Par deklarēšanos VID elektroniskajā sistēmā
No 2010.gada 1.janvāra valsts amatpersonas deklarācijas varēs iesniegt vienīgi elektroniski, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta (VID) elektroniskās deklarēšanas sistēmu, paredz Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas 12.martā konceptuāli atbalstītie grozījumi likumā “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā”.
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšsēdētāja biedrs Staņislavs Šķesters atzinīgi novērtēja elektroniskās deklarēšanas sistēmu un vienlaikus arī uzsvēra, ka daudzi cilvēki ar to pagaidām neprot rīkoties. Savukārt komisijas priekšsēdētājs Oskars Spurdziņš aicināja deputātus doties uz VID un nokārtot formalitātes, lai jau šogad deklarētos sistēmā un praksē pārliecinātos par tās piedāvātajām ērtībām.
“Tas ir tāpat, kā ar valodu – ja to nelieto, tad arī neko neprot un nesaprot,” teica komisijas deputāts Gunārs Laicāns.
Patlaban amatpersonas savas deklarācijas VID var iesniegt gan elektroniski, gan arī rakstiski.
Izmaiņas likumā nepieciešamas, lai nodrošinātu vienveidīgu deklarāciju iesniegšanu VID. Deklarēšanās elektroniskajā sistēmā nodrošinās pilnīgu datu drošību, aizsardzību un precizitāti, kā arī izslēgs pārrakstīšanās kļūdu iespēju. Tāpat tiks ietaupīti 200 tūkstoši latu, ko šobrīd tērē 20 ierēdņu algošanai, kuri apstrādā rakstiski iesniegtās deklarācijas, norāda likumprojekta autori. Ietaupīto naudu plānots izmantot amatpersonu konsultēšanai un praktiskai apmācībai par elektronisko deklarēšanos VID un sistēmas lietošanu.
2006.gadā deklarācijas elektroniski bija iesniegušas 50 amatpersonas, 2007.gadā – divi tūkstoši personu. Savukārt 2008.gadā elektroniski bija deklarējušies 5,5 tūkstoši amatpersonu, kas ir astoņi procenti no kopējā amatpersonu skaita. Patlaban valstī ir 70 929 amatpersonas, kurām VID jāiesniedz savas deklarācijas, komisiju informēja VID valsts amatpersonu datu administrēšanas pārvaldes direktora vietniece Skaidrīte Jaungaile-Gaile.
Saeimas preses dienests