• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Uz deputātu jautājumiem rakstiski iesniegtās atbildes. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 9.06.2009., Nr. 89 https://www.vestnesis.lv/ta/id/193039

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par Eiropas Parlamenta un pašvaldību vēlēšanām

Vēl šajā numurā

09.06.2009., Nr. 89

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Uz deputātu jautājumiem rakstiski iesniegtās atbildes


 

Ministre T.Koķe

Uz jaut. nr.165/J9 – dok. nr.4281

Par 2008.gada 29.jūlija MK noteikumu Nr.612 realizācijas iespējām, kā arī par LR Saeimas deputātu tiesību ierobežošanu, nesniedzot atbildi pēc būtības uz deputātu jautājumu Nr.160/j9

Pamatojoties uz Ministru prezidenta 2009.gada 23.maija rezolūcijā Nr.45/SAN-1878 doto uzdevumu un ievērojot Saeimas kārtības ruļļa 121.panta pirmās daļas 1.punktu, sniedzu atbildi uz Jūsu jautājumu (165/J9) par Izg1ītības un zinātnes ministrijas (turpmāk – ministrija) izstrādāto Ministru kabineta noteikumu “Par valsts valodas zināšanu apjomu un valsts valodas prasmes pārbaudes kārtību profesionālo un amatu pienākumu veikšanai, pastāvīgās uzturēšanās atļaujas saņemšanai un Eiropas Kopienas pastāvīgā iedzīvotāja statusa iegūšanai un valsts nodevu par valsts valodas prasmes pārbaudi” projekta (turpmāk – noteikumu projekts) virzības gaitu.

Informēju, ka noteikumu projekts pēc tā saskaņošanas starpinstitūciju sanāksmē tika precizēts un 2009.gada 11.februārī iesniegts Valsts kancelejā iekļaušanai Ministru kabineta darba kārtībā. Valsts kanceleja atbilstoši savai kompetencei izvērtēja noteikumu projektu un iesniedza ministrijā precizējumu veikšanai. 2009.gada 12.maijā noteikumu projekts atkārtoti tika iesniegts Valsts kancelejā iekļaušanai Ministru kabineta darba kārtībā. Precizētajā noteikumu projektā tika koriģēts tā spēkā stāšanās termiņš, proti, 2009.gada 1.septembris.

Papildus vēršu Jūsu uzmanību, ka noteikumu projektā ministrija piedāvā pagarināt valodas apguvei atvēlētos termiņus, kas noteikti Ministru kabineta 2008.gada 29.jūlija noteikumos Nr.612 “Par profesionālo un amata pienākumu veikšanai nepieciešamo valsts valodas zināšanu apjomu un valodas prasmes kārtību”.

Ievērojot Jūsu izteikto lūgumu, informēju arī par Labklājības ministrijas kompetencē esošo jautājumu saistībā ar bezdarbnieku etnisko sastāvu 2007.–2009.gada sākumā. Dati liecina, ka, piemēram, 2009.gada pirmajos četros mēnešos no kopējā bezdarbnieku skaita 52,8% ir latvieši, bet 47,2% ir citu tautību pārstāvji. Norādām, ka Labklājības ministrijas sniegtā informācija par Nodarbinātības valsts aģentūrā reģistrēto bezdarbnieku skaitu sadalījumā pēc tautības turpmāk būs pieejama Nodarbinātības valsts aģentūras mājaslapā.

Atbildot uz Jūsu norādījumu, ka ministrijas 2009.gada 20.maija vēstulē Nr.1-02/4068 sniegtā informācija nav saskaņota ar Tieslietu ministriju, paskaidroju, ka ministrijas sagatavotā informācija elektroniski tika nosūtīta Tieslietu ministrijai saskaņošanai. Ņemot vērā to, ka atbildes sagatavošanas un saskaņošanas termiņš bija ļoti īss, no Tieslietu ministrijas tika saņemta mutvārdu atbilde, ka nekādu papildinājumu vai iebildumu par sagatavoto vēstules projektu nav, tāpēc jautājums tika uzskatīts par saskaņotu. Rakstveida atbilde no Tieslietu ministrijas netika saņemta. Ievērojot minēto, Latvijas Republikas Satversmes 27.pants un Saeimas kārtības rullis šajā gadījumā ir ievērots, jo atbilde uz deputātu jautājumiem tika sniegta pēc būtības.

