Rīgā 2009.gada 30.jūnijā (prot. Nr.45 52.§)
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.4.prioritātes “Kvalitatīvas vides dzīvei un ekonomiskajai aktivitātei nodrošināšana” 3.4.3.pasākuma “Kultūrvides sociālekonomiskā ietekme” 3.4.3.3.aktivitāti “Atbalsts kultūras pieminekļu privātīpašniekiem kultūras pieminekļu saglabāšanā un to sociālekonomiskā potenciāla efektīvā izmantošanā” (turpmāk – aktivitāte);
1.2. Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus (turpmāk – projektu iesniegumu vērtēšanas kritēriji);
1.3. prasības Eiropas Reģionālās attīstības fonda projekta iesniedzējam (turpmāk – projekta iesniedzējs);
1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību;
1.5. atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.
7.1. nodrošina aktivitātes īstenošanu, uzraudzību un kontroli, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999 (turpmāk – Padomes Regula Nr.1083/2006), 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes līmenī;
7.2. nodrošina projektu iesniegumu atlasi un vērtēšanu, tai skaitā izstrādā projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas nolikumu;
7.3. nodrošina projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas izveidošanu;
7.4. izstrādā projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas metodiku un sniedz projekta iesniedzējam informāciju par projekta iesnieguma sagatavošanu;
7.5. izstrādā objekta darbības plāna izstrādes metodiku;
7.6. pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu un informē par to projekta iesniedzēju (ja projekta iesniegums tiek apstiprināts, informē arī sadarbības iestādi);
7.7. uzkrāj datus par projekta iesniegumu atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu;
7.8. saskaņo ar sadarbības iestādi standarta līgumu par projekta īstenošanu;
7.9. saskaņo līguma grozījumus, ja grozījumi skar īstenošanas termiņu, sagaidāmos rezultātus, izmaiņas kopējo attiecināmo izmaksu apjomā vai to sadalījumā pa gadiem;
7.10. analizē aktivitātes īstenošanas problēmas un sniedz priekšlikumus vadošajai iestādei par aktivitātes īstenošanas uzlabošanu;
7.11. sniedz sabiedrībai informāciju un nodrošina publicitāti jautājumos, kas saistīti ar aktivitāti, atbilstoši normatīvajiem aktiem par tādas informācijas publiskošanu, kas saistīta ar Eiropas Savienības fondu projektiem, un publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu.
8.1. nodrošina aktivitātes īstenošanu, uzraudzību un kontroli, tai skaitā Padomes Regulas Nr.1083/2006 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi projektu līmenī;
8.2. izstrādā standarta līgumu par projekta īstenošanu;
8.3. slēdz līgumu ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma saņēmēju (turpmāk – finansējuma saņēmējs) par projekta īstenošanu;
8.4. veic projekta iepirkumu pirmspārbaudi atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu iepirkumu pirmspārbaudi;
8.5. izstrādā palīgmateriālus finansējuma saņēmējiem par publiskā iepirkuma veikšanu;
8.6. sniedz informāciju finansējuma saņēmējam par projektu īstenošanu un līguma noteikumu izpildi;
8.7. analizē projektu īstenošanas problēmas un sniedz priekšlikumus vadošajai iestādei par projektu īstenošanas uzlabošanu;
8.8. pārbauda finansējuma saņēmēja iesniegtos maksājumu pieprasījumus, apstiprina attiecināmo izdevumu summas, sagatavo maksājuma uzdevumus, kā arī sagatavo izdevumu deklarācijas un nosūta tās pārbaudei vadošajai iestādei;
8.9. izvērtē projekta riskus, katru gadu sagatavo pārbaužu plānu projekta īstenošanas vietās un veic minētās pārbaudes;
8.10. uzkrāj datus Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmā par projektiem normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, izņemot šo noteikumu 7.7.apakšpunktā minētos datus;
8.11. sadarbojas ar atbildīgo iestādi sabiedrības informēšanas jautājumos.
