• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2009. gada 17. februāra noteikumi Nr. 160 "Funkciju audita komisijas nolikums". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 4.03.2009., Nr. 35 https://www.vestnesis.lv/ta/id/188593

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.164

Noteikumi par aizdevumiem komersantu konkurētspējas uzlabošanai

Vēl šajā numurā

04.03.2009., Nr. 35

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 160

Pieņemts: 17.02.2009.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).
Ministru kabineta noteikumi Nr.160

Rīgā 2009.gada 17.februārī (prot. Nr.13 40.§)
Funkciju audita komisijas nolikums
Izdoti saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 13.pantu
1. Funkciju audita komisija (turpmāk – komisija) ir konsultatīva institūcija, kuras mērķis ir veicināt labas pārvaldības principu ieviešanu valsts pārvaldē un uzlabot valsts pārvaldes darbības efektivitāti. Komisija sniedz konsultatīvu atbalstu Ministru kabinetam lēmumu pieņemšanā saistībā ar valsts pārvaldes funkciju auditu.
2. Komisijai ir šādas funkcijas:

2.1. vadīt funkciju audita īstenošanas procesu valsts pārvaldē;

2.2. izteikt priekšlikumus par nepieciešamajiem funkciju auditiem valsts pārvaldē, kā arī izvērtēt un apstiprināt funkciju audita plāna projektu;

2.3. nodrošināt funkciju audita darba grupu izveidi un to darbības uzraudzību;

2.4. izvērtēt funkciju audita ziņojumus;

2.5. uzraudzīt funkciju audita darba grupu sniegto ieteikumu izvērtēšanu un izpildi.
3. Komisijai ir šādi uzdevumi:

3.1. izskatīt Valsts kancelejas izstrādāto funkciju audita plāna projektu un pēc apstiprināšanas komisijā iesniegt to Ministru prezidentam;

3.2. izvērtēt konkrētus funkciju audita ziņojumus, tajos ietvertos secinājumus un ieteikumus, kā arī informāciju par konkrētu funkciju audita ieteikumu izpildi;

3.3. sniegt Ministru prezidentam un Ministru kabinetam priekšlikumus par uzlabojumiem valsts pārvaldes funkciju audita īstenošanā;

3.4. sniegt Ministru prezidentam priekšlikumus par funkciju audita darba grupu ziņojumos ietverto ieteikumu turpmāku virzību;

3.5. izvērtēt sagatavotos Ministru kabineta rīkojumu projektus par valsts pārvaldes funkciju audita rezultātiem un ieteikumu ieviešanas gaitu;

3.6. izvērtēt un sniegt priekšlikumus par funkciju audita ieteikumu ieviešanu un funkciju audita plāna izpildi iepriekšējā periodā;

3.7. sagatavot ziņojumus par Latvijas ekonomikas stabilizācijas un izaugsmes atjaunošanas programmā un tās ieviešanas rīcības plānā paredzēto funkciju auditu īstenošanas gaitu.
4. Komisija:

4.1. iepazīstoties ar funkciju audita darba grupu iesniegto informāciju, izvērtē iespējamos riskus, kas saistīti ar iestāžu un to struktūrvienību nelietderīgu un neefektīvu darbību to atbildībā esošajās politikas jomās (nozarēs vai apakšnozarēs), starpnozaru tiesisko regulējumu un institucionālo sistēmu;

4.2. nodrošina sabiedrības pārstāvju uzklausīšanu funkciju audita procesā un ieteikumu izskatīšanu, lai uzlabotu valsts pārvaldes procesus;

4.3. saskaņo funkciju audita plāna projektu ar citām institūcijām, lai novērstu funkciju audita pārklāšanos un dublēšanos;