Ar cieņu,

 izglītības un zinātnes ministre T.Koķe

Rīgā 2009.gada 27.maijā

Pielikums

Nodarbinātības valsts aģentūrā reģistrēto bezdarbnieku skaits sadalījumā pēc tautības 2007., 2008.gadā un 2009.gada pirmajos 4 mēnešos

Laika periods

Latvieši

Krievi

Baltkrievi

Ukraiņi

Poļi

Lietuvieši

Ebreji

Čigāni

Citas

tautības

Tautība nav

norādīta

Kopā

2007.gada 30.decembris

Bezdarbnieku skaits

28382

16197

2001

1350

1172

730

79

386

495

1529

52321

% no bezdarbnieku kopskaita

54,2

31,0

3,8

2,6

2,2

1,4

0,2

0,7

1,0

2,9

100%

2008.gada 30.decembris

Bezdarbnieku skaits

40299

23934

2788

1887

1507

1001

81

465

744

3729

76435

% no bezdarbnieku kopskaita

52,7

31,3

3,6

2,5

2,0

1,3

0,1

0,6

1,0

4,9

100%

2009.gada 30.decembris

Bezdarbnieku skaits

65056

37976

4248

3074

2351

1615

119

648

1194

6846

123127

% no bezdarbnieku kopskaita

52,8

30,8

3,5

2,5

1,9

1,3

0,1

0,5

1,0

5,6

100%

Datu avots: Nodarbinātības valsts aģentūra


 

Ministrs U.Augulis

Uz jaut. nr.162/J9 – dok. nr.4283

Par Labklājības ministrijas nekompetenci

Labklājības ministrija ir saņēmusi ar Ministru prezidenta 2009.gada 25.maija rezolūciju Nr.45/SAN-1879 Ministru prezidentam adresēto deputātu jautājumu Nr.162 par likumprojektu “Grozījumi likumā “Par valsts pensijām’’’’ (turpmāk tekstā – Likumprojekts) un savas kompetences ietvaros sniedz šādu atbildi.

Jautājumā par Likumprojekta anotācijas III sadaļā ietverto finanšu aprēķinu attiecībā uz normu, kad apdrošināšanas stāža noteikšanā tiek definēta vienāda pieeja gan Latvijas Republikas pilsoņiem, gan nepilsoņiem, informējam, ka aprēķinā tiek ņemts plānotais jaunpiešķirto vecuma pensiju skaits vidēji mēnesī, no tā atlasot to personu skaitu, uz kuriem attiektos minētā norma, to vidējais pensijas apmērs, kā arī ņemts vērā vidējais mēnešu skaits gadā.

Atbilstoši Ministru kabineta 2007.gada 18.decembra instrukcijai Nr.20 “Normatīvā akta projekta anotācijas aizpildīšanas kārtība” anotācijas detalizētajā aprēķinā ir norādīts izdevumu samazinājums katrā nākamajā gadā, salīdzinot ar 2009.gadu. Tā kā minētā norma attiecas tikai uz to personu loku, kas ik gadu no jauna pensionētos, tad ik gadu tiek ņemts tikai jaunpiešķirto vecuma pensiju skaits, jo, piemēram, 2010.gada jaunpiešķirtās pensijas 2011.gadā būs jau kopējā pensionāru skaitā, un to ietekme tiks ņemta vērā, izstrādājot 2011.gada budžetu.

Attiecībā uz Jūsu jautājumā minēto valdības reakciju uz diskrimināciju konstatējošiem starptautiskajiem dokumentiem atzīmējam, ka Labklājības ministrija jau 2009.gada 6.maija vēstulē Nr.15.2-03/1266 Jums sniedza izsmeļošu skaidrojumu, kādēļ nav objektīvi salīdzināt 2009.gadā 18.februārī Eiropas Cilvēktiesību tiesas Lielajā palātā pasludināto spriedumu lietā “Andrējeva pret Latviju” un Eiropas Kopienu komisijas brīdinājumu Nr.2008/4619 par Padomes 1971.gada 14.jūnija Regulas (EEK) Nr.1408/71 par sociālās drošības shēmu piemērošanu darba ņēmējiem un to ģimenēm, kas pārvietojas Kopienas teritorijā. Minētajā vēstulē arī sniegts skaidrojums par piemēriem no starptautiskās pieredzes.