11.1. tas ar tiesas lēmumu nav atzīts par maksātnespējīgu (tai skaitā neatrodas sanācijas procesā vai tiesiskās aizsardzības procesā), tā saimnieciskā darbība nav izbeigta vai saskaņā ar komercreģistra informāciju tas neatrodas likvidācijas procesā (ja attiecināms);
11.2. tas nav sniedzis nepatiesu informāciju sadarbības iestādei saistībā ar struktūrfondu līdzfinansēto projektu īstenošanu;
11.3. tā interesēs fiziska persona nav izdarījusi noziedzīgu nodarījumu, kas skāris Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības finanšu intereses, un tam nav piemēroti piespiedu ietekmēšanas līdzekļi;
11.4. tas nav saņēmis finansējumu vai neparedz saņemt finansējumu par tām pašām attiecināmajām izmaksām citu aktivitāšu ietvaros no vietējiem, reģionālajiem, valsts vai Eiropas Savienības līdzekļiem;
11.5. tas ir ievērojis finansējuma saņemšanas nosacījumus atbilstoši normatīvajiem aktiem, kuri regulē valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu Eiropas Savienības fonda līdzfinansēto projektu īstenošanai un maksājumu veikšanas un izdevumu deklarācijas sagatavošanas kārtību.
16.1. tiešās attiecināmās izmaksas:
16.1.1. šādas būvprojekta sagatavošanas izmaksas, kas nepārsniedz 10 procentu no projekta attiecināmajām tiešajām izmaksām:
16.1.1.1. inženierizpētes izmaksas;
16.1.1.2. būvobjekta apsekošanas izmaksas;
16.1.1.3. kultūrvēsturiskās izpētes izmaksas;
16.1.1.4. kultūrvēsturiskās inventarizācijas izmaksas;
16.1.2. projekta uzraudzības izmaksas:
16.1.2.1. būvuzraudzības izmaksas;
16.1.2.2. autoruzraudzības izmaksas;
16.1.2.3. arheoloģiskā uzraudzība;
16.1.3. ēku un būvju remonta, restaurācijas un konservācijas izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem kultūras pieminekļu aizsardzības jomā;
16.1.4. kultūras piemineklim piegulošās teritorijas labiekārtošanas un apzaļumošanas izmaksas, ja teritorija iekļauta kultūras pieminekļa aizsardzības zonā;
16.1.5. pievienotās vērtības nodoklis, kas tieši saistīts ar līdzfinansēto projektu, ja projekta iesniedzējs to nevar atgūt pilnībā vai daļēji atbilstoši nodokļus regulējošajiem normatīvajiem aktiem;
16.2. netiešās attiecināmās izmaksas – neparedzētie izdevumi projekta īstenošanai nepārsniedz piecus procentus no kopējām projekta tiešajām attiecināmajām izmaksām (neparedzētos izdevumus, ja nepieciešams, var izmantot ar projekta īstenošanu saistīto tiešo attiecināmo izmaksu segšanai).
18.1. administratīvās izmaksas;
18.2. procentu maksājumi, maksājumi par naudas pārskaitījumiem, komisijas nauda, zaudējumi par valūtas maiņu un citas izmaksas, kas nav noteiktas kā attiecināmas;
18.3. muitas nodokļi un nodevu maksājumi, pievienotās vērtības nodoklis, izņemot šo noteikumu 16.1.5.apakšpunktā minēto gadījumu;
18.4. soda naudas, līgumsodi, nokavējuma procenti, naudas sodi un tiesvedības izdevumi;
18.5. nekustamā īpašuma pirkuma vai nomas izmaksas;
18.6. izmaksas, kas attiecas uz līzinga darījumiem;
18.7. izmaksas, kas veiktas, pirms noslēgts līgums par projekta īstenošanu.
19.1. laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”;
19.2. atbildīgās iestādes mājaslapā internetā (www.km.gov.lv).
20.1. aktivitātes nosaukumu;
20.2. aktivitātes mērķi;
20.3. projektu iesniegumu pieņemšanas sākuma un beigu datumu;
20.4. projektu iesniegumu iesniegšanas kārtību;
20.5. plānotos informatīvos pasākumus;
20.6. jautājumu iesniegšanas iespējas;
20.7. papildinformācijas saņemšanas iespējas.
