktā noteiktajā kārtībā.

VII. Projekta īstenošanas noteikumi

48. Projekta ietvaros plāno šādas attiecināmo izmaksu pozīcijas:

48.1. tiešās izmaksas jeb projekta īstenošanas izmaksas šādās izmaksu apakšpozīcijās:

48.1.1. mērķa grupas nodrošinājuma izmaksas;

48.1.2. materiāltehnisko līdzekļu un aprīkojuma izmaksas;

48.1.3. pārējās projekta īstenošanas izmaksas;

48.1.4. ar projekta darbībām tieši saistīto obligāto publicitātes pasākumu izmaksas;

48.2. netiešās izmaksas šādās izmaksu apakšpozīcijās:

48.2.1. projekta iesnieguma un tā pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas;

48.2.2. projekta administrēšanas izmaksas;

48.3. neparedzētās izmaksas.

49. Šo noteikumu 48.1.1.apakšpunktā noteiktā izmaksu apakšpozīcija ietver šādas izmaksas:

49.1. izmaksas šo noteikumu 6.3.apakš­punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai:

49.1.1. finanšu atbalsts šo noteikumu 4.punktā minētajām personām dzīvojamo telpu īres, komunālo maksājumu (apkure, ūdens, kanalizācija un elektroenerģija), ēdināšanas un transporta izdevumu segšanai, ko piešķir ikmēneša dotācijas veidā ne vairāk kā 200 latu apmērā, ja persona uzturas grupu dzīvokļos un citās pagaidu dzīvesvietās;

49.1.2. finanšu atbalsts šo noteikumu 4.punktā minētajām personām transporta izdevumu segšanai, ko piešķir ikmēneša dotācijas veidā ne vairāk kā 60 latu apmērā, ja persona uzturas pusceļa mājā;

49.2. izmaksas šo noteikumu 6.6.apakš­punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai:

49.2.1. finanšu atbalsts šo noteikumu 4.punktā minētajām personām dalībai šo noteikumu 6.6.1.apakšpunktā minētajā pasākumā, ko piešķir ikmēneša dotācijas veidā 50 procentu apmērā no valstī noteiktās minimālās mēneša darba algas apmēra;

49.2.2. atlīdzības (ikmēneša darba alga) izmaksas šo noteikumu 4.punktā minētajām personām dalībai šo noteikumu 6.6.2. un 6.6.3.apakšpunktā minētajos pasākumos, ko piešķir ikmēneša dotācijas veidā 100 procentu apmērā no valstī noteiktās minimālās mēneša darba algas apmēra;

49.2.3. atlīdzības (piemaksa vai ikmēneša darba alga, ja ir noslēgts darba līgums par darba vadītāja pienākumu izpildi) izmaksas šo noteikumu 4.punktā minēto personu darba vadītājam 50 procentu apmērā no valstī noteiktās minimālās mēneša darba algas apmēra;

49.2.4. normatīvajos aktos par obligātajām veselības pārbaudēm paredzēto veselības pārbaužu izmaksas šo noteikumu 4.punktā minētajām personām;

49.2.5. uzņēmuma līguma izmaksas un atlīdzības (izņemot prēmiju un naudas balvu, pabalstu un kompensāciju) izmaksas par ergoterapeita, surdotulka un pavadoņa pakalpojumiem, ja tā vienīgais uzdevums ir palīdzība šo noteikumu 4.1.2.punktā minētajai personai;

49.2.6. uzņēmuma līguma izmaksas vai atlīdzības (izņemot prēmiju un naudas balvu, pabalstu un kompensāciju) izmaksas un kancelejas preču izmaksas šo noteikumu 6.6.2.apakšpunktā minēto individuālo konsultāciju un grupu darba izdevumu segšanai;

49.3. izmaksas šo noteikumu 6.7.apakš­punktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanai:

49.3.1. finanšu atbalsts šo noteikumu 4.punktā minētajām personām regulāro transporta izdevumu segšanai, ko piešķir vienreizējas dotācijas veidā 200 latu apmērā;

49.3.2. finanšu atbalsts šo noteikumu 4.punktā minētajām personām dzīvokļa īres izdevumu kompensācijai un transporta izdevumu segšanai par vienu braucienu nedēļā, ko piešķir vienreizējas dotācijas veidā 600 latu apmērā.