Ar cieņu,

labklājības ministrs U.Augulis

Rīgā 2009.gada 27.maijā


 

Ministre T.Koķe

Uz jaut. nr.161/J9 – dok. nr.4280

Par juridiskajiem pakalpojumiem

Izglītības un zinātnes ministrija (turpmāk – ministrija) saņēma Latvijas Republikas Saeimas deputātu 2009.gada 21.maija vēstuli Nr.817-2-62-(9109) un uz Saeimas deputātu jautājumiem sniedz šādu atbildi.

Informēju, ka esošajā valsts budžeta līdzekļu taupības situācijā esmu personīgi pastiprināti vērsusi uzmanību un kontroli pār ministrijā veiktajiem iepirkumiem, pieprasot attiecīgus skaidrojumus un informāciju no atbildīgajām ministrijas amatpersonām, lai nodrošinātu efektīvu valsts budžeta līdzekļu izlietojumu atbilstoši nozares vajadzībām.

Saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 23.panta pirmo daļu ministrijas administratīvais vadītājs ir valsts sekretārs. Saskaņā ar ministrijas valsts sekretāra amata aprakstu, kas apstiprināts 2008.gada 12.decembrī, viņa amata pienākumos ir vadīt ministrijas administratīvo darbu un organizēt ministrijas funkciju izpildi.

Pēc valsts sekretāra sniegtās informācijas ministrijas funkciju izpildes procesā, lai risinātu sarežģītus jautājumus vai nodrošinātu pārstāvību tiesas procesos, ir nepieciešams pieaicināt kvalificētu juridisko palīdzību. Tāpat, lai nodrošinātu centralizēto iepirkumu veikšanu, ir nepieciešams izstrādāt tehniski komplicētu un apjomīgu iepirkuma nolikumu un tehnisko specifikāciju, piesaistot atbilstoši iepirkuma priekšmetam attiecīgās jomas un nozares ekspertus.

Pēc iepazīšanās ar valsts sekretāra iesniegto dokumentāciju esmu pārliecināta, ka juridisko pakalpojumu piesaistīšana kā ārpakalpojumu lielākoties nav lietderīga. Ministrijai ar saviem spēkiem jāspēj risināt arī sarežģīti jautājumi (piemēram, par pārvaldības procesiem, kapitālsabiedrību pārvaldi, piedalīšanos dalībnieku sapulcēs, reorganizācijas veikšanu, tiesību aktu sagatavošanu u.tml.), it īpaši ņemot vērā ministrijas amatpersonu skaitu un viņiem noteikto atalgojumu.

Tādēļ esmu uzdevusi ministrijas valsts sekretāram turpmāk atturēties no līgumu par juridiskajiem pakalpojumiem slēgšanas, izņemot tādus, kas saistīti ar sarežģītiem tiesvedības procesiem, kuros zvērinātu advokātu piedalīšanās ir loģiska un ierasta prakse.

Papildu tam esmu konstatējusi, ka atskaites par līgumu izpildi lielākoties ir ļoti skopas; no tām ne vienmēr var gūt atbilstošu priekšstatu par paveikto un budžeta līdzekļu lietderīgu izlietošanu. Tādēļ uzdevu valsts sekretāram turpmāk pieprasīt no pakalpojumu sniedzējiem detalizētākas atskaites par izpildītajiem uzdevumiem noslēgto līgumu ietvaros, lai iegūtu vēl pilnīgāku priekšstatu par izpildītajiem uzdevumiem.

1. Saskaņā ar ministrijas struktūrvienību iesniegto informāciju laika periodā no 2005. līdz 2008.gadam ir noslēgti šādi līgumi par juridisko pakalpojumu sniedzējiem: 

Pakalpojuma sniedzējs/līguma noslēgšanas datums

Līguma priekšmets

Sasniegtais rezultāts

Zvērinātu
advokātu
birojs

“Visa Vērte”/03.11.2005.

Konsultants sniedz Klientam profesionālo juridisko palīdzību šādās lietās: klienta interešu pārstāvība visu instanču tiesās prasītāja (Rīgas brīvostas pārvalde) lietā pret Klientu, Latvijas Jūras akadēmiju un SIA “Baltic Gateway International” atbildētājiem, par līguma atcelšanu un darījuma atzīšanu par spēkā neesošu saistībā ar nekustamo īpašumu Rīgā, Flotes ielā 6/8; Klienta interešu pārstāvība visu instanču tiesās prasītāja (Rīgas Metropolijas Romas katoļu kūrija) lietā pret Aglonas pagasta padomi kā atbildētāju un Klientu kā trešo personu, par īpašuma tiesību atzīšanu uz nekustamajiem īpašumiem; klienta interešu pārstāvība visu instanču tiesās pieteicēja (SIA “JUNIK”) ieteikumā pret LR MK kā atbildētāju un Klientu kā trešo personu par MK rīkojumu Nr. 132, Nr.133 atcelšanu; Klienta interešu pārstāvība visu instanču tiesās Klienta kā prasītāja lietā pret Ināru Pāvelskopu kā atbildētāju un Liepājas pilsētas pašvaldību un SIA “Liepājas izpletņu–sporta sabiedrība” kā trešajām personām par īpašuma tiesību atzīšanu un nekustamo īpašumu Liepājā, Graudu ielā 42

