Zemkopības ministrija: Par lauksaimnieku sadarbību ar lielveikalu tīkliem
“Maxima”
8.maijā zemkopības ministrs Jānis Dūklavs tikās ar “Maxima Latvija SIA” valdes locekli Arūnu Zimnicku, lai pārrunātu sadarbību starp Latvijas lauksaimniekiem un lielveikalu tīklu “Maxima”. Tikšanās laikā J.Dūklavs informēja, ka šajā ekonomiskajā situācijā, kad aizvien sarežģītākas kļūst eksporta iespējas, ir svarīgi, lai zemnieki savu izaudzēto varētu pārdot saviem iedzīvotājiem. A.Zimnicks atzīmēja, ka jau tagad Latvijas zemnieku saimniecību produkciju ir iespējams iegādāties “Maxima” veikalos, taču šo Latvijā audzēto un ražoto produktu apjomu ir iespējams arī ievērojami palielināt.
“Esam gatavi, lai “Maxima” veikalu plauktos aizvien vairāk parādītos latviešu preces, taču skaidrs, ka katram zemniekam atsevišķi ir grūti nodrošināt nepieciešamo apjomu lielveikalu tīklam, tāpēc domāju, ka mums varētu veidoties konstruktīva sadarbība ar Latvijas kooperatīviem,” atzīmēja A.Zimnicks.
Savukārt zemkopības ministrs atzinīgi vērtēja A.Zimnicka attieksmi. “Šajā situācijā tomēr nevaram domāt tikai katrs par sevi, tādēļ labi, ka varam kopīgiem spēkiem atbalstīt Latvijas lauksaimniekus,” norādīja J.Dūklavs.
Jau tuvākajā laikā notiks “Maxima” lielveikalu tīkla pārstāvju tikšanās ar zemnieku organizācijām, lai jau konkrēti vienotos par turpmāko rīcību.
“Rimi”
12.maijā zemkopības ministrs Jānis Dūklavs tikās ar SIA “Rimi Latvia” valdes priekšsēdētāju Valdi Turlo, lai pārrunātu sadarbību starp Latvijas lauksaimniekiem un “Rimi Latvia” veikaliem.
Tikšanās laikā J.Dūklavs informēja, ka šobrīd zemniekiem ir svarīgi savu izaudzēto pārdot tieši Latvijas veikalos, jo eksporta iespējas ekonomiskās situācijas dēļ pagaidām ir ierobežotas. V.Turlais atzīmēja, ka “Rimi” veikalu tīklam jau ir veiksmīga sadarbība gan ar Latvijas zemniekiem, gan lauksaimnieku organizācijām. Jau tagad vietējie zemnieki veiksmīgi “Rimi” dabas tirgos pie tirdzniecības centriem “Alfa” un “Dole” piedāvā pašmāju produkciju: gan pienu un tā produktus, gaļu un tās izstrādājumus, dārzeņus, arī bioloģiski audzētu produkciju.
“Atbalstot vietējos ražotājus, esam gatavi paplašināt Latvijā audzēto un ražoto produktu apjomu un apsvērt iespēju šādiem tirdziņiem darboties arī atsevišķu “Rimi” veikalu telpās,” norādīja V.Turlais, “taču mums svarīgi ir noteikti produkcijas apjomi, kurus ne vienmēr spēj piedāvāt katra zemnieku saimniecība, tāpēc esam ieinteresēti sadarboties ar Latvijas kooperatīviem – gan lieliem, gan maziem. Šobrīd no Rimi veikalos pārdotā svaigās pārtikas apjoma 80% ir Latvijas ražojums.” Tomēr kā Latvijas produkcijas popularitātes ierobežojošu faktoru V.Turlais minēja samērā augsto Latvijā ražotās produkcijas cenu: “Šodien diemžēl zemās pirktspējas dēļ iedzīvotāji bieži vien izvēlas nevis kvalitatīvāko, bet gan lētāko preci un tālab šajā divcīņā ne vienmēr uzvar Latvijas produkts, tāpēc ir ļoti būtiski arī izglītot pircējus, kāpēc jāizvēlas Latvijas prece – ko tas dod Latvijas ekonomikai.”
Savukārt zemkopības ministrs izteica gandarījumu par līdzšinējām “Rimi” veikalu aktivitātēm zemnieku produkcijas atbalstīšanā un popularizēšanā, kā arī solīja organizēt šādu tikšanos ar lauksaimniekiem, norādot, ka “sadarbībai jākļūst abpusēji vēl plašākai un jāveicina, lai “Rimi” veikalu plauktos Latvijā audzētās produkcijas būtu aizvien vairāk”.
“Jau tuvākajā laikā organizēsim šādu lauksaimnieku organizāciju, kooperatīvu un veikalu speciālistu tikšanos, kurā runāsim gan par iespējām nodrošināt lielveikaliem nepieciešamo produkcijas klāstu, gan arī par to, kādi faktori nosaka produkcijas cenu, jo šobrīd dažkārt patērētājam nav īsti skaidrs, kāpēc Latvijas produkti ir dārgāki nekā importētie,” sacīja J.Dūklavs.
Zemkopības ministrijas Preses un sabiedrisko attiecību nodaļa