Valsts kanceleja: Par priekšlikumiem birokrātijas mazināšanai
Valsts kanceleja aicina ikvienu, kas saskāries ar nejēdzīgiem valsts pārvaldes šķēršļiem, apgrūtinošām birokrātiskām procedūrām vai milzu laika patēriņu formalitāšu kārtošanā, nebūt vienaldzīgiem un ziņot par to.
No 31.marta ikviens sabiedrības pārstāvis ir aicināts sūtīt priekšlikumus pārvaldes birokrātijas mazināšanai un savu redzējumu par valsts pārvaldes sistēmas vienkāršošanu uz e-pastu: priekslikumi@mk.gov.lv vai zvanīt uz Valsts kancelejas informatīvo tālruni 67082800.
Visi ierosinājumi tiks apkopoti un izmantoti Funkciju audita komisijas darbā. Nozīmīgākos priekšlikumus publicēs Ministru kabineta tīmekļa vietnē.
Valsts kancelejas direktore, Funkciju audita komisijas vadītāja Gunta Veismane uzsver, ka funkciju audita veikšanā ir nozīmīga procesa atklātība un sabiedrības iesaiste, jo iestāžu funkcijas tiks izvērtētas no valsts pārvaldes pakalpojumu saņēmēju viedokļa. Jau šobrīd auditu procesā ir iesaistīts plašs sociālo un nevalstisko organizāciju partneru loks.
Iepriekš informējām, ka no 13.marta ir sākti funkciju auditi Valsts ieņēmumu dienestā, Latvijas Valsts arhīvu ģenerāldirekcijā, Valsts tiesu ekspertīžu birojā un Valsts policijas Kriminālistikas pārvaldē, Ceļu satiksmes un drošības direkcijā, Valsts tehniskās uzraudzības aģentūrā un ar šīm iestādēm funkcionāli saistītās iestādēs.
Audita mērķis ir vienkāršot iestāžu institucionālo struktūru, apzināt iespējas samazināt valsts budžeta izdevumus, sniedzot priekšlikumus par funkciju un uzdevumu nepieciešamību un iespēju deleģēt tos privātpersonām, novērst funkciju dublēšanos, kā arī izvērtēt iespējas decentralizēt valsts pārvaldes funkcijas, nododot tās pārvaldes līmenim, kas atrodas tuvāk pakalpojumu saņēmējam. Auditu uzdevumi ir cieši saistīti ar administratīvā sloga mazināšanu un administratīvo procedūru vienkāršošanu konkrētās valsts pārvaldes darbības jomās.
Valsts kancelejas Komunikācijas departaments