Valsts sekretāru sanāksmē: 2009.gada 2.aprīlī
FM: Par trešās valsts revidenta reģistrācijas iesnieguma veidlapas paraugu
2.aprīlī valsts sekretāru sanāksmē tika izsludināti Finanšu ministrijas (FM) sagatavoti Ministru kabineta (MK) noteikumi par trešās valsts revidenta vai komercsabiedrības reģistrācijas iesnieguma veidlapas paraugu un atzinuma par atbilstību reģistrēšanas nosacījumiem veidlapas paraugu, tā sagatavošanas un nosūtīšanas kārtību.
Latvijas Zvērinātu revidentu asociācija (LZRA) sadarbībā ar FM kārto Trešo valstu revidentu un trešo valstu revidentu komercsabiedrību reģistru. Tajā ieraksta trešo valstu revidentus un trešo valstu revidentu komercsabiedrības, kas sniedz revidenta ziņojumu par tādas komercsabiedrības gada pārskatu vai konsolidēto gada pārskatu, kura reģistrēta trešajā valstī un kuras pārvedami vērtspapīri ir iekļauti Latvijas regulētajā tirgū.
Likums par zvērinātiem revidentiem paredz, ka trešās valsts revidentu vai trešās valsts revidentu komercsabiedrību ieraksta reģistrā tikai tad, ja LZRA ir saņēmusi FM atzinumu par trešās valsts revidenta vai trešās valsts revidentu komercsabiedrības atbilstību likumā noteiktajiem reģistrēšanas nosacījumiem. FM atzinumu sagatavo, ja ir saņemts trešās valsts revidenta vai trešās valsts revidentu komercsabiedrības aizpildīts reģistrācijas iesniegums.
MK noteikumi reglamentēs trešās valsts revidenta vai revidentu komercsabiedrības reģistrācijas iesnieguma veidlapas paraugu latviešu un angļu valodā, kā arī FM atzinuma veidlapas paraugu, tā sagatavošanas un nosūtīšanas kārtību.
Pēc saskaņošanas ar ministrijām un citiem interesentiem par Ministru kabineta noteikumiem lems valdība.
Finanšu ministrijas Komunikācijas departaments
IZM: Par izglītības iestādes darbības kvalitātes vērtēšanas sistēmu
Lai ietaupītu valsts un pašvaldību budžeta līdzekļus, pilnveidotu izglītības iestādes darbības kvalitātes vērtēšanas sistēmu un izpildītu Valsts kontroles ieteikumus, Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) sagatavojusi grozījumus Ministru kabineta noteikumos “Kārtība, kādā akreditē vispārējās izglītības programmas un izglītības iestādes, kā arī atestē valsts un pašvaldību dibināto vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības iestāžu vadītājus”. Saskaņā ar pašreiz spēkā esošajiem MK noteikumiem, izglītības iestādes un izglītības programmas akreditē reizi sešos gados. Grozījumi paredz, ka IZM, pamatojoties uz Vispārējās izglītības akreditācijas un izglītības iestāžu vadītāju atestācijas komisijas priekšlikumu, var pieņemt lēmumu par izglītības iestādes un programmas akreditācijas termiņa pagarināšanu līdz diviem gadiem.
Lai mazinātu administratīvo darbu un ievērotu samērīguma principu akreditācijas procesa norises laikā, noteikumu projekts paredz diferencēt ekspertu skaitu akreditācijas procesā, ņemot vērā skolēnu un izglītības programmu skaitu konkrētajā izglītības iestādē. Šobrīd ekspertu komisijā darbojas pieci eksperti, bet noteikumu projekts paredz iespēju ekspertu komisiju veidot arī trīs speciālistu sastāvā.
Ministru kabineta noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2005.gada 16.augusta noteikumos Nr.612 “Kārtība, kādā akreditē vispārējās izglītības programmas un izglītības iestādes, kā arī atestē valsts un pašvaldību dibināto vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības iestāžu vadītājus”” 2.aprīlī izsludināts valsts sekretāru sanāksmē un pēc saskaņošanas tiks virzīts apstiprināšanai Ministru kabinetā.