50. Šo noteikumu 48.1.2.apakšpunktā minētā izmaksu apakšpozīcija ietver šādas izmaksas – iekārtu, inventāra un aparatūras remonta, tehniskās apkalpošanas, telpu īres un nomas izmaksas. Šo izmaksu apmērs nedrīkst pārsniegt divus procentus no šo noteikumu 48.1. un 48.3.apakšpunktā minēto izmaksu kopsummas.

51. Šo noteikumu 48.1.3.apakšpunktā minētā izmaksu apakšpozīcija ietver šādas izmaksas:

51.1. uzņēmuma līguma izmaksas vai atlīdzības (izņemot prēmiju un naudas balvu, pabalstu un kompensāciju) izmaksas un kancelejas preču izmaksas šo noteikumu 6.1., 6.2., 6.4., 6.5. un 6.8.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;

51.2. uzņēmuma līguma izmaksas vai atlīdzības (izņemot prēmiju un naudas balvu, pabalstu un kompensāciju) izmaksas pavadoņa, asistenta un surdotulka nodrošināšanai šo noteikumu 4.1.2.apakšpunktā minētajām personām dalībai šo noteikumu 6.1., 6.2., 6.3., 6.4., 6.5. un 6.7.apakšpunktā noteiktajās atbalstāmajās darbībās;

51.3. iepirkumu procedūru īstenošanas izmaksas.

52. Šo noteikumu 48.2.1.apakšpunktā minētā izmaksu apakšpozīcija ietver uzņēmuma līguma izmaksas projekta iesnieguma un tā pamatojošās dokumentācijas sagatavošanai. Ja uzņēmējs ir reģistrēts Valsts ieņēmumu dienestā kā Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmēja darba ņēmējs, attiecināmas ir arī darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu izmaksas.

53. Šo noteikumu 48.2.2.apakšpunktā minētā izmaksu apakšpozīcija ietver šādas izmaksas:

53.1. uzņēmuma līguma izmaksas un atlīdzības (izņemot prēmiju un naudas balvu) izmaksas;

53.2. iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas (dienas nauda, naktsmītnes un transporta izdevumi) projekta īstenošanas uzraudzībai;

53.3. pasta un elektronisko sakaru pakalpojumu izmaksas;

53.4. komunālo pakalpojumu izmaksas;

53.5. biroja preču un inventāra (kancelejas preces un inventāra priekšmeti, kuru vērtība nepārsniedz 150 latu par vienību un kuru kalpošanas laiks ir mazāks par gadu) izmaksas.

54. Šo noteikumu 48.3.apakšpunktā minētās izmaksu pozīcijas apmērs nepārsniedz piecus procentus no kopējām projekta attiecināmajām tiešajām izmaksām. Projekta ietvaros šīs izmaksas plāno kā vienu izdevumu pozīciju, un tās izlietojamas iepriekš neplānotu izdevumu segšanai projekta attiecināmo tiešo izmaksu ietvaros.

55. Pievienotās vērtības nodokļa maksājumi ir attiecināmās izmaksas atkarībā no tā, vai projekta ietvaros iegādātās preces un saņemtie pakalpojumi paredzēti apliekamu vai neapliekamu darījumu nodrošināšanai vai tādu darījumu nodrošināšanai, kas nav paredzēti likumā “Par pievienotās vērtības nodokli”.

56. Papildus šo noteikumu 48.punktā minētajām attiecināmo izmaksu pozīcijām plāno neattiecināmās izmaksas (iekārtu un aprīkojumu iegādes izmaksas un tehnisko palīglīdzekļu izgatavošanas un iegādes izmaksas), ko finansē no valsts budžeta līdzekļiem un piešķir vienreizējas dotācijas veidā, lai pielāgotu darba vietas šo noteikumu 4.1.2.apakšpunktā minētajai personai. Dotāciju darba vietas pielāgošanai piešķir atbilstoši darba devēja iesniegtajai darba vietas pielāgošanas tāmei, kas atbilst ergoterapeita atzinumam, bet ne vairāk kā 1000 latu apmērā par vienas darba vietas pielāgošanu. Šīs izmaksas nedrīkst pārsniegt piecus procentus no šo noteikumu 48.1. un 48.3.apakšpunktā minēto izmaksu kopsummas.

57. Šo noteikumu 56.punktā minētās izmaksas plāno mērķa grupas nodrošinājuma izmaksu ietvaros, un kopā ar pārējām šo noteikumu 6.6.apakšpunktā minētās atbalstāmās darbības īstenošanas izmaksām to apmērs nedrīkst būt mazāks par 20 procentiem no projekta kopējām attiecināmajām tiešajām izmaksām (norādītas 49.2.apakš­punktā).

