Ministru kabineta noteikumi Nr.78
Rīgā 2009.gada 27.janvārī (prot. Nr.7 63.§)
Kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā Eiropas Zivsaimniecības fonda pasākumiem zivsaimniecībai nozīmīgo teritoriju attīstības stratēģiju īstenošanai
Izdoti saskaņā ar Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5.panta ceturto daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu zivsaimniecības attīstībai atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā Eiropas Zivsaimniecības fonda pasākumos “Teritoriju attīstības stratēģiju īstenošana” aktivitātēm “Ciematu, kuros veic zivsaimniecības darbības, atjaunošana un attīstība”, “Ar zivsaimniecību un tūrismu saistītas maza mēroga infrastruktūras un pakalpojumu attīstība”, “Ekonomiskās darbības restrukturēšana, pārorientācija un darbību dažādošana” un “Dabas vai rūpnieciskajās katastrofās cietušā zivsaimniecības nozares ražošanas potenciāla atjaunošana” (turpmāk – pasākums).
2. Pasākuma mērķis ir veicināt maza mēroga infrastruktūras, kā arī ar zivsaimniecību saistītās infrastruktūras kvalitātes uzlabošanu un dažādot nodarbošanās iespējas zivsaimniecībai nozīmīgajās teritorijās, lai saglabātu apdzīvotību un teritorijas pievilcību.
3. Pasākumu īsteno saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu vietējo attīstības stratēģiju īstenošanai:
3.1. Eiropas Zivsaimniecības fonda pasākumu īstenošanai noteiktajā Latvijas teritorijas daļā;
3.2. atbilstoši vietējo rīcības grupu sagatavotajām un Lauku atbalsta dienestā apstiprinātajām vietējām attīstības stratēģijām.
4. Atbalsta pretendentu iesniegto projektu iesniegumu atlasi un vērtēšanu, lēmuma pieņemšanu, līguma slēgšanu un publiskā finansējuma pieprasīšanu nosaka normatīvie akti par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu lauku un zivsaimniecības attīstībai atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā, ciktāl tie nav pretrunā ar šiem noteikumiem.
5. Pasākuma ietvaros atbilstoši vietējā teritorijas attīstības stratēģijā noteiktajam atbalsta:
5.1. aktivitātē “Ciematu, kuros veic zivsaimniecības darbības, atjaunošana un attīstība” teritorijās, kuras norādītas vietējās rīcības grupas sagatavotajā un Lauku atbalsta dienesta apstiprinātajā teritorijas attīstības stratēģijā:
5.1.1. pašvaldības ceļu būvniecību vai rekonstrukciju;
5.1.2. vietējas nozīmes brīvā laika pavadīšanas, sporta un kultūras objektu būvniecību vai rekonstrukciju, tai skaitā pielāgošanu personām ar funkcionāliem traucējumiem;
5.1.3. teritorijas labiekārtošanu;
5.2. aktivitātē “Ar zivsaimniecību un tūrismu saistītas maza mēroga infrastruktūras un pakalpojumu attīstība”:
5.2.1. tūrisma pakalpojumu dažādošanu vai pielāgošanu personām ar funkcionāliem traucējumiem;
5.2.2. vides aizsardzības investīcijas tūrisma objektā;
5.2.3. pakalpojumus zivsaimniecībai;
5.3. aktivitātē “Ekonomiskās darbības restrukturēšana, pārorientācija un darbību dažādošana”:
5.3.1. sīkā uzņēmuma izveidi, kura darbības veids nav saistīts ar zivsaimniecību;
5.3.2. ar zivsaimniecību nesaistītu darbību dažādošanu zivsaimniecības uzņēmumā;
5.4. aktivitātē “Dabas vai rūpnieciskajās katastrofās cietušā zivsaimniecības nozares ražošanas potenciāla atjaunošana” (saskaņā ar normatīvajiem aktiem par civilo aizsardzību):
5.4.1. investīcijas ūdens kvalitātes atjaunošanai, ja tas ir piesārņots;
5.4.2. zivsaimniecības nozares ražošanas potenciāla atjaunošanai nepieciešamās infrastruktūras atjaunošanu, ja tā cietusi dabas vai rūpnieciskajā (tehnogēnajā) katastrofā.
