• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2009. gada 31. marta noteikumi Nr. 293 "Noteikumi par darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma 1.3.1.2.aktivitāti "Atbalsts pašnodarbinātības un uzņēmējdarbības uzsākšanai"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 16.04.2009., Nr. 58 https://www.vestnesis.lv/ta/id/190611-noteikumi-par-darbibas-programmas-cilvekresursi-un-nodarbinatiba-papildinajuma-1-3-1-2-aktivitati-atbalsts-pasnodarbinatibas-un...

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.300

Ministru kabineta kārtības rullis

Vēl šajā numurā

16.04.2009., Nr. 58

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 293

Pieņemts: 31.03.2009.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Ministru kabineta noteikumi Nr.293

Rīgā 2009.gada 31.martā (prot. Nr.22 41.§)

Noteikumi par darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.3.1.2.aktivitāti “Atbalsts pašnodarbinātības un uzņēmējdarbības uzsākšanai”

Izdoti saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu

 

I. Vispārīgie jautājumi

1. Noteikumi nosaka:

1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.3.prioritātes “Nodarbinātības veicināšana un veselība darbā” 1.3.1.pasākuma “Nodarbinātība” 1.3.1.2.aktivitāti “Atbalsts pašnodarbinātības un uzņēmējdarbības uzsākšanai” (turpmāk – aktivitāte);

1.2. Eiropas Sociālā fonda aktivitātes projektu (turpmāk – projekts) iesniegumu vērtēšanas kritērijus;

1.3. prasības Eiropas Sociālā fonda aktivitātes projekta iesniedzējam (turpmāk – projekta iesniedzējs);

1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību;

1.5. atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.

2. Aktivitātes mērķis ir paaugstināt saimnieciskās darbības aktivitāti valstī (īpaši – teritorijās ārpus Rīgas), attīstot saimnieciskās darbības uzsācēju zināšanas un iemaņas saimnieciskajā darbībā, kā arī sniedzot nepieciešamo finansiālo atbalstu saimnieciskās darbības uzsākšanai.

3. Aktivitātes mērķa grupa ir iedzīvotāji darbspējas vecumā (tai skaitā bezdarbnieki, kuri ir izteikuši vēlmi uzsākt komercdarbību vai pašnodarbinātību) un jaundibināti komersanti.

4. Šo noteikumu izpratnē par jaundibinātu uzskata komersantu, kas komercreģistrā reģistrēts ne agrāk kā vienu gadu pirms pieteikuma iesniegšanas atbalsta saņemšanai šīs aktivitātes ietvaros.

5. Aktivitātes ietvaros sasniedzamie uzraudzības rādītāji ir:

5.1. līdz 2013.gadam apmācības saimnieciskās darbības uzsākšanai ir saņēmušas 5000 personas;

5.2. līdz 2013.gadam pašnodarbinātību un komercdarbību uzsākušo personu īpatsvars ir 25 % no konsultācijas un apmācības saņēmušajām personām.

6. Aktivitātes īstenošanas veids ir ierobežota projektu iesniegumu atlase.

7. Aktivitātes īstenošanu nodrošina atbildīgā iestāde un sadarbības iestāde. Atbildīgā iestāde ir Ekonomikas ministrija (turpmāk – atbildīgā iestāde). Sadarbības iestāde ir valsts aģentūra “Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra” (turpmāk – sadarbības iestāde). Sadarbības iestāde ir atbildīgās iestādes funkcionālā pārraudzībā.

8. Atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes kompetence:

8.1. atbildīgā iestāde:

8.1.1. nodrošina aktivitātes īstenošanu, uzraudzību un kontroli, tai skaitā piemēro n+2 un n+3 principu aktivitātes līmenī, īstenojot Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999 (turpmāk – Padomes Regula Nr.1083/2006), 93.panta 1. un 2.punktā minēto principu;

8.1.2. nodrošina aktivitātes finanšu plānošanu;

8.2. sadarbības iestāde:

8.2.1. izveido projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju un izstrādā komisijas darbības kārtību;

8.2.2. nosūta projekta iesniedzējam uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu;

8.2.3. pirms projektu iesniegumu pieņemšanas izstrādā, apstiprina un publicē sadarbības iestādes tīmekļa vietnē projektu iesniegumu vērtēšanas un vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku, kā arī izstrādā un publicē sadarbības iestādes tīmekļa vietnē līguma par projekta īstenošanu paraugu, tai skaitā starpposma un noslēguma pārskata veidlapu, tās aizpildīšanas kārtību un izdevumus apliecinošo dokumentu sarakstu;

8.2.4. pēc vērtēšanas un vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodikas saskaņošanas ar atbildīgo iestādi veic projekta iesnieguma atlasi un nodrošina projekta iesnieguma vērtēšanu;

8.2.5. pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprinā­šanu ar nosacījumu vai noraidīšanu un informē par to projekta iesniedzēju;

8.2.6. slēdz līgumu ar finansējuma saņēmēju par projekta īstenošanu (turpmāk – līgums par projekta īstenošanu), ievērojot Komisijas 2006.gada 8.decembra Regulas (EK) Nr.1828/2006, kas paredz noteikumus par to, kā īstenot Padomes Regulu (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu, un Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr.1080/2006 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu (turpmāk – Komisijas Regula Nr.1828/2006), 43.pantā noteiktās prasības;

8.2.7. izvērtē un pieņem lēmumu par grozījumiem projektos saskaņā ar kārtību, kas noteikta normatīvajos aktos par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu, un līgumā par projekta īstenošanu;

8.2.8. sniedz projekta iesniedzējam informāciju par projekta iesnieguma sagatavošanu, projekta īstenošanu un līguma par projekta īstenošanu nosacījumu izpildi;

8.2.9. nodrošina aktivitātes īstenošanu, uzraudzību un kontroli, tai skaitā piemēro n+2 un n+3 principu projektu līmenī, īstenojot Padomes Regulas Nr.1083/2006 93.panta 1. un 2.punktā minēto principu izpildi;

8.2.10. analizē problēmas aktivitātes un projektu īstenošanā un sniedz atbildīgajai iestādei priekšlikumus, kā uzlabot aktivitātes un projektu īstenošanu;

8.2.11. pārbauda un apstiprina finansējuma saņēmēja maksājuma piepra­sījumu un sagatavo izdevumu deklarāciju;

8.2.12. sniedz sabiedrībai informāciju un nodrošina publicitāti jautāju­mos, kas saistīti ar aktivitātes ietvaros iesniegtajiem projektu iesniegumiem;

8.2.13. nodrošina datu uzkrāšanu Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmā par projektu iesniegumiem un projektiem.

9. Aktivitātes ietvaros projektu līdzfinansē no Eiropas Sociālā fonda, valsts budžeta un finansējuma saņēmēja līdzekļiem. Kopējais aktivitātes ietvaros pieejamais publiskais finansējums (turpmāk – publiskais finansējums) ir 14 315 238 lati, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda finansējums – 12 167 953 lati un valsts budžeta finansējums – 2 147 285 lati.

10. Aktivitātes ietvaros finansējuma saņēmējs izveido aizdevumu fondu atbilstoši Komisijas Regulas Nr.1828/2006 43.pantā minētajām prasībām (turpmāk – aizdevumu fonds). 

II. Projekta iesniedzējam noteiktās prasības, atbalstāmās un neatbalstāmās darbības

11. Aktivitātes ietvaros projekta iesniedzējs ir valsts akciju sabiedrība “Latvijas Hipotēku un zemes banka”.

12. Aktivitātes ietvaros finansējuma saņēmējs sniedz atbalstu personām, kas vēlas uzsākt saimniecisko darbību (fiziska persona atbilstoši aktivitātes mērķa grupai), un saimnieciskās darbības uzsācējiem (fiziska vai juridiska persona atbilstoši aktivitātes mērķa grupai).