58. Finansēšanai no Eiropas Sociālā fonda un attiecināmajiem valsts budžeta līdzekļiem, kas minēti šo noteikumu 9.punktā, neattiecina izmaksas:

58.1. kas nav norādītas šo noteikumu 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55.punktā un šo noteikumu 48.1.4.apakšpunktā vai neatbilst šo noteikumu 50., 54. un 69.punktā un šo noteikumu 49.1.1., 49.1.2., 49.2.1., 49.2.2., 49.2.3., 49.3.1. un 49.3.2.apakšpunktā minēto izmaksu apmēra ierobežojumiem;

58.2. par kurām nav uzņemtas saistības projekta aktivitāšu īstenošanas laikā (izņemot šo noteikumu 52.punktā minētās izmaksas) un par kurām maksājumi nav veikti vienošanās noteiktajā termiņā;

58.3. šo noteikumu 56.punktā minētās izmaksas.

59. Sniedzot atbalstu darba devējiem, lai tie varētu nodarbināt personas ar invaliditāti, finansējuma saņēmējs ievēro šādas prasības:

59.1. iesaistot pasākumos personas ar invaliditāti, darba devēju piedāvātās darba vietas pirms attiecīgās personas pieņemšanas darbā izvērtē un nepieciešamos darba vietas pielāgojumus nosaka finansējuma saņēmēja izvēlēts ergoterapeits;

59.2. finansējuma saņēmēja izvēlēts ergoterapeits pēc piedāvātās darba vietas novērtēšanas finansējuma saņēmējam iesniedz rakstisku atzinumu par tās atbilstību attiecīgās personas nodarbināšanai un darba vietas pielāgošanai nepieciešamajiem tehniskajiem palīglīdzekļiem (aprīkojumu, tehniskajām sistēmām) atbilstoši personas ar invaliditāti funkcionālā traucējuma veidam, smaguma pakāpei un veicamajam darbam. Ergoterapeits nosaka arī surdotulka pakalpojuma nepieciešamību personām ar dzirdes traucējumiem. Ja ergoterapeits atzinumā norāda, ka darba devēja piedāvātajā darba vietā personu ar invaliditāti nav iespējams nodarbināt, pasākums pie izvēlētā darba devēja netiek īstenots;

59.3. attiecīgās personas nodarbināšanai piedāvātās darba vietas pielāgošanas nosacījumus nosaka finansējuma saņēmēja un darba devēja līgumā par pasākuma īstenošanu.

60. Projekta īstenošanu plāno vienā no šādiem laikposmiem:

60.1. no vienošanās noslēgšanas līdz 2011.gada 30.jūnijam;

60.2. no 2011.gada 1.jūlija līdz 2013.gada 30.jūnijam.

61. Projekta īstenošanas vieta ir Latvijas Republikas teritorija.

62. Īstenojot projektu, Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmējs nodrošina informācijas un publicitātes pasākumus, kas noteikti Komisijas 2006.gada 8.decembra Regulā (EK) Nr.1828/2006, kas paredz noteikumus par to, kā īstenot Padomes Regulu (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu, un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr.1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, un normatīvajos aktos par Eiropas Savienības fondu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu.

63. Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmējs savā tīmekļa vietnē ne retāk kā reizi trijos mēnešos ievieto aktuālu informāciju par projekta īstenošanu.

64. Finansējuma saņēmējs šo noteikumu 6.punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai pirmo iepirkuma konkursu izsludina triju mēnešu laikā no šo noteikumu 34.punktā minētā lēmuma vai šo noteikumu 45.punktā minētā atzinuma spēkā stāšanās dienas.

65. Grozījumus projektā izdara atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu, ciktāl šajos noteikumos nav noteikts citādi.

66. Sadarbības iestāde iesniedz saskaņošanai atbildīgajā iestādē projekta grozījumus, ja izmaiņas ir saistītas ar:

66.1. projekta mērķi;

66.2. Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmēja maiņu;

66.3. projekta īstenošanas termiņu;

66.4. projekta sasniedzamajiem rezultātiem;

66.5. projekta kopējo attiecināmo izmaksu summu vai to plānojumu sadalījumā pa gadiem.

