Rīgā 2009.gada 9.jūnijā (prot. Nr.39 17.§)
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.2.prioritātes “Izglītība un prasmes” 1.2.1.pasākuma “Profesionālās izglītības un vispārējo prasmju attīstība” 1.2.1.2.aktivitātes “Vispārējo zināšanu un prasmju uzlabošana” 1.2.1.2.3.apakšaktivitāti “Vispārējās izglītības pedagogu kompetences paaugstināšana un prasmju atjaunošana” (turpmāk – apakšaktivitāte);
1.2. prasības projekta iesniedzējam;
1.3. projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijus;
1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.
3.1. iznākuma rādītāju – 20 000 vispārējās izglītības pedagogu, kas pilnveidojuši kompetenci un kvalifikāciju, no kuriem:
3.1.1. Rīgas plānošanas reģionā – 8200;
3.1.2. Vidzemes plānošanas reģionā – 2700;
3.1.3. Kurzemes plānošanas reģionā – 3200;
3.1.4. Zemgales plānošanas reģionā – 2700;
3.1.5. Latgales plānošanas reģionā – 3200;
3.2. rezultāta rādītāju – 50 procentu vispārējās un profesionālās izglītības pedagogu, kas pilnveidojuši kompetenci profesionālajā un vispārējā izglītībā (īpatsvars attiecībā pret kopējo pedagogu skaitu).
5.1. vispārējā izglītībā iesaistīto pedagogu profesionālās un pedagoģiskās kompetences paaugstināšanai nepieciešamo tālākizglītības programmu vai kursu izstrāde;
5.2. vispārējā izglītībā iesaistīto pedagogu tālākizglītības īstenošana profesionālās un pedagoģiskās kompetences paaugstināšanai;
5.3. vispārējā izglītībā iesaistīto pedagogu tālākizglītība saistībā ar uzlaboto vispārējās izglītības saturu, mācību metodēm un mācību sasniegumu vērtēšanas sistēmu, tai skaitā informācijas un komunikāciju tehnoloģiju izmantošanu mācību procesā;
5.4. vispārējā izglītībā iesaistīto pedagogu tālākizglītība valsts valodas mācīšanā (īpaši jauniešiem, kuriem dzimtā valoda nav latviešu valoda) un mācību priekšmetu pasniegšanā valsts valodā mazākumtautību izglītības programmās, tai skaitā saistībā ar uzlabotajiem vispārējās izglītības standartiem, programmām, mācību metodēm valsts valodā un mācību materiāliem darbam e-vidē;
5.5. atbalsta pasākumi vispārējās izglītības pedagogu sagatavošanai, tai skaitā alternatīvu modeļu īstenošana, kas pamatota uz pedagogu darbu un praksi izglītības iestādē, pedagogu studiju programmu izstrāde vai pilnveide, tai skaitā saistībā ar uzlaboto vispārējās izglītības saturu un mācību metodēm, kā arī studiju programmu īstenošanas uzlabošana.
9.1. nodrošina projektu iesniegumu atlasi un vērtēšanu:
9.1.1. izstrādā projekta iesnieguma vērtēšanas veidlapu un projekta iesnieguma vērtēšanas un projekta iesnieguma vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku;
9.1.2. izveido projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk – komisija);
9.1.3. izstrādā un apstiprina komisijas nolikumu;
9.1.4. nosūta ierobežotam projekta iesniedzēju lokam uzaicinājumu iesniegt projekta iesniegumu;
9.1.5. izvērtē projekta iesniegumu un pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu, kā arī izvērtē lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi;
9.2. uzkrāj datus par projekta iesniegumu atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu;
9.3. saskaņo šo noteikumu 59.punktā minētos projekta grozījumus;
9.4. plāno un īsteno informatīvus pasākumus par apakšaktivitātes īstenošanu;
9.5. nodrošina, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 6.punktā minētais apakšaktivitātes īstenošanai pieejamais finansējums, un uzrauga pieejamā Eiropas Sociālā fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi apakšaktivitātes līmenī.