13. Finansējuma saņēmēja atbalstāmās darbības:

13.1. projekta administrēšana un vadība;

13.2. biznesa plāna sagatavošanas posmā:

13.2.1. apmācību nodrošināšana par saimnieciskās darbības pamatiem un biznesa plāna sagatavošanu personām, kas vēlas uzsākt saimniecisko darbību un izstrādāt biznesa plānu savas biznesa idejas īstenošanai;

13.2.2. finansējuma saņēmēja konsultāciju nodrošināšana par aktivitātes ietvaros pieejamo atbalstu un biznesa plāna sagatavošanu personām, kas vēlas uzsākt saimniecisko darbību un izstrādāt biznesa plānu savas biznesa idejas īstenošanai;

13.2.3. tās personas sagatavotā biznesa plāna izvērtēšana, kura vēlas uzsākt saimniecisko darbību;

13.3. saimnieciskās darbības uzsākšanas posmā:

13.3.1. aizdevuma piešķiršana saimnieciskās darbības uzsācējam;

13.3.2. granta kā neatmaksājama piešķīruma izsniegšana saimnieciskās darbības uzsācējam saimnieciskās darbības nodrošināšanai;

13.3.3. granta piešķiršana saimnieciskās darbības uzsācējam šo noteiku­mu 13.3.1.apakšpunktā minētā aizdevuma dzēšanai pēc noteikta laikposma, kas nevar pārsniegt divus gadus no aizdevuma līguma noslēgšanas dienas, izvērtējot biznesa plānā ietverto darbību īstenošanas apjomu un mērķu sasniegšanu.

14. Šo noteikumu 13.3.1.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību finansē no šo noteikumu 10.punktā minētā aizdevumu fonda. Finansējuma saņēmējs nosaka aizdevumu procentu likmi šo noteikumu 13.3.1.apakšpunktā minētajam aizdevumam. Šo noteikumu 13.3.3.apakšpunktā minēto grantu aizdevuma dzēšanai neizmanto aizdevuma procentu dzēšanai.

15. Iepirkumu, kas nepieciešams projekta īstenošanai, finansējuma saņēmējs veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem iepirkuma procedūras jomā.

16. Finansējuma saņēmējs pirms līguma slēgšanas ar iepirkuma procedūrā noteikto uzvarētāju saskaņo ar sadarbības iestādi iepirkuma procedūras atbilstību normatīvajiem aktiem iepirkuma procedūras jomā. Finansējuma saņēmēja veikto iepirkuma procedūru sadarbības iestāde pārbauda pēc līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas. 

III. Nosacījumi personām, kas vēlas uzsākt saimniecisko darbību, un saimnieciskās darbības uzsācējiem

17. Persona, kas vēlas uzsākt saimniecisko darbību, slēdz līgumu ar finansējuma saņēmēju par biznesa plāna sagatavošanu un nepieciešamo konsul­tāciju un apmācību saņemšanu.

18. Persona, kas vēlas uzsākt saimniecisko darbību, var pretendēt uz šo noteikumu 13.3.apakšpunktā minēto atbalstu arī tad, ja tā nav saņēmusi šo noteikumu 13.2.1.apakšpunktā minēto atbalstu.

19. Saimnieciskās darbības uzsācējs ir reģistrēts Uzņēmumu reģistrā vai Valsts ieņēmumu dienestā kā saimnieciskās darbības veicējs (komersants vai pašnodarbināta persona) aizdevuma līguma noslēgšanas brīdī. Šo noteikumu izpratnē persona, kas vēlas uzsākt saimniecisko darbību, pēc aizdevuma saņemšanas kļūst par saimnieciskās darbības uzsācēju.

20. Persona nevar saņemt grantu saimnieciskās darbības nodrošināšanai un grantu aizdevuma dzēšanai, ja tās biznesa plāna īstenošanai nav piešķirts šo noteikumu 13.3.1.apakšpunktā minētais aizdevums.

21. Persona, kas vēlas uzsākt saimniecisko darbību, ir fiziska persona un atbalsta pieteikuma iesniegšanas brīdī atbilst šādiem nosacījumiem:

21.1. tā ir sasniegusi 18 gadu vecumu;

21.2. tā neveic saimniecisko darbību vai saimniecisko darbību ir uzsākusi pēdējā gada laikā;

21.3. vismaz vienu gadu pirms atbalsta pieteikuma iesniegšanas tai nav bijusi būtiska līdzdalība citā komersantā. Šo noteikumu izpratnē par būtisku līdzdalību komersantā uzskata, ja personai pieder 25 % vai vairāk no komersanta balsstiesīgo akciju vai kapitāldaļu skaita.

22. Persona, kas vēlas uzsākt saimniecisko darbību, šīs aktivitātes ietvaros var saņemt atbalstu viena biznesa plāna īstenošanai.

23. Saimnieciskās darbības uzsācējs atbilst šādiem nosacījumiem:

23.1. ja saimnieciskās darbības uzsācējs ir pašnodarbināta persona, tā atbilst šo noteikumu 21.punktā minētajiem nosacījumiem;

23.2. ja saimnieciskās darbības uzsācējs ir komersants, to ir dibinājušas viena vai vairākas personas, kuras ir tiesīgas pārstāvēt komersantu un atbilst šo noteikumu 21.punktā minētajiem nosacījumiem;

23.3. tas nodrošina līdzfinansējumu sava biznesa plāna īstenošanai vismaz 10 % apmērā no biznesa plānā paredzētās projekta summas. Saimnieciskās darbī­bas uzsācēja biznesa plānā paredzētā projekta apjoms nepārsniedz 60 000 latu.

24. Saskaņā ar Komisijas 2006.gada 15.decembra Regulu (EK) Nr.1998/2006 par Līguma 87. un 88.panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2006.gada 28.decembris, Nr. L 379, 5.–10.lpp.) (turpmāk – Komisijas Regula Nr.1998/2006) vienam saimnieciskās darbības uzsācējam vai vienai saimnieciskās darbības uzsācēja saistīto personu grupai piešķirtais de minimis kopējais bruto atbalsts triju fiskālo gadu laikposmā nepārsniedz EUR 200 000 ekvivalentu latos pēc Latvijas Bankas noteiktā maiņas kursa, savukārt vienam saimnieciskās darbības uzsācējam vai saimnieciskās darbības uzsācēja saistīto personu grupai, kas darbojas autotransporta nozarē, piešķirtā de minimis atbalsta kopapjoms nepārsniedz EUR 100 000 ekvivalentu latos pēc Latvijas Bankas noteiktā maiņas kursa triju fiskālo gadu laikposmā.

25. Kopējais bruto atbalsts ir finansējums, ko saimnieciskās darbības uzsācējs saņem no finansējuma saņēmēja, izmantojot šo noteikumu 13.punktā minētos atbalsta veidus.

26. Saistītās personas šo noteikumu izpratnē atbilst Komisijas 2008.gada 6.augusta Regulas (EK) Nr.800/2008, kas atzīst noteiktas atbalsta kategorijas par saderīgām ar kopējo tirgu, piemērojot Līguma 87. un 88.pantu (vispārējā grupu atbrīvojuma regula) (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2008.gada 9.augusts, Nr. L 214) (turpmāk – Komisijas Regula Nr.800/2008), 1.pielikumā noteiktajai saistīto komersantu definīcijai.

27. Saimnieciskās darbības uzsācējs biznesa plānā paredzētās saimnieciskās darbības līdzfinansēšanai izmanto savus resursus vai ārējo finansējumu, kas nav saistīts ar jebkādu komercdarbības atbalstu.

