• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par konfiscēto auto glabāšanas izmaksām. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 21.05.2009., Nr. 79 https://www.vestnesis.lv/ta/id/192152

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par Latvijas dalību nedzirdīgo olimpiskajās spēlēs

Vēl šajā numurā

21.05.2009., Nr. 79

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Par konfiscēto auto glabāšanas izmaksām

 

Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas deputāti 29.aprīlī pēc Iekšlietu ministrijas (IeM) un valsts aģentūras “Materiālās rezerves” pārstāvju uzklausīšanas bija sašutuši par nesamērīgi augstajām konfiscēto transporta līdzekļu trans­portēšanas un glabāšanas izmaksām.

Komisijas sēdē valsts kontroliere Inguna Sudraba norādīja, ka konfiscētie transportlīdzekļi stāvlaukumos atrodas vidēji no sešiem līdz pat 32 mēnešiem un ka par to glabāšanu valsts ik mēnesi maksājusi vidēji 70 latus. Arī izmaksas automašīnu pārvietošanai uz stāvvietām ir nepamatoti augstas. Tas konstatēts, Valsts kontrolei (VK) izlases kārtā pārbaudot 37 transporta līdzekļu glabāšanu.

Deputāts Jānis Reirs, komentējot faktu, ka automašīnu un velosipēdu glabāšana izmaksu ziņā ir līdzvērtīga, norādīja, ka pēc dzēruša riteņbraucēja aizturēšanas lētāk būtu salauzt velosipēdu notikuma vietā un pēc tam samaksāt īpašniekam tā vērtību, jo tas valstij izmaksātu desmitreiz lētāk. J.Reirs atzina, ka viņš zina tikai vienu stāvvietu, kas izmaksā 70 latus mēnesī, un tā ir stāvvieta Jēkaba kazarmās. “Pat Rīgā autostāvvietu var atrast par 20 latiem mēnesī,” teica J.Reirs. Arī autotransporta pārvietošanas izmaksas, viņaprāt, ir absurdas. “Aizdzīt “fūri” uz Spāniju un atpakaļ un samaksāt šoferim visus izdevumus – tas kopā būtu ap 1000 latiem, savukārt 2001.gada “žiguļa” uzglabāšana valstij izmaksā 3200 latus.”

Deputāte Anna Seile sacīja, ka valsts aģentūru “Materiālās rezerves” vajadzētu pārdēvēt par aģentūru “Materiālie zaudējumi”, jo glabāšanas un pārvietošanas izdevumi atsevišķām automašīnām pat 20 reizes pārsniedz ieņēmumus no automašīnas realizācijas.

Gan IeM, gan arī aģentūras “Materiālās rezerves” pārstāvji atzina, ka VK aizrādījumi ir pamatoti un patlaban tiek gatavotas izmaiņas normatīvajos aktos, lai novērstu konstatētos pārkāpumus. IeM valsts sekretāra vietnieks Viktors Elksnis skaidroja, ka plānots mainīt konfiscētā transportlīdzekļa saņemšanas kārtību. Proti, transporta līdzekli ļaus izņemt pirms soda naudas samaksāšanas. Soda naudas atmaksa tiks panākta, kad transportlīdzekļa īpašnieks veiks ikgadējo tehnisko apskati, jo bez tās automašīna nevar piedalīties satiksmē, skaidroja V.Elksnis.

Tāpat V.Elksnis deputātus informēja, ka ar 1.jūliju, apvienojot aģentūru “Materiālās rezerves” un Iekšlietu īpašumu valsts aģentūru, tiks izveidota Nodrošinājuma valsts aģentūra.

VK revīzijā secinājusi, ka aģentūra “Materiālās rezerves” strādājusi neefektīvi, jo 2007.gadā administratīvo pārkāpumu lietās izņemto transportlīdzekļu pārvietošanai, glabāšanai un realizācijai izlietojusi 4,5 miljonus latu, saņemot no to realizācijas tikai 1 miljonu latu. Savukārt 2008.gada astoņos mēnešos aģentūra izlietojusi 1,5 miljonus latu, atpakaļ saņemot vien nepilnu miljonu latu.

Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisija aicināja IeM līdz 2010.gada 15.janvārim iesniegt komisijai informāciju par IeM un aģentūrai “Materiālās rezerves” sniegto VK ieteikumu izpildi.

 

Saeimas preses dienests

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!