21.1. projekta iesnieguma veidlapas (1.pielikums);
21.2. papildus iesniedzamajiem dokumentiem:
21.2.1. statūtu kopijas (ja projekta iesniedzējs ir biedrība vai nodibinājums);
21.2.2. pievienotās vērtības nodokļa maksātāja reģistrācijas apliecības kopijas, ja projekta iesniedzējs ir ar pievienotās vērtības nodokli apliekama persona;
21.2.3. Valsts ieņēmumu dienesta izziņas, kas apliecina, ka projekta iesniedzējam nav nodokļu parādu (izziņa projekta iesnieguma iesniegšanas dienā nedrīkst būt vecāka par 30 kalendāra dienām), vai projekta iesniedzēja piekrišanas vēstules (vēstules oriģinālu iesniedz atsevišķi, neiesietu projekta iesniegumā), kurā projekta iesniedzējs pilnvaro atbildīgo iestādi no Valsts ieņēmumu dienesta pieprasīt izziņu, ka projekta iesniedzējam nav nodokļu parāda (ir nodokļu parāds) (2.pielikums);
21.2.4. tās institūcijas vai personas izziņas, kura pēc projekta apstiprināšanas piešķirs kredītresursus vai citus finanšu līdzekļus (ja tādus ir paredzēts piesaistīt). Izziņā minētais piešķiramā finansējuma apjoms kopā ar projekta iesniedzēja rīcībā esošajiem līdzekļiem nosedz pirmajā projekta ieviešanas gadā plānotos izdevumus. Ja kredītresursus vai citus finanšu līdzekļus piešķir institūcija vai persona, kura nav kredītiestāde, valsts vai pašvaldība, vai arī valsts vai pašvaldības iestāde, papildus iesniedz šīs institūcijas vai personas gada pārskatu par iepriekšējo gadu vai kādu citu dokumentu, kurš apliecina līdzekļu pieejamību izziņā norādītajā apjomā;
21.2.5. būvvaldes apstiprināta objekta pilna tehniskā projekta kopijas (ja attiecināms);
21.2.6. būvvaldes apstiprināta objekta tehniskā projekta kopijas nulles ciklam (ja attiecināms);
21.2.7. projekta skiču projekta kopijas (ja attiecināms);
21.2.8. būvvaldes izdota plānošanas un arhitektūras uzdevuma kopijas (ja attiecināms);
21.2.9. visu inženierkomunikāciju īpašnieku vai apsaimniekotāju izdoto tehnisko noteikumu kopijas (ja attiecināms);
21.2.10. paraksttiesīgas personas apliecinājuma, ka līdz atbildīgās iestādes norādītajam termiņam projekta iesniedzējs iesniegs būvvaldes apstiprinātu pilnu objekta tehnisko projektu (ja attiecināms);
21.2.11. izstrādātas iepirkumu dokumentācijas par būvniecību (ja attiecināms);
21.2.12. atbilstoši Latvijas būvnormatīva LBN 501-06 būvizmaksu noteikšanas kārtībai izstrādātas būvniecības izmaksu tāmes kopijas, pamatojoties uz līgumiem ar trešajām personām, vai prognozētās būvniecības izmaksu tāmes, norādot un nodalot visas darbu un materiālu izmaksu pozīcijas, kas ir iekļautas projekta attiecināmajās un neattiecināmajās izmaksās (ja attiecināms);
21.2.13. projekta iesniedzēja aptaujas lapas par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu projekta ietvaros, ja projekta attiecināmajās izmaksās ir iekļauts pievienotās vērtības nodoklis (aptaujas lapa sagatavota saskaņā ar normatīvajiem aktiem par pievienotās vērtības nodokļa piemērošanu Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansēto projektu ietvaros);
21.2.14. Vides pārraudzības valsts biroja lēmuma kopijas par ietekmes uz vidi novērtējuma procedūras nepiemērošanu vai atzinuma kopijas par ietekmes uz vidi novērtējuma noslēguma ziņojumu (ja attiecināms);
21.2.15. Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas atzinuma kopijas, ka iecerētais projekts atbilst kultūras pieminekļu aizsardzības prasībām (ja attiecināms);
21.2.16. Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas izziņas kopijas par aktivitātes ietvaros atjaunojamā kultūras pieminekļa statusu vai projekta iesniedzēja piekrišanas vēstules (vēstules oriģinālu iesniedz atsevišķi, neiesietu projekta iesniegumā), kurā projekta iesniedzējs pilnvaro atbildīgo iestādi no Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas pieprasīt izziņu par aktivitātes ietvaros atjaunojamā kultūras pieminekļa statusu (3.pielikums) (ja attiecināms);