28. Saņemto atbalstu saimnieciskās darbības uzsācējs vai saimnieciskās darbības uzsācēja saistīto personu grupa nedrīkst apvienot ar citu komercdarbī­bas atbalstu attiecībā uz tām pašām attiecināmajām izmaksām. 

IV. Attiecināmās un neattiecināmās izmaksas

29. Aktivitātes ietvaros attiecināmas ir šādas izmaksu pozīcijas:

29.1. tiešās attiecināmās izmaksas jeb projekta īstenošanas izmaksas šādās izmaksu apakšpozīcijās:

29.1.1. ārējo pakalpojumu izmaksas, kas nepieciešamas šo noteikumu 13.2.1.apakš­punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai, nepārsniedzot 3 % no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām;

29.1.2. saimnieciskās darbības uzsācējiem izsniegtie granti aizdevuma dzēšanai. Vienam saimnieciskās darbības uzsācējam piešķirtā granta maksimālais apjoms ir 20 % no saimnieciskās darbības uzsācējam piešķirtā aizdevuma apjoma, bet ne vairāk kā 2 000 latu;

29.1.3. saimnieciskās darbības uzsācējiem izsniegtie granti saimnieciskās darbības nodrošināšanai. Vienam saimnieciskās darbības uzsācējam piešķirtā granta maksimālais apjoms ir  35 % no saimnieciskās darbības uzsācējam piešķirtā aizdevuma apjoma, bet ne vairāk kā 3 600 latu. Šo grantu saimnieciskās darbības uzsācējs var saņemt saimnieciskās darbības uzsākšanas sākuma posmā, kas nepārsniedz vienu gadu no aizdevuma līguma noslēgšanas dienas. Finansējuma saņēmējs nosaka kārtību, kādā piešķir un izmaksā šo grantu saimnieciskās darbības uzsācējam;

29.1.4. aizdevumi saimnieciskās darbības uzsācēju biznesa plānos paredzētās saimnieciskās darbības īstenošanai. Vienam saimnieciskās darbības uzsācējam piešķirtā aizdevuma maksimālais apjoms ir 90 % no saimnieciskās darbības uzsācēja biznesa plānā paredzētā projekta summas, bet ne vairāk kā 54 000 latu;

29.1.5. pievienotās vērtības nodoklis, kas tieši saistīts ar līdzfinansēto projektu, ja projekta iesniedzējs to nevar atgūt pilnībā vai daļēji atbilstoši nodokļus regulējošiem normatīvajiem aktiem;

29.1.6. neparedzētie izdevumi, nepārsniedzot 0,5 % no projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām. Neparedzētos izdevumus finansējuma saņēmējs var izmantot, ja tos iepriekš saskaņo ar sadarbības iestādi, pamatojoties uz līguma par projekta īstenošanu nosacījumiem;

29.2. netiešās izmaksas jeb projekta administratīvās izmaksas šādās apakšpozīcijās:

29.2.1. projekta administrēšanas izmaksas;

29.2.2. grāmatvedības un juridisko pakalpojumu izmaksas;

29.2.3. aizdevumu un grantu izsniegšanas, administrēšanas un uzraudzības izmaksas;

29.2.4. konsultantu izmaksas, lai nodrošinātu šo noteikumu 13.2.2.apakš­punktā minētās konsultācijas par aktivitātes ietvaros pieejamo atbalstu un biznesa plāna sagatavošanu un šo noteikumu 13.2.3.apakš­punktā minēto biznesa plānu izvērtēšanu;

29.2.5. izmaksas, kas saistītas ar informācijas un publicitātes pasākumiem par projekta īstenošanu saskaņā ar Eiropas Savienības fondu īstenošanas jomu regulējošiem normatīvajiem aktiem, un mārketinga pakalpojumu izmaksas;

29.2.6. sakaru un informācijas sistēmu pakalpojumu izmaksas;

29.2.7. telpu nomas un uzturēšanas izmaksas;

29.2.8. transporta izdevumi;

29.2.9. kancelejas preču izmaksas.

30. Aktivitātes ietvaros neattiecināmas ir šādas izmaksu pozīcijas:

30.1. izmaksas, kas radušās pirms līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas un pēc līgumā par projekta īste­nošanu noteiktā projekta īstenošanas beigu datuma;

30.2. soda naudas, līgumsodi, nokavējuma procenti, naudas sodi un tiesvedības izdevumi.

31. Projekta iesniegumā neiekļauj izmaksas, kas nav noteiktas šo noteikumu 29. un 30.punktā.

32. Aktivitātes ietvaros finansē tikai tādas attiecināmās izmaksas, kuras saistītas ar projekta ietvaros veiktajām darbībām, ir samērīgas un pamatotas. 

V. Publiskā finansējuma apmēra noteikšanas kārtība

33. Aktivitātes ietvaros projekta iesniedzējs var saņemt publisko finansējumu vienam projektam. Projektam minimāli pieļaujamais publiskā finansējuma apjoms nav ierobežots. Projektam maksimāli pieļaujamais publiskā finansējuma apjoms ir 14 315 238 lati. Līdz šo noteikumu 87.punktā minētās nemainīgās likmes noteikšanai projekta iesniegumā maksimālais publiskā finansējuma apjoms attiecināmajām izmaksām ir 12 883 714 latu.

34. Šo noteikumu 10.punktā minēto aizdevumu fondu līdzfinansē no Eiropas Sociālā fonda, valsts budžeta un finansējuma saņēmēja līdzekļiem. Kopējais aktivitātes ietvaros izveidotā aizdevumu fonda apmērs ir 17 480 000 latu, tai skaitā publiskais finansējums 8 740 000 latu (to veido Eiropas Sociālā fonda finansējums 7 429 000 latu un valsts budžeta finansējums 1 311 000 latu) un finansējuma saņēmēja finansējums 8 740 000 latu.

35. Maksimāli pieļaujamā publiskā finansējuma intensitāte aizdevumu fondam ir 50 % no aizdevumu fonda kopējā apjoma.

36. Pārējais aktivitātes publiskais finansējums 5 575 238 latu apmērā paredzēts šo noteikumu 13.1., 13.2., 13.3.2. un 13.3.3.apakš­punktā minētajām darbībām. Šo noteikumu 13.2., 13.3.2. un 13.3.3.apakš­punktā minēto darbību īstenošanai pieejamais publiskais finansējums ir ne mazāks kā 3 960 000 latu.

37. Maksimāli pieļaujamā publiskā finansējuma intensitāte šo noteikumu 13.1., 13.2., 13.3.2. un 13.3.3.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai ir 100 % no kopējām attiecināmajām izmaksām. 

VI. Projekta iesnieguma atlase un projekta iesnieguma iesniegšanas kārtība

38. Projektu iesniegumu iesniegšanu organizē sadarbības iestāde vienā projektu iesniegumu atlases kārtā par visu aktivitātei pieejamo finansējumu.

39. Sadarbības iestāde ne vēlāk kā mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās dienas aktivitātes ietvaros noteiktajam projekta iesniedzējam rakstiski nosūta uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu (turpmāk – uzaicinājums). Uzaicinājumā norāda projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu, pieejamo publisko finansējumu, projekta iesnieguma iesniegšanas adresi un sadarbības iestādes elektroniskā pasta adresi. Uzaicinājumā minētā informācija ir saistoša projekta iesniedzējam, sadarbības iestādei un atbildīgajai iestādei.