6. Atbalsta pretendents ir:
6.1. aktivitātē “Ciematu, kuros veic zivsaimniecības darbības, atjaunošana un attīstība”:
6.1.1. vietējā pašvaldība;
6.1.2. komersants, biedrība vai nodibinājums, izņemot šo noteikumu 5.1.1.apakšpunktā minēto apakšaktivitāti;
6.2. aktivitātē “Ar zivsaimniecību un tūrismu saistītas maza mēroga infrastruktūras un pakalpojumu attīstība”:
6.2.1. komersants. Ar tūrismu saistītas infrastruktūras vai pakalpojumu attīstībai – komersants, kas reģistrēts valsts aģentūras “Tūrisma attīstības valsts aģentūra” tūrisma pakalpojumu sniedzēju datubāzē un kā tūrisma pakalpojumu sniedzējs ar izvērstu pakalpojumu aprakstu iekļauts tūrisma bukletā vai mājaslapā internetā, kuru izveido ar tūrisma jomas popularizēšanu saistīta institūcija;
6.2.2. biedrība vai nodibinājums;
6.3. aktivitātē “Ekonomiskās darbības restrukturēšana, pārorientācija un darbību dažādošana”:
6.3.1. komersants, kura komercdarbības joma ir saistīta ar zivsaimniecību;
6.3.2. šo noteikumu 5.3.1.apakšpunktā minētajā apakšaktivitātē – fiziska persona, kura vismaz pēdējos divus gadus pirms projekta iesnieguma iesniegšanas veikusi saimniecisko darbību zivsaimniecībā vai bijusi nodarbināta zivsaimniecības jomā;
6.4. aktivitātē “Dabas vai rūpnieciskajās katastrofās cietušā zivsaimniecības nozares ražošanas potenciāla atjaunošana”:
6.4.1. vietējā pašvaldība;
6.4.2. tiešās pārvaldes iestāde;
6.4.3. komersants, kura komercdarbības joma ir saistīta ar zivsaimniecību.
7. Atbalsta pretendents, īstenojot projektu, sasniedz šo noteikumu 2.punktā minēto mērķi un vietējā attīstības stratēģijā, ar kuru saskaņā projektu īsteno, atbilstošajai rīcībai izvirzīto mērķi. Aktivitātes, kurām atbalsts paredzēts citos Eiropas Zivsaimniecības fonda virzienos īstenojamo pasākumu mērķu sasniegšanai, šā pasākuma ietvaros neatbalsta.
II. Pieteikšanās atbalstam un atbalsta saņemšanas nosacījumi
8. Projektu iesniegumu pieņemšana notiek kārtās vienu mēnesi pēc iesniegumu pieņemšanas uzsākšanas. Vietējā rīcības grupa, kas reģistrēta kā biedrība vai nodibinājums un ir saņēmusi atbalstu vietējās attīstības stratēģijas īstenošanai atbilstoši normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtību vietējo attīstības stratēģiju īstenošanai, pēc saskaņošanas ar Lauku atbalsta dienestu laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” un laikrakstā, kas pieejams vietējās attīstības stratēģijas īstenošanas teritorijā, mēnesi iepriekš izsludina:
8.1. datumu, kurā tiks sākta projektu iesniegumu pieņemšana, un pieņemšanas beigu termiņu;
8.2. attiecīgajai kārtai un vietējās attīstības stratēģijas rīcības plānā ietvertajai rīcībai piešķirto atbalsta apmēru;
8.3. projektu atbilstības kritērijus katrai vietējās attīstības stratēģijas rīcības plānā ietvertajai rīcībai, kuras ietvaros notiek projektu iesniegumu pieņemšana;
8.4. vietējās rīcības grupas nosaukumu un atrašanās vietas adresi, kur var iepazīties ar vietējo attīstības stratēģiju un iesniegt projektu iesniegumus.
