Saeimas 2009. gada 30. aprīļa sēdes stenogramma (nobeigums)
Stenogramma — Saeimas Kancelejas stenogrammu nodaļas redakcijā
Stenogrammas nobeigums. Sākums — Saeimas materiālu 30.laidienā (“LV”, Nr.70, 07.05.2009.)
Sēdi vada Latvijas Republikas 9.Saeimas priekšsēdētājs Gundars Daudze.
Sēdes vadītājs.
Likumprojekts “Grozījumi Moricsalas dabas rezervāta likumā”, trešais lasījums.
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā – deputāte Anna Seile.
A.Seile (partijas “Pilsoniskā Savienība” frakcija).
Godātie deputāti! Izskatīsim dokumentu 4085. Kopumā saņemti seši priekšlikumi.
Šajā likumprojektā, ko tagad izskatām trešajā lasījumā, tiek runāts par to, ka mainās rezervāta pārvalde. Līdz šim Moricsalas dabas rezervātu pārvaldīja Slīteres nacionālā parka administrācija. Turpmāk to darīs Dabas aizsardzības pārvalde.
1.priekšlikumu iesniedzis vides ministrs Vējonis. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Seile.
2.priekšlikums ir redakcionāls. Lūdzam atbalstīt.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Seile.
3.priekšlikumu, kas ir par pārejas noteikumiem, iesniedzis vides ministrs Vējonis. Komisija 3.priekšlikumu atbalsta daļēji, bet pilnībā atbalsta Juridiskā biroja priekšlikumu – 4.priekšlikumu. Lūdzam to atbalstīt.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
A.Seile.
5.priekšlikumu ir sagatavojis vides ministrs Vējonis. Tas paredz nosacījumu, ka līdz šā gada 1.jūnijam rezervāta pārvaldi joprojām īstenos Slīteres nacionālā parka administrācija. Komisija lūdz atbalstīt šo priekšlikumu.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
A.Seile.
6.priekšlikumu, kas izslēdz noteikumu par likuma spēkā stāšanās laiku, iesniedzis vides ministrs Vējonis. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Seile.
Visi priekšlikumi izskatīti.
Sēdes vadītājs.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Moricsalas dabas rezervāta likumā” pieņemšanu trešajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 80, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.
Nākamais darba kārtības punkts – likumprojekts “Grozījumi Grīņu dabas rezervāta likumā”, trešais lasījums.
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā – deputāte Anna Seile.
A.Seile (partijas “Pilsoniskā Savienība” frakcija).
Godātie deputāti! Dokumenta numurs 4086. Saņemti kopumā seši priekšlikumi, kas ir analoģiski tiem priekšlikumiem, kurus nupat izskatījām sakarā ar Moricsalas dabas rezervāta likuma grozījumiem.
1.priekšlikumu iesniedzis vides ministrs Vējonis. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Seile.
2.priekšlikums. To iesniedzis Juridiskais birojs, un tas ir redakcionāls. Lūdzam atbalstīt.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Seile.
3.priekšlikumu iesniedzis vides ministrs Vējonis. Komisija to atbalsta daļēji, bet pilnībā atbalsta Juridiskā biroja priekšlikumu – 4.priekšlikumu –, kuru atbalstīt lūdz Saeimu.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Seile.
5.priekšlikumu iesniedzis vides ministrs Vējonis. Priekšlikums nosaka, ka līdz šā gada 1.jūnijam rezervāta pārvaldi joprojām īstenos Slīteres nacionālā parka administrācija. Aicinām atbalstīt.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
A.Seile.
Un pēdējais priekšlikums, 6.priekšlikums, izslēdz noteikumus par likuma spēkā stāšanās laiku. Tas nozīmē, ka likums stāsies spēkā parastā kārtībā, steigas nav. Lūdzam atbalstīt.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
A.Seile.
Visi priekšlikumi izskatīti. Paldies par uzmanību.
Sēdes vadītājs.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Grīņu dabas rezervāta likumā” pieņemšanu trešajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 82, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.
Likumprojekts “Grozījumi Teiču dabas rezervāta likumā”, trešais lasījums.
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas vārdā – deputāts Oskars Spurdziņš.
O.Spurdziņš (Tautas partijas frakcija).
Cienījamie kolēģi! Strādāsim ar dokumentu Nr.4090 – likumprojektu “Grozījumi Teiču dabas rezervāta likumā”. Būtībā iesniegtie priekšlikumi ir līdzīgi tiem, kas jau tika izskatīti, kad mēs skatījām iepriekšējos likumprojektus par dabas rezervātiem. Ir saņemti pārsvarā vides ministra Vējoņa kunga priekšlikumi.
1. – vides ministra Vējoņa priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt komisijas viedoklim.
O.Spurdziņš.
2. – vides ministra Vējoņa priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
O.Spurdziņš.
3. – Juridiskā biroja priekšlikums. Būtībā tas ir precizējums, un tas ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
O.Spurdziņš.
4. – vides ministra Vējoņa priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputātiem nav iebildumu.
O.Spurdziņš.
5. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
O.Spurdziņš.
Arī 6. – vides ministra Vējoņa priekšlikums – guva komisijas atbalstu.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
O.Spurdziņš.
Arī 7. – vides ministra Vējoņa priekšlikums – tika atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
O.Spurdziņš.
8. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
O.Spurdziņš.
9. – vides ministra Vējoņa priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
O.Spurdziņš.
Vides ministra Vējoņa iesniegtais 10.priekšlikums arī guva atbalstu.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
O.Spurdziņš.
Atbalstīts arī 11. – vides ministra Vējoņa priekšlikums.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
O.Spurdziņš.
12. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
O.Spurdziņš.
13. – vides ministra Vējoņa priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
O.Spurdziņš.
14. – Juridiskā biroja priekšlikums – arī tika komisijā atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
O.Spurdziņš.
Un 15. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas izstrādātais priekšlikums. Ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
O.Spurdziņš.
Lūdzu akceptēt likumprojektu trešajā, galīgajā, lasījumā.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Teiču dabas rezervāta likumā” pieņemšanu trešajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 83, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.
Nākamais darba kārtības punkts – likumprojekts “Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā”, trešais lasījums.
Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas vārdā – deputāts Juris Dalbiņš.
J.Dalbiņš (Tautas partijas frakcija).
Augsti godātais priekšsēdētāj! Cienījamie kolēģi! Izskatīsim likumprojektu “Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā” (Nr.1005), kurā iekļauts likumprojekts Nr.1099.
Likumprojekta trešajam lasījumam ir iesniegti desmit priekšlikumi, un tie tika izskatīti komisijas sēdē.
1. – bijušā tieslietu ministra Gaida Bērziņa priekšlikums. Komisija priekšlikumu atbalstīja.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
J.Dalbiņš.
2. – bijušā tieslietu ministra Bērziņa priekšlikums. Komisija atbalstīja.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
J.Dalbiņš.
3. – bijušā tieslietu ministra Bērziņa priekšlikums. Komisijā tika atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
J.Dalbiņš.
4.priekšlikums ir saskaņā ar Saeimas kārtības ruļļa 85.panta otrās daļas 2.punktu likumprojektā iekļautais Latvijas Sodu izpildes kodeksa grozījums – likumprojekts ar reģistrācijas numuru 1099. Komisija to neatbalstīja. (No zāles: “Balsot!”)
Sēdes vadītājs.
Deputāti prasa balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par 4.priekšlikumu! Tas ir kā priekšlikums iekļautais likumprojekts Nr.1099. Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 8, pret – 54, atturas – 12. Priekšlikums noraidīts.
J.Dalbiņš.
5. – tieslietu ministra Mareka Segliņa priekšlikums. Komisijā tika atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
J.Dalbiņš.
6. – Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas priekšlikums. Lūdzu atbalstīt.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
J.Dalbiņš.