40. Lai pieteiktos publiskā finansējuma saņemšanai, projekta iesniedzējs sadarbības iestādē iesniedz projekta iesniegumu:

40.1. aizpildītu projekta iesnieguma veidlapu (1.pielikums);

40.2. papildus iesniedzamos dokumentus:

40.2.1. Valsts ieņēmumu dienesta izziņu, kas apliecina, ka projekta iesniedzējam nav nodokļu parādu (izziņai jābūt izsniegtai ne agrāk kā 30 dienas pirms projekta iesnieguma iesniegšanas), vai piekrišanas vēstuli, kurā projekta iesniedzējs pilnvaro sadarbības iestādi pieprasīt no Valsts ieņēmumu dienesta attiecīgu izziņu (2.pielikums). Vēstules oriģinālu iesniedz atsevišķi, neiesietu projekta iesniegumā;

40.2.2. biznesa plānu saskaņā ar Komisijas Regulas Nr.1828/2006 43.panta 2.punktā noteiktajām prasībām;

40.2.3. iepirkuma dokumentāciju, lai pēc projekta apstiprināšanas varētu uzsākt iepirkuma procedūras par apmācību pakalpojumu sniedzēju atlasi un piesaisti;

40.2.4. ar pievienotās vērtības nodokli apliekamās personas reģistrācijas apliecības kopiju;

40.2.5. projekta iesniedzēja aptaujas lapu par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu atbilstoši normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības struktūrfondu finansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās (ja pievienotās vērtības nodokli iekļauj projekta attiecināmajās izmaksās).

41. Ja papildus iesniedzamie dokumenti nav sagatavoti latviešu valodā, dokumentiem pievieno apliecinātu dokumentu tulkojumu latviešu valodā saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā apliecināmi dokumentu tulkojumi valsts valodā.

42. Projekta iesniegumu var iesniegt papīra formā vai elektroniska dokumenta veidā. Projekta iesniegumu, kas noformēts papīra formā, var iesniegt personīgi sadarbības iestādē vai nosūtīt pa pastu ierakstītā vēstulē. Projekta iesniegumu, kas noformēts elektroniska dokumenta veidā, var iesniegt personīgi sadarbības iestādē, nosūtīt pa pastu vai nosūtīt uz sadarbības iestādes elektroniskā pasta adresi, kas norādīta uzaicinājumā.

43. Ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā, to iesniedz divos eksemplāros (viens oriģināls un viena kopija). Katru projekta iesnieguma eksemplāru iesniedz cietos vākos, caurauklotu, ar secīgi sanumurētām lapām, uz pēdējās lapas aizmugurē diegu gali ir pielīmēti, uz uzlīmes ir norāde par dokumentā sanumurēto un cauraukloto lapu skaitu, apliecinājums par dokumentu kopiju pareizību, projekta iesniedzēja nosaukums, projekta iesnieguma sagatavo­šanas datums, dokumenta autora nosaukums, dokumenta izstrādāšanas vietas nosaukums un projekta iesniedzēja amatpersonas paraksts. Uz oriģināleksemplāra pirmās lapas ir norāde “Oriģināls”, uz kopijas pirmās lapas – norāde “Kopija”.

44. Ja projekta iesniegumu iesniedz papīra formā, projekta iesniedzējs ne vēlāk kā triju darbdienu laikā pēc projekta iesnieguma iesniegšanas sadarbības iestādei iesniedz elektroniski vai nosūta uz elektroniskā pasta adresi veidlapa@liaa.gov.lv aizpildītu projekta iesnieguma veidlapu un šo noteikumu 40.2.2.apakšpunktā minēto dokumentu DOC, XLS vai PDF datņu formātā.

45. Ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta veidā, ievēro šādas prasības:

45.1. projekta iesniegumu izstrādā un noformē atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu apriti;

45.2. projekta iesniegumu izstrādā DOC, XLS, PDF vai JPG datņu formātā;

45.3. projekta iesnieguma veidlapa un papildus iesniedzamo dokumentu oriģināli ir parakstīti katrs atsevišķi ar autora drošu elektronisku parakstu un apliecināti ar laika zīmogu pirms projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām. Ja papildus iesniedzamie dokumenti ir dokumentu kopijas, tie ir apliecināti katrs atsevišķi ar projekta iesniedzēja drošu elektronisko parakstu un laika zīmogu pirms projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām.

46. Ja projekta iesniegumu iesniedz personīgi, projekta iesnieguma iesnieg­šanas laiks ir sadarbības iestādes zīmogā norādītais saņemšanas datums un laiks.

47. Ja projekta iesniegumu sūta pa pastu, projekta iesnieguma iesnieg­šanas datums ir pasta zīmogā norādītais nosūtīšanas datums.

48. Ja projekta iesniegumu iesniedz elektroniska dokumenta veidā, nosūtot uz sadarbības iestādes elektroniskā pasta adresi, un rodas domstarpības, projekta iesniedzējs pierāda, ka projekta iesniegums ir nosūtīts pirms projektu iesnie­gumu iesniegšanas termiņa beigām. Ja sadarbības iestāde apgalvo, ka projekta iesniegums nav saņemts vai saņemts pēc projektu iesniegumu iesniegšanas termiņa beigām, tā pēc projekta iesniedzēja lūguma pamato minēto apgalvojumu.

49. Ja projekta iesniegums iesniegts elektroniska dokumenta veidā vai nosūtīts pa pastu, sadarbības iestāde piecu darbdienu laikā pēc projekta iesnie­guma saņemšanas rakstiski paziņo projekta iesniedzējam projekta iesnieguma reģistrācijas numuru. Ja projekta iesniegumu iesniedz personīgi, projekta iesnie­guma reģistrācijas numurs tiek piešķirts projekta iesnieguma saņemšanas brīdī.

50. Projekta iesniedzēja pienākums ir sagatavot un uzglabāt projekta iesnieguma oriģinālu un ar projekta īstenošanu saistīto dokumentu oriģinālus līdz projekta iesnieguma vērtēšanas beigām, bet, ja projektu apstiprina, finansē­juma saņēmēja pienākums ir uzglabāt minētos dokumentus līdz 2021.gada 31.decembrim, kā arī sniegt Eiropas Savienības un Latvijas Republikas institūcijām pieeju šiem dokumentiem vai to kopijām, kas apliecinātas atbilstoši normatīvajiem aktiem par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu. 

VII. Projekta iesnieguma vērtēšanas un lēmumu pieņemšanas kārtība

51. Aktivitātes ietvaros iesniegtā projekta iesnieguma vērtēšanu nodrošina sadarbības iestādes izveidota projektu iesniegumu vērtēšanas komisija (turpmāk – komisija):

51.1. komisijas sastāvā ir valsts aģentūras “Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra” un Ekonomikas ministrijas pārstāvji;

51.2. komisijas sēdēs novērotāja statusā (bez balsstiesībām) var piedalīties vadošās iestādes, atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes pārstāvji;

51.3. komisijai ir tiesības pieaicināt ekspertus ar padomdevēja tiesībām.

52. Komisijas darbību nosaka sadarbības iestādes izstrādāta un apstiprināta kārtība.

53. Uzsākot komisijas darbu, komisijas locekļi, eksperti un novērotāji paraksta apliecinājumu, ka viņu darbībā nepastāv tādi apstākļi, kas pārkāpj Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības likumā noteiktos ierobežojumus Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītajai personai, un nav tādu apstākļu, kuru dēļ varētu uzskatīt, ka viņi ir ieinteresēti konkrēta projekta iesnieguma iesniedzēja iesniegtā projekta iesnieguma apstiprināšanā.

54. Projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem kvalitātes, atbilstības, administratīvajiem un finansējuma piešķiršanas kritērijiem, izmantojot projektu iesniegumu atlases un vērtēšanas metodiku un projektu iesniegumu vērtēšanas veidlapas, kas noteiktas normatīvajos aktos par kārtību, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu un nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības un kontroles sistēmas izveidošanas prasības.

55. Kritēriju vērtēšanas secība:

55.1. sākot vērtēšanu, vispirms vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 32.punktā minētajam kritērijam. Ja projekta iesniegums neatbilst minētajam kritērijam, tā vērtēšanu neturpina;

55.2. ja projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 3.pielikuma 32.punktā minētajam kritērijam, vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 3.pielikuma 24.punktā minētajam kritērijam. Ja projekta iesniegums neatbilst minētajam kritērijam, tā vērtēšanu neturpina;

55.3. ja projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 3.pielikuma 24.punktā minētajam kritērijam, projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem kvalitātes kritērijiem (3.pielikuma 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8. un 9.punkts);

55.4. projekta iesniegumu, kas vērtēts atbilstoši šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem kvalitātes kritērijiem, vērtē atbilstoši šo noteikumu 3.pielikuma 35.punktā minētajam kritērijam. Ja projekta iesniegums neatbilst minētajam kritērijam, tā vērtēšanu neturpina;

55.5. atbilstoši pārējiem šo noteikumu 3.pielikumā minētajiem kritērijiem projekta iesniegumu vērtē tikai tad, ja tas atbilst šo noteikumu 3.pielikuma 35.punktā minētajam kritērijam.

56. Ja projekta iesniegumā nav informācijas, lai izvērtētu projekta iesnieguma atbilstību vienam vai vairākiem vērtēšanas kritērijiem, vai tā nav pilnīga, vai ja minētā informācija nav salasāma vai nav sniegta latviešu valodā, uzskata, ka projekta iesniegums neatbilst attiecīgajam kritērijam, vai attiecīgajā kritērijā piešķir zemāko vērtējumu.

57. Sadarbības iestādes vadītājs, pamatojoties uz komisijas vērtējumu, pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, ja, vērtējot projekta iesniegumu, projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 3.pielikuma 35.punktā minētajam kritērijam. Ja projekta iesniegums neatbilst šo noteikumu 3.pielikuma 35.punktā minētajam kritērijam, sadarbības iestādes vadītājs pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu. Šajā punktā minētos lēmumus sadarbības iestādes vadītājs pieņem mēneša laikā no projekta iesnieguma saņemšanas datuma.

58. Lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu var ietvert nosacīju­mus, kas jāizpilda, lai projekta iesniedzējs varētu noslēgt līgumu par projekta īstenošanu.

59. Lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu sadarbības iestāde projekta iesniedzējam norāda, kāda papildu vai precizējošā informācija ir nepieciešama, lai projekta iesniegums atbilstu šo noteikumu 3.pielikuma 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20., 21., 22., 23., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 33. un 34.punktā minētajam kritērijam, un termiņu, kādā informācija ir iesniedzama.

60. Sadarbības iestādes lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildes termiņš nevar būt garāks par 20 darbdienām no dienas, kad lēmums nosūtīts projekta iesniedzējam.

61. Šo noteikumu 60.punktā minēto termiņu nevar pagarināt.

62. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu un atzinumu par projekta iesniedzēja iesniegtās informāciju atbilstību lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietvertajiem nosacījumiem sadarbības iestāde divu darbdienu laikā pēc attiecīgā lēmuma vai atzinuma parakstīšanas nosūta projekta iesniedzējam pa pastu.

63. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu un atzinumu par projekta iesniedzēja iesniegtās informācijas atbilstību lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietvertajiem nosacījumiem sadarbības iestāde vienas darbdienas laikā pēc attiecīgā lēmuma vai atzinuma parakstīšanas nosūta projekta iesniedzējam arī uz projekta iesniegumā norādīto faksa numuru vai elektroniskā pasta adresi.

64. Informāciju par lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi projekta iesniedzējs iesniedz sadarbības iestādē izvērtēšanai. Sadarbības iestāde 10 darbdienu laikā pēc informācijas saņemšanas izvērtē projekta iesniedzēja iesniegto informāciju un sagatavo atzinumu par tās atbilstību lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietvertajiem nosacījumiem.

65. Ja noteiktajā projekta iesnieguma iesniegšanas termiņā projekta iesniedzējs neiesniedz projekta iesniegumu vai iesniegtais projekta iesniegums tiek noraidīts, sadarbības iestāde rakstiski nosūta aktivitātes ietvaros noteiktajam projekta iesniedzējam atkārtotu uzaicinājumu atbilstoši šo noteikumu 39.punktā minētajām prasībām.

66. Finansējuma saņēmēja pienākums ir 30 darbdienu laikā no dienas, kad pieņemts lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu, vai dienas, kad sadarbības iestāde parakstījusi atzinumu par lēmumā ietverto nosacījumu izpildi, noslēgt līgumu ar sadarbības iestādi par projekta īstenošanu. 

VIII. Projekta īstenošanas un publiskā finansējuma saņemšanas nosacījumi

67. Finansējuma saņēmējs projekta iesniegumā minētās aktivitātes īsteno ne ilgāk kā:

67.1. šo noteikumu 13.2. un 13.3.1.apakš­punktā minētās darbības – līdz 2013.gada 30.jūnijam;

67.2. šo noteikumu 13.1., 13.3.2. un 13.3.3.apakšpunktā minētās darbības – līdz 2015.gada 30.jūnijam.

68. Finansējuma saņēmējs nodrošina, lai aktuālā informācija par projekta īstenošanas gaitu tiktu ievietota finansējuma saņēmēja tīmekļa vietnē ne retāk kā reizi trijos mēnešos.

69. Finansējuma saņēmējs pirmo iepirkuma procedūru izsludina ne vēlāk kā triju mēnešu laikā pēc līguma noslēgšanas par projekta īstenošanu. Ja iepirkuma procedūru minētajā termiņā neuzsāk, sadarbības iestāde var lemt par līguma par projekta īstenošanu izbeigšanu.

70. Aktivitātes ietvaros finansējuma saņēmējs saimnieciskās darbības uzsācējiem atbalstu sniedz saskaņā ar de minimis atbalsta nosacījumiem, kas noteikti Komisijas Regulā Nr.1998/2006, normatīvajos aktos par komerc­darbības atbalsta kontroli un normatīvajos aktos, kas nosaka de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību.

71. Finansējuma saņēmējs atbalstu personām, kas vēlas uzsākt saimnie­cisko darbību, un saimnieciskās darbības uzsācējiem nepiešķir šādām darbībām un nozarēm:

71.1. Komisijas Regulas Nr.1998/2006 1.pantā noteiktās darbības un nozares;

71.2. vairumtirdzniecība;

71.3. apdrošināšana, finanšu starpniecība un banku pakalpojumi;

71.4. transportlīdzekļu, mašīnu un iekārtu, individuālās lietošanas priekšmetu, sadzīves aparatūras un iekārtu iznomāšana;

71.5. operācijas ar nekustamo īpašumu;

71.6. azartspēles un derības;

71.7. ieroču, tabakas, alus un alkoholisko dzērienu ražošana un tirdznie­cība.

72. Grūtībās nonākuši saimnieciskās darbības veicēji atbilst Komisijas Regulas Nr.800/2008 1.panta 7.punktā noteiktajai definīcijai.

73. Pirms atbalsta piešķiršanas finansējuma saņēmējs pārbauda, vai piešķirtais finanšu atbalsts nepalielinās kopējo de minimis atbalsta apjomu, ko viens saimnieciskās darbības uzsācējs vai saimnieciskās darbības uzsācēja saistīto personu grupa saņēmusi attiecīgajā fiskālajā gadā, kā arī iepriekšējos divos fiskālajos gados, līdz līmenim, kas pārsniedz Komisijas Regulas Nr.1998/2006 2.panta 2.punktā noteikto maksimālo apmēru.