10.1. 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās dienas izstrādā vienošanās projektu par projekta īstenošanu saskaņā ar šiem noteikumiem un normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību, īstenošanu un īstenošanas uzraudzību, un iesniedz to saskaņošanai atbildīgajā iestādē;
10.2. slēdz ar finansējuma saņēmēju vienošanos par projekta īstenošanu un nosaka projekta īstenošanas prasības finansējuma saņēmējam;
10.3. nodrošina projekta īstenošanas uzraudzību un kontroli, tai skaitā veic pārbaudes projekta īstenošanas vietā un uzrauga Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi projekta līmenī;
10.4. sniedz Izglītības un zinātnes ministrijai informāciju par valsts budžeta līdzekļu plānošanu projekta īstenošanai;
10.5. izskata finansējuma saņēmēja iepirkumu plānu un iesniedz to Iepirkumu uzraudzības birojā;
10.6. sagatavo un iesniedz informāciju atbildīgajai iestādei par apakšaktivitātes īstenošanu un tai pieejamā finansējuma apguvi, pēc atbildīgās iestādes pieprasījuma sniedzot informāciju par atsevišķu projektu;
10.7. sagatavo maksājumu prognozi un iesniedz to maksājumu iestādē;
10.8. sagatavo Eiropas Sociālā fonda līdzekļu pieprasījumu prognozi kārtējam un nākamajam gadam un iesniedz to vadošajā iestādē un atbildīgajā iestādē;
10.9. pārbauda un apstiprina finansējuma saņēmēja maksājumu pieprasījumus un sagatavo izdevumu deklarāciju;
10.10. sniedz informāciju finansējuma saņēmējam par noslēgtās vienošanās noteikumu izpildes prasībām un izpildi;
10.11. apstiprina grozījumus projektā, ievērojot šo noteikumu 58. un 59.punktā minētos nosacījumus;
10.12. uzkrāj datus par projekta īstenošanu atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu;
10.13. plāno un īsteno sabiedrības informēšanas pasākumus par noslēgto vienošanos ar finansējuma saņēmēju.
12.1. valsts pārvaldes iestāde, kurai normatīvajos aktos noteiktas funkcijas vispārējās izglītības satura un mācību sasniegumu vērtēšanas sistēmas izstrādē nacionālā līmenī;
12.2. valsts pārvaldes iestāde, kas nodrošina valsts valodas apguves sistēmu;
12.3. valsts pārvaldes iestāde, kurai normatīvajos aktos noteiktas funkcijas vispārējās izglītības kvalitātes un tās vērtēšanas nodrošināšanā nacionālā līmenī;
12.4. augstākās izglītības institūcijas, kas īsteno pedagogu sagatavošanas studiju programmas.
16.1. projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu, kas nav īsāks par 30 darbdienām no uzaicinājuma nosūtīšanas dienas;
16.2. projekta iesnieguma iesniegšanas vietu un kārtību;
16.3. tīmekļa vietni, kurā publicēti projekta iesnieguma sagatavošanai izmantojamie dokumenti;
16.4. citu informāciju, kuru atbildīgā iestāde uzskata par nepieciešamu norādīt uzaicinājumā.
17.1. atļauts iesniegt vienu projekta iesniegumu vienā projektu iesniegumu atlases kārtā;
17.2. projekta iesniegumu veido aizpildīta projekta iesnieguma veidlapa (1.pielikums) un šādi pielikumi:
17.2.1. projekta iesniedzēja sagatavots finansēšanas plāna projekts valsts budžeta iestādēm saskaņā ar budžeta izdevumu klasifikāciju atbilstoši ekonomiskajām kategorijām (ja projekta iesniedzējs ir valsts budžeta iestāde) (2.pielikums);
17.2.2. projekta iesniedzēja aptaujas lapa par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā sniedz un pārbauda informāciju par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu ietvaros un pieņem lēmumu par pievienotās vērtības nodokļa iekļaušanu projektu attiecināmajās izmaksās;
17.2.3. sadarbības partnera apliecinājums par dalību projekta īstenošanā (ja projekta īstenošanā ir paredzēts iesaistīt sadarbības partneri) (3.pielikums);
17.2.4. sadarbības līguma projekts, norādot sadarbības partnera pienākumus, tiesības un atbildību (ja projekta īstenošanā ir paredzēts iesaistīt sadarbības partneri);
17.3. projekta iesniegumu paraksta projekta iesniedzējas institūcijas vadītājs vai tā pilnvarota persona. Ja projekta iesniegumu paraksta pilnvarota persona, tam pievieno attiecīgo pilnvarojumu.
19.1. papīra formā trijos eksemplāros (viens oriģināleksemplārs ar norādi “oriģināls” un divas kopijas ar norādi “kopija”). Visus dokumentus ievieto iepakojumā un aizzīmogo;
19.2. elektroniska dokumenta formā, parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un apliecinātu ar laika zīmogu normatīvajos aktos par elektronisko dokumentu noformēšanu noteiktajā kārtībā.