Izglītības un zinātnes ministrijas Komunikācijas nodaļa
LM: Par pasākumu plānu ANO konvencijas īstenošanai
Lai veiksmīgi īstenotu Apvienoto Nāciju Organizācijas (ANO) Konvenciju par personu ar invaliditāti tiesībām, Labklājības ministrija ir sagatavojusi veicamo pasākumu plānu turpmākajiem trīs gadiem. Plānā noteikti uzdevumi, aktivitāšu izpildes termiņi un atbildīgās institūcijas.
Konvenciju Latvijā īstenos pakāpeniski, atbilstoši pieejamajiem resursiem un ekonomiskajai situācijai. Plānā paredzēts īstenot dažāda veida pasākumus, to skaitā izpratnes veidošanas un diskriminācijas novēršanas aktivitātes, institūciju pieejamības un tiesas pieejamības pasākumus, kā arī aktivitātes cilvēku ar invaliditāti iekļaušanai sabiedrībā, izglītības, veselības sistēmā un darba tirgū.
Turklāt dažādu aktivitāšu ietvaros plāno izvērtēt vienota Diskriminācijas novēršanas likuma izstrādes nepieciešamību, pakāpeniski sakārtot valsts, pašvaldību, izglītības un ārstniecības iestāžu, kā arī transporta pieejamību cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem. Tāpat paredzēts ieviest valsts apmaksātus atbalsta pasākumus, piemēram, asistenta un surdotulka nodrošināšanu, kā arī rehabilitācijas un sociālās aprūpes pakalpojumus.
Tuvākajos gados plānots arī apmācīt pedagogus, kas strādā ar bērniem, kam ir invaliditāte, tādējādi veicinot viņu integrāciju vispārizglītojošās pirmsskolās, vispārizglītojošās un profesionālajās izglītības iestādēs. Arī pašvaldībām plānā noteikts obligāto nodrošināmo alternatīvās sociālās aprūpes pakalpojumu apjoms un saturs.
Savukārt 2011.gadā paredzēts papildināt mērķdotācijas pašvaldībām, paredzot papildu finansējumu atalgojumam sociālajiem darbiniekiem, kas strādā ar personām ar garīga rakstura traucējumiem, kā arī sekmēt grupu māju (dzīvokļu) pakalpojumu pieejamību.
To paredz 2.aprīlī valsts sekretāru sanāksmē izsludinātais ANO Konvencijas par personu ar invaliditāti tiesībām īstenošanas pasākumu plāns 2010.–2012.gadam. Plāns vēl jāsaskaņo ar citām ministrijām un jāapstiprina valdībā.
Pasākumu plāna izstrādē piedalījās pārstāvji gan no nozaru ministrijām, LR Tiesībsarga biroja, Latvijas plānošanas reģioniem, kā arī no biedrībām, kas pārstāv personu ar invaliditāti intereses.
Atgādinām, ka šā gada 18.jūlijā ANO galvenajā mītnē Ņujorkā Latvija parakstīja ANO Konvenciju par personu ar invaliditāti tiesībām.
Konvencijas mērķis ir nodrošināt, lai pret cilvēkiem ar invaliditāti pilnībā tiktu ievērota cilvēkam pienācīgā cieņa un tiktu nodrošinātas visas cilvēka pamattiesības. ANO Konvencijas vispārējie pamatprincipi paredz diskriminācijas aizliegumu, invalīdu līdzdalību un integrāciju sabiedrībā, iespēju vienlīdzību, cieņu pret bērnu ar invaliditāti spēju attīstību, vīriešu un sieviešu vienlīdzību, kā arī citus principus.
LM: Par Valsts darba inspekcijas integrēto informācijas sistēmu
Lai nodrošinātu operatīvu informācijas apmaiņu ar citām valsts pārvaldes iestādēm, ar Eiropas fondu atbalstu plānots izveidot Valsts darba inspekcijas (VDI) integrēto informācijas sistēmu. Tā būtu savienojama ar citu valsts pārvaldes institūciju informācijas sistēmām. Iepriekšminētā iecere iekļauta Labklājības ministrijas izstrādātajā noteikumu projektā “Prasības Valsts darba inspekcijas integrētai sistēmai, informācijas apmaiņas kārtība un nosacījumi tās sniegšanai”. Projekts 2.aprīlī izsludināts valsts sekretāru sanāksmē. Tas vēl būs jāsaskaņo ar citām ministrijām un jāapstiprina valdībā.