74. Finansējuma saņēmējs saņemto publisko finansējumu izmanto šo noteikumu 13.punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai.

75. Finansējuma saņēmējam pieejamie publiskā finansējuma maksājuma veidi:

75.1. iemaksa aizdevumu fondā šo noteikumu 34.punktā noteiktajā apmērā saskaņā ar Padomes Regulas Nr.1083/2006 78.panta 6.punktu;

75.2. šo noteikumu 13.1., 13.2., 13.3.2. un 13.3.3.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai:

75.2.1. avansa maksājums ne vairāk kā 20 % apmērā no minēto darbību īstenošanai paredzētā publiskā finansējuma apmēra;

75.2.2. starpposma maksājums, kuru var pieprasīt ne biežāk kā reizi ceturksnī un kuru piešķir, pamatojoties uz veiktajiem attiecināmajiem izdevu­miem (tai skaitā avansa maksājumiem), saskaņā ar pakalpojumu, preču piegādes vai darba līgumu;

75.2.3. noslēguma maksājums, ko piešķir pēc projekta īstenošanas, pamatojoties uz veiktajiem attiecināmajiem izdevumiem.

76. Avansa un starpposma maksājumu kopsumma šo noteikumu 13.1., 13.2., 13.3.2. un 13.3.3.apakšpunktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai nepār­sniedz 90 % no šo darbību īstenošanai paredzētā publiskā finansējuma apmēra.

77. Finansējuma iemaksas kārtību aizdevuma fondā un aizdevuma fonda finansējuma izlietojuma nosacījumus nosaka līgums par projekta īstenošanu.

78. Finansējuma saņēmēja ieņēmumus, kas radušies aizdevumu fonda darbības rezultātā, iegulda atpakaļ aizdevumu fondā.

79. Finansējuma saņēmējs saņem avansa maksājumu, ja ir izpildīti šādi nosacījumi:

79.1. finansējuma saņēmējs ar sadarbības iestādi ir noslēdzis līgumu par projekta īstenošanu;

79.2. finansējuma saņēmējs ir iesniedzis sadarbības iestādē iepirkuma plānu;

79.3. projekta īstenošanai, lai saņemtu avansa maksājumu, ir atvērts norēķinu konts Valsts kasē, kurā tiek saņemts avansa maksājums un veikti visi maksājumi no saņemtā avansa maksājuma.

80. Finansējuma saņēmējs saņem starpposma vai noslēguma maksājumu, ja ir izpildīti šādi nosacījumi:

80.1. finansējuma saņēmējs ar sadarbības iestādi ir noslēdzis līgumu par projekta īstenošanu;

80.2. līgums par projekta īstenošanu noslēgts pirms tam, kad finansējuma saņēmējs ir uzsācis projekta atbalstāmo darbību veikšanu;

80.3. finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas uzsākšanai ir atvēris norēķinu kontu finansējuma saņēmēja bankā, kurā tiek veikti un saņemti visi ar projekta īstenošanu saistītie maksājumi pēc līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas (izņemot šo noteikumu 79.3.apakšpunktā minētos maksājumus);

80.4. saskaņā ar Regulas Nr.1828/2006 43.panta 3.punktu finansējuma saņēmējs nodrošina projekta īstenošanas finanšu plūs­mas skaidru nodalīšanu no citām finansējuma saņēmēja darbības finanšu plūsmām projekta īstenošanas laikā un piecus gadus pēc tam, kad pabeigta projekta īstenošana;

80.5. ir sagatavots un līgumā par projekta īstenošanu paredzētajā laikā iesniegts sadarbības iestādē starpposma (ja nepieciešams) un noslēguma maksā­juma pieprasījums, un ir pievienotas dokumentu kopijas saskaņā ar sadarbības iestādes izstrādātu un apstiprinātu izdevumus apliecinošo dokumentu sarakstu, kas publicēts un norādīts sadarbības iestādes tīmekļa vietnē;

80.6. izmaksas ir nepieciešamas projekta īstenošanai, paredzētas apstipri­nātajā projekta iesniegumā un veiktas, ievērojot atbilstīgas finanšu vadības, ekonomiskuma, produktivitātes un efektivitātes principus;

80.7. projekta īstenošanas izmaksas atzīst par attiecināmām pēc sadar­bības iestādes veiktajām starpposma vai noslēguma maksājuma pieprasījumu pārbaudēm saskaņā ar normatīvajiem aktiem struktūrfondu jomā.

81. Sadarbības iestāde proporcionāli samazina publiskā finansējuma summu šādos gadījumos:

81.1. ja faktiskais finanšu līdzekļu izlietojums ir mazāks, nekā paredzēts projekta iesniegumā;

81.2. ja nav īstenota kāda no līgumā par projekta īstenošanu paredzētajām darbībām, bet tiek sasniegts projekta mērķis;

81.3. ja nav iesniegti finanšu līdzekļu izlietojumu apliecinošie dokumenti;

81.4. ja līdzekļu izlietojums nav samērīgs un pamatots;

81.5. ja finansējuma saņēmējs projekta īstenošanas laikā sadarbības iestādei apzināti ir sniedzis nepatiesu informāciju;

81.6. ja iepirkums nav veikts atbilstoši normatīvajiem aktiem iepirkuma jomā.

82. Sadarbības iestādei ir tiesības starpposma un noslēguma pārskata vērtēšanas laikā, kā arī pēc maksājumu veikšanas pieprasīt no finansējuma saņēmēja papildu informāciju, kas saistīta ar starpposma un noslēguma pārskata vērtēšanu. Sadarbības iestādei ir tiesības projekta īstenošanas laikā no finansēju­ma saņēmēja pieprasīt informāciju par aizdevuma fonda finansējuma izlietojumu.

83. Sadarbības iestādei ir tiesības starpposma un noslēguma pārskata, kā arī aizdevuma fonda finansējuma izlietojuma vērtēšanas laikā pieaicināt ekspertu, lai pārbaudītu, vai projekta izmaksu tāmē norādītās attiecināmās izmaksas ir samērīgas un ekonomiski pamatotas.

84. Maksājumus veic bezskaidras naudas norēķinu veidā uz atsevišķu projekta īstenošanai paredzēto finansējuma saņēmēja kontu, kurš norādīts līgumā par projekta īstenošanu.

85. Finansējuma saņēmējs projekta noslēguma pārskatu iesniedz sadarbī­bas iestādē ne vēlāk kā 15 darbdienu laikā pēc projekta īstenošanas pabeigšanas, bet ne vēlāk par 2015.gada 15.jūliju.

86. Sadarbības iestāde finansējuma saņēmējam izmaksājamo publiskā finansējuma apjomu nosaka, pamatojoties uz projekta attiecināmo izmaksu tāmi un iesniegtajiem izdevumus apliecinošajiem dokumentiem, kas izstrādāti un noformēti atbilstoši normatīvajiem aktiem par iepirkuma dokumentāciju, maksājumu un darījumu dokumentiem. 

IX. Noslēguma jautājumi

87. Projekta administratīvās izmaksas plāno kā atsevišķu izmaksu pozīciju atbilstoši netiešo izmaksu nemainīgās likmes apmēram. Par netiešo izmaksu nemainīgās likmes apmēru lemj Ministru kabinets.