7. – tieslietu ministra Segliņa priekšlikums. Komisija priekšlikumu daļēji atbalsta savā priekšlikumā – 8.priekšlikumā.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
J.Dalbiņš.
9.priekšlikums ir likumprojektā iekļautais Latvijas Sodu izpildes kodeksa grozījums – likumprojekts ar reģistrācijas numuru 1099. Komisija to neatbalstīja.
Sēdes vadītājs.
Šis priekšlikums nav balsojams, jo mēs noraidījām 4.priekšlikumu.
J.Dalbiņš.
Paldies.
10. – Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas priekšlikums. Lūdzu atbalstīt.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
J.Dalbiņš.
Līdz ar to visi iesniegtie priekšlikumi ir izskatīti. Lūdzu atbalstīt likumprojektu trešajā lasījumā.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Latvijas sodu izpildes kodeksā” pieņemšanu trešajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 81, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.
Likumprojekts “Grozījumi Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā”, trešais lasījums.
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā – deputāts Jānis Tutins.
J.Tutins (frakcija “Saskaņas Centrs”).
Cienījamie kolēģi! Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija minētā likumprojekta trešajam lasījumam priekšlikumus nav saņēmusi. Lūdzu atbalstīt likumprojektu trešajā, galīgajā, lasījumā.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā” pieņemšanu trešajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 82, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.
J.Tutins.
Paldies.
Sēdes vadītājs.
Nākamais darba kārtības punkts – likumprojekts “Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā”, trešais lasījums.
Juridiskās komisijas vārdā – deputāts Dzintars Rasnačs.
Dz.Rasnačs (TB/LNNK frakcija).
Godātie kolēģi! Saeimas Juridiskā komisija, izskatot pirms trešā lasījuma likumprojektu “Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā” (dokuments Nr.4096), ir saņēmusi divdesmit sešus priekšlikumus. Pārsvarā šie grozījumi skar navigāciju, tātad kuģošanu, un nostiprina atbildību tiem subjektiem, kuri ir saistīti ar kuģošanu.
1.priekšlikums, ko iesniedzis Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Artūrs Bergholcs, ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
Dz.Rasnačs.
2.priekšlikumu ir iesniedzis bijušais Iekšlietu ministrijas parlamentārais sekretārs Ziedonis Rubezis. Tas atbalstīts daļēji un iekļauts Juridiskās komisijas priekšlikumā – 3.priekšlikumā.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
Dz.Rasnačs.
4.priekšlikumu sagatavojis Juridiskais birojs. Nav atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst pret komisijas viedokli.
Dz.Rasnačs.
5. – Juridiskā biroja priekšlikums. Komisija nav atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
Dz.Rasnačs.
6. – Juridiskā biroja priekšlikums. Komisija nav atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
Dz.Rasnačs.
Savukārt 7. – Juridiskā biroja priekšlikumu – komisija ir atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
Dz.Rasnačs.
8. – Juridiskā biroja priekšlikums. Komisija ir atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
Dz.Rasnačs.
9. – Ziedoņa Rubeža, bijušā Iekšlietu ministrijas parlamentārā sekretāra, priekšlikums. Daļēji atbalstīts un iekļauts Juridiskās komisijas priekšlikumā – 10.priekšlikumā.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
Dz.Rasnačs.
Arī 11. – Ziedoņa Rubeža priekšlikums. Daļēji atbalstīts un iekļauts Juridiskās komisijas priekšlikumā – 12.priekšlikumā.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
Dz.Rasnačs.
13.priekšlikumu iesniedzis Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Bergholcs. Tas ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
Dz.Rasnačs.
14. – Ziedoņa Rubeža priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
Dz.Rasnačs.
15.priekšlikums ir cits likumprojekts, kas iekļauts kā priekšlikums šajā likumprojektā. Arī tas ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
Dz.Rasnačs.
16. – iekšlietu ministres Lindas Mūrnieces priekšlikums. Arī ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
Dz.Rasnačs.
17. – Satiksmes ministrijas parlamentārā sekretāra Bergholca priekšlikums. Arī ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
Dz.Rasnačs.
Arī 18.priekšlikumu ir iesniedzis Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Bergholcs. Arī ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
Dz.Rasnačs.
19. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
Dz.Rasnačs.
20. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
Dz.Rasnačs.
21.priekšlikumu formulējusi pati Juridiskā komisija un, protams, pati arī atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
Dz.Rasnačs.
22. – Juridiskā biroja priekšlikums. Tas ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
Dz.Rasnačs.
Arī 23.priekšlikumu ir iesniedzis Juridiskais birojs. Priekšlikums paredz izslēgt likumprojekta 20.pantu un ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
Dz.Rasnačs.
24.priekšlikums, ko iesniedzis Juridiskais birojs, paredz izslēgt 299.2 panta otro daļu. Tas ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
Dz.Rasnačs.
25. – Satiksmes ministrijas parlamentārā sekretāra Bergholca priekšlikums. Komisija atbalstīja.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
Dz.Rasnačs.
Un visbeidzot 26. – Juridiskā biroja priekšlikums. Komisija arī to ir atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
Dz.Rasnačs.
Līdz ar to komisija aicina deputātus balsot par likumprojekta apstiprināšanu pēdējā, trešajā, lasījumā.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā” pieņemšanu trešajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 86, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.
Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par tiesu varu””, trešais lasījums.
Juridiskās komisijas vārdā – deputāte Solvita Āboltiņa.
S.Āboltiņa (frakcija “Jaunais laiks”).
Cienījamie kolēģi! Strādāsim ar dokumentu Nr.4097. Šis ir Juridiskās komisijas izstrādātais likumprojekts “Grozījumi likumā “Par tiesu varu””.
Uz trešo lasījumu ir saņemti seši priekšlikumi.
1. – Juridiskā biroja priekšlikums. Komisijā ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
S.Āboltiņa.
2. – Juridiskā biroja priekšlikums. Arī ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
S.Āboltiņa.
3. – Juridiskā biroja priekšlikums. Ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
S.Āboltiņa.
4. – Juridiskā biroja priekšlikums. Arī tas ir guvis komisijas atbalstu.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
S.Āboltiņa.
5.priekšlikumu izstrādāja Juridiskā komisija. Tas ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
S.Āboltiņa.
6. – Juridiskā biroja priekšlikums par likuma spēkā stāšanās un Ministru kabineta noteikumu izstrādes termiņiem. Tas ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
S.Āboltiņa.
Līdz ar to visi priekšlikumi ir izskatīti. Juridiskās komisijas vārdā lūdzu jūs atbalstīt likumprojektu “Grozījumi likumā “Par tiesu varu””, pieņemt to trešajā, galīgajā, lasījumā.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi likumā “Par tiesu varu”” pieņemšanu trešajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 84, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.
Nākamais darba kārtības punkts – likumprojekts “Par Rīgas Stradiņa universitātes Satversmes grozījumiem”, trešais lasījums.
Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas vārdā – deputāts Jānis Dukšinskis.
J.Dukšinskis (LPP/LC frakcija).
Augsti godājamais Saeimas priekšsēdētāja kungs! Cienījamie deputāti! Aicinu strādāt ar likumprojektu, kura reģistrācijas numurs 1090, – ar likumprojektu “Par Rīgas Stradiņa universitātes Satversmes grozījumiem”.
Uz trešo lasījumu komisija priekšlikumus nav saņēmusi. Aicinu atbalstīt likumprojektu, balsot par tā pieņemšanu trešajā, galīgajā, lasījumā.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Par Rīgas Stradiņa universitātes Satversmes grozījumiem” pieņemšanu trešajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 80, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.
Nākamais darba kārtības punkts – likumprojekts “Krustkalnu dabas rezervāta likums”, trešais lasījums.
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā – deputāts Ingmārs Līdaka.
