Ministru prezidenta rīkojums Nr.93
Rīgā 2009.gada 12.martā
Par funkciju audita darba grupu un funkciju audita veikšanu Valsts arhīvu ģenerāldirekcijā un funkcionāli saistītās iestādēs
1. Saskaņā ar Ministru kabineta 2009.gada 3.marta rīkojuma Nr.147 “Funkciju audita plāns 2009.gada pirmajam pusgadam” 1.2.apakšpunktā noteikto uzdevumu izveidot funkciju audita darba grupu (turpmāk – darba grupa) šādā sastāvā:
Darba grupas vadītājs
V.Stūris – Valsts kancelejas Politikas koordinācijas departamenta konsultants
Darba grupas locekļi:
V.Feodorova – Ekonomikas ministrijas Iekšējā audita un kvalitātes vadības departamenta direktore
E.Lenšs – Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas Audita departamenta direktors
S.Šāvēja– Ārlietu ministrijas Arhīva nodaļas vadītāja
2. Darba grupai izstrādāt un līdz 2009.gada 11.jūnijam iesniegt Funkciju audita komisijā Valsts arhīvu ģenerāldirekcijas, zonālo valsts arhīvu, Personāla dokumentu valsts arhīva, Latvijas Valsts arhīva, Latvijas Valsts vēstures arhīva, Latvijas Valsts kinofotofonodokumentu arhīva un Centrālās mikrofotokopēšanas un dokumentu restaurācijas laboratorijas funkciju audita ziņojuma projektu un Ministru kabineta rīkojuma projektu.
3. Funkciju audita uzdevums:
3.1. izvērtēt Valsts arhīvu ģenerāldirekcijas, zonālo valsts arhīvu, Personāla dokumentu valsts arhīva, Latvijas Valsts arhīva, Latvijas Valsts vēstures arhīva, Latvijas Valsts kinofotofonodokumentu arhīva un Centrālās mikrofotokopēšanas un dokumentu restaurācijas laboratorijas funkcijas un uzdevumus un sagatavot priekšlikumus, lai vienkāršotu institucionālo struktūru, samazinātu administratīvo slogu institūcijām un atteiktos no neraksturīgām funkcijām, saglabājot sniegto pakalpojumu pieejamību;
3.2. izvērtēt reorganizācijas rezultātā ietaupīto līdzekļu apjomu;
3.3. sagatavot informāciju par Valsts arhīvu ģenerāldirekcijas, zonālo valsts arhīvu, Personāla dokumentu valsts arhīva, Latvijas Valsts arhīva, Latvijas Valsts vēstures arhīva, Latvijas Valsts kinofotofonodokumentu arhīva un Centrālās mikrofotokopēšanas un dokumentu restaurācijas laboratorijas funkciju un uzdevumu veikšanas apjomu, funkciju un uzdevumu īstenošanai izmantoto resursu, tai skaitā cilvēkresursu, atbilstību labumam, ko sabiedrība gūst no konkrētās funkcijas vai uzdevuma, kā arī funkciju un uzdevumu veikšanas nepieciešamību;
3.4. sagatavot priekšlikumus par nepieciešamajām izmaiņām Arhīvu likumprojektā un ar to saistītajos normatīvajos aktos, ņemot vērā turpmākas funkciju optimizēšanas iespējas.
4. Lai atbalstītu darba grupas darbību, Valsts arhīvu ģenerāldirekcijai, zonālajiem valsts arhīviem, Personāla dokumentu valsts arhīvam, Latvijas Valsts arhīvam, Latvijas Valsts vēstures arhīvam, Latvijas Valsts kinofotofonodokumentu arhīvam un Centrālās mikrofotokopēšanas un dokumentu restaurācijas laboratorijai:
4.1. piecu darbdienu laikā sagatavot detalizētu informāciju atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 27.janvāra instrukcijas Nr.3 “Kārtība, kādā plāno un veic valsts pārvaldes funkciju auditu un ievieš funkciju audita ieteikumus” 2. un 3.pielikumam;
4.2. triju darbdienu laikā iesniegt darba grupai līdz šim veikto auditu (tai skaitā Valsts kontroles), kā arī jebkādu citu ar audita uzdevumu saistītu izpētes darbu materiālus un ziņojumus, kas sniedz informāciju par iestāžu darbību;
4.3. nodrošināt iespēju funkciju audita grupas locekļiem, saskaņojot vienu darbdienu iepriekš, apmeklēt iestāžu darbiniekus to darba vietās, lai veiktu funkciju izpildes novērtēšanu;
4.4. pēc darba grupas vadītāja pieprasījuma sniegt citu nepieciešamo atbalstu, sagatavojot iestāžu dokumentus, un informāciju, kā arī nepieciešamos skaidrojumus, lai sasniegtu funkciju audita mērķus.
5. Darba grupas vadītājs, ja nepieciešams, šā rīkojuma 1.punktā minētā uzdevuma izpildei var pieaicināt nevalstisko organizāciju un sociālo partneru pārstāvjus, ekspertus un speciālistus ar padomdevēja tiesībām piedalīties grupas darbā.
6. Lūgt Latvijas Pašvaldību savienību norīkot pārstāvi darba grupā un sniegt novērtējumu jautājumos, kas saistīti ar valsts zonālo arhīvu funkcijām un uzdevumiem.
Ministru prezidents I.Godmanis