88. Līdz netiešo izmaksu nemainīgas likmes apmēra noteikšanai admi­nistratīvās izmaksas neplāno.

89. Pēc šo noteikumu 87.punktā minētās netiešo izmaksu nemainīgās likmes apmēra noteikšanas administratīvās izmaksas plāno saskaņā ar netiešo izmaksu nemainīgās likmes apmēru.

90. Ja projekta īstenošana ir uzsākta pirms tam, kad noteikts šo noteikumu 87.punktā minētais netiešo izmaksu nemainīgās likmes apmērs, netiešo izmaksu nemainīgo likmi piemēro no līguma par projekta īstenošanu noslēgšanas.

Ministru prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis

Ekonomikas ministra vietā – iekšlietu ministre L.Mūrniece

 

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2009.gada 17.aprīli.

 

1.Pielikums

Ekonomikas ministrijas iesniegtajā redakcijā

1.pielikums

Ministru kabineta

2009.gada 31.marta noteikumiem Nr.293

KN293P1_PAGE_01.JPG (72261 bytes)

KN293P1_PAGE_02.JPG (91961 bytes)

KN293P1_PAGE_03.JPG (107470 bytes)

KN293P1_PAGE_04.JPG (137027 bytes)

KN293P1_PAGE_05.JPG (106114 bytes)

KN293P1_PAGE_06.JPG (60339 bytes)

KN293P1_PAGE_07.JPG (67247 bytes)

KN293P1_PAGE_08.JPG (109878 bytes)

KN293P1_PAGE_09.JPG (126196 bytes)

KN293P1_PAGE_10.JPG (111324 bytes)

KN293P1_PAGE_11.JPG (42537 bytes)

KN293P1_PAGE_12.JPG (77810 bytes)

KN293P1_PAGE_13.JPG (56506 bytes)

KN293P1_PAGE_14.JPG (170952 bytes)

KN293P1_PAGE_15.JPG (159099 bytes)

KN293P1_PAGE_16.JPG (17007 bytes)

Ekonomikas ministra vietā – iekšlietu ministre L.Mūrniece

 

 

 

2.pielikums

Ministru kabineta

2009.gada 31.marta noteikumiem Nr.293

KN293P2.JPG (51322 bytes)

Ekonomikas ministra vietā – iekšlietu ministre L.Mūrniece

 

 

3.pielikums

Ministru kabineta

2009.gada 31.marta noteikumiem Nr.293

Projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji

1. KVALITĀTES KRITĒRIJI

Vērtēšanas sistēma

Piezīmes*

Ar punktiem (maksimālais punktu skaits, izpildoties kritērija nosacījumiem)

Min. – 41

(visu kritēriju kopsumma)

1.

Potenciālo saimnieciskās darbības uzsācēju skaits, kuru zināšanas un motivāciju plānots novērtēt, kā arī sniegt apmācību un individuālu konsultāciju atbalstu

Min. – 10

1.1.

vairāk nekā 1200 cilvēku

15

1.2.

1000–1200 cilvēku

10

1.3.

800–999 cilvēki

5

1.4.

līdz 799 cilvēkiem

0

2.

Saimnieciskās darbības uzsācēju skaits, kuru biznesa projektu īstenošanai plānots sniegt finansiālo un konsultatīvo atbalstu

Min. – 10

2.1.

vairāk nekā 300 cilvēku

15

2.2.

200–300 cilvēku

10

2.3.

100–199 cilvēki

5

2.4.

līdz 99 cilvēkiem

0

3.

Projekta iesniedzēja kapacitāte

Min. – 10

3.1.

Projekta iesniedzējs ir ieviesis Eiropas Savienības (turpmāk – ES) struktūrfondu līdzfinansētus projektus (vienu vai vairākus), kuru kopējais finansējuma apjoms ir lielāks par 10 milj. LVL

15

3.2.

Projekta iesniedzējs ir ieviesis ES struktūrfondu līdzfinansētus projektus (vienu vai vairākus), kas pēc finansējuma apjoma ir ne mazāki par 5 milj. LVL un ne lielāki par 9,99 milj. LVL, un pierāda, ka viņam ir projekta apjomam atbilstoša kapacitāte

10

3.3.

Projekta iesniedzējs ir ieviesis ES struktūrfondu līdzfinansētus projektus (vienu vai vairākus), kas pēc finansējuma apjoma ir ne mazāki par 1 milj. LVL un ne lielāki par 4,99 milj. LVL, un nepierāda, ka viņam ir projekta apjomam atbilstoša kapacitāte

5

3.4.

Projekta iesniedzējs ir ieviesis nelielus (kopējā finansējuma apjoms ir līdz 0,99 milj. LVL) ES struktūrfondu līdzfinansētus projektus

0

4.

Projekta iesniedzēja pieredze saimnieciskās darbības projektu novērtēšanā

Min. – 5

4.1.

vairāk nekā 10 gadu

15

4.2.

5–10 gadu

10

4.3.

3–4 gadi

5

4.4.

līdz 2 gadiem

0

1.1. KVALITĀTES KRITĒRIJI PAR HORIZONTĀLAJĀM PRIORITĀTĒM

Vērtēšanas sistēma

Punkti

5.

Horizontālā prioritāte “Teritorijas līdzsvarota attīstība”

Min. – 2

5.1.

Katrā Latvijas plānošanas reģionā pakalpojumus šīs aktivitātes ietvaros sniedz vismaz piecās vietās

10

5.2.

Katrā Latvijas plānošanas reģionā pakalpojumus šīs aktivitātes ietvaros sniedz četrās vietās

8

5.3.

Katrā Latvijas plānošanas reģionā pakalpojumus šīs aktivitātes ietvaros sniedz trijās vietās

6

5.4.

Katrā Latvijas plānošanas reģionā pakalpojumus šīs aktivitātes ietvaros sniedz divās vietās

4

5.5.

Katrā Latvijas plānošanas reģionā pakalpojumus šīs aktivitātes ietvaros sniedz vienā vietā

2

5.6.

Pakalpojumi tiek sniegti tikai Rīgā

0

6.

Horizontālā prioritāte “Makroekonomiskā stabilitāte”

Privātā līdzfinansējuma apjoms:

Min. – 4

6.1.

vairāk nekā 40 %

10

6.2.

35–40 %

8

6.3.

30–34 %

6

6.4.

25–29 %

4

6.5.

līdz 25 %

0

7.

Horizontālā prioritāte “Vienlīdzīgas iespējas”

7.1.

Projekta iesniedzējs īstenos specifiskas aktivitātes, kas sekmē dzimumu līdztiesības, aktīvās novecošanās un personu ar invaliditāti tiesību pamatprincipu ievērošanu, un ir apzinājis darbinieku sociālo portretu (piemēram, datus sadalījumā pēc dzimuma, vecuma un invaliditātes)

17

Min. – 0

7.2.

Projekta iesniedzējs īstenos specifiskas aktivitātes, kas sekmē dzimumu līdztiesības, aktīvās novecošanās un personu ar invaliditāti tiesību pamatprincipu ievērošanu

10

7.3.

Projekta iesniedzējs ir apzinājis darbinieku sociālo portretu (piemēram, datus sadalījumā pēc dzimuma, vecuma un invaliditātes), bet neīstenos specifiskas aktivitātes, kas sekmē dzimumu līdztiesības, aktīvās novecošanās un personu ar invaliditāti tiesību pamatprincipu ievērošanu

0

8.

Horizontālā prioritāte “Ilgtspējīga attīstība”

Min. – 0

8.1.

Projektā tiks veiktas speciālas aktivitātes, lai veicinātu investīcijas saimnieciskās darbības veicējos, kas darbojas atbilstoši vides aizsardzības prasībām un izmanto videi draudzīgas tehnoloģijas vai ražo videi draudzīgus produktus vai pakalpojumus

2

8.2.