Izskatāmie strīdi, kuros zvērinātu advokātu birojs “Visa Vērte” pārstāv IZM, ir saistīti ar pieteikumiem par atteikumu nodot privatizācijai valsts īpašumus pārsūdzēšanu. Lietā par IZM interešu pārstāvību visu instanču tiesās pieteicēja (SIA “JUNIK”) pieteikumā pret LR MK kā atbildētāju un IZM kā trešo personu par MK rīkojumu Nr.132, Nr.133 atcelšanu panākts labvēlīgs spriedums, noraidot pieteicēja SIA “JUNIK” iesniegto pieteikumu. Iespējama šīs un citu lietu pretēja un IZM nelabvēlīga iznākuma gadījumā zaudēto nekustamo īpašumu vērtība naudas izteiksmē ievērojami pārsniegtu to finanšu līdzekļu apmēru, kas izlietots zvērināta advokāta pakalpojumu apmaksai.

Zvērinātu advokātu birojs “U.Grūbe
un
A.Strautiņš”/ 27.12.2005.

Klients nolīgst advokātu pārstāvībai Administratīvajā rajona tiesā un visās citās tiesās, kur vien tas izrādīsies nepieciešams, administratīvajā lietā sakarā ar vienā tiesvedībā apvienotajiem SIA “RlMP AK Livonija” pieteikumiem par Klienta 2005.gada 25.maija lēmuma Nr. 142 atcelšanu un pienākuma uzlikšanu izdot atceltā administratīvā akta vietā izdot satura ziņā citādu SIA “RIMP AK Livonija” labvēlīgu administratīvo aktu.

Pieteicēja SIA “RIMP AK Livonija” iesniegtais pieteikums saturēja prasījumu atcelt IZM 2005.gada 25.maija lēmumu Nr.142 un 2005.gada 23.maija lēmumu Nr.141, izdot jaunus administratīvos aktus, piedzīt materiālo un personīgo kaitējumu LVL 1 094 203,04 apmērā, uzlikt pienākumu IZM publiski atvainoties SIA “RIMPAK Livonija”, piedzīt morālo kaitējumu LVL 3000. Administratīvā lieta ir tikusi izskatīta visās tiesas instancēs un ar Augstākās tiesas Senāta Administratīvo lietu departamenta 2008.gada 2.oktobra spriedumu lietas procesuālā virzība pabeigta, atstājot spēkā IZM labvēlīgo Administratīvās apgabaltiesas 2008.gada 19.februāra spriedumu, bet SIA “RlMPAK Livonija” un A.Krasiļņikova kasācijas sūdzību noraidot. Ievērojot lietas materiālo un procesuālo aspektu sarežģītību, kā arī ievērojamo materiālā un morālā kaitējuma piedziņas summu, profesionāla juridiskās palīdzības sniedzēja piesaiste ir izrādījusies lietderīga, jo iespējama pretēja lietas iznākuma gadījumā valsts finanšu līdzekļu zaudējums daudzkārt pārsniegtu to finanšu līdzekļu summu, kas izlietota zvērināta advokāta pakalpojumu apmaksai.

Zv. Advokāta A.Grūtupa birojs/22.10.2006.