I.Līdaka (ZZS frakcija).
Esiet sveicināti, kolēģi! Jūsu uzmanībai tātad likumprojekts “Krustkalnu dabas rezervāta likums”. Trešajam lasījumam atbildīgā komisija saņēmusi septiņus priekšlikumus.
Kā jau vairākos likumprojektos, kas šodien tika izskatīti, arī šajā ir precizēts, kura iestāde realizē rezervāta pārvaldi. Par to ir vides ministra Vējoņa 1. un 2.priekšlikums, kuri ir atbalstīti komisijā.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
I.Līdaka.
3. – Juridiskā biroja priekšlikums par pārvietošanās ierobežojumu neattiecināšanu uz vietējiem iedzīvotājiem. Tas ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
I.Līdaka.
4. – vides ministra Vējoņa priekšlikums. Tur ir ieteikts 8.panta otrās daļas 1.punktā mainīt terminu. Lūdzu atbalstīt.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
I.Līdaka.
5. – Juridiskā biroja redakcionāls priekšlikums. Lūdzu atbalstīt.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
I.Līdaka.
6. – vides ministra Vējoņa priekšlikums par pārejas noteikumiem. Tas ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
I.Līdaka.
Atbalstīts ir arī 7. – Juridiskā biroja priekšlikums par likuma attiecināšanu uz konkrētajām pašvaldībām laikā līdz jaunās Administratīvo teritoriju un apdzīvotu vietu likuma redakcijas spēkā stāšanās brīdim.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
I.Līdaka.
Un līdz ar to lūdzu pieņemt likumprojektu trešajā lasījumā.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Krustkalnu dabas rezervāta likums” pieņemšanu trešajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 84, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.
Nākamais darba kārtības punkts – likumprojekts “Grozījumi Rāznas nacionālā parka likumā”, trešais lasījums.
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā – deputāts Ingmārs Līdaka.
I.Līdaka (ZZS frakcija).
Arī šie Rāznas nacionālā parka likuma grozījumi ir saistīti ar nacionālo parku jauno pārvaldes modeli.
Atbildīgā komisija ir saņēmusi vairākus priekšlikumus.
1. un 2.priekšlikums – vides ministra Raimonda Vējoņa priekšlikumi – ir tieši par šo pārvaldes modeli. Tos komisija ir atbalstījusi.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
I.Līdaka.
Arī 3. – vides ministra Vējoņa priekšlikums – ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
I.Līdaka.
Un arī 4. – vides ministra Vējoņa priekšlikums – ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
I.Līdaka.
5. – vides ministra Vējoņa priekšlikums, kurš attiecas uz pārejas noteikumiem. Tas guvis komisijas atbalstu.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
I.Līdaka.
Arī 6., kas ir Juridiskā biroja priekšlikums, komisijā ir atbalstīts. Tas sakārto likuma tekstu saskaņā ar jaunu administratīvo iedalījumu.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
I.Līdaka.
Un līdz ar to lūdzu atbalstīt likumprojektu trešajā lasījumā. (No zāles dep. J.Dobelis: “Paga, paga, vēl trīs priekšlikumi!”) Kur tad? Es atvainojos…
Sēdes vadītājs.
Kopumā ir deviņi priekšlikumi.
I.Līdaka.
Jā, jā, trīs palikuši aiz kartes, nepamanīju…
7. – Juridiskā biroja priekšlikums – ir daļēji atbalstīts un iekļauts 8.priekšlikumā, ko sagatavojusi atbildīgā komisija, un tas neapšaubāmi ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputātiem nav iebildumu.
I.Līdaka.
Arī 9. – vides ministra Vējoņa un Juridiskā biroja kopīgi sagatavots priekšlikums – ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
I.Līdaka.
Lūdzu pieņemt likumprojektu trešajā lasījumā.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Rāznas nacionālā parka likumā” pieņemšanu trešajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 84, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.
Nākamais darba kārtības punkts – likumprojekts “Gaujas nacionālā parka likums”, trešais lasījums.
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā – deputāts Juris Sokolovskis.
J.Sokolovskis (PCTVL frakcija).
Godātie kolēģi! Strādāsim ar dokumentu Nr.4103 – ar likumprojektu “Gaujas nacionālā parka likums”.
1. – vides ministra Vējoņa priekšlikums – atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
J.Sokolovskis.
2. – vides ministra Vējoņa priekšlikums – ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
J.Sokolovskis.
3. – Juridiskā biroja priekšlikums – ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
J.Sokolovskis.
4. – vides ministra Vējoņa priekšlikums – ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
J.Sokolovskis.
5. – Juridiskā biroja priekšlikums – ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputātiem nav iebildumu.
J.Sokolovskis.
6. – vides ministra Vējoņa priekšlikums – ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
J.Sokolovskis.
7. – vides ministra Vējoņa priekšlikums – ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
J.Sokolovskis.
8. – vides ministra Vējoņa priekšlikums – ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
J.Sokolovskis.
9. – vides ministra Vējoņa priekšlikums – ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
J.Sokolovskis.
10. – vides ministra Vējoņa priekšlikums – ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
J.Sokolovskis.
11. – vides ministra Vējoņa priekšlikums – ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputātiem nav iebildumu.
J.Sokolovskis.
12. – vides ministra Vējoņa priekšlikums – ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
J.Sokolovskis.
13. – vides ministra Vējoņa priekšlikums – ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
J.Sokolovskis.
14. – vides ministra Vējoņa priekšlikums – ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
J.Sokolovskis.
15. – vides ministra Vējoņa priekšlikums – ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
J.Sokolovskis.
16. – vides ministra Vējoņa priekšlikums – ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
J.Sokolovskis.
17. – vides ministra Vējoņa priekšlikums – ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
J.Sokolovskis.
Līdz ar to lūdzu atbalstīt likumprojektu trešajā, galīgajā, lasījumā.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Gaujas nacionālā parka likums” pieņemšanu trešajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 81, pret un atturas – nav. Likums pieņemts.
Godātie kolēģi! Ir pienācis laiks pārtraukumam. Lūdzu zvanu reģistrācijai! Reģistrēsimies ar balsošanas kartēm!
Kamēr tiek apkopoti reģistrācijas rezultāti, noklausīsimies paziņojumus.
Vārds deputātam Andrim Bērziņam no Zaļo un Zemnieku savienības frakcijas.
A.Bērziņš (ZZS frakcija).
Kolēģi! Publisko izdevumu un revīzijas komisijas sēde notiks pēc piecām minūtēm Publisko izdevumu un revīzijas komisijas telpā – 106.telpā.
Sēdes vadītājs.
Vārds deputātam Ventam Armandam Krauklim.
V.A.Krauklis (Tautas partijas frakcija).
Godājamie kolēģi! Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas sēde pēc trijām minūtēm komisijas telpā.
Sēdes vadītājs.
Vārds deputātam Jānim Strazdiņam.
J.Strazdiņš (ZZS frakcija).
Cienītie Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas locekļi! Gaidu uz sanāksmi Apaļajā zālē tūlīt pēc Saeimas sēdes.
Sēdes vadītājs.
Reģistrācijas rezultātu nolasīšanai vārds Saeimas sekretāra biedram Andrejam Klementjevam.
A.Klementjevs (9.Saeimas sekretāra biedrs).
Labrīt, augsti godātie deputāti! Nav reģistrējušies: Ainars Baštiks, Guntis Blumbergs, Boriss Cilevičs, Ingrīda Circene (No zāles dep. A.Ziedone-Kantāne: “Viņa ir komandējumā!”), Ina Druviete, Mārtiņš Roze, Kārlis Leiškalns, Oskars Kastēns, Raimonds Pauls, Baiba Rivža un Artis Pabriks.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Pārtraukums līdz pulksten 11.00.