Projektā netiks veiktas speciālas aktivitātes, lai veicinātu investīcijas saimnieciskās darbības veicējos, kas darbojas atbilstoši vides aizsardzības prasībām un izmanto videi draudzīgas tehnoloģijas vai ražo videi draudzīgus produktus vai pakalpojumus

0

9.

Horizontālā prioritāte “Informācijas sabiedrība”

Min. – 0

9.1.

Projektā tiks veidots informāciju tehnoloģiju (turpmāk – IT) risinājums vai IT pakalpojumi

1

9.2.

Projektā netiks veidots IT risinājums vai IT pakalpojumi

0

2. ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

2.1. PROJEKTA ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

Vērtēšanas sistēma

Jā/Nē

10.

Projektā ir plānots sniegt šādus pakalpojumus:

1) individualizētas apmācības un motivācijas pasākumi, ieskaitot potenciālo saimnieciskās darbības uzsācēju zināšanu līmeņa noteikšanu un apmācību plāna izveidošanu;

2) individualizētas saimnieciskās darbības uzsākšanas konsultācijas gan pirms finansējuma piešķiršanas, gan arī laikposmā līdz saimnieciskās darbības projekta ieviešanas pabeigšanai un saimnieciskās darbības nostabilizēšanai (vismaz divu gadu laikā pēc finansējuma piešķiršanas);

3) finansējumu (grantu potenciālajam saimnieciskās darbības uzsācējam, aizdevumu ar atvieglojumu nodrošinājuma apjomam un granta elementu) saimnieciskās darbības uzsākšanai

P

11.

Projektā ir paredzēts piesaistīt klientus vismaz šādos veidos:

1) izplatot informāciju plašsaziņas līdzekļos;

2) izplatot informāciju caur projekta iesniedzēja mājaslapu;

3) izplatot informāciju caur projekta iesniedzēja filiālēm;

4) organizējot seminārus;

5) sadarbībā ar biznesa inkubatoriem;

6) sadarbībā ar biznesa eņģeļiem;

7) sadarbībā ar citiem atbalsta sniedzējiem (piemēram, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru, Lauku atbalsta dienestu)

P

12.

Projektā ir parādīta sinerģija ar citiem atbalsta instrumentiem, kas ir projekta iesniedzēja un citu atbalsta sniedzēju rīcībā

P

13.

Projektā ir paredzēts informēt klientu, kurš saņēmis finansējumu šīs aktivitātes ietvaros un kura vajadzības pārsniedz šīs aktivitātes piedāvātos pakalpojumus, par citu atbalsta sniedzēju piedāvātajiem pakalpojumiem

P

14.

Projektā ir izstrādāta nepieciešamā dokumentācija, lai veiktu apmācību un konsultāciju pakalpojumu sniedzēju atlasi un piesaisti

P

15.

Projekta ietvaros plānotais atbalsts sastāv no zināšanu testēšanas, individuālām konsultācijām un apmācībām, aizdevumiem ar atvieglotiem noteikumiem nodrošinājuma jomā, grantiem saimnieciskās darbības uzsākšanai un iztikas nodrošināšanai darbības sākuma posmā. Grantus nav plānots piedāvāt atsevišķi no apmācībām. Apmācībām un konsultācijām ir individuāla pieeja. Konsultācijas plānots nodrošināt visu šā projekta īstenošanas termiņu

P

16.

Projekta iesniedzējs nodrošina projekta grāmatvedības nodalītu uzskaiti

P

17.

Projekta iesniedzējs nodrošina datu par projekta īstenošanu piegādi ievadīšanai struktūrfondu vienotajā informācijas sistēmā

P

18.

Projekta iesniegumā plānotās aktivitātes un sasniedzamie rezultāti ir precīzi definēti, pamatoti, izmērāmi, atbilstoši projekta īstenošanas laika grafikam un vērsti uz projekta mērķu sasniegšanu

P

19.

Projekta izmaksas (kopējās projekta attiecināmās izmaksas, kopējās projekta neattiecināmās izmaksas un kopējās projekta izmaksas) projekta izmaksu tāmē ir aprēķinātas aritmētiski pareizi un ievērojot Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteiktos attiecināmo izmaksu ierobežojumus

P

20.

Pieprasītais finansējuma apmērs ir aprēķināts pareizi un atbilst Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteiktajam apmēram

P

21.

Projekta attiecināmo izmaksu veidi un apjoms atbilst Ministru kabineta noteikumiem par aktivitātes īstenošanu

P

22.

Projekta attiecināmās izmaksas ir ekonomiski pamatotas, nepieciešamas projekta īstenošanai un nodrošina fiziski izmērāmu rezultātu rašanos

P

23.

Projekta īstenošanas laika grafiks atbilst Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteiktajiem termiņiem

P

2.2. PROJEKTA IESNIEDZĒJA ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI

Vērtēšanas sistēma

Jā/Nē

24.

Projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu ierobežotai projekta atlasei

N

25.

Projekta iesniedzējs pēdējo triju gadu laikā ir finansējis vismaz 100 mazo un vidējo komersantu projektus

P

3. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI

Vērtēšanas sistēma

Jā/Nē

26.

Projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši projekta iesnieguma veidlapai, ir pievienoti visi papildus iesniedzamo dokumentu sarakstā minētie dokumenti, un tie ir sagatavoti atbilstoši normatīvajiem aktiem par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu

P

27.

Projekta iesnieguma oriģinālam un normatīvajos aktos noteiktā kārtībā apliecinātai tā kopijai ir dokumenta juridiskais spēks

P

28.

Projekta iesnieguma veidlapa ir pilnībā aizpildīta

P

29.

Projekta iesnieguma oriģinālam ir sanumurētas lapas

P

30.

Projekta iesniegumā nav neatrunātu labojumu – dzēsumu, aizkrāsojumu, svītrojumu un papildinājumu (ja tas iesniegts papīra formātā)

P

31.

Projekta iesniegumā lietotā naudas vienība ir lats – LVL

P

32.

Projekta iesniegums iesniegts projektu iesniegumu iesniegšanas termiņā

N

33.

Projekta iesniegums ir aizpildīts latviešu valodā un datorrakstā

P

34.

Projekta iesniegums ir iesniegts divos eksemplāros – viens oriģināls un viena kopija (ja tas iesniegts papīra formātā)

P

4. FINANSĒJUMA PIEŠĶIRŠANAS KRITĒRIJI

Vērtēšanas sistēma

Jā/Nē

35.

Ja projekta iesniegums atbilst 32.administratīvajam un 24.atbilstības kritērijam, kā arī 1., 2. un 3.kvalitātes kritērijā ir saņēmis katrā vismaz 10 punktu, 4.kvalitātes kritērijā ir saņēmis vismaz 5 punktus, 5.kvalitātes kritērijā ir saņēmis vismaz 2 punktus, 6.kvalitātes kritērijā ir saņēmis vismaz 4 punktus un kopā ir saņēmis vismaz 41 punktu, vērtējot atbilstoši kvalitātes kritērijiem, tad, sarindojot projektu iesniegumus prioritārā secībā, sākot ar visvairāk punktus ieguvušo projekta iesniegumu, projekta iesniegumam pietiek aktivitātes atlases kārtā pieejamais finansējums

N

* Piezīmes.

1. Min. – minimālais punktu skaits atsevišķam kritērijam vai vairākiem kritērijiem.

2. N – ja projekts neatbilst kritērijam, projekta iesniegumu noraida.

3. P – ja projekts neatbilst kritērijam, var pieņemt lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu.

Ekonomikas ministra vietā – iekšlietu ministre L.Mūrniece

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!