Valsts sekretāru sanāksmē: 2009.gada 2.aprīlī
TM: Par grozījumiem likumā “Par nekustamā īpašuma nodokli”
2.aprīlī valsts sekretāru sanāksmē izsludināja grozījumus likumā “Par nekustamā īpašuma nodokli”. Tos izstrādājuši Tieslietu ministrijas (TM) speciālisti.
Grozījumi nepieciešami, lai precizētu vairākas likuma normas un saskaņotu tās ar pēdējā laikā pieņemtajiem normatīvajiem aktiem.
Ar grozījumiem vēlas noteikt, ka ar 2010.gada 1.janvāri zemesgrāmatu tiesneši reģistrēs īpašnieku maiņu zemesgrāmatā, ja būs nomaksāts nekustamā īpašuma nodoklis. Gadījumā, ja līdz 2010.gada 1.janvārim pašvaldība nebūs nodrošinājusi iespēju zemesgrāmatu nodaļai pārliecināties par nekustamā nodokļa nomaksu, zemesgrāmatu tiesneši īpašuma maiņu zemesgrāmatā reģistrēs bez nekustamā īpašuma nodokļa nomaksas pārbaudes.
Likumprojekts nodots saskaņošanai Finanšu, Ekonomikas, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu, Vides un Veselības ministrijai, Latvijas Pašvaldību savienībai un Nacionālajai trīspusējās sadarbības padomei.
Likuma grozījumi jāpieņem Saeimā.
TM: Par izmaiņām MK noteikumos sakarā ar pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu
2.aprīlī valsts sekretāru sanāksmē izsludināja grozījumus divos Ministru kabineta noteikumos, kurus nepieciešams labot, lai pabeigtu vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālo reformu. Projektus izstrādājuši Tieslietu ministrijas speciālisti.
Saskaņā ar Administratīvi teritoriālās reformas likumu pēc administratīvi teritoriālās reformas Latvijā tiks izveidotas administratīvās teritorijas: apriņķi, novadi un republikas pilsētas. Spēkā esošajā regulējumā tiek lietots tāds administratīvi teritoriālais iedalījums, kas neatbilst Administratīvi teritoriālās reformas likumam. Līdz ar to nepieciešams saskaņot terminoloģiju un veikt grozījumus likuma “Par Latvijas valsts karogu” piemērošanas noteikumos, kā arī noteikumos par maksu, ko pašvaldība iekasē par aģitācijas materiālu izvietošanu pirms Eiropas Parlamenta vēlēšanām, Saeimas vēlēšanām un pašvaldību vēlēšanām.
Paredzēts, ka normatīvo aktu projekti stāsies spēkā 2009.gada 1.jūlijā, kad darbu sāk 109 novadu pašvaldības un deviņas republikas pilsētu pašvaldības. Administratīvi teritoriālās reformas likums nosaka, ka vietējo pašvaldību administratīvi teritoriālā reforma tiks realizēta līdz 2009.gada vietējo pašvaldību vēlēšanām.
Noteikumu projekti nodoti saskaņošanai Finanšu un Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijai.
TM: Par pieteikumiem ierakstu izdarīšanai reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrā
2.aprīlī valsts sekretāru sanāksmē tika izsludināts noteikumu projekts par pieteikumiem ierakstu izdarīšanai reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrā. Noteikumu projektu izstrādājuši Uzņēmumu reģistra un Tieslietu ministrijas speciālisti.
Ar šiem noteikumiem tiks apstiprināti paraugi veidlapām un tajās ierakstāmajām ziņām, saskaņā ar kurām tiek izdarīti ieraksti reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrā. Izstrādāti pieteikumi reliģiskās organizācijas, tās iestādes ierakstīšanai, pārreģistrēšanai, reorganizācijas vai darbības izbeigšanas vai izmaiņu ierakstīšanai reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrā. Tāpat izstrādāti projekti pieteikumiem reliģiskās organizācijas darbības atjaunošanas ierakstīšanai reliģisko organizāciju un to iestāžu reģistrā un pieteikums par reliģiskās organizācijas vai tās iestādes izslēgšanu no reģistra.