67. Nepārsniedzot šo noteikumu 50., 54., 56., 57. un 69.punktā un 49.1.1., 49.1.2., 49.2.1., 49.2.2., 49.2.3., 49.3.1. un 49.3.2.apakšpunktā minēto izmaksu apmēra ierobežojumus un iepriekš paziņojot sadarbības iestādei, Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmējs projekta ietvaros var veikt:

67.1. izmaksu pārdali starp šo noteikumu 48.1.1., 48.1.2., 48.1.3. un 48.1.4.apakš­punktā minētajām izmaksu apakšpozīcijām, nepārsniedzot piecus procentus no pārdalāmās izmaksu apakšpozīcijas kopējās attiecināmo izmaksu summas;

67.2. izmaksu pārdali starp šo noteikumu 49., 50. un 51.punktā minētajām izmaksām. Šī izmaksu pārdale veicama šo noteikumu 48.1.1., 48.1.2. un 48.1.3.apakšpunktā minēto izmaksu pozīciju ietvaros, nepārsniedzot 10 procentus no pārdalāmo izmaksu kopējās attiecināmo izmaksu summas;

67.3. izmaksu pārdali šo noteikumu 48.1.4.apakšpunktā minētās izmaksu apakš­pozīcijas ietvaros, nepārsniedzot 10 procentus no pārdalāmo izmaksu kopējās attiecināmo izmaksu summas;

67.4. izmaksu pārdali šo noteikumu 49.1., 49.2., 49.3., 51.1., 51.2. un 51.3.apakšpunktā minēto izmaksu ietvaros, nepārsniedzot 20 procentus no pārdalāmo izmaksu kopējās attiecināmo izmaksu summas;

67.5. šo noteikumu 54.punktā minēto izmaksu pārdali;

67.6. izmaksu pārdali šo noteikumu 56.punktā minētās pozīcijas ietvaros, nepārsniedzot 10 procentus no pārdalāmās izmaksu apakšpozīcijas kopējās izmaksu summas.

VIII. Noslēguma jautājumi

68. Šo noteikumu 48.2.apakšpunktā minēto summu plāno kā vienu izdevumu pozīciju atbilstoši netiešo izmaksu nemainīgās likmes apmēram. Par netiešo izmaksu nemainīgās likmes apmēru lemj Ministru kabinets.

69. Līdz netiešo izmaksu nemainīgās likmes apmēra noteikšanai šo noteikumu 48.2.apakšpunktā minētās izmaksas neplāno. Pēc netiešo izmaksu nemainīgas likmes apmēra noteikšanas šo noteikumu 48.2.apakšpunktā minētās izmaksas plāno un attiecina saskaņā ar netiešo izmaksu nemainīgās likmes apmēru.

70. Ja projekta īstenošana ir uzsākta, pirms ir noteikts netiešo izmaksu nemainīgās likmes apmērs, sadarbības iestāde šo noteikumu 68.punktā minēto netiešo izmaksu nemainīgo likmi piemēro no vienošanās noslēgšanas dienas.

71. Sadarbības iestāde vienošanās noteikumos ar finansējuma saņēmēju nosaka maksājuma pieprasījuma sagatavošanas un iesniegšanas kārtību šo noteikumu 68., 69. un 70.punktā minēto nosacījumu izpildei.

Ministru prezidents I.Godmanis

Labklājības ministre I.Purne

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2009.gada 30.janvāri.

pielikums

PDF 223kb

Labklājības ministrijas iesniegtajā redakcijā

Pielikums

Ministru kabineta

2008.gada 22.decembra noteikumiem Nr.1066

KN1066P_PAGE_01.JPG (75773 bytes)

KN1066P_PAGE_02.JPG (49121 bytes)

KN1066P_PAGE_03.JPG (115026 bytes)

KN1066P_PAGE_04.JPG (102898 bytes)

KN1066P_PAGE_05.JPG (113737 bytes)

KN1066P_PAGE_06.JPG (101928 bytes)

KN1066P_PAGE_07.JPG (39431 bytes)

KN1066P_PAGE_08.JPG (43563 bytes)

KN1066P_PAGE_09.JPG (52633 bytes)

KN1066P_PAGE_10.JPG (56564 bytes)

KN1066P_PAGE_11.JPG (73914 bytes)

KN1066P_PAGE_12.JPG (23351 bytes)

KN1066P_PAGE_13.JPG (142339 bytes)

KN1066P_PAGE_14.JPG (18730 bytes)

Labklājības ministre I.Purne

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!