Par Publiskās un privātās partnerības likumu
Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija 12.martā konceptuāli atbalstīja Publiskās un privātās partnerības (PPP) likumprojektu, kas ļaus valstij un pašvaldībām efektīvāk piesaistīt privātus investorus infrastruktūras objektu izveidei un citiem projektiem.
Jaunais likums PPP līgumu slēgšanu padarīs pārskatāmāku un prognozējamu, norāda likumprojekta autori. Lai arī spēkā esošie normatīvie akti jau tagad ļauj īstenot PPP projektus, šobrīd īstenots neliels skaits maza apjoma koncesiju līgumu.
Likumprojektam nav tiešas ietekmes uz ekonomiku, taču, stimulējot skolu, bērnudārzu celtniecību un renovāciju, ceļu būvniecību un citu projektu norisi, tiks veicināta ekonomiskā izaugsme, uzskata likumprojekta autori.
Likumprojekts paredz PPP pazīmes, nosakot, ka PPP Latvijā ir iespējams īstenot gan līgumiskās (partnerības iepirkuma līgums un koncesiju līgums), gan institucionālās (veidojot kopsabiedrības) partnerības veidā.
Likumprojektā noteikts, ka PPP gadījumā vienmēr ir nepieciešami finanšu un ekonomiskie aprēķini, uz kuru pamata tiek pieņemts lēmums par PPP projekta uzsākšanu. Likumprojekts paredz arī PPP uzraudzības un konsultāciju institūcijas izveidošanu.
Publiskās un privātās partnerības likums regulēs arī iespējamās koncesiju procedūras – konkursu bez pretendentu atlases, konkursu ar pretendentu atlasi un konkursa dialogu. Tāpat likumprojekts nosaka pretendentu iesniegumu izskatīšanas kārtību. Partnerības iepirkuma līguma privātā partnera atlases procedūras noteiks Publisko iepirkumu likums.
Likumprojekts regulē PPP līgumu noslēgšanas, grozīšanas, pirmstermiņa izbeigšanas un reģistrācijas kārtību, kā arī paredz iespēju dibināt mērķsabiedrību PPP līguma izpildei.
Tāpat likumprojekts nosaka institucionālās partnerības īstenošanas kārtību – kopsabiedrības dibināšanas, darbības un darbības izbeigšanas kārtību.
Par likumprojektu “Publiskās un privātās partnerības likums” trīs lasījumos jālemj Saeimai.
Saeimas preses dienests