Ministrija uzdod un advokāts apņemas sniegt juridiska rakstura palīdzību Ministrijas interešu pārstāvībai dalībnieku sapulcēs valsts sabiedrībā ar ierobežotu atbildību “Bulduru dārzkopības vidusskola”

2006.gadā A.Grūtupa zvērinātu advokātu biroja pārstāvis piedalījies šādās VSIA “Bulduru dārzkopības vidusskola” dalībnieku sapulcēs (saskaņā ar Juridiskās nodaļas iesniegto informāciju): 2006.gada 20.oktobra dalībnieku sapulcē Nr.13; 2006.gada 31.oktobra dalībnieku sapulcē Nr.14; 2006.gada 8.novembra dalībnieku sapulcē Nr.15; 2007.gada 24.aprīļa dalībnieku sapulcē Nr. 1; 2007.gada 26.oktobra dalībnieku sapulcē Nr.2; 2008.gada 24.aprīļa dalībnieku sapulcē Nr.2; 2008.gada 1.septembra dalībnieku sapulcē Nr.3; 2008.gada 28.novembra dalībnieku sapulcē Nr.4, sniedzot augsti kvalificētu juridisko palīdzību.

Zv. Advokāta A.Grūtupa birojs/22.05.2007.

Ministrija uzdod un advokāts apņemas sniegt juridiska rakstura palīdzību kapitālsabiedrību pārvaldībā, kurās IZM ir valsts kapitāla daļu turētāja, izņemot valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību “Bulduru dārzkopības vidusskola”, par ko noslēgta atsevišķa vienošanās. Ministrija uzdod un advokāts apņemas sniegt juridiska rakstura palīdzību jautājumu risināšanā, kas saistīti ar valsts augstskolu, kurām ir atvasinātas publiskas personas statuss, pārvaldību.

Zv. Advokāta A.Grūtupa biroja pārstāvis ir piedalījies VSIA “Mācību un treniņu bāze “Līčupe”” 2008.gada 25.aprīļa dalībnieku sapulcē Nr.l, VSIA “Kultūras un sporta centrs “Daugavas stadions”” 2007.gada 19.aprīļa sapulcē Nr.3; 2007.gada 7.maija dalībnieku sapulcē Nr.4; 2007.gada 25.maija dalībnieku sapulcē Nr.6; 2007.gada 31.maija dalībnieku sapulcē Nr.7; 2008.gada 31.janvāra dalībnieku sapulcē Nr.1; 2008.gada 7.aprīļa dalībnieku sapulcē Nr.2, 2008.gada 10.septembra dalībnieku sapulcē Nr.5; 2008.gada 17.oktobra dalībnieku sapulcē Nr.6; 2008.gada 5.decembra dalībnieku sapulcē Nr.7, kā arī VSIA “Sporta centrs “Mežaparks”” 2008.gada 19.marta dalībnieku sapulcē Nr.1, sniedzot augsti kvalificētu juridisko palīdzību, ievērojot to, ka minēto kapitālsabiedrību pamatkapitālā ir ieguldīts valsts nekustamais īpašums vairāku miljonu latu kopsummā, kā arī šo kapitālsabiedrību īstenotu projektu finansēšanai ir sniegts valsts galvojums.

Zvērināta advokāta Romualda Vonsoviča birojs/08.07.2008.

Klients nolīgst advokātu juridiskās palīdzības sniegšanai, kas saistīta ar LR interešu pārstāvēšanu Administratīvajā rajona tiesā, sakarā ar īpašuma Merķeļa ielā 11, Rīgā privatizācijas atteikumu.

Ievērojot to, ka tiesas process administratīvajā lietā par SIA “Izglītības apgāds” iesniegto pieteikumu, ar kuru tiek apstrīdēta administratīvā akta, ar kuru atteikta nekustamā īpašuma Merķeļa ielā 11 privatizācija un pieprasīta jauna pieteicējam labvēlīga administratīvā akta izdošana, turpinās, zvērinātu advokātu biroja pārstāvis piedalās kārtējās tiesas sēdēs.

Turklāt pieteicēju pārstāv viens no respektablākajiem Latvijas zvērinātu advokātu birojiem zvērināta advokāta un zvērināta advokāta palīga sastāvā. Deleģējot IZM pārstāvības tiesības ne mazāk respektabla zvērinātu advokātu biroja zvērinātam advokātam, IZM ir pamats paļauties uz sniegtās juridiskās palīdzības augstākas kvalitātes standarta izpildi atbilstoši Advokatūras likumā noteiktajiem zvērināta advokāta profesionālās darbības principiem. Bez tam nekustamā īpašuma Merķeļa ielā 11 vērtība lēšama vairākos simtos tūkstošos latu un pieteikuma apmierināšanas rezultātā tas rada pamatotu risku ievērojamam valsts budžeta līdzekļu zaudējumam, daudzkārt pārsniedzot tos finanšu līdzekļus, kas ieguldīti zvērināta advokāta pakalpojumu apmaksai.

