• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Eiropas Parlaments: Par izmaiņām Eiropas autoceļu noteikumos. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 18.03.2009., Nr. 43 https://www.vestnesis.lv/ta/id/189337

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

ES Ministru padome: Par gatavošanos Eiropadomes 19.–20.marta sanāksmei

Vēl šajā numurā

18.03.2009., Nr. 43

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Eiropas Parlaments: Par izmaiņām Eiropas autoceļu noteikumos

 

Maksājumā kravas automašīnām par ceļu izmantošanu jāiekļauj arī gaisa piesārņojums un maksa par radīto troksni, 11.martā, pirmajā lasījumā izskatot izmaiņas Eirovinjetes sistēmā, pauda Eiropas Parlaments.

Līdz šim Eirovinjetes maksājums dalībvalstīs, kas to piemēroja, bija balstīts uz infrastruktūras lietošanu. Eiropas Komisijas izstrādātās Eirovinjetes izmaiņas paredz tajā iekļaut arī maksājumus par ietekmi uz vidi, proti, gaisa piesārņojumu un troksni. Vides maksājums atkarībā no dalībvalsts izvēles arī varētu ietvert maksu par sastrēgumu radīšanu.

Deputāti bija vienoti, ka iekasētie līdzekļi dalībvalstīm jāiegulda automašīnu vides standartu uzlabojumos un transporta infrastruktūrā.

Maksājumi būs balstīti uz “viedu aprēķinu sistēmu”, kas pamatosies uz automašīnas vides standartu (no Euro 0 līdz Euro VI), ceļa veidu un uz ceļa pavadīto laiku. Eirovinjete tādā veidā nodrošinās “piesārņotājs maksā principu: jo lielāks piesārņojums, jo vairāk jāmaksā. Saskaņā ar Eiropas Komisijas ietekmes pētījumu Eirovinjetes maksājums palielināsies vidēji tikai par 3%, ja dalībvalsts izlems piemērot maksājumus.

 “Mēs nemēģinām uzlikt maksājumus automašīnām. Gadījumā, ja dalībvalstis vēlas šos maksājumus piemērot, mēs gribam kopējus ES līmeņa noteikumus, lai nodrošinātu vienādus spēles noteikumus,” skaidroja ziņojuma autors Saīds el Hadrauī (Sociāldemokrātu grupa Eiropas Parlamentā).

Roberts Zīle (Eiropas Nāciju grupa) atbalstīja izmaiņas un izteica gandarījumu, ka tomēr netiks izskausts pašreizējais, uz laiku balstītais maksājums pierobežas valstīs, kur daudz piesārņojuma rada smagās automašīnas, kas diennaktīm ilgi stāv uz robežas.

Pirms balsojuma politisko grupu starpā nebija vienotības par to, kas jaunajos vides maksājumos jāiekļauj un kas jāizslēdz – CO2 nodevu, kas direktīvā nav iekļauta, un maksājumu par sastrēgumu radīšanu. Grozījums par CO2 emisijām netika pieņemts, turpretim Parlaments saglabāja Eiropas Komisijas priekšlikumu par iespēju noteikt sastrēguma maksu. To varētu piemērot par ceļu lietošanu sastrēguma periodos uz ceļu posmiem, kur tie parasti veidojas.

Pašreizējie Eirovinjetes noteikumi attiecas uz ceļiem, kas ir daļa no Eiropas Transporta tīkliem (TEN). Dalībvalstis tos var piemērot kravas auto ar masu virs 12 tonnām. Jaunā direktīva attieksies arī uz citiem ceļiem, uz kuriem ir intensīva starptautiskā kravas transporta slodze. No 2012.gada maksājumu varēs attiecināt uz kravas auto ar masu, sākot no 3,5 tonnām. Eirovinjetes maksu plānots ieviest arī Latvijā auto ar masu virs 12 tonnām.

Parlamenta pieņemtie grozījumi tiks iesniegti izskatīšanai transporta ministriem ES Padomē. Lai direktīvu pieņemtu, Parlamentam un ES Padomei jāvienojas par vienotu redakciju.

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!