Rīgā 2009.gada 17.februārī (prot. Nr.13 19.§)
2.1. lidmašīnām, kuras vada, izmantojot aerodinamiskās stūres;
2.2. helikopteriem;
2.3. motodeltaplāniem, kurus vada, mainot spārna uzplūdes leņķi un sānsveri;
2.4. motoparaplāniem, kurus vada, mainot spārna savērpumu un uzplūdes leņķi.
3.1. gaisa kuģis pārvietojas, izmantojot dzinēju;
3.2. gaisa kuģa cēlējspēks lidojuma laikā rodas aerodinamiskas reakcijas rezultātā uz tā spārnu vai rotoru lāpstu virsmām;
3.3. gaisa kuģa maksimālais pacelšanās svars nepārsniedz:
3.3.1. vienvietīgam sauszemes gaisa kuģim – 300 kilogramu;
3.3.2. vienvietīgam hidroplānam vai amfībijai – 330 kilogramu;
3.3.3. divvietīgam sauszemes gaisa kuģim – 450 kilogramu;
3.3.4. divvietīgam hidroplānam vai amfībijai – 495 kilogramus;
3.3.5. vienvietīgam sauszemes gaisa kuģim, kam uzstādīta pilnās glābšanas izpletņu sistēma, – 315 kilogramu;
3.3.6. divvietīgam sauszemes gaisa kuģim, kam uzstādīta pilnās glābšanas izpletņu sistēma, – 472,5 kilogramus;
3.4. gaisa kuģa iekritiena ātrums vai minimālais vienmērīga lidojuma ātrums nosēšanās konfigurācijā ir mazāks par 65 kilometriem stundā.
6.1. tas ir reģistrēts Latvijas Republikas Civilās aviācijas gaisa kuģu reģistrā vai citas valsts gaisa kuģu reģistrā;
6.2. tam ir gaisa kuģa lidojumderīgumu apliecinošs dokuments (izņemot motodeltaplānus un motoparaplānus);
6.3. tas ir aprīkots ar:
6.3.1. navigācijas un sakaru aprīkojumu:
6.3.1.1. magnētisko kompasu, ja nosēšanās vieta neatrodas redzamības robežās;
6.3.1.2. pulksteni–hronometru;
6.3.1.3. aneroīda altimetru;
6.3.1.4. gaisa ātruma indikatoru;
6.3.1.5. divpusēju sakaru radiostaciju, ja ar ultravieglo gaisa kuģi plānots veikt lidojumu kontrolējamā gaisa telpā vai plānota valsts robežas šķērsošana;
6.3.1.6. transponderu (gaisa satiksmes kontroles radara sistēmas sastāvdaļa, kas izvietota uz gaisa kuģa un, saņemot zemes radara signālu, automātiski raida speciālu kodētu atbildes signālu), ja lidojumu plānots veikt gaisa telpas zonās, kur prasība lietot transponderu ir obligāta;
6.3.1.7. skābekļa aprīkojumu, ja lidojuma augstums ir lielāks nekā 3000 metru (10000 pēdu) ilgāk par 30 minūtēm;
6.3.2. dzinēja darbības kontroles mērinstrumentiem:
6.3.2.1. dzesēšanas šķidruma temperatūras rādītāju dzinējiem ar šķidruma dzesēšanas sistēmu vai cilindra galvas temperatūras rādītāju dzinējiem ar gaisa dzesēšanu;
6.3.2.2. tahometru;
6.3.2.3. eļļas spiediena indikatoru vai pazemināta eļļas spiediena brīdinājuma signalizāciju, ja gaisa kuģim ir četrtaktu dzinējs;
6.3.2.4. ierīci, kas norāda atlikušās degvielas daudzumu.
7.1. atbilstoši konvencijas 2.pielikumā minētajiem vizuālo lidojumu noteikumiem un 6.pielikuma 2. un 3.daļā minētajām prasībām, kā arī gaisa kuģa ekspluatācijas rokasgrāmatā noteiktajām prasībām;
7.2. laikposmā starp saullēktu un saulrietu saglabājot nepārtrauktu vizuālo kontaktu ar zemes orientieriem un ievērojot šādas prasības:
7.2.1. horizontālā redzamība nav mazāka par 5000 metriem (helikopteriem – par 1500 metriem), izņemot šo noteikumu 7.2.3.apakšpunktā minētos gadījumus;
7.2.2. gaisa kuģa attālums no mākoņiem nav mazāks par 1500 metriem horizontālā virzienā un 300 metriem (1000 pēdām) vertikālā virzienā, veicot lidojumu augstumā no 1000 metriem (3000 pēdām) līdz 3000 metriem (10000 pēdām);
7.2.3. veicot lidojumu nekontrolējamā gaisa telpā augstumā, kas mazāks par 1000 metriem (3000 pēdām), ar ātrumu, kas nepārsniedz 260 kilometru stundā (140 mezglus), horizontālā redzamība, lidojot ar šo noteikumu 2.1., 2.3. un 2.4.apakšpunktā minētajiem gaisa kuģiem, nav mazāka par 3000 metriem, bet, lidojot ar šo noteikumu 2.2.apakšpunktā minēto gaisa kuģi, horizontālā redzamība nav mazāka par 800 metriem.