Noteikumu projekts nodots saskaņošanai Finanšu ministrijai.
Tieslietu ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļa
ZM: Par kokmateriālu tirgus uzraudzību
Zemkopības ministrija (ZM) sagatavojusi informatīvo ziņojumu “Par likumības ievērošanu kokmateriālu tirgū Latvijā”, ko 2.aprīlī izskatīja valsts sekretāru sanāksmē.
Ar Ministru prezidenta rīkojumu izveidotā darba grupa, kuras sastāvā ietilpst Zemkopības ministrijas speciālisti, valsts institūciju un nevalstisko organizāciju pārstāvji, sagatavoja priekšlikumus, lai novērstu likumpārkāpumus darījumos ar koksni.
Ziņojumā ietverts, ka nepieciešams izvērtēt pārskata par koku ciršanu saturu, ko meža īpašnieks iesniedz Valsts meža dienestā. Pārskatā par koku ciršanu jāparedz vieta papildu informācijai – koksnes pircējam un darījuma apmēram latos, tādējādi Valsts ieņēmumu dienests varētu izsekot darījumiem ar kokmateriāliem.
Jāvienojas par skaidru un nepārprotamu termina “saimnieciskā darbība” definīciju likuma “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” izpratnē.
Darījumos ar kokmateriāliem jāizvērtē iespējas publisko iepirkumu gadījumā. Pirmkārt, iepirkumu komisijai obligāti būtu jāpieprasa kompetentas institūcijas atzinums par būtisku konkrēto nozari regulējošo normatīvo aktu pārkāpumu, kā arī vides aizsardzības, konkurences un darba tiesību būtisku pārkāpumu. Jāizslēdz pretendentu no turpmākās dalības konkursā, ja ir konstatēti kandidāta vai pretendenta profesionālās darbības pārkāpumi pēdējo triju gadu laikā no piedāvājuma vai pieteikuma iesniegšanas dienas. Otrkārt, jāpiemēro kā izslēgšanas kritērijs pretendenta maksāto valsts sociālo apdrošināšanas obligāto iemaksu minimālais maksājums budžetā. Sociālā nodokļa iemaksu minimālais līmenis būtu jāsaskaņo ar meža nozares pārstāvjiem.
Turklāt būtu jāsamazina pievienotās vērtības nodokļa likme kurināmās koksnes piegādei iedzīvotājiem.
Zemkopības ministrijai līdz šā gada 1.jūlijam jāsagatavo un noteiktā kārtībā jāiesniedz priekšlikumi tiesību aktu precizēšanai, paredzot meža īpašnieka pārskatā par koku ciršanu papildus ietveramo informāciju, kas nodrošina iespēju izsekot koksnes plūsmai pievienotās vērtības ķēdē.
ZM: Par atbalsta saņemšanu lauku un zivsaimniecības attīstībai
Zemkopības ministrija (ZM) sagatavojusi Ministru kabineta (MK) noteikumu projektu “Kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku un zivsaimniecības attīstībai”, ko 2.aprīlī izsludināja valsts sekretāru sanāksmē.
Noteikumu projekts vienā normatīvajā aktā apvieno noteikumus “Kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā lauku un zivsaimniecības attīstībai” un noteikumus “Kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu kompensāciju maksājumu veidā lauku un zivsaimniecības attīstībai”, jo vairākas iepriekšminētajos noteikumos iekļautās normas pārklājas.
Lai samazinātu administratīvo slogu un būtiski atvieglotu atbalsta saņemšanas kārtību, noteikumu projektā svītrota prasība par līgumu slēgšanu atbalsta saņemšanai. Līdz ar to atbalsta pretendentam nebūs jāierodas Lauku atbalsta dienestā (LAD), lai noslēgtu līgumu par atbalsta saņemšanu, bet tas uzreiz pēc LAD lēmuma par atbalsta piešķiršanu saņemšanas varēs sākt projekta īstenošanu.
Zemkopības ministrijas Preses un sabiedrisko attiecību nodaļa