28.1. projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu ierobežotai projektu iesniegumu atlasei;
28.2. projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes noteiktajā termiņā;
28.3. projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā;
28.4. projekta iesniegums ir sagatavots latviešu valodā;
28.5. projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši šo noteikumu 17.2.apakšpunktā minētajai projekta iesnieguma veidlapai, un visas veidlapas sadaļas ir aizpildītas;
28.6. projekta iesniegums ir iesniegts atbilstoši noteiktajām prasībām – papīra formā (nepieciešamajā projekta iesnieguma eksemplāru skaitā), iesnieguma oriģināls un kopijas ir cauršūtas (caurauklotas), vai elektroniska dokumenta formā, parakstīts ar drošu elektronisko parakstu normatīvajos aktos par elektronisko dokumentu noformēšanu noteiktajā kārtībā;
28.7. projekta iesniegumu ir parakstījis projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai tā pilnvarota persona;
28.8. projekta iesniegumam ir pievienoti visi šo noteikumu 17.2.apakšpunktā minētie pielikumi;
28.9. projekta īstenošanas termiņi un izmaksu sadalījums pa gadiem atbilst šo noteikumu 55.punktā minētajam projekta īstenošanas periodam;
28.10. projekta iesniegumā pieprasītais Eiropas Sociālā fonda līdzfinansējums un attiecināmo izmaksu kopsumma norādīta pilnos latos;
28.11. projekta iesniegumā pieprasītais Eiropas Sociālā fonda līdzfinansējums procentos nepārsniedz šo noteikumu 7.punktā minēto pieļaujamo apmēru;
28.12. projekta iesniegumā pieprasītā attiecināmo izmaksu kopsumma nav mazāka par šo noteikumu 14.punktā minēto minimālo attiecināmo izmaksu summu un nepārsniedz šo noteikumu 14.punktā minēto maksimālo attiecināmo izmaksu summu;
28.13. projekta iesniegumā attiecināmās izmaksas pa gadiem norādītas pilnos latos aritmētiski pareizi un atbilst budžeta kopsavilkumā norādītajām kopsummām;
28.14. projekta iesniegumā norādītās attiecināmo izmaksu pozīcijas atbilst šo noteikumu 43. un 51.punktā minētajām attiecināmajām izmaksām;
28.15. projekta iesniegumā plānotās izmaksas nepārsniedz šo noteikumu 46., 49. un 50.punktā minētos izmaksu ierobežojumus.
29.1. projekta iesniedzējs ir šo noteikumu 12.punktā minētā iestāde vai institūcija;
29.2. projekta mērķis atbilst šo noteikumu 2.punktā minētajam apakšaktivitātes mērķim;
29.3. projekts paredz īstenot vienu vai vairākas šo noteikumu 5.punktā minētās atbalstāmās darbības;
29.4. projekta iesniegumā ir definēta risināmā problēma un pamatotas izvēlētās mērķa grupas vajadzības;
29.5. projektā plānotās aktivitātes paredz definētās problēmas risināšanu un mērķa grupas vajadzību apmierināšanu;
29.6. projekta aktivitātes ir skaidri definētas, samērīgas ar plānoto īstenošanas laika grafiku un nodrošina plānoto rezultātu sasniegšanu;
29.7. projekta iesniegumā plānotie rezultāti un to rādītāji ir precīzi formulēti un izmērāmi (sasniedzamie rezultāti ir norādīti vienībās ar konkrētām vērtībām);
29.8. projektā plānotie rezultāti un to rādītāji sniedz ieguldījumu šo noteikumu 3.punktā minētā iznākuma rādītāja sasniegšanā;
29.9. projekta iesniedzējs apņemas projekta īstenošanā nepieļaut diskrimināciju (dzimuma, rases, etniskās izcelsmes, reliģijas, invaliditātes un citu faktoru dēļ);
29.10. projekta iesniegumā ir raksturota projekta vadības un uzraudzības sistēma un tai nepieciešamie resursi (iesaistāmā personāla skaits, kvalifikācija un pienākumi, pieejamā materiāli tehniskā bāze), un tie atbilst projekta vajadzībām;
29.11. projekta iesniegumā ir pamatots, kā tiks nodrošināta sasniegto rezultātu ilgtspēja un uzturēšana pēc projekta pabeigšanas;
29.12. projekta iesniegumā norādītās izmaksas atbilst paredzētajam projekta īstenošanas laikposmam, tās ir nepieciešamas un pamatotas, lai sasniegtu projekta mērķus un īstenotu plānotās darbības;
29.13. projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu īstenošanā noteiktajām publicitātes prasībām.