Pārtraukums
Sēdi vada Latvijas Republikas 9.Saeimas priekšsēdētājs Gundars Daudze.
Sēdes vadītājs.
Godātie kolēģi, lūdzu, ieņemiet vietas! Turpināsim Saeimas 2009.gada 30.aprīļa sēdi.
Pirms sākam izskatīt nākamo darba kārtības jautājumu, informēju, ka Saeimas Prezidijs ir saņēmis deputātes Inas Druvietes iesniegumu ar lūgumu piešķirt viņai šodien, 30.aprīlī, neapmaksātu atvaļinājumu. Saeimas Prezidijs savā sēdē šo atvaļinājumu ir piešķīris. Šis jautājums nav balsojams, vienkārši šī informācija tiek nolasīta Saeimas sēdē.
Saeimas Prezidijs ir saņēmis arī vairākus deputātu jautājumus.
Ir saņemts deputātu Plinera, Sokolovska, Buvhalova, Mitrofanova un Buzajeva jautājums iekšlietu ministrei Lindai Mūrniecei “Par to jaundzimušo bērnu reģistrāciju, kuriem viens no vecākiem ir Latvijas nepilsonis un otrs – ārzemnieks”. Jautājums tiek nodots iekšlietu ministrei Lindai Mūrniecei.
Ir saņemts deputātu Plinera, Sokolovska, Buzajeva, Buhvalova un Mitrofanova jautājums labklājības ministram Uldim Augulim “Par likumprojektu “Grozījumi likumā “Par valsts pensijām”” (VSS-619), kā arī par LR Saeimas deputātu tiesību ierobežošanu, nesniedzot atbildi pēc būtības uz deputātu jautājumu Nr.150/J9 sadaļā, kas attiecas uz līgumiem ar Baltiju un Baltkrieviju sociālās drošības jomā”. Jautājums tiek nodots labklājības ministram Uldim Augulim.
Ir saņemts vēl viens labklājības ministram Uldim Augulim adresēts jautājums, ko arī iesnieguši deputāti Pliners, Sokolovskis, Buzajevs, Buhvalovs, Mitrofanovs, – “Par likumprojektu “Grozījumi likumā “Par valsts pensijām”” (VSS-619), kā arī par LR Saeimas deputātu tiesību ierobežošanu, nesniedzot atbildi pēc būtības uz deputātu jautājumu Nr.150/J9 sadaļā, kas skar divu Latvijai saistošu starptautisko dokumentu atšķirīgu izpildi”. Arī šis jautājums tiek nodots labklājības ministram Uldim Augulim.
Trešais šo pašu iesniedzēju adresētais jautājums labklājības ministram Uldim Augulim – “Par likumprojektu “Grozījumi likumā “Par valsts pensijām”” (VSS-619), kā arī par LR Saeimas deputātu tiesību ierobežošanu, nesniedzot atbildi pēc būtības uz deputātu jautājumu Nr.150/J9 sadaļā, kas skar tiesības, kuras šodien bauda gan pilsoņi, gan nepilsoņi”. Arī šis jautājums tiek nodots labklājības ministram Uldim Augulim.
Un iepriekš minētie iesniedzēji, tātad deputāti Pliners, Sokolovskis, Buzajevs, Buhvalovs un Mitrofanovs, ir iesnieguši vēl vienu jautājumu labklājības ministram Uldim Augulim – “Par likumprojektu “Grozījumi likumā “Par valsts pensijām”” (VSS-619) un kļūdām aprēķinos”. Un viens no iesniedzējiem – deputāts Jakovs Pliners – lūdz vārdu šā jautājuma motivācijai dot deputātam Vladimiram Buzajevam.
Lūdzu! Vārds deputātam Buzajevam.
V.Buzajevs (PCTVL frakcija).
Valdība ir nolēmusi izpildīt Eiropas Cilvēktiesību tiesas spriedumu lietā “Andrejeva pret Latviju” veidā, kādu pasaule vēl nav pieredzējusi. Nevis palielināt pensijas nepilsoņiem, bet gan samazināt tās Latvijas pilsoņiem, atņemot viņiem tiesības uz darba stāžu, kas līdz 1991.gadam tika uzkrāts ārpus Latvijas. Šajā sakarā labklājības ministram tika uzdots jautājums, atbildē uz kuru viņš kļūdaini apgalvo, ka ministrijas sagatavotais likumprojekts skars tikai 317 Latvijas pilsoņus un kopējais viņiem nodarītais zaudējums triju gadu laikā sastādīs tikai 450 tūkstošus latu. Ministrijas aprēķinos ir iezagusies būtiska kļūda, kurai arī ir veltīts šis jautājums. Trīs gadus pēc likuma ieviešanas diskriminējamo pilsoņu skaits sastādīs 12 tūkstošus cilvēku. Tas ir 35 reizes vairāk, nekā to sarēķinājusi Labklājības ministrija. Šim cilvēkiem nodarītais zaudējums sastādīs nevis 450 tūkstošus latu, bet gan 10 reizes vairāk jeb 4,5 miljonus latu.
PCTVL pieprasa atcelt skandalozo Ministru kabineta iesniegto likumprojektu un vēlas paust bažas, ka valdības aprēķini, saņemot ārvalstu aizņēmumus un tos sadalot, varētu būt tikpat neprecīzi un kļūdaini.
Paldies par uzmanību.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Godātie kolēģi! Ja reiz mēs esam sākuši runāt par deputātu jautājumiem, informēju, ka nupat Saeimas Prezidijs saņēmis Ministru prezidenta biroja vadītājas parakstītu informāciju, ka šodien notiek Ministru kabineta ārkārtas sēde un līdz ar to Ministru prezidents nevarēs sniegt šodien pulksten 17.00 mutvārdu atbildi uz Saeimas deputātu jautājumu “Par LR Ministru prezidenta Valda Dombrovska publisko retoriku”.
Es saprotu, ka atbilde uz otru jautājumu, kuru bija paredzēts šodien izskatīt, jautājuma iesniedzējus apmierina, un līdz ar to šodien pulksten 17.00 jautājumu un atbilžu sēde nenotiks.
Un tagad turpinām izskatīt darba kārtības sadaļu “Likumprojektu izskatīšana”. Turpinām ar 18.punktu.
Likumprojekts “Grozījums Sodu reģistra likumā”, otrais lasījums.
Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas vārdā – deputāts Juris Dalbiņš.
J.Dalbiņš (Tautas partijas frakcija).
Augsti godātais priekšsēdētāj! Cienījamie kolēģi! Likumprojekta “Grozījums Sodu reģistra likumā” otrajam lasījumam priekšlikumi nav saņemti. Komisija izskatīja likumprojektu savā sēdē un aicina to pieņemt otrajā lasījumā.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījums Sodu reģistra likumā” pieņemšanu otrajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 78, pret un atturas – nav. Likumprojekts otrajā lasījumā pieņemts.
Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu trešajam lasījumam.
J.Dalbiņš.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš trešajam lasījumam – 11.maijs.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
Nākamais darba kārtības punkts – likumprojekts “Grozījums Tūrisma likumā”, pirmais lasījums.
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā – deputāts Artūrs Rubiks.
A.Rubiks (frakcija “Saskaņas Centrs”).
Godātie kolēģi! Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija izskatīja likumprojektu “Grozījums Tūrisma likumā” un pieņēma lēmumu atbalstīt minēto likumprojektu pirmajā lasījumā. Lūdzu balsot.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījums Tūrisma likumā” pieņemšanu pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 77, pret un atturas – nav. Likumprojekts pirmajā lasījumā pieņemts.
Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu otrajam lasījumam.
A.Rubiks.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – 2009.gada 7.maijs.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
Nākamais darba kārtības punkts – likumprojekts “Grozījumi Autopārvadājumu likumā”, pirmais lasījums.