9. Lai pieteiktos atbalsta saņemšanai, atbalsta pretendents vietējā rīcības grupā personīgi vai vietējā rīcības grupā un attiecīgajā Lauku atbalsta dienesta reģionālajā lauksaimniecības pārvaldē elektroniski saskaņā ar normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu apriti iesniedz:
9.1. projekta iesniegumu (pielikums). Iesniedzot personīgi, iesniegumu iesniedz divos eksemplāros, pievienojot vienu eksemplāru elektroniski nepārrakstāmā datu nesējā;
9.2. ja paredzēta būvniecība, rekonstrukcija, teritorijas labiekārtošana, pamatlīdzekļu uzstādīšana vai izvietošana:
9.2.1. zemesgrāmatu nodaļas izdotu nostiprinājuma uzraksta kopiju vai zemesgrāmatas apliecības kopiju par nekustamo īpašumu, kurā paredzēts īstenot projektu, ja nekustamais īpašums ir atbalsta pretendenta īpašumā. Ja atbalsta pretendents ir pašvaldība, minētā dokumenta kopiju iesniedz ne vēlāk kā sešu mēnešu laikā pēc līguma noslēgšanas ar Lauku atbalsta dienestu;
9.2.2. zemesgrāmatā vismaz uz septiņiem gadiem (no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas) reģistrēta nomas līguma kopiju, ja nekustamo īpašumu, kurā plānots īstenot projektu, atbalsta pretendents nomā. Ja pašvaldība nodod nekustamo īpašumu lietošanā biedrībai vai nodibinājumam bez atlīdzības saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un pašvaldību finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanu, biedrība vai nodibinājums iesniedz vismaz uz septiņiem gadiem (no projekta iesnieguma iesniegšanas dienas) noslēgta patapinājuma līguma (vienošanās) kopiju;
9.2.3. ja iesniegšanas dienā ir tehniskais projekts:
9.2.3.1. akceptēta būvprojekta tehniskā projekta stadijā apliecinātu kopiju (arī iegādājoties būvmateriālus);
9.2.3.2. būvatļaujas apliecinātu kopiju;
9.2.4. ja iesniegšanas brīdī nav tehniskā projekta, – plānošanas un arhitektūras uzdevuma apliecinātu kopiju;
9.2.5. ja paredzēta vienkāršota rekonstrukcija, – apliecinājuma kartes un ieceres dokumentācijas apliecinātas kopijas, kura izstrādāta atbilstoši būvniecību reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem un attiecīgās pašvaldības saistošajiem noteikumiem;
9.2.6. iegādājoties būvmateriālus, – atbalsta pretendenta sastādītu tāmi;
9.2.7. veicot teritorijas labiekārtošanu, kas nav atrunāta būvniecību reglamentējošajos normatīvajos aktos, – izmaksu tāmi vai paredzamo līgumcenu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu;
9.2.8. ja paredzēta pašvaldības ceļa būvniecība vai rekonstrukcija:
9.2.8.1. valsts akciju sabiedrības “Latvijas Valsts ceļi” izziņu par attiecīgā ceļa reģistrāciju pašvaldības valdījumā;
9.2.8.2. būvatļaujas apliecinātu kopiju;
9.3. iepirkuma procedūru apliecinošus dokumentus saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu. Pretendējot uz finansējumu būvniecībai vai rekonstrukcijai, būvniecības un iepirkuma dokumentus iesniedz kopā ar projekta iesniegumu vai sešu mēnešu laikā pēc Lauku atbalsta dienesta un atbalsta pretendentu līguma noslēgšanas.
10. Ja atbalsta pretendents ir komersants vai fiziska persona, projekta iesniegumā ietver projekta naudas plūsmas pārskatu pa mēnešiem projekta iesnieguma iesniegšanas gadā, turpmākajos gados līdz projekta īstenošanas beigām un gadā pēc projekta īstenošanas. Naudas plūsmā naudas atlikums katra mēneša beigās ir pozitīvs, kā arī naudas plūsmas pārskats liecina par iespēju projektu īstenot un sasniegt mērķi.
11. Pašvaldība papildus šo noteikumu 9.punktā minētajiem dokumentiem iesniedz:
11.1. pašvaldības domes (padomes) lēmumu par piedalīšanos projektā, norādot projekta kopējās izmaksas un finansēšanas avotus;
11.2. pašvaldības lēmumu (kopiju), ar kuru apstiprināts vietējās pašvaldības teritorijas plānojums.