30.1. savstarpējā sadarbība starp finansējuma saņēmējiem projektu īstenošanā un apakšaktivitātes mērķa sasniegšanā:
30.1.1. savstarpējā sadarbība nav paredzēta (0 punktu);
30.1.2. sadarbība starp finansējuma saņēmējiem tikai projektu iesniegumu sagatavošanā, lai novērstu projektos plānoto aktivitāšu pārklāšanos (viens punkts);
30.1.3. sadarbība starp finansējuma saņēmējiem projektu iesniegumu sagatavošanā, paredzēta savstarpējās informācijas apmaiņa par projektu īstenošanu un rezultātiem (divi punkti);
30.1.4. sadarbība starp finansējuma saņēmējiem projektu iesniegumu sagatavošanā, paredzēta savstarpējās informācijas apmaiņa par projektu īstenošanu un rezultātiem, kā arī iesaiste konkrētu projektu aktivitāšu īstenošanā (trīs punkti);
30.2. projekta gatavība īstenošanas uzsākšanai:
30.2.1. mērķa grupas apmācību vajadzības nav noteiktas, un tās plānots apzināt, uzsākot projekta īstenošanu (0 punktu);
30.2.2. mērķa grupas apmācību vajadzības ir apzinātas vispārīgi, izstrādāts nepieciešamo tālākizglītības kursu vispārīgais apraksts, apmācību vajadzības attiecīgajām pedagogu grupām paredzēts precizēt, uzsākot projekta īstenošanu (viens punkts);
30.2.3. mērķa grupas apmācību vajadzības attiecīgajām pedagogu grupām ir apzinātas, un izstrādāts nepieciešamo tālākizglītības kursu apraksts (divi punkti);
30.3. inovatīvu risinājumu izstrāde un ieviešana pedagogu sagatavošanā un tālākizglītībā (modernu mācību metožu, radošu un interaktīvu pieeju, modernu tehnoloģiju izmantošana un apguve mācību procesā, alternatīvu modeļu izveide pedagogu sagatavošanai, kas pamatota uz pedagoga darbu un praksi izglītības iestādē, tādu sadarbības partneru iesaiste, kuriem ir pieredze un zināšanas inovatīvu risinājumu īstenošanā):
30.3.1. nav paredzēta projektā (0 punktu);
30.3.2. ir paredzēta projektā (divi punkti);
30.4. projekta iesniegumā paredzētie risinājumi mērķauditorijas informētības nodrošināšanai par projekta ietvaros īstenotajiem tālākizglītības un kompetences paaugstināšanas pasākumiem:
30.4.1. nav sniegts skaidrojums, kā tiks nodrošināta mērķauditorijas informētība (0 punktu);
30.4.2. paredzēti vispārīgi informēšanas pasākumi, kas nav tieši vērsti uz konkrēto mērķauditoriju un tās vajadzībām (viens punkts);
30.4.3. paredzēti informēšanas pasākumi, kas ir vērsti uz konkrēto mērķauditoriju un tās vajadzībām (divi punkti);
30.5. projektā ir ņemtas vērā tiešās mērķauditorijas iespējas piedalīties tālākizglītības un kompetences paaugstināšanas pasākumos, paredzot apmācību iespēju dažādošanu un pielāgošanu mērķauditorijas vajadzībām (elastīgs apmācību grafiks, sabiedriskā transporta pieejamība un citi faktori):
30.5.1. nav ņemtas vērā (0 punktu);
30.5.2. mērķauditorijas vajadzības apzinātas daļēji, iespēju dažādošana un pielāgošana ņemta vērā daļēji (viens punkts);
30.5.3. ir apzinātas mērķauditorijas vajadzības, paredzēta iespēju dažādošana un pielāgošana atbilstoši vajadzībām (trīs punkti);
30.6. projekta īstenošanas risku izvērtējums:
30.6.1. projekta iesniegumā nav izvērtēti iespējamie riski vai projekta iesniegumā iespējamie riski izvērtēti nepilnīgi, un pasākumu plāns identificēto risku novēršanai nav izstrādāts (0 punktu);
30.6.2. projekta iesniegumā iespējamie riski ir izvērtēti kvalitatīvi, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai izstrādāts nepilnīgi (viens punkts);
30.6.3. projekta iesniegumā iespējamie riski ir izvērtēti kvalitatīvi, tai skaitā novērtēts iespējamais izmaksu sadārdzinājums, izstrādāts pamatots pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai (divi punkti);
30.7. projekta ietekme uz teritorijas līdzsvarotas attīstības horizontālo prioritāti:
30.7.1. projekta iesniegumā nav norādīts, kā tiks ievērots teritorijas līdzsvarotas attīstības princips projekta īstenošanā (0 punktu);
30.7.2. projektā teritorijas līdzsvarotas attīstības princips ievērots, paredzot atbalsta sniegšanu vispārējā izglītībā iesaistītajiem pedagogiem visos plānošanas reģionos vai paredzot savstarpējo sadarbību ar vismaz vienu augstākās izglītības institūciju, kas nodrošina pedagogu sagatavošanu konkrētajā studiju virzienā (viens punkts);
30.7.3. projektā teritorijas līdzsvarotas attīstības princips ievērots, paredzot atbalsta sniegšanu vispārējā izglītībā iesaistītajiem pedagogiem visos plānošanas reģionos, ņemot vērā vispārējās izglītības iestādēs esošo izglītojamo un pedagogu skaitu, vai paredzot savstarpējo sadarbību ar visām augstākās izglītības institūcijām, kas nodrošina pedagogu sagatavošanu konkrētajā studiju virzienā (divi punkti);
30.8. projektā paredzētās aktivitātes sekmē vienlīdzīgu iespēju pamatprincipu (dzimumu līdztiesības, aktīvās novecošanās un invalīdu tiesību) ievērošanu:
30.8.1. nesekmē vienlīdzīgu iespēju pamatprincipu ievērošanu (0 punktu);
30.8.2. sekmē viena pamatprincipa ievērošanu (viens punkts);
30.8.3. sekmē divu pamatprincipu ievērošanu (divi punkti);
30.8.4. sekmē triju pamatprincipu ievērošanu (trīs punkti);
30.9. projekta ietekme uz informācijas sabiedrības horizontālo prioritāti:
30.9.1. projekts neparedz mērķa grupas apmācību darbam ar informācijas un komunikāciju tehnoloģijām (0 punktu);
30.9.2. projektā paredzēta mērķa grupas apmācība informācijas un komunikāciju tehnoloģiju lietošanas prasmju uzlabošanai un izmantošanai mācību procesā (viens punkts);
30.9.3. projektā paredzēta mērķa grupas apmācība informācijas un komunikāciju tehnoloģiju lietošanas prasmju uzlabošanai un izmantošanai mācību procesā, kā arī e-resursu un e-mācību vides risinājumu ieviešanai pedagogu tālākizglītības procesā (divi punkti).
33.1. projekta iesniegums neatbilst kādam no šo noteikumu 28.1., 28.2., 28.3., 28.4., 28.5., 29.1., 29.2., 29.3., 29.8. vai 29.9.apakšpunktā minētajiem kritērijiem;
33.2. vērtējumā par atbilstību kādā no šo noteikumu 30.1., 30.2., 30.4., 30.5., 30.6., 30.7., 30.8. vai 30.9.apakšpunktā minētajiem projekta iesnieguma kvalitātes kritērijiem saņemts mazāk par vienu punktu.
35.1. projekta iesnieguma precizēšana atbilstoši šo noteikumu 28.6., 28.7., 28.8., 28.9., 28.10., 28.11., 28.12., 28.13., 28.14., 28.15., 29.4., 29.5., 29.6., 29.7., 29.10., 29.11., 29.12. vai 29.13.apakšpunktā minētajiem kritērijiem;
35.2. izmaksu precizēšana, bet nepārsniedzot šo noteikumu 46., 49. un 50.punktā minētos izmaksu ierobežojumus;
35.3. citas atbildīgās iestādes noteiktas tiesiski pamatotas darbības veikšana, lai noslēgtu vienošanos par projekta īstenošanu.
36.1. projekta iesniedzējam – lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, projekta iesnieguma noraidīšanu vai projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu;
36.2. sadarbības iestādei – lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu un projekta iesniegumu:
36.2.1. ja projekta iesniegums iesniegts papīra formā, nosūta tā oriģināleksemplāru;
36.2.2. ja projekta iesniegums iesniegts elektroniska dokumenta formā, to nosūta atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošo normatīvo aktu prasībām.
39.1. projekta iesniedzējam – atzinumu;
39.2. sadarbības iestādei – lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu, atzinumu un apstiprināto projekta iesniegumu:
39.2.1. ja projekta iesniegums iesniegts papīra formā, nosūta tā oriģināleksemplāru;
39.2.2. ja projekta iesniegums iesniegts elektroniska dokumenta formā, to nosūta atbilstoši elektronisko dokumentu apriti regulējošo normatīvo aktu prasībām.