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā – deputāts Vitālijs Aizbalts.
V.Aizbalts (LPP/LC frakcija).
Augsti godātais priekšsēdētāja kungs! Cienījamie kolēģi! Izskatīsim dokumentu Nr.4095 – likumprojektu “Grozījumi Autopārvadājumu likumā”. Šos grozījumus ir sagatavojusi Satiksmes ministrija, un būtībā tie ir vērsti pret nelegālajiem autopārvadātājiem. Šinī likumprojektā paredzēts precizēt gan neregulāro pārvadājumu definīciju, gan arī pašpārvadājumu definīciju. Ir ieviesti jauni panti par lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību un arī paredzēts dot deleģējumu Ministru kabinetam noteikumu izstrādei par pasažieru neregulāro pārvadājumu kārtību Latvijā.
Komisija izskatīja šo likumprojektu un atbalstīja pirmajā lasījumā. Lūdzu Saeimu atbalstīt to.
Sēdes vadītājs.
Sākam debates.
Debatēs vārds deputātam Valērijam Agešinam.
V.Agešins (frakcija “Saskaņas Centrs”).
Cienījamie kolēģi! Jau ilgstoši pasažieri, uzņēmēji un amatpersonas diskutē par tā sauktajiem neregulārajiem pasažieru pārvadātājiem, kuri ir saņēmuši licences komercpārvadājumu veikšanai.
V.Agešins.
Gribētos īpaši atzīmēt, ka šāda licence ļauj veikt neregulārus pasažieru pārvadājumus.
Ministru kabinets 24.martā apstiprināja grozījumus Autopārvadājumu likumā. Manuprāt, ļoti neveiksmīgi precizēja atsevišķu pasažieru pārvadājumu veidu definīcijas un līdz ar to samazināja iespēju veikt neregulāros pasažieru pārvadājumus.
Savukārt 8.aprīlī Saeimas vairākums nobalsoja par Autopārvadājumu likuma grozījumu nodošanu komisijām.
Es vēlos atgādināt to, ka Eiropas Kopienu Padomes 1992.gada 16.marta regula noteic, ka pakalpojumu sniegšanas brīvība ir kopējās transporta politikas pamatprincips, kas prasa nediskriminēt pārvadātājus. Paredzētie grozījumi Autopārvadājumu likuma 23.pantā ir pretrunā ar pasažieru interesēm, kā arī ar Eiropas Kopienu Padomes regulu.
Minētās regulas 2.panta 3.punkts noteic, ka neregulārie pārvadājumi ir pārvadājumi, kuru galvenā pazīme ir pasažieru pārvadāšana grupās, kas sastādītas pēc klienta vai paša pārvadātāja iniciatīvas.
Ja attiecībā uz neregulārajiem pasažieru pārvadājumiem Saeima pieņems minētos grozījumus, kuros ir ietverts nosacījums, ka pasažieru grupas tiek izveidotas tikai pēc pasūtītāja iniciatīvas, tad faktiski tiks izjaukts transporta tirgus – tiks diskriminēti mazākie uzņēmēji, kuri strādā pasažieru interesēs un spēj nodrošināt klientiem to servisu, kuru nespēj nodrošināt regulārie pārvadājumi.
Šādi grozījumi pilnībā izslēdz tirgus pieprasījumu, kuram ir jābūt elastīgam. Likumprojekta anotācija arī ir nekorekta.
Tāpēc uzskatu par nepieciešamu vērst jūsu uzmanību uz nepilnībām likumprojektā un anotācijā. Autori apgalvo, ka neregulārie pārvadājumi ir maskēti pasažieru regulāri pārvadājumi. Tas neatbilst reālajai situācijai. Veicot neregulārus pasažieru pārvadājumus, pārvadātājs piedāvā pasažieriem tādu servisu, kādu nevar nodrošināt regulārie pārvadājumi, – piemēram, pasažiera uzņemšanu pie mājām vai viņam izdevīgā vietā un nogādāšanu pēc pasažiera norādes viņam vajadzīgā vietā, elastīgas cenas, cenu atlaides pensionāriem, invalīdiem, daudzbērnu ģimenēm.
Gatavojot anotāciju par pašreizējo situāciju, nav veikti nopietni zinātniski pētījumi, situācijas analīze, pasažieru aptaujas. Faktiski anotācijā minētais balstās uz klajiem apgalvojumiem bez nopietnas juridiskas argumentācijas un konkrētiem faktiem.
Uzņēmumi, kuri nodarbojas ar neregulāriem pasažieru pārvadājumiem, tāpat maksā nodokļus, nodrošina darba vietas cilvēkiem, tiem ir attiecīgas licences. Automašīnas tiek uzturētas tehniskā kārtībā, šoferi vada transportlīdzekli atbilstoši kategorijai, kas dod tiesības pārvadāt pasažierus. Minētie uzņēmēji nesaņem dotācijas no valsts, kā tas ir ar sabiedrisko transportu. Pārvadātājs savu darbu organizē tā, lai netraucētu sabiedriskajam transportam.
Anotācijā šie aspekti nav ņemti vērā.
Minēšu dažus praktiskas dabas piemērus.
Pirmkārt. Neregulārie pārvadātāji piebrauc pasažieriem klāt, ja nav briesmīgi liels līkums, un, piemēram, labprāt iebrauc lidostā “Rīga” un nogādā pasažierus, ja vajag, uz citu pilsētu, līdz pat mājas durvīm, ar visu smago bagāžu. Savukārt dotētie pārvadātāji liek kulties ar visu bagāžu uz Rīgas centru un tur nīkt autoostā.
Otrkārt. Pateicoties neregulārajiem pārvadātājiem, var aizbraukt uz vajadzīgo vietu gan pirms tam, kad dotētie autobusi sākuši kustēties, gan pēc pēdējā autobusa reisa.
Treškārt. Uzskatu, ka neregulārie pārvadātāji ir tīrais ieguvums budžetā, jo viņi nevaimanā pēc dotācijām un, izrādās, no laba prāta dara darbu, par kuru īpaši smalki un licencēti kantori prasa no valsts atsevišķu samaksu.
Un par nodokļiem. Kādi gan nodokļi gaidāmi no atsevišķiem autobusu parkiem, uzņēmumiem, kuri strādā ar vieniem vienīgiem zaudējumiem? Gribas jautāt – kāpēc tad jātērē budžeta līdzekļi? Man ir bažas par to, ka ministrija izdomājusi veidu, kā legāli nozagt Bauskas, Aizkraukles, Tukuma, Ogres, Jūrmalas, Liepājas, kā arī daudzu Latgales pasažieru pārvadātāju gadiem veidoto biznesu. Rodas jautājums: vai brīvais tirgus ir valdības ļaunākais ienaidnieks? Ņemot vērā ekonomisko situāciju valstī, īpaši svarīgi ir ievērot godīgu konkurenci autopārvadājumu jomā. Uzskatu, ka, ja pieņemsim minētos grozījumus, tiks apdraudēti kopējās transporta politikas pamatprincipi, to skaitā pakalpojumu sniegšanas brīvība, tiks diskriminēti mazākie uzņēmēji, liedzot iespējas pārvadāt pasažieru grupas pēc paša pārvadātāja iniciatīvas. Vēl vairāk! Likumprojekts neparedz elastīgu uzņemšanas, nogādāšanas režīmu pasažieriem vai to grupām, jo regulārie pārvadājumi tiek veikti tikai konkrētos maršrutos.
Likumprojekts neveicina konkurenci, jo regulārie pasažieru pārvadātāji saņem valsts dotācijas, kas nostāda pārējos tirgus dalībniekus nevienlīdzīgā situācijā.