12. Komersants un fiziska persona papildus šo noteikumu 9.punktā minētajiem dokumentiem iesniedz:
12.1. kredītiestādes, līzinga sabiedrības vai krājaizdevu sabiedrības izziņu par gatavību izskatīt kredīta piešķiršanu, ja projekta īstenošanai tiks ņemts kredīts. Izziņā norāda kredītdevēja un kredītņēmēja rekvizītus un kredīta summu. Ja projekta īstenošanā atbalsta pretendents plāno ieguldīt privātos vai kādus citus naudas līdzekļus, tas iesniedz dokumentus, kas pierāda naudas līdzekļu pieejamību;
12.2. gada pārskata (pilns komplekts) apliecinātu kopiju par pēdējo noslēgto gadu ar Valsts ieņēmumu dienesta atzīmi vai apliecinājumu par saņemšanu saskaņā ar Gada pārskatu likumu vai gada ienākumu deklarācijas un tās pielikuma “Ieņēmumi no saimnieciskās darbības” apliecinātu kopiju ar Valsts ieņēmumu dienesta atzīmi vai apliecinājumu par saņemšanu;
12.3. deklarāciju par saimnieciskās darbības veicēja atbilstību sīkā (mikro), mazā vai vidējā uzņēmuma kategorijai atbilstoši normatīvajiem aktiem par saimnieciskās darbības veicēju deklarēšanos atbilstoši sīko, mazo un vidējo uzņēmumu definīcijai;
12.4. darba līguma kopiju vai darba devēja izziņu (norāda darba attiecību pārtraukšanas datumu), kas apliecina, ka atbalsta pretendents pēdējo divu gadu laikā ir strādājis zivsaimniecībā, ja atbalsta pretendents ir fiziska persona, kas bijusi nodarbināta zivsaimniecības jomā.
13. Biedrība vai nodibinājums papildus šo noteikumu 9.punktā minētajiem dokumentiem iesniedz:
13.1. biedrības vai nodibinājuma lēmējinstitūcijas lēmumu par projekta īstenošanu, norādot projekta kopējās izmaksas un finansēšanas avotus;
13.2. biedrības vai nodibinājuma reģistrācijas apliecības apliecinātu kopiju;
13.3. kredītiestādes, līzinga sabiedrības vai krājaizdevu sabiedrības izziņu par gatavību izskatīt kredīta piešķiršanu, ja projekta īstenošanai tiks ņemts kredīts. Izziņā norāda kredītdevēja un kredītņēmēja rekvizītus un kredīta summu. Ja projekta īstenošanā atbalsta pretendents plāno ieguldīt privātos vai kādus citus naudas līdzekļus, tas iesniedz dokumentus, kas pierāda naudas līdzekļu pieejamību;
13.4. Valsts ieņēmumu dienestā iesniegto (ar Valsts ieņēmumu dienesta atzīmi vai apliecinājumu par saņemšanu) atbalsta pretendenta gada pārskata kopiju par pēdējo noslēgto gadu pirms projekta iesniegšanas saskaņā ar normatīvajiem aktiem par biedrību, nodibinājumu un arodbiedrību gada pārskatiem. Ja atbalsta pretendents nodibināts pēdējo 18 mēnešu laikā pirms projekta iesniegumu iesniegšanas un saskaņā ar normatīvajiem aktiem par gada pārskatiem tam nav bijis jāsagatavo gada pārskats, tā vietā iesniedz atbalsta pretendenta apstiprinātu finanšu pārskatu par organizācijas ieņēmumiem un izdevumiem visā darbības periodā, sākot no dibināšanas brīža.
14. Valsts tiešās pārvaldes iestāde papildus šo noteikumu 9.punktā minētajiem dokumentiem iesniedz tiešās pārvaldes iestādes lēmumu par projekta īstenošanu. Lēmumā norāda projekta kopējās izmaksas un finansēšanas avotus.
15. Ja atbalsta pretendents ir fiziska persona, tas līdz maksājuma pieprasījuma iesniegšanai Lauku atbalsta dienestā reģistrējas komercdarbības veikšanai un reizē ar maksājuma pieprasījumu Lauku atbalsta dienestā iesniedz komersanta reģistrācijas apliecības apliecinātu kopiju.