Plānots, ja valsts pārvaldes institūcija konstatēs pārkāpumus, kas ir VDI kompetencē, tā par konstatēto pārkāpumu informēs VDI. Savukārt VDI informēs citas institūcijas, ja konstatēs pārkāpumus atbilstoši to kompetencei.
Saskaņā ar projektu institūcijas, t.sk. Valsts ieņēmumu dienests, Uzņēmumu reģistrs, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes Iedzīvotāju reģistrs, Tiesu administrācija, Valsts zemes dienests, Ekonomikas ministrijas Būvatļauju reģistrs, Valsts būvinspekcijas Bīstamo iekārtu reģistrs, Nodarbinātības valsts aģentūra, Tiesu nama aģentūra, Sodu reģistrs, Ceļu satiksmes drošības direkcija, Centrālā statistikas pārvalde, Maksātnespējas administrācija, Valsts policija, sniegs VDI darbam nepieciešamo informāciju noteiktā termiņā vai elektroniski tiešsaistē.
Līdz 1.jūlijam spēkā ir Ministru kabineta 2005.gada noteikumi “Informācijas operatīvās apmaiņas kārtība”.
Labklājības ministrijas Komunikācijas departaments
VesM: Par ministrijas padotībā esošo valsts pārvaldes iestāžu funkciju optimizāciju
2.aprīlī valsts sekretāru sanāksmē tālākai apstiprināšanai virzīts Veselības ministrijas izstrādātais rīcības plāna projekts par ministrijas padotībā esošo valsts pārvaldes iestāžu funkciju optimizāciju, kurā precizētas nododamās funkcijas un reformu īstenošanas termiņi.
Janvārī valdības sēdē tika izskatīts informatīvais ziņojums par Veselības ministrijas padotībā esošo valsts pārvaldes iestāžu funkciju optimizāciju un to turpmāko darbību. Veselības ministrija iecerējusi Veselības statistikas un medicīnas tehnoloģiju valsts aģentūras (VSMTVA) un Medicīnas profesionālās izglītības centra (MPIC) nozīmīgākās funkcijas nodot citām veselības aprūpes administrējošajām iestādēm.
VSMTVA funkcijas, kas saistītas ar veselības aprūpes sniegšanas atbilstības uzraudzību, kā arī medicīnisko ierīču uzraudzības auditu nodrošināšanu un ārstniecības iestāžu reģistra uzturēšanu, pārņems Veselības inspekcija. Zāļu valsts aģentūrai tiks nodota medicīnas ierīču, medicīnas tehnoloģiju atbilstības novērtēšana, kā arī lietošanas drošības un medicīnisko ierīču klīnisko pētījumu uzraudzība. Sabiedrības veselības aģentūrai tiks nodotas visas funkcijas, kas saistītas ar veselības aprūpes statistiku. MPIC funkcijas mediķu pēcdiploma izglītībā pārņems Veselības ministrija.
Lai samazinātu birokrātiju veselības aprūpē, jau atcelta ārstniecības iestāžu obligātā ikgadējā novērtēšanas procedūra, ko veica VSMTVA. Paredzēts, ka katras iestādes atbilstību noteiktām prasībām garantē iestādes vadītājs. Attiecīgi arī ārstniecības iestādēs samazināsies nepieciešamība pēc tehniskajiem darbiniekiem, kuri nodarbojas ar dažādu dokumentu sagatavošanu un aizpildīšanu.
Veselības aprūpes administrējošo iestāžu reorganizāciju plānots turpināt, lai saglabātu tikai pašas nepieciešamākās veselības nozares vadības funkcijas – ekonomisko novērtēšanu, norēķinus, uzraudzību un veselības rādītāju analīzi.
Veselības ministrijas Komunikācijas departaments