“Impero Investments” SIA/25.07.2008.

Nodrošināt juridiskos pakalpojumus: juridisko atbalstu, juridiskās konsultācijas, juridisko dokumentu pārbaudi un izstrādi, konsultācijas un apmācību, situāciju analīzi un problēmu risinājumu. Pasūtītāja pārstāvēšanu juridisku strīdu risināšanā un citus juridiskos pakalpojumus, kas saistīti ar administratīvajām tiesībām un administratīvo procesu un atbilst Latvijas Republikā spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem.

Līguma darbības laikā nodrošināta situācijas analīze, normatīvās bāzes izpēte un konsultāciju sniegšana IZM vadībai saistībā ar IZM Funkcionālā un finanšu audita ziņojuma izvērtēšanu un izpēti un jautājumos, kas saistīti ar IZM un iestāžu reorganizāciju, sniedzot optimālākos risinājuma variantus tā ieviešanai, lai izvairītos no būtiskiem tiesvedības procesiem pēc reorganizācijas plāna ieviešanas praksē.

Zv. advokāta A.Grūtupa birojs/19.11.2008.

Ministrija uzdod un izpildītājs apņemas sniegt par atlīdzību juridiskus pakalpojumus, lai nodrošinātu centralizēta iepirkuma veikšanu darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.1.3.1. aktivitātes “Kvalitatīvai dabaszinātņu apguvei atbilstošas materiālās bāzes nodrošināšana” finansējuma saņēmējiem mācību kabinetu aprīkojuma (ierīces, piederumi, vielas un cits aprīkojums) un informācijas tehnoloģiju piegādēm vispārējās vidējās izglītības programmu (matemātikas, dabaszinātņu un tehnikas virziena) īstenošanai, saskaņā ar līgumā noteikto.

Juridiskā konsultanta piesaistīšanas nepieciešamība pamatota ar veicamā iepirkuma specifiku un apjomu. Būtiski ir tas, ka iepirkumā plānots liels skaits datu un tā rezultātā ar par katru daļu ar vienu vai vairākiem piegādātājiem tiks noslēgta vispārīgā vienošanās, bet tālāka konkrēto līgumu slēgšana tiks organizēta elektronisko iepirkumu sistēmā. Centralizētā iepirkuma priekšmeta raksturs (daļu skaits; katras daļas komplektība, lai nodrošinātu katras pašvaldības iespēju fleksibli komplektus pielāgot savām vajadzībām; vispārīgās vienošanās noslēgšana un iepirkuma rezultātā iepērkamo preču pirkuma apstrādes procesa sarežģītība, jo ir jāapkalpo vairāk nekā 200 skolu aptuveni 120 pašvaldībās) un apstāklis, ka ministrijai nav iepriekšējas pieredzes šāda veida un apjoma iepirkuma veikšanā, turklāt šāds iepirkums ir plānots kā vienreiz veicams projekts, nodrošina priekšnosacījumus, ka ārēja juridiski tehniska konsultanta piesaiste ir atzīstama par efektīvāku. Pretējā gadījumā pastāv risks, ka bez papildus ekspertu piesaistes, kuriem ir līdzīga veida pieredze šāda veida iepirkuma veikšanā, ka iepirkuma veikšanas gaitā tiek pieļautas kļūdas, kas ļautu iepirkuma ieinteresētajām personām (potenciālajiem piegādātājiem) pamatoti apstrīdēt procedūras rezultātu.

“Impero Investments” SIA/05.12.2008.

Nodrošināt juridiskos pakalpojumus – izvērtēt apstākļus, kas saistīti ar līguma termiņa notecējumu starp Rīgas Valsts tehnikumu un SIA “Manhetten”; ar iespējamo prasījumu uz veiktajiem ieguldījumiem, to atlīdzināšanu; izvērtējot apstākļus līguma laušanai, pagarināšanai uz citiem nosacījumiem, nomas maksas paaugstināšanas gadījumā un atbilst Latvijas Republikā spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem.

Pakalpojumi izmantoti, ņemot vērā saņemto mutisko informāciju par SIA “Manhetten” gatavību celt prasību tiesā pret IZM par vairāku desmitu tūkstošu latu piedziņu saistībā ar veiktajiem materiālajiem ieguldījumiem nomas objektā, lai pakalpojuma sniedzēja sniegtā apstākļu izvērtējuma iespējamai veikto ieguldījumu atlīdzināšanai, nomas līguma pagarināšanai vai pārtraukšanai rezultātā IZM būtu iespējams vēlāk sekojošā tiesvedības procesā pārstāvēt valsts intereses bez kvalificētu juridiskās palīdzības sniedzēju – zvērinātu advokātu piesaistīšanas.