21.2.17. zemesgrāmatā reģistrētas projekta iesniedzēja īpašumtiesības apliecinoša dokumenta kopijas par īpašumu, kurā veic investīcijas. Ja īpašums nav reģistrēts zemesgrāmatā, iesniedz Valsts zemes dienesta izziņas oriģinālu par īpašuma piederību projekta iesniedzējam un sastāvu, kā arī pamatlīdzekļu uzskaites kartītes kopiju par īpašumu, kurā veic investīcijas, vai projekta iesniedzēja piekrišanas vēstuli (vēstules oriģinālu iesniedz atsevišķi, neiesietu projekta iesniegumā), kurā projekta iesniedzējs pilnvaro atbildīgo iestādi no Valsts zemes dienesta pieprasīt izziņu par īpašuma piederību projekta iesniedzējam un sastāvu, kā arī pamatlīdzekļu uzskaites kartītes kopiju par īpašumu, kurā veic investīcijas (4.pielikums);
21.2.18. spēkā esoša objekta darbības plāna kopijas (darbības plāns izstrādāts atbilstoši atbildīgās iestādes izstrādātajai metodikai par objekta darbības plāna izstrādi).
23.1. papīra formā, iesniedzot personīgi atbildīgajā iestādē vai nosūtot pa pastu ierakstītā vēstulē;
23.2. elektroniska dokumenta veidā, iesniedzot personīgi atbildīgajā iestādē, nosūtot pa pastu ierakstītā vēstulē vai nosūtot uz atbildīgās iestādes elektroniskā pasta adresi.
26.1. adresāts: Kultūras ministrija, K.Valdemāra iela 11a, Rīga, LV-1364;
26.2. aktivitātes nosaukums;
26.3. projekta iesniedzēja nosaukums un adrese;
26.4. projekta nosaukums;
26.5. norāde “Neatvērt pirms vērtēšanas uzsākšanas”.
33.1. vispirms komisija vērtē projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 5.pielikuma 24., 25., 26., 27. un 33.punktā minētajiem kritērijiem. Ja projekta iesniegums neatbilst kaut vienam no minētajiem kritērijiem, projekta iesnieguma vērtēšanu atbilstoši pārējiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem neturpina;
33.2. ja projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 5.pielikuma 24., 25., 26., 27. un 33.punktā minētajiem kritērijiem, projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 5.pielikuma 12., 13., 14., 17., 19., 20., 21. un 22.punktā minētajiem kritērijiem. Ja projekta iesniegums neatbilst kaut vienam no minētajiem kritērijiem, projekta iesnieguma vērtēšanu atbilstoši pārējiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem neturpina;
33.3. ja projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 5.pielikuma 12., 13., 14., 17., 19., 20., 21. un 22.punktā minētajiem kritērijiem, projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 5.pielikumā minētajiem kvalitātes kritērijiem. Ja projekta iesniegums vērtējumā par atbilstību kvalitātes kritērijiem saņem mazāk nekā 37 punktus, projekta iesnieguma vērtēšanu atbilstoši pārējiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem neturpina;
33.4. ja projekta iesniegums vērtējumā par atbilstību kvalitātes kritērijiem ir saņēmis 37 punktus vai vairāk, projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 5.pielikumā minētajiem finansējuma piešķiršanas kritērijiem. Ja projekta iesniegums neatbilst kaut vienam finansējuma piešķiršanas kritērijam, projekta iesnieguma vērtēšanu atbilstoši pārējiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem neturpina;
33.5. ja projekta iesniegums atbilst šo noteikumu 5.pielikumā minētajiem finansējuma piešķiršanas kritērijiem, projekta iesniegumu vērtē atbilstoši šo noteikumu 5.pielikuma 11., 15., 16., 18., 23., 28., 29., 30., 31., 32., 34. un 35.punktā minētajiem kritērijiem.