Vēlos visbeidzot vērst jūsu uzmanību uz to, ka likumprojekta anotācijā minētie tā sauktie nelegālie pasažieru pārvadātāji ir saņēmuši legālas licences komercpārvadājumu veikšanai, tiem ir atļauts veikt pārvadājumus gan Latvijas teritorijā, gan ārvalstīs, un viņi ievēro normatīvajos aktos izvirzītās prasības autovadītājiem un transportlīdzekļiem.
Līdz ar to lūdzu izvērtēt minētos ieteikumus un iebildumus un aicinu balsot “pret”.
Paldies.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Debatēs vārds deputātam Ventam Krauklim.
V.A.Krauklis (Tautas partijas frakcija).
Cienījamie kolēģi! Jāteic, ka, arī komisijā diskutējot, mēs redzējām, ka te ir normas, kas prasa ļoti rūpīgu izvērtējumu. Un komisija ir gatava to darīt. Mēs aicināsim uz komisijas sēdi gan lielo pārvadātāju, gan mazo pārvadātāju pārstāvjus, un pilnīgi droši varu teikt, ka nepārdomāti lēmumi komisijā netiks pieņemti.
Tāpēc aicinu tomēr nobalsot un pieņemt likumprojektu pirmajā lasījumā.
Arī pašreizējos runātājus laipni aicinu uz attiecīgo komisijas sēdi, un strādāsim kopīgi, lai galu galā likumprojekts būtu visām pusēm pieņemams!
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Debates beidzam. Vai komisijas vārdā ir kas piebilstams?
V.Aizbalts.
Cienījamie kolēģi! Šis likumprojekts attiecībā uz neregulāriem pasažieru pārvadājumiem ir izstrādāts, pamatojoties uz pašas Autopārvadātāju asociācijas ieteikumiem un priekšlikumiem. Ja kolēģiem ir vēl kādi papildu ieteikumi, iebildumi, labojumi šajās definīcijās, tad, kā jau Kraukļa kungs teica, komisija tos labprāt uzklausīs un ietvers priekšlikumos uz otro lasījumu.
Tāpēc lūdzu atbalstīt likumprojektu pirmajā lasījumā.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Autopārvadājumu likumā” pieņemšanu pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 40, pret – 34, atturas – 4. Likumprojekts pirmajā lasījumā pieņemts.
Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu otrajam lasījumam.
V.Aizbalts.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš otrajam lasījumam – šā gada 14.maijs.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
Nākamais darba kārtības punkts – likumprojekts “Grozījumi likumā “Par valsts kompensāciju cietušajiem””, otrais lasījums.
Juridiskās komisijas vārdā – deputāts Imants Valers.
I.Valers (Tautas partijas frakcija).
Cienījamie kolēģi! Dokuments Nr.4098 – likumprojekts “Grozījumi likumā “Par valsts kompensāciju cietušajiem””.
Juridiskajā komisijā ir saņemti un izskatīti divdesmit septiņi priekšlikumi.
1. – deputāta Valda Ģīļa priekšlikums. Tas tika ļoti pamatīgi izdiskutēts, galu galā atbalstīts un iekļauts komisijas priekšlikumā. Vienlaikus tika lemts arī par to, ka jāstrādā pie Krimināllikuma grozījumiem, lai Krimināllikums nebūtu pretrunā ar likumu “Pa valsts kompensāciju cietušajiem”.
Sēdes vadītājs.
Sākam debates. Debatēs vārds deputātam Valdim Ģīlim.
V.Ģīlis (Tautas partijas frakcija).
Cienījamo Prezidij! Cienījamie kolēģi! Es vienkārši nedaudz paskaidrošu, par ko ir runa.
Paredzētais grozījums šobrīd skar patiesībā tikai vienu infekciju, kura varētu būt bīstama cietušā veselībai. Tas ir ministrijas iesniegtajā priekšlikumā. Taču man kā ārstam likās, ka tas nav tā īsti godīgi – izcelt tikai vienu infekciju. Es domāju, ka visi mediķi saprot, ka bīstamas sekas cilvēka veselībai, ieskaitot pat cietušā nāvi, var izraisīt liels daudzums dažādu infekciju un ka, izceldami vienu, mēs patiesībā tā kā noniecinātu pārējās.
Tāpēc mana priekšlikuma būtība ir tāda: nenosaukt vārdā konkrētu infekciju. Ministrijas iebildumi, ka Krimināllikumā ir paredzēta atbildība tikai par inficēšanu, apzinātu inficēšanu, ar HIV vīrusu, – tā patiesībā nav īsta atbilde. Jo – kas mums traucē grozīt Krimināllikumu? Un jau šonedēļ, kā es sapratu, Tieslietu ministrija ir sagatavojusi šādus grozījumus Krimināllikumā.
Mana priekšlikuma būtība ir tātad nenosaukt vārdā konkrētu infekciju, bet, ja inficēšana ir izdarīta tīši jeb apzināti, tad cietušajam par to pienākas kompensācija tāpat kā par visām citām uzskaitītajām lietām.
Lūdzu atbalstīt šo priekšlikumu.
Sēdes vadītājs.
Paldies. Debates beidzam.
Vai deputāts Valers vēlas ko piebilst?
I.Valers.
Komisija šo priekšlikumu atbalstīja daļēji un iekļāva 4. – komisijas priekšlikumā.
Sēdes vadītājs.
Es saprotu, ka nevienam nav iebildumu pret komisijas viedokli.
Turpinām ar 2.priekšlikumu.
I.Valers.
2.priekšlikums ir no tieslietu ministra Segliņa kunga. Komisija to noraidīja, jo faktiski priekšlikums paredz atgriezties pie tā, ka šo infekciju... vispār izņemt ārā inficēšanu un strādāt pie Krimināllikuma, un tikai tad, vēlāk, risināt šo jautājumu. Tā kā komisija atbalstīja deputāta Ģīļa priekšlikumu un izveidoja savējo, 2.priekšlikums ir noraidīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
I.Valers.
3. – Juridiskā biroja priekšlikums. Arī tas daļēji atbalstīts un iekļauts 4. – Juridiskās komisijas priekšlikumā.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
I.Valers.
4. – Juridiskās komisijas priekšlikums, kas, protams, ir atbalstīts komisijā.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
I.Valers.
5. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
I.Valers.
6. – tieslietu ministra Segliņa priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
I.Valers.
7. – tieslietu ministra Segliņa priekšlikums. Atbalstīts daļēji, iekļauts 9.priekšlikumā, kas ir Juridiskās komisijas priekšlikums.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
I.Valers.
8. – Juridiskā biroja priekšlikums. Arī tas daļēji atbalstīts, iekļauts 9. – komisijas priekšlikumā.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
I.Valers.
9. – Juridiskās komisijas priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
I.Valers.
10. – deputāta Ģīļa priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
I.Valers.
11. – tieslietu ministra Segliņa priekšlikums. Atbalstīts… neatbalstīts, atvainojiet. Atvainojos! Nav atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst pret komisijas viedokli.
I.Valers.
12. – deputāta Valda Ģīļa priekšlikums. Līdzīgs kā 1.priekšlikums. Redakcionāli precizēts, atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
I.Valers.
13. – tieslietu ministra Segliņa priekšlikums. Nav atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
I.Valers.
14. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts daļēji, iekļaujot 15. – komisijas priekšlikumā.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
I.Valers.
15. – Juridiskās komisijas priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
I.Valers.
16. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
I.Valers.
17. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
I.Valers.
18. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
I.Valers.
19. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
I.Valers.
20. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
I.Valers.
21. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts daļēji, iekļauts komisijas priekšlikumā – 22.priekšlikumā.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
I.Valers.
22. – Juridiskās komisijas priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
I.Valers.
23. – tieslietu ministra Segliņa priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
I.Valers.
24. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
I.Valers.
25. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
I.Valers.
26. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
I.Valers.
Un 27. – Juridiskā biroja priekšlikums. Atbalstīts.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
I.Valers.
