Ministru kabineta rīkojums Nr.412
Rīgā 2009.gada 19.jūnijā (prot. Nr.40 30.§)
Par Veselības ministrijas padotībā esošo valsts pārvaldes iestāžu reorganizāciju
1. Saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 15.panta pirmo un trešo daļu un Publisko aģentūru likuma 8.panta pirmo daļu līdz 2009.gada 1.oktobrim reorganizēt šādas valsts pārvaldes iestādes:
1.1. valsts aģentūru “Sabiedrības veselības aģentūra” un uz tās bāzes izveidot tiešās pārvaldes iestādi “Sabiedrības veselības dienests”;
1.2. Veselības obligātās apdrošināšanas valsts aģentūru un uz tās bāzes izveidot tiešās pārvaldes iestādi “Veselības norēķinu centrs”;
1.3. Zāļu cenu valsts aģentūru un uz tās bāzes izveidot tiešās pārvaldes iestādi “Veselības ekonomikas institūts”;
1.4. Medicīnas profesionālās izglītības centru un tā funkcijas sadalīt starp Veselības ministriju, Veselības norēķinu centru, Veselības inspekciju un Sabiedrības veselības dienestu (Medicīnas profesionālās izglītības centrs beidz pastāvēt);
1.5. Veselības statistikas un medicīnas tehnoloģiju valsts aģentūru un tās funkcijas sadalīt starp Veselības ministriju, Veselības inspekciju, Sabiedrības veselības dienestu un Zāļu valsts aģentūru (Veselības statistikas un medicīnas tehnoloģiju valsts aģentūra beidz pastāvēt).
2. Šā rīkojuma 1.punktā minētās iestādes tiek reorganizētas šādā kārtībā:
2.1. valsts aģentūras “Sabiedrības veselības aģentūra” funkciju, tiesību, saistību, finanšu līdzekļu, mantas un lietvedības pārņēmēji ir:
2.1.1. Sabiedrības veselības dienests šādās jomās:
2.1.1.1. infekcijas slimību un citu slimību uzraudzība, kā arī tādu vides faktoru uzraudzība, kuri izraisa saslimšanu;
2.1.1.2. sabiedrības veselības monitorings;
2.1.1.3. metodoloģiskā atbalsta sniegšana ārstniecības iestādēm sabiedrības veselības jautājumos;
2.1.1.4. ārkārtējo situāciju pārvaldīšanas koordinēšana, ja rodas draudi sabiedrības veselībai;
2.1.1.5. garīgās veselības, narkotisko, psihotropo un toksisko vielu, alkohola un tabakas valsts starpnozaru informācijas un monitoringa sistēmas veidošana, attīstība un darbības koordinēšana;
2.1.1.6. iedzīvotāju veselību ietekmējošo paradumu sistemātiska pētniecība un izvērtēšana;
2.1.1.7. dažādu sabiedrības grupu izglītošana jautājumos, kas ietekmē veselību un veselīgu dzīvesveidu;
2.1.1.8. informācijas sagatavošana un ieteikumu izstrāde valsts un pašvaldību institūcijām, nevalstiskajām organizācijām, citām juridiskām un fiziskām personām jautājumos, kas saistīti ar veselības veicināšanu;
2.1.2. Veselības ministrija šādās jomās:
2.1.2.1. sabiedrības veselības veicināšanas politikas īstenošana, veselības veicināšanas programmu izstrāde un to īstenošanas metodiskā vadība valsts un reģionālajā līmenī;
2.1.2.2. Pasaules Veselības organizācijas koordinācijas punkta funkciju nodrošināšana Starptautisko veselības aizsardzības noteikumu darbības jomā;
2.1.2.3. Eiropas Narkotiku un narkotiku atkarības monitoringa centra nacionālā koordinatora, nacionālā references centra un nacionālā koordinācijas punkta funkciju nodrošināšana Eiropas narkotiku informācijas un monitoringa datortīklā (Reitox);
2.2. Zāļu cenu valsts aģentūras funkciju, tiesību, saistību, finanšu līdzekļu, mantas un lietvedības pārņēmējs ir Veselības ekonomikas institūts;
2.3. Veselības obligātās apdrošināšanas valsts aģentūras funkciju, tiesību, saistību, finanšu līdzekļu, mantas un lietvedības pārņēmēji ir:
2.3.1. Veselības ekonomikas institūts šādās jomās:
2.3.1.1. veselības aprūpes pakalpojumu cenu aprēķināšana;
2.3.1.2. veselības aprūpes pakalpojumu finanšu un apjoma rādītāju analīze, veselības aprūpes pakalpojumu apjoma prognozēšana un šo pakalpojumu nepieciešamības izvērtēšana;
2.3.1.3. jaunu veselības aprūpes pakalpojumu ieviešanas finanšu aprēķinu izstrāde;
2.3.2. Veselības norēķinu centrs šādās jomās:
2.3.2.1. valsts obligātās veselības apdrošināšanas finanšu līdzekļu administrēšana;
2.3.2.2. līgumu slēgšana par valsts apmaksāto veselības aprūpes pakalpojumu sniegšanu;
2.3.2.3. veselības aprūpes pakalpojumu pieejamības nodrošināšana;