16. Dokumentu oriģinālu kopijas apliecina atbalsta pretendents.
17. Valsts ieņēmumu dienests pēc Lauku atbalsta dienesta pieprasījuma sniedz informāciju par atbalsta pretendenta nodokļu samaksu.
III. Publiskā finansējuma veids un apmērs
18. Publiskā finansējuma apmērs no projekta attiecināmajām izmaksām ir:
18.1. pašvaldībai – 75 %;
18.2. komersantam un fiziskai personai – 50 %, bet komersantam šo noteikumu 5.4.apakšpunktā minētajā aktivitātē – 90 %;
18.3. biedrībai un nodibinājumam – 90 %;
18.4. tiešās pārvaldes iestādei – 100 %.
19. Maksimālā attiecināmo izmaksu summa 2007.–2013.gada plānošanas periodā ir:
19.1. pašvaldībai – 140 000 latu;
19.2. tiešās pārvaldes iestādei – 30 000 latu.
20. Komersantam, fiziskai personai, biedrībai un nodibinājumam maksimālā attiecināmo izmaksu summa viena projekta īstenošanai nepārsniedz 20 000 latu.
21. Attiecīgajā projektu iesniegumu pieņemšanas kārtā atbalsta pretendents iesniedz ne vairāk kā vienu projekta iesniegumu.
V. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas
22. Publisko finansējumu piešķir tikai par projekta iesniegumā ietvertajām, šajos noteikumos un vietējās rīcības grupas vietējās teritorijas attīstības stratēģijā minētajām attiecināmajām izmaksām. Projektā paredzētās attiecināmās izmaksas atbilst reālajām tirgus izmaksām.
23. Pasākumā ir noteiktas šādas attiecināmās izmaksas:
23.1. jaunas būvniecības vai rekonstrukcijas izmaksas, pamatojoties uz līgumiem ar trešajām personām, kas atbildīgas par darbu veikšanu šo noteikumu 5.1.1. (saskaņā ar normatīvajiem aktiem par autoceļiem), 5.1.2., 5.1.3., 5.2.1., 5.2.2., 5.3.1., 5.3.2. un 5.4.2.apakšpunktā minēto apakšaktivitāšu īstenošanai;
23.2. būvmateriālu iegāde, pamatojoties uz akceptētu tehnisko būvprojektu un atbalsta pretendenta sagatavotu tāmi vai paredzamo līgumcenu;
23.3. pamatlīdzekļu iegāde un uzstādīšana šo noteikumu 5.1.3., 5.2.1., 5.2.2., 5.2.3., 5.3.1. un 5.3.2.apakšpunktā minēto apakšaktivitāšu īstenošanai;
23.4. publiski pieejamas teritorijas labiekārtošana;
23.5. investīcijas ūdens kvalitātes atjaunošanai, ja tas ir piesārņots, šo noteikumu 5.4.1.apakšpunktā minētās apakšaktivitātes īstenošanai;
23.6. vispārējās izmaksas – arhitektu, inženieru un konsultantu honorāri, juridiskie pakalpojumi, tehniski ekonomiskie pamatojumi, patentu un licenču izmaksas, kas tieši saistītas ar projekta sagatavošanu vai ieviešanu un nepārsniedz astoņus procentus no projekta kopējās attiecināmo izmaksu summas.
24. Ja atbalsta pretendents neparedz publisko finansējumu iekārtu uzstādīšanai, tās uzstāda un nodod ekspluatācijā atbilstoši normatīvajos aktos par iekārtu uzstādīšanas un lietošanas kārtību noteiktajām prasībām. Publisko finansējumu par iekārtām saņem tikai pēc to nodošanas ekspluatācijā un minēto faktu apliecinošu dokumentu iesniegšanas Lauku atbalsta dienestā.
25. Attiecināmas ir tikai tās būvprojekta tāmes pozīciju un būvmateriālu izmaksas, kas tieši saistītas ar konkrētā projekta mērķa sasniegšanu.
26. Publisko finansējumu maksā tikai par iegādātajām precēm, kas ir atbalsta pretendenta īpašumā. Ja preces pērk uz nomaksu, par tām publisko finansējumu izmaksā tikai tad, kad tās ir kļuvušas par atbalsta pretendenta īpašumu.