Zvērinātu advokātu birojs “Velmers un Velmere”/12.12.2008.

Sniegt rakstveida atzinumu “Par IZM piederošā nekustamā īpašuma E.Birznieka-Upīša ielā 12 iespējamo maiņu pret SIA “Firma Grata” piederošo nekustamo īpašumu Rīgā, Vijciema ielā 6/8; sniegt rakstveida atzinumu “Par RTU 2008.gada 16.oktobra iesniegumu Nr.01 000-06/485 IZM”; sniegt rakstveida atzinumu “Par nekustamā īpašuma Rīgā, Kuģu ielā 13, 2001.gada 16.oktobra nomas līgumu”; sniegt rakstveida atzinumu “Par 2001.gada 5.martā starp IZM un bezpeļņas organizāciju SIA “Centrālais Tenisa Klubs”, vienotais reģistrācijas numurs: 40003369179, noslēgtā Nomas līguma Nr.2108-2002 izbeigšanas iespējām”, sniegt rakstveida atzinumu “Par Babītes pagasta padomes priekšlikumu grozījumiem MK 2006.gada 14.februāra noteikumos Nr.142 “Noteikumi par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām’’’’.

Pakalpojumu sniedzējam tika pieprasīts sniegt atzinumus par komplicētiem juridiska rakstura jautājumiem, kuru risināšanā bija nepieciešams piesaistīt kvalificētus zvērinātus advokātus ar attiecīgu specifisko tiesvedības praksi, lai modelētu optimālākos risinājumus iespējamu tiesvedības procesu ierosināšanas gadījumā. Piemēram, atzinumā “Par IZM piederošā nekustamā īpašuma E.Birznieka-Upīša ielā 12, Rīgā, iespējamo maiņu pret SIA “Firma Grata” piederošo nekustamo īpašumu Rīgā, Vijciema ielā 6/8”, ievērojot maiņas darījuma specifiku un sarežģītību, sniegts situācijas abpusējs izvērtējums, lai gadījumā, ja maiņas darījums netiek noslēgts, IZM būtu iespējams izvairīties no vairākus simtus tūkstošus latu vērta nekustamā īpašuma zaudēšanas un tiktu modelēti optimālākie risinājuma varianti iespējamam vēlāk sekojošam tiesas procesam. Atzinumā “Par 2001.gada 5.martā starp IZM un Bezpeļņas organizāciju SIA “Centrālais Tenisa Klubs”, vienotais reģistrācijas numurs: 40003369179, noslēgtā Nomas līguma Nr.21 08-2002 izbeigšanas iespējām” cita starpā secināts, ka IZM nevar vienpusēji atkāpties no līguma, arī ja nomnieks pārkāpj normatīvo aktu prasības un līguma noteikumus un jebkādu apstākļu dēļ nepiekrīt nomas objekta atbrīvošanai, un nomas līguma izbeigšana iespējama, vēršoties tiesā pret nomnieku par nomas līguma izbeigšanu un nomnieka izlikšanu. Minēto atzinumu lietderība izpaužas arī tajā aspektā, ka tajos ietvertais vispusīgais situācijas izvērtējums palīdzēs IZM īstenot paredzamajos tiesas procesos tādu pozīciju, kas nestu iespējami mazākus finanšu līdzekļu zaudējumus.

Atzinumā “Par Babītes pagasta padomes priekšlikumu grozījumiem MK 2006.gada 14.februāra noteikumos Nr.142 “Noteikumi par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām”” cita starpā secināts, ka, no valsts interešu pozīcijas raugoties, Babītes pagasta padomes priekšlikums grozījumiem MK 2006.gada 14.februāra noteikumos Nr.142 “Noteikumi par īpaši aizsargājamām dabas teritorijām”, izslēdzot valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību “Bulduru dārzkopības vidusskola” no minēto noteikumu 2.pielikuma, ir noraidāms, tādējādi aizsargājot Bulduru dārzkopības vidusskolas izmantoto valsts nekustamo īpašumu no iespējamas vēlākas nodošanas atsavināšanai.