2.3.2.4. samaksas veikšana par veselības aprūpes pakalpojumiem, kā arī ambulatorajai ārstniecībai paredzētajām zālēm, medicīniskajām ierīcēm un precēm;
2.3.2.5. valsts budžeta līdzekļu izlietojuma uzraudzība saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem;
2.3.2.6. līdzekļu atguve regresa kārtībā par tādu personu ārstēšanu, kuru ārstēšana ir prettiesiskas darbības, bezdarbības vai noziedzīga nodarījuma sekas;
2.3.2.7. veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanas iespēju un to sniegšanas uzraudzība, pārbaudot atbilstību normatīvajiem aktiem un līgumiem ar veselības aprūpes pakalpojumu sniedzējiem;
2.4. Medicīnas profesionālās izglītības centra funkciju, pārvaldes uzdevumu, tiesību un saistību pārņēmēji ir:
2.4.1. Veselības ministrija šādās jomās:
2.4.1.1. rezidentu sadale;
2.4.1.2. ārstniecības personu tālākizglītības plānošana un organizēšana;
2.4.1.3. ārstniecības personu tālākizglītības procesa attīstība un kvalitātes nodrošināšana un novērtēšana;
2.4.1.4. Eiropas Sociālā fonda projekta “Veselības aprūpes un veselības veicināšanas procesā iesaistīto institūciju personāla tālākizglītība nozares ilgtspējīgai attīstībai” administrēšana;
2.4.2. Veselības norēķinu centrs šādās jomās:
2.4.2.1. rezidentūras finansēšana;
2.4.2.2. ārstniecības personu tālākizglītībai piešķirto valsts budžeta līdzekļu administrēšana;
2.4.3. Veselības inspekcija – ārstniecības personu (māsu, vecmāšu, ārsta palīgu (feldšeru), māsas palīgu un kosmētiķu) reģistrācija ārstniecības personu reģistrā;
2.4.4. Sabiedrības veselības dienests – vispārējo informācijas tehnoloģiju prasmju apgūšanas nodrošināšana veselības aprūpē strādājošām personām, lai īstenotu e-veselības kvalitatīvu ieviešanu veselības aprūpes sistēmā;
2.5. Veselības statistikas un medicīnas tehnoloģiju valsts aģentūras funkciju, pārvaldes uzdevumu, tiesību un saistību pārņēmēji ir:
2.5.1. Sabiedrības veselības dienests šādās jomās:
2.5.1.1. sabiedrības veselības un veselības aprūpes statistiskās informācijas iegūšana, apkopošana, apstrāde un analīze;
2.5.1.2. ar noteiktām slimībām slimojošu pacientu reģistra papildināšana un uzturēšana;
2.5.1.3. e-veselības pamatnostādņu ieviešana;
2.5.2. Veselības inspekcija šādās jomās:
2.5.2.1. ārstniecības iestāžu atbilstības normatīvajos aktos noteiktajām obligātajām prasībām kontrole;
2.5.2.2. veselības nozares kontrole un tirgus uzraudzība veselības aprūpes un farmācijas jomā, tai skaitā medicīnisko ierīču lietotāju un ražotāju uzraudzības audita nodrošināšana;
2.5.2.3. ārstniecības iestāžu reģistra papildināšana;
2.5.3. Veselības ministrija – Eiropas Savienības fondu finansēto projektu ieviešana;
2.5.4. Zāļu valsts aģentūra šādās jomās:
2.5.4.1. ārstniecībā izmantojamo medicīnisko tehnoloģiju apstiprināšana;
2.5.4.2. medicīnisko ierīču reģistrācija;
2.5.4.3. modrības sistēmas (Vigilance) nodrošināšana un nepārtraukta tehniskā uzraudzība;
2.5.4.4. ārstniecības iestāžu asins kabinetu, Valsts asinsdonoru centra un asins sagatavošanas nodaļu atbilstības novērtēšana;
2.5.4.5. audu un orgānu ieguves un uzglabāšanas centru atbilstības novērtēšana;
2.5.4.6. zāļu, medicīnas ierīču un medicīnas tehnoloģiju atbilstības novērtēšana un lietošanas drošības uzraudzība;
2.5.4.7. medicīnisko ierīču klīnisko pētījumu uzraudzība.
3. Veselības ministram līdz 2009.gada 1.jūlijam izveidot šā rīkojuma 1.punktā minēto valsts pārvaldes iestāžu reorganizācijas komisiju. Reorganizācijas komisijai veikt iestāžu materiālo un finanšu līdzekļu inventarizāciju, sastādīt slēguma bilanci, noteikt mantas vērtību un saistību apjomu, kā arī nodrošināt finanšu līdzekļu, mantas, saistību un lietvedības nodošanu.
4. Ar šā rīkojuma 1.punktā minēto valsts pārvaldes iestāžu reorganizāciju saistītos izdevumus segt no attiecīgajai iestādei piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem.
5. Šā rīkojuma 1.punktā minētās valsts pārvaldes iestādes normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nodod dokumentus Latvijas Valsts arhīvā.
Ministru prezidenta vietā – finanšu ministrs E.Repše
Veselības ministra pienākumu izpildītāja – iekšlietu ministre L.Mūrniece