27. Pasākumā ir šādas neattiecināmās izmaksas:
27.1. procentu maksājumi, maksa par finanšu transakcijām, valūtas maiņas komisijas maksājumi un valūtas svārstību radītie zaudējumi;
27.2. naudas sodi, līgumsodi, nokavējuma procenti un tiesāšanās izdevumi;
27.3. tādu apakšlīgumu slēgšana, kuri palielina projekta izmaksas, bet nepievieno projektam attiecīgu vērtību un kuros samaksa ir noteikta procentos no kopējām projekta izmaksām;
27.4. izmaksas, kas saistītas ar jebkuru piegādi, pakalpojumu vai darbu, par kuru nav veikta atbilstoša iepirkuma procedūra saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu;
27.5. esošo būvju uzturēšanas izmaksas;
27.6. tehniskās apkopes, rezerves daļu iegādes un ekspluatācijas izdevumi;
27.7. transportlīdzekļu ar iekšdedzes dzinēju iegāde;
27.8. īpašuma vai kapitāldaļu iegāde;
27.9. izmaksas, kas pārsniedz tirgus cenu;
27.10. citas izmaksas, kas nav attiecināmas saskaņā ar Padomes 2006.gada 27.jūlija Regulu (EK) Nr.1198/2006 par Eiropas Zivsaimniecības fondu un Komisijas 2007.gada 26.marta Regulu (EK) Nr.498/2007, ar ko paredz sīki izstrādātus noteikumus par to, kā īstenot Padomes Regulu (EK) Nr.1198/2006 par Eiropas Zivsaimniecības fondu.
V. Projektu vērtēšana un lēmuma pieņemšana
28. Vietējā rīcības grupa normatīvajos aktos par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu vietējo attīstības stratēģiju īstenošanai noteiktajā kārtībā:
28.1. atbilstoši vietējā attīstības stratēģijā konkrētajai rīcībai noteiktajiem projektu vērtēšanas kritērijiem izvērtē projekta atbilstību vietējai attīstības stratēģijai un sagatavo atzinumu. Ja vietējā rīcības grupa sniedz negatīvu atzinumu, tā norāda pamatotu negatīvā atzinuma iemeslu;
28.2. šo noteikumu otrajā nodaļā minētos atbalsta pretendenta iesniegtos dokumentus un šo noteikumu 28.1.apakšpunktā minēto vietējās rīcības grupas sagatavoto atzinumu iesniedz Lauku atbalsta dienesta reģionālajā lauksaimniecības pārvaldē.
29. Lauku atbalsta dienests:
29.1. projektu iesniegumiem, par kuriem vietējā rīcības grupa ir sniegusi pozitīvu atzinumu, veic projektu vērtēšanas, atlases, lēmuma pieņemšanas, paziņošanas, līguma slēgšanas un finansējuma pieprasīšanas procedūru saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā lauku un zivsaimniecības attīstībai;
29.2. ja attiecīgajā kārtā publiskais finansējums nav pietiekams, lai atbalstītu visus iesniegtos vietējai attīstības stratēģijai atbilstošos projektus, projekta iesniegumus sarindo, ņemot vērā teritoriju attīstības indeksu attiecīgajā projektu iesniegumu pieņemšanas kārtas atvēršanas dienā, ko nosaka saskaņā ar normatīvajiem aktiem par teritorijas attīstības indeksa aprēķināšanas un piemērošanas kārtību. Priekšroku dod pretendentam, kas projektu vai tā daļu īstenos pašvaldībā ar zemāku teritorijas attīstības indeksu;
29.3. pieņem lēmumu par atteikumu piešķirt atbalstu atbalsta pretendentam, kura projekta iesniegumam vietējā rīcības grupa ir sniegusi negatīvu atzinumu.
Ministru prezidents I.Godmanis
Zemkopības ministrs M.Roze
Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2009.gada 31.janvāri.
PDF 325kb |
Zemkopības ministrijas iesniegtajā redakcijā
Pielikums
Ministru kabineta
2009.gada 27.janvāra noteikumiem Nr.78
Zemkopības ministrs M.Roze