43.1. projekta iesnieguma un pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas;
43.2. projekta administratīvās izmaksas;
43.3. projekta aktivitāšu īstenošanas izmaksas šo noteikumu 5.punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
43.4. projekta informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda finansēto projektu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu;
43.5. neparedzētās izmaksas.
47.1. atlīdzības izmaksas projekta administrēšanas darbu veikšanai, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, ja projekta administrēšanā iesaistītā persona nav reģistrējusies kā saimnieciskajā darbībā gūtā ienākuma nodokļa maksātāja;
47.2. komandējumu un darba braucienu izdevumi;
47.3. sakaru pakalpojumu izmaksas (pasta, telekomunikāciju, interneta pakalpojumi);
47.4. biroja preces un inventārs (vērtībā līdz 150 latiem par vienību), izņemot mēbeles;
47.5. telpu un mēbeļu īre, ja projekta administrēšanai nepieciešams īrēt telpas ārpus finansējuma saņēmēja juridiskās adreses;
47.6. projekta vadībai nepieciešamo informācijas tehnoloģiju aprīkojuma (datortehnika, programmatūra, printeris, datu glabāšanas aprīkojums) īre;
47.7. projekta ieviešanas informācijas sistēmas izstrādes un uzturēšanas izmaksas.
48.1. atlīdzības izmaksas projekta aktivitāšu īstenošanā iesaistītajām personām, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, ja projekta īstenošanā iesaistītā persona nav reģistrējusies kā saimnieciskajā darbībā gūtā ienākuma nodokļa maksātāja;
48.2. komandējumu un darba braucienu izdevumi;
48.3. sakaru pakalpojumu izmaksas (pasta, telekomunikāciju un interneta pakalpojumi);
48.4. biroja preces un inventārs (vērtībā līdz 150 latiem par vienību), izņemot mēbeles;
48.5. telpu un mēbeļu īre, ja nepieciešams īrēt telpas ārpus finansējuma saņēmēja juridiskās adreses;
48.6. projekta aktivitāšu īstenošanai nepieciešamā informācijas tehnoloģiju aprīkojuma (datortehnika, programmatūra, printeris, datu glabāšanas aprīkojums) īre;
48.7. transporta izmaksas (degvielas izmaksas, transportlīdzekļu īre, transporta pakalpojumu pirkšana, maksa par sabiedriskā transporta izmantošanu);
48.8. ar apmācību un semināru organizēšanu un īstenošanu saistītas izmaksas, tai skaitā atlīdzība lektoriem, izdales materiālu nodrošinājums;
48.9. pakalpojumu izmaksas, kas ir pamatotas un saistītas ar projekta aktivitāšu īstenošanu.
53.1. neatbilst šo noteikumu 46., 49. vai 50.punktā minēto izmaksu apmēra ierobežojumam;
53.2. nav radušās projekta aktivitāšu īstenošanas laikā (izņemot šo noteikumu 43.1.apakšpunktā minētās izmaksas) vai kuru maksājumi veikti vēlāk nekā mēnesi pēc projekta īstenošanas termiņa beigām;
53.3. nav pamatotas ar izmaksas attaisnojošiem dokumentiem vai radušās normatīvo aktu prasību neievērošanas dēļ;
53.4. neatbilst pamatotas finanšu vadības principiem, īpaši naudas vērtībai un izmaksu efektivitātei un nav saistītas ar projekta īstenošanas aktivitātēm.
59.1. projekta mērķi;
59.2. finansējuma saņēmēja maiņu;
59.3. projekta sasniedzamajiem iznākuma rādītājiem;
59.4. projekta kopējo izmaksu apmēru.
60.1. starp šo noteikumu 43.3. un 43.4.apakšpunktā noteiktajām izmaksu pozīcijām, nepārsniedzot piecus procentus no pārdalāmās izmaksu pozīcijas un ievērojot šo noteikumu 49.punktā noteikto izmaksu ierobežojumu;
60.2. šo noteikumu 43.3. un 43.4.apakšpunktā minēto pozīciju ietvaros.
Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe
1.pielikums
Ministru kabineta
2009.gada 9.jūnija noteikumiem Nr.521
Ministru kabineta
2009.gada 9.jūnija noteikumiem Nr.521
Ministru kabineta
2009.gada 9.jūnija noteikumiem Nr.521