2. Ministru kabineta 2008.gada 25.marta noteikumu Nr.200 “Noteikumi par darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.1.3.1.aktivitāti “Kvalitatīvai dabaszinātņu apguvei atbilstošas materiālās bāzes nodrošināšana” 76.punktā ir noteikts, ka Izglītības un zinātnes ministrija nodrošina centralizēto iepirkumu institūcijas funkcijas, veicot iepirkuma procedūras publisku piegādes vai vispārīgo vienošanos noslēgšanai citu pasūtītāju vajadzībām, kabinetu aprīkošanai ar vispārējās vidējās izglītības programmas matemātikas, dabaszinātņu un tehnikas virziena īstenošanai nepieciešamo mācību aprīkojumu (ierīcēm, piederumiem, vielām un citu aprīkojumu), kabinetu aprīkošanai ar nepieciešamajām informācijas tehnoloģijām, bibliotēkas fonda, mācību videofonda atjaunošanai un papildināšanai, elektroniskās apmācības programmatūras iegādei.

Ministrijas praksē, administrējot Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļus, šis ir pirmais gadījums, kad ministrija organizē centralizēto iepirkumu. Valsts sekretārs juridiskā konsultanta piesaistīšanas nepieciešamību pamato ar veicamā iepirkuma specifiku un apjomu, jo jāapkalpo vairāk nekā 200 skolu aptuveni 120 pašvaldībās, kā arī apstākli, ka ministrijai nav iepriekšējas pieredzes šāda veida un apjoma iepirkuma veikšanā.

Pēc iepazīšanās ar iepirkumu dokumentāciju un atsevišķu iepirkumu komisijas locekļu balsojumu motivāciju esmu pārliecināta, ka minēto jautājumu varēja risināt arī ministrijas ietvaros un piesaistot tādus konsultantus, kas sniegtu atbalstu ministrijai un izmaksātu krietni lētāk, nevis apmēram 40–50 latus stundā katram zvērinātu advokātu biroja piesaistītajam konsultantam. Jāņem vērā, ka, spriežot pēc dokumentiem, līgumā paredzētā summa no ministrijas puses ir apmaksāta.

Esmu paredzējusi veikt nopietnas pārrunas ar to struktūrvienību pārstāvjiem, kas atbild par Eiropas Savienības struktūrfondu ieviešanu, un dot nepieciešamos uzdevumus, lai maksimāli efektīvi rīkotos ar ministrijai piešķirtajiem starptautisko finanšu instrumentu un valsts budžeta līdzekļiem.

3. Atbilstoši starp ministriju un zvērināta advokāta A.Grūtupa biroju noslēgtā līguma 4.1.apakšpunktam ministrija apņemas apmaksāt par izpildīto darbu no Izglītības un zinātnes ministrijas 2008.gada valsts budžeta 06.00 programmas “Nozares vadība” 06.17.00 apakšprogrammas “Tehniskā palīdzība Eiropas Savienības reģionālās attīstības fonda (ERAF) un Eiropas Savienības Sociālā fonda (ESF) un citu finanšu instrumentu projektu īstenošanai” projekta “Tehniskā palīdzība Eiropas Savienības fondu atbildīgajai iestādei Latvijā” (vienošanās Nr.VSID/TP/CFLA/08/05/0 18) līdzekļiem.

4. Ministrijas nolikums par “Juridisko pakalpojumu sniegšana centralizētā iepirkuma organizēšanā 3.1.3 .1.aktivitātes ietvaros” ir nosūtījusi uz elektroniskā pasta adresi saeima@saeima.lv.

Attiecībā uz iepirkuma rezultātā starp ministriju un zvērināta advokāta A.Grūtupa biroja noslēgtā līguma ietvaros izstrādāto centralizētā iepirkuma nolikuma projektu informējam, ka Iepirkumu uzraudzības birojs par to izteicis vairākus iebildumus, ministrijas iepirkuma komisija to vēl nav apstiprinājusi un tas ir uzskatāms par darba materiālu, līdz ar to ministrija iesniedz centralizētā iepirkuma nolikuma un tehniskā specifikācijas projekta kopiju papīra formā.

Esmu pateicīga deputātiem par izrādītu interesi. Tā kā ministrs nav tiešais iestādes administratīvais vadītājs un nav atbalstījis juridisku pakalpojumu līgumu slēgšanu, tad plašāku informāciju par Jūs interesējošajiem jautājumiem var sniegt ministrijas valsts sekretārs.

Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe

Rīgā 2009.gada 27.maijā

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!