9.1. gaisa kuģim ir veikta tehniskā apkope saskaņā ar gaisa kuģa izgatavotāja tehniskās apkopes dokumentāciju;
9.2. gaisa kuģī ir šāda dokumentācija:
9.2.1. gaisa kuģa reģistrācijas apliecība;
9.2.2. gaisa kuģa standarta vai speciālā apliecība par derīgumu lidojumiem un atļauja lidojumiem (ja nepieciešams);
9.2.3. gaisa kuģa ekspluatācijas rokasgrāmata;
9.2.4. gaisa kuģa lidojumu reģistrācijas žurnāls;
9.2.5. trešo personu apdrošināšanas polises kopija;
9.3. viņam un otrajam pilotam (ja tāds ir) ir derīga pilota apliecība ar atbilstošām kvalifikācijas atzīmēm un veselības stāvokļa atbilstību apliecinošs dokuments, kā arī personību apliecinošs dokuments;
9.4. gaisa kuģa pasažieriem ir sniegta instruktāža par drošības noteikumiem:
9.4.1. gaisa kuģa iekārtojumu;
9.4.2. drošības jostu lietošanu;
9.4.3. glābšanas vestes lietošanu;
9.4.4. skābekļa aprīkojuma izvietojumu un lietošanu;
9.4.5. avārijas aprīkojumu;
9.4.6. rīcību iespējamā avārijas situācijā;
9.5. krava ir novietota un nostiprināta atbilstoši gaisa kuģa ekspluatācijas rokasgrāmatā noteiktajai kārtībai;
9.6. ir uzpildīts nepieciešamais degvielas daudzums:
9.6.1. plānotā lidojuma maršruta veikšanai;
9.6.2. rezervei 30 minūšu ilgam lidojumam;
9.7. gaisa kuģī ir konvencijas 2.pielikumā noteiktās vizuālo lidojumu aeronavigācijas kartes visam lidojuma maršrutam, ieskaitot rezerves lidlauku;
9.8. ir saņemta informācija par meteoroloģisko apstākļu atbilstību plānotā lidojuma veikšanai;
9.9. gaisa kuģī ir attiecīgajam personu skaitam atbilstošs ekipējums:
9.9.1. pirmās palīdzības sniegšanai nepieciešamais medicīnisko materiālu komplekts;
9.9.2. ķivere un aizsargbrilles, ja gaisa kuģa kabīnei nav vējstikla;
9.9.3. glābšanas vestes, ja lidojums plānots virs ūdenskrātuvēm;
9.9.4. drošības jostu sistēma ar plecu siksnu vai gaisa kuģa konstrukcijas īpatnību dēļ – speciāla iekares jostu sistēma.
13.1. gaisa kuģiem, kas izmanto sauszemes lidlaukus, – tādā attālumā no cietzemes, kas ir lielāks par planējuma distanci, bet ne tālāk par 10 kilometriem;
13.2. gaisa kuģiem, kas paceļoties un nosēžoties izmanto ūdens akvatoriju, – tādā attālumā no akvatorijas, kas ir lielāks par planējuma distanci, bet ne tālāk par 10 kilometriem;
13.3. virs apdzīvotām vietām, kurās ir vairāk nekā 500 iedzīvotāju, – zemāk nekā 300 metru (1000 pēdu) augstumā, ja attālums līdz apdzīvotās vietas robežai ir mazāks par planējuma distanci;
13.4. virs cilvēku pulcēšanās un organizētu pasākumu vietām un dabas rezervātiem, izņemot pārlidojumu pa noteiktu maršrutu augstumā virs 300 metriem (1000 pēdām);
13.5. zemāk par 300 metriem (1000 pēdām) virs apdzīvotām vietām, kurās ir mazāk nekā 500 iedzīvotāju, – 600 metru rādiusā ap augstāko šķērsli;
13.6. gaisa telpas rezervētā vai norobežotā zonā bez šo zonu izmantotāja atļaujas;
13.7. zemāk par 150 metriem (500 pēdām), izņemot treniņu lidojumus virs teritorijas, kas paredzēta zemiem lidojumiem (ne tuvāk par 100 metriem horizontālā plaknē no trešajām personām, būvēm, dzelzceļa sliežu ceļiem vai autoceļiem);
13.8. laikapstākļos, kad iespējama vai paredzama apledošana;
13.9. ja gaisa kuģis ir apledojis, apsarmojis vai apsnidzis.
Satiksmes ministrs A.Šlesers