Aicinu atbalstīt likumprojektu otrajā lasījumā.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi likumā “Par valsts kompensāciju cietušajiem”” pieņemšanu otrajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 77, pret un atturas – nav. Likumprojekts otrajā lasījumā pieņemts.
Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu trešajam lasījumam.
I.Valers.
25.maijs.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
Nākamais darba kārtības punkts – likumprojekts “Grozījums likumā “Par valsts un pašvaldību finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanu””, otrais lasījums.
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas vārdā – deputāts Oskars Spurdziņš.
O.Spurdziņš (Tautas partijas frakcija).
Cienījamie kolēģi! Strādāsim ar dokumentu Nr.4100. Uz otro lasījumu komisija priekšlikumus nesaņēma, bet izstrādāja četrus savus priekšlikumus.
1. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums, kas guva atbalstu.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
O.Spurdziņš.
Atbalstīts arī 2. – Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšlikums.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
O.Spurdziņš.
Komisija atbalstīja arī savu 3.priekšlikumu.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
O.Spurdziņš.
Un arī 4.priekšlikums guva atbalstu.
Sēdes vadītājs.
Deputāti piekrīt.
O.Spurdziņš.
Lūdzu atbalstīt likumprojektu otrajā lasījumā.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījums likumā “Par valsts un pašvaldību finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanu”” pieņemšanu otrajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 81, pret un atturas – nav. Likumprojekts otrajā lasījumā pieņemts.
Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu trešajam lasījumam.
O.Spurdziņš.
Lūdzu noteikt par priekšlikumu iesniegšanas termiņu trešajam lasījumam šā gada 15.maiju.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
O.Spurdziņš.
Paldies.
Sēdes vadītājs.
Nākamais darba kārtības punkts – likumprojekts “Grozījumi Noguldījumu garantiju likumā”, pirmais lasījums.
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas vārdā – deputāts Ivars Godmanis.
I.Godmanis (LPP/LC frakcija).
Cienījamie kolēģi! Cienījamais priekšsēdētāj! Mēs skatām dokumentu Nr.4074. Un ir lūgums atbalstīt šos grozījumus Noguldījumu garantiju likumā.
Šeit ir vesela virkne precizējumu, bet pati būtība ir 3.8.panta otrajā daļā. Būtība ir tā, ka pašreizējo 0,05 procentu vietā, ko maksā noguldījumu garantiju fondā maksātāji, ir paredzamas korekcijas gan uz leju, gan uz augšu: 75 procenti no likmes – var būt šāds samazinājums, un var būt arī palielinājums līdz 140 procentiem. Un to, kuram piemērot palielinājumu vai samazinājumu un cik lielā mērā, faktiski noteiks Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) izstrādātie precīzie noteikumi, ņemot vērā arī kvantitatīvos, skaitliskos rādītājus – kapitāla pietiekamības rādītājus, likviditātes rādītājus un lielo riska darījumu rādītājus.
Pirmajā brīdī var šķist, ka tas varētu kaut kādā veidā sadalīt mūsu maksātājus, jā. Bet tas ir saistīts ar viņu rīcību tirgū. Un tas ir ļoti nepieciešams viena cita iemesla dēļ, jo mūsu noguldījumu garantiju fonds ir 80 miljoni. Ja mums vajadzētu garantēt visus 50 tūkstošu eiro noguldījumus, tad tas būtu jau pāri par miljardu. Tāpēc ir ļoti svarīgi, lai tomēr tās iestādes, kas veic maksājumus noguldījumu garantiju fondā... lai tā summa, ko tās iemaksā, nebūtu absolūti visām vienāda, bet būtu saistīta ar viņu finansiālās darbības riska pakāpi. Tāda ir šo grozījumu būtība.
Un otra lieta. Šeit ir arī precizējumi visos tajos jautājumos, kas ir saistīti ar to, kā nodrošināt garantētās atlīdzības izmaksu precīzi termiņā. Ir minēta vesela virkne pasākumu saistībā ar to, kā komisija izvēlas maksātāju – banku, iestādi... Un ir arī ļoti svarīgi, ka šī procedūra attiecas arī uz Eiropas Savienības dalībvalstīs reģistrēto banku filiālēm. Tas arī ir svarīgi! Ne tikai mūsu vietējās bankas, bet arī citu valstu banku filiāles šeit darbojas. Arī tām tiks piemēroti šie kritēriji.
Precizējums šeit ir arī attiecībā uz grāmatvedības reģistriem, lai būtu precīza informācija no noguldījumu piesaistītāja, lai nodrošinātu informāciju par visiem noguldītājiem, kuriem izmaksā garantēto atlīdzību saskaņā ar šā likuma noteikumiem. Apmērs, un tā tālāk...
Tā kā nesen parlaments pieņēma paātrinātu izmaksu procedūru, lai nekavētu, lai 20 dienās veiktu izmaksas, šie ir ļoti svarīgi dokumenti... Šie likuma grozījumi ir saistīti arī ar programmu... ar Starptautisko Valūtas fondu.
Tā ka ir lūgums atbalstīt šos grozījumus.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Noguldījumu garantiju likumā” pieņemšanu pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 86, pret un atturas – nav. Likumprojekts pirmajā lasījumā pieņemts.
Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu otrajam lasījumam.
I.Godmanis.
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā tika nolemts izskatīt šo likumprojektu pietiekami ātrā tempā. Mēs nevaram vilkt garumā tā izskatīšanu, tāpēc ir lūgums noteikt 11.maiju par priekšlikumu iesniegšanas termiņu.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
I.Godmanis.
Un pirmajā lasījumā būtu ļoti svarīgi nobalsot...
Sēdes vadītājs.
Mēs jau nupat nobalsojām par pieņemšanu pirmajā lasījumā... Un priekšlikumu iesniegšanas termiņš ir 11.maijs. Deputāti neiebilst. Paldies.
Pirms sākam izskatīt nākamo darba kārtības punktu, informēju, ka Saeimas Prezidijs ir saņēmis desmit deputātu parakstītu iesniegumu ar lūgumu... Tā kā šiem deputātiem ir licies, ka attiecībā uz balsojumu par dokumentu Nr.3994 balsojuma rezultātu izdrukā uzrādīti deputāti, kuri neatradās zālē tajā brīdī, viņi lūdz veikt atkārtotu balsojumu. Ja es pareizi saprotu, dokuments Nr.3994 ir likumprojekts “Grozījumi Autopārvadājumu likumā”.
Saskaņā ar Saeimas kārtības ruļļa 142.pantu ne vēlāk kā vienas stundas laikā var apšaubīt balsojumu vismaz pieci deputāti. Saskaņā ar 54.pantu viens deputāts var runāt “par”, viens – “pret” nepieciešamību pārbalsot. Ja neviens nav pieteicies runāt, tad… Vispirms mums balsojot jāizšķir, vai mēs veiksim pārbalsošanu par šo likumprojektu – dokumentu Nr.3994! Runāt neviens nav pieteicies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par to, vai tiks veikts atkārtots balsojums par šo likumprojektu – dokumentu Nr.3994! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 43, pret – 38, atturas – 3. Tātad ir nepieciešama pārbalsošana… Tātad par likumprojektu tiks balsots vēlreiz.
Lūdzu zvanu! Atgādinu, ka mēs tagad atkārtoti balsosim par likumprojekta “Grozījumi Autopārvadājumu likumā” pieņemšanu pirmajā lasījumā. Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 44, pret – 39, atturas – 5. Balsis sadalās līdzīgi. Mums ir jābalso vēlreiz. Ja vēlreiz balsis sadalīsies līdzīgi, tādā gadījumā likumprojekts netiks pieņemts pirmajā lasījumā. (No zāles dep. J.Dobelis: “Soda metienus vajadzēja!”)