4.4. ja nepieciešams, uzaicina un uzklausa atbildīgās amatpersonas, lai vispusīgi izvērtētu funkciju audita ziņojumos ietvertos secinājumus un ieteikumus.
5. Komisijas sēdes notiek ne retāk kā reizi divos mēnešos.
6. Komisijas ārkārtas sēdi sasauc, ja to ierosina vismaz trīs komisijas locekļi. Komisijas priekšsēdētājs vai viņa prombūtnes laikā – komisijas priekšsēdētāja vietnieks pieņem lēmumu par komisijas sēdes sasaukšanu un nosaka sēdes darba kārtību.
7. Komisija ir lemttiesīga, ja tās sēdē piedalās vismaz septiņi komisijas locekļi un komisijas priekšsēdētājs vai viņa prombūtnes laikā – komisijas priekšsēdētāja vietnieks.
8. Komisijas sēdes vada un komisijas sēdes protokolus paraksta komisijas priekšsēdētājs. Komisijas priekšsēdētāja prombūtnes laikā viņa pienākumus pilda komisijas priekšsēdētāja vietnieks vai cits komisijas priekšsēdētāja norīkots komisijas loceklis.
9. Komisija lēmumus pieņem pēc komisijas locekļu savstarpējas vienošanās. Ja komisijas locekļi nevar vienoties, lēmumu pieņem ar vienkāršu balsu vairākumu. Katram komisijas loceklim ir viena balss. Ja balsu skaits sadalās vienādi, izšķirošā ir komisijas sēdes vadītāja balss.
10. Komisijas sēdes ir atklātas, izņemot gadījumu, ja tiek izskatīti funkciju audita ziņojumi, kas satur ierobežotas pieejamības informāciju vai valsts noslēpumu. Sēdē, kurā skata ziņojumu, kas satur valsts noslēpumu, nepiedalās un lēmumus nepieņem komisijas locekļi, kuriem nav pielaides valsts noslēpumam.
11. Komisijai ir šādas tiesības:

11.1. pieprasīt un saņemt no valsts pārvaldes institūcijām un citām iesaistītajām iestādēm komisijas darbam nepieciešamo informāciju;

11.2. vienoties ar auditā iesaistītās institūcijas vadītāju par valsts pārvaldes funkciju audita īstenošanas nodrošināšanu;

11.3. uzaicināt piedalīties komisijas sēdēs ar padomdevēja tiesībām valsts iestāžu amatpersonas, ekspertus un ieinteresēto pušu pārstāvjus;

11.4. veikt citus pasākumus, lai nodrošinātu komisijas funkciju izpildi.
12. Komisijas locekļi atlīdzību par darbu komisijā nesaņem.
13. Komisijas sekretariāta darbību nodrošina Valsts kanceleja. Valsts kanceleja, īstenojot sekretariāta funkcijas:

13.1. atbilstoši komisijā nolemtajam izstrādā valsts pārvaldes funkciju audita plāna projektu un iesniedz to komisijā izvērtēšanai un lēmuma pieņemšanai par tā turpmāku virzību;

13.2. sagatavo funkciju audita plāna pārskata projektu (informatīvo ziņojumu) par funkciju audita plāna izpildi iepriekšējā periodā;

13.3. nodrošina funkciju audita darba grupu apmācību pirms audita veikšanas;

13.4. sagatavo informāciju un darba materiālus par komisijā izskatāmajiem jautājumiem atbilstoši sēdes vadītāja noteiktajai sēdes darba kārtībai;

13.5. protokolē komisijas sēdes un piecu darbdienu laikā pēc komisijas sēdes nosūta komisijas locekļiem sēdes vadītāja parakstītu protokolu.
14. Komisijas sēdē izskatāmo materiālu saskaņošanas kārtība:

14.1. Valsts kanceleja, pildot komisijas sekretariāta funkcijas, ne vēlāk kā trīs darbdienas pirms komisijas sēdes elektroniski nosūta komisijas sēdē izskatāmos materiālus komisijas locekļiem uz norādītajām elektroniskā pasta adresēm, vienlaikus informējot komisijas locekļus un pieaicinātās amatpersonas par sēdes norises vietu, laiku un darba kārtību;

14.2. komisijas locekļi triju darbdienu laikā elektroniski nosūta priekšlikumus un iebildumus Valsts kancelejai;

14.3. ja ir izteikti iebildumi, Valsts kanceleja apkopo tos saskaņā ar Ministru kabineta kārtības rulli (izziņa par iebildumiem un priekšlikumiem) un sagatavo izskatīšanai komisijas sēdē;

14.4. ja ir izteikti iebildumi par funkciju audita darba grupu sagatavoto materiālu, apkopotos iebildumus iesniedz audita darba grupas vadītājam. Funkciju audita darba grupas vadītājs sagatavo atbildes uz iesniegtajiem iebildumiem;

14.5. komisijas locekļu izteiktos iebildumus saskaņo, izskatot tos kārtējā komisijas sēdē.
Ministru prezidents I.Godmanis

Tieslietu ministrs G.Bērziņš

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!