Izglītības un zinātnes ministre: Par izglītības sistēmas stiprināšanu un pārvaldību
Atkārtoti uzņemoties izglītības un zinātnes ministres amatu, Tatjana Koķe par sava darba būtisku prioritāti izvirzījusi kvalitatīvas, pieejamas un resursefektīvas izglītības sistēmas stiprināšanu un pārvaldību. Tas ietver gan vispārizglītojošo skolu tīkla sakārtošanu, nodrošinot skolu ar labiem darba rezultātiem pastāvēšanu finansēšanas modeļa “Nauda seko skolēnam” īstenošanas ietvaros, gan profesionālās izglītības iestāžu restrukturizāciju, kas paredz arī mācību programmu satura pārskatīšanu ciešā sadarbībā ar darba devējiem.
Pēc pašvaldību iesniegtajiem ierosinājumiem T.Koķe atbalsta pamatskolu, īpaši – sākumskolu, saglabāšanu pēc iespējas tuvāk bērna dzīvesvietai, veidojot skolu filiāles un apvienotās klases, kā arī paverot iespējas vienam skolotājam mācīt vairākus priekšmetus. Savukārt sadarbībā ar nozaru pārstāvjiem paredzēts pārskatīt sākotnējās profesionālās izglītības saturu, pārejot uz moduļu sistēmu, samazinot bāzes programmu apjomu, elastīgi iekļaujot programmās profesionālās specializācijas apmācību kursus (moduļus). Tas veicinātu profesionālās izglītības atbilstību darba tirgus prasībām, būtu izmantojams pieaugušo tālākizglītībai un rosinātu uzņēmējus nodrošināt mācīšanos darbavietās.
“Gaidāmais līdzekļu samazinājums Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) pārziņā esošajās jomās, kopumā 46 miljoni latu, licis mums meklēt jaunus risinājumus, tajā skaitā kompensējošos mehānismus, lai skolotāji konkursa kārtībā varētu pretendēt uz Eiropas Savienības (ES) struktūrfondu līdzekļiem,” norāda ministre.
Piemēram, konsultējoties ar arodbiedrībām, sekmēsim, lai atbalstu varētu saņemt skolotāji, kuri strādā ar bērniem, kam ir mācīšanās grūtības.
Rēķinoties ar Izglītības un zinātnes ministrijas pārziņā esošo līdzekļu samazinājumu, tiks turpināts darbs, lai sadarbībā ar atbildīgajām institūcijām paātrinātu ES struktūrfondu un citu starptautisko finanšu līdzekļu ieguldīšanu visās izglītības pakāpēs un zinātnē, lai saglabātu cilvēkresurus un sekmētu stabilu infrastruktūru nolūkā sniegt atbalstu zināšanu ekonomikas attīstībai.
Līdz marta beigām tikts pabeigts arī konkrēts ministrijas centrālā aparāta, Izglītības un zinātnes ministrijas aģentūru un padotības iestāžu birokrātiskā aparāta samazināšanas un reorganizācijas plāns.
Agnese Korbe, izglītības un zinātnes ministres padomniece