Lūdzu zvanu! Tātad vēlreiz balsosim par likumprojekta “Grozījumi Autopārvadājumu likumā” pieņemšanu pirmajā lasījumā. Lūdzu balsošanas režīmu! (No zāles dep. K.Šadurskis: “Nebalso par otru, Dukšinski! Ko tu dari?”) Lūdzu rezultātu! Par – 44, pret – 40, atturas – 4. Likumprojekts pirmajā lasījumā noraidīts. (Aplausi.)
Nākamais darba kārtības punkts – lēmuma projekts “Par deputāta Aigara Štokenberga atsaukšanu no Juridiskās komisijas”.
Lūdzu zvanu! Balsosim par lēmuma projektu “Par deputāta Aigara Štokenberga atsaukšanu no Juridiskās komisijas”! Atgādinu, ka balsojums ir aizklāts. Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 73, pret – 2, atturas – nav. Lēmums pieņemts.
Nākamais darba kārtības punkts – lēmuma projekts “Par deputāta Aigara Štokenberga ievēlēšanu Sociālo un darba lietu komisijā”.
Lūdzu zvanu! Balsosim par lēmuma projektu “Par deputāta Aigara Štokenberga ievēlēšanu Sociālo un darba lietu komisijā”! (No zāles dep. A.Bērziņš (ZZS): “Mēs sen tevi gaidījām!”) Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 78, pret – 1, atturas – nav. Lēmums pieņemts.
Nākamais darba kārtības punkts – likumprojekts “Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā”, pirmais lasījums.
Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas vārdā – deputāts Juris Dalbiņš.
J.Dalbiņš (Tautas partijas frakcija).
Augsti godātais priekšsēdētāj! Cienījamie kolēģi! Likumprojekts “Grozījumi Sodu izpildes kodeksā”, pirmais lasījums.
Sabiedrībā jau ilgāku laiku noris diskusija par nepieciešamību pilnveidot bērnu aizsardzību no noziedzīgiem nodarījumiem pret dzimumneaizskaramību un tikumību. Vislielākos šāda nodarījuma draudus bērniem rada personas, kas jau vienu vai vairākas reizes ir tiesātas par šādiem noziedzīgiem nodarījumiem un tikušas atbrīvotas pēc brīvības atņemšanas soda izciešanas.
Bieži par šādu personu atgriešanos sabiedrībā pēc soda izciešanas neuzzina tās institūcijas, kurām ir noteikta kompetence bērnu tiesību aizsardzībā, tāpēc ir nepieciešams izveidot sistēmu visu to institūciju, kurām ir kompetence bērnu tiesību aizsardzībā, informēšanai par personām, kas tiek atbrīvotas pēc brīvības atņemšanas soda izciešanas.
Šodien Saeimai izskatīšanai nodoti likumprojekti “Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā” un “Grozījums Valsts probācijas dienesta likumā”, un komisija iesniegs savus priekšlikumus par grozījumiem Bāriņtiesu likumā un nosūtīs tos Juridiskajai komisijai. Šie visi ir vērsti uz šādas informēšanas sistēmas izveidi. Likumprojektus kopā ar iesaistītajām institūcijām izstrādāja Tieslietu ministrija un Saeimas kārtības ruļļa 79.panta kārtībā iesniedza tos komisijā turpmākai virzībai Saeimā.
Komisija izskatīja šo likumprojektu savā sēdē, un komisijas vārdā aicinu pieņemt to pirmajā lasījumā.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā” pieņemšanu pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 83, pret un atturas – nav. Likumprojekts pirmajā lasījumā pieņemts.
Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu otrajam lasījumam.
J.Dalbiņš.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – 13.maijs.
Sēdes vadītājs.
13.maijs. Deputāti neiebilst.
Nākamais darba kārtības punkts – likumprojekts “Grozījums Valsts probācijas dienesta likumā”, pirmais lasījums.
Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas vārdā – deputāts Juris Dalbiņš.
J.Dalbiņš (Tautas partijas frakcija).
Augsti godātais priekšsēdētāj! Kolēģi! Likumprojektā ietvertais grozījums saistīts ar labojumiem divos pārējos likumos un vērsts uz visu to institūciju, kurām ir kompetence bērnu tiesību aizsardzībā, informēšanas sistēmas izveidi, lai tās tiktu informētas par personām, kas tiek atbrīvotas pēc brīvības atņemšanas soda izciešanas.
Valsts probācijas dienests uzrauga personas, kuras nosacīti pirms termiņa atbrīvotas no brīvības atņemšanas soda, tāpēc Valsts probācijas dienestam jāparedz arī noteikta kompetence bāriņtiesu informēšanā. Valsts probācijas dienests uzrauga arī nosacīti notiesātās personas un citas personas, tāpēc jānosaka Valsts probācijas dienestam pienākums informēt bāriņtiesu, ja klienta uzraudzības gaitā iegūtas ziņas, kas rada pamatotas aizdomas par bērna veselības, dzīvības un pilnvērtīgas attīstības apdraudējuma iespējamību, un Valsts probācijas dienesta klients dzīvo vai plāno dzīvot ģimenē, kurā ir bērni.
Komisija likumprojektu apsprieda savā sēdē un konceptuāli atbalstīja, un komisijas vārdā aicinu to atbalstīt pirmajā lasījumā.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījums Valsts probācijas dienesta likumā” pieņemšanu pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par – 84, pret un atturas – nav. Likumprojekts pirmajā lasījumā pieņemts.
Lūdzu noteikt priekšlikumu iesniegšanas termiņu otrajam lasījumam.
J.Dalbiņš.
Priekšlikumu iesniegšanas termiņš – 13.maijs.
Sēdes vadītājs.
Deputāti neiebilst.
Godātie kolēģi! Līdz ar to visi šodienas sēdes darba kārtības punkti izskatīti. Lūdzu zvanu reģistrācijai! Reģistrēsimies ar balsošanas kartēm!
Kamēr tiek apkopoti reģistrācijas rezultāti, noklausīsimies paziņojumus.
Vārds deputātei Vinetai Muižniecei.
V.Muižniece (Tautas partijas frakcija).
Godātie deputāti, kas strādā Juridiskajā komisijā! Vēršu jūsu uzmanību uz to, ka Juridiskās komisijas sēde šodien pulksten 12.15.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Vārds deputātam Oskaram Spurdziņam.
O.Spurdziņš (Tautas partijas frakcija).
Cienījamie kolēģi! Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas sēde pēc piecām minūtēm komisijas telpās.
Sēdes vadītājs.
Vārds deputātam Andrim Bērziņam no Zaļo un Zemnieku savienības frakcijas.
A.Bērziņš (ZZS frakcija).
Sociālo un darba lietu komisijas sēde notiks pulksten 12.00 Sociālo un darba lietu komisijas telpās.
Sēdes vadītājs.
Vārds deputātam Jānim Reiram.
J.Reirs (frakcija “Jaunais laiks”).
Baltijas lietu apakškomisijas sēde pulksten 11.45 Juridiskās komisijas telpās. Paldies.
Sēdes vadītājs.
Reģistrācijas rezultātu nolasīšanai vārds Saeimas sekretāra biedram Andrejam Klementjevam.
A.Klementjevs (9.Saeimas sekretāra biedrs).
Labdien, augsti godātie deputāti! Nav reģistrējušies: Aija Barča, Aigars Štokenbergs, Guntis Blumbergs, Boriss Cilevičs, Ingrīda Circene, Ina Druviete, Kārlis Leiškalns, Madars Lasmanis, Oskars Kastēns, Jānis Klaužs, Leopolds Ozoliņš, Raimonds Pauls un Baiba Rivža.
Paldies par darbu.
Sēdes vadītājs.
Paldies.
Līdz ar to Saeimas 2009.gada 30.aprīļa sēdi pasludinu par slēgtu.