36.1. iesniegt papildu skaidrojumu;
36.2. nodrošināt projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 5.pielikuma 28., 29., 30., 31., 32., 34. un 35.punktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem;
36.3. nodrošināt projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 5.pielikuma 11., 15., 16., 18. un 23.punktā minētajiem atbilstības kritērijiem;
36.4. precizēt projekta iesnieguma izmaksas, tai skaitā projekta iesnieguma būvniecības izmaksu tāmi vai projekta finansējuma avotus, projekta finansēšanas plānu vai projekta budžeta kopsavilkumu, ja ir pieļautas aritmētiskas aprēķinu kļūdas;
36.5. precizēt spēkā esošo objekta darbības plānu;
36.6. precizēt projekta īstenošanas uzsākšanas laiku un laika grafiku vai izmaksu plānojumu sadalījumā pa gadiem.
37.1. šo noteikumu 5.pielikuma 24., 25., 26., 27. un 33.punktā minētajiem administratīvajiem kritērijiem;
37.2. šo noteikumu 5.pielikuma 12., 13., 14., 17., 19., 20., 21. un 22.punktā minētajiem atbilstības kritērijiem;
37.3. šo noteikumu 5.pielikuma 36. un 37.punktā minētajiem finansējuma piešķiršanas kritērijiem.
48.1. finansējuma saņēmējs ar sadarbības iestādi ir noslēdzis līgumu par projekta īstenošanu;
48.2. finansējuma saņēmējs ir iesniedzis sadarbības iestādē iepirkumu plānu;
48.3. projekta īstenošanas uzsākšanai ir atvērts atsevišķs norēķinu konts Valsts kasē, kurā veic un saņem visus ar projekta īstenošanu saistītos maksājumus.
Kultūras ministrs I.Dālderis
1.pielikums
Ministru kabineta
2009.gada 30.jūnija noteikumiem Nr.675
Ministru kabineta
2009.gada 30.jūnija noteikumiem Nr.675
Ministru kabineta
2009.gada 30.jūnija noteikumiem Nr.675
Ministru kabineta
2009.gada 30.jūnija noteikumiem Nr.675
5.pielikums
Ministru kabineta
2009.gada 30.jūnija noteikumiem Nr.675
Kvalitātes kritēriji |
||||
Projekta kvalitātes kritēriji |
Vērtēšanas sistēma |
|||
Punktu skaits |
||||
1. |
Būvniecības projekta gatavība projekta iesnieguma iesniegšanas brīdī: |
Kritērijā jāsaņem vismaz 1 punkts |
||
1.1. projekta iesniegumam pievienots būvvaldē apstiprināts pilns objekta tehniskais projekts, būvniecības izmaksu tāme, izstrādāta iepirkumu dokumentācija; |
7 |
|||
1.2. projekta iesniegumam pievienots būvvaldē apstiprināts objekta tehniskais projekts nulles ciklam, būvniecības izmaksu tāme, izstrādāta iepirkumu dokumentācija, paraksttiesīgas personas apliecinājums, ka līdz atbildīgās iestādes norādītajam termiņam projekta iesniedzējs iesniegs būvvaldes apstiprinātu pilnu objekta tehnisko projektu; |
5 |
|||
1.3. projekta iesniegumam pievienots projekta skiču projekts, prognozētā būvniecības izmaksu tāme, paraksttiesīgas personas apliecinājums, ka līdz atbildīgās iestādes norādītajam termiņam projekta iesniedzējs iesniegs būvvaldes apstiprinātu pilnu objekta tehnisko projektu; |
3 |
|||
1.4. projekta iesniegumam pievienots būvvaldes apstiprināts plānošanas un arhitektūras uzdevums, atbilstošo iestāžu izdotie tehniskie noteikumi, paraksttiesīgas personas apliecinājums, ka līdz atbildīgās iestādes norādītajam termiņam projekta iesniedzējs iesniegs būvvaldes apstiprinātu pilnu objekta tehnisko projektu; |
1 |
|||
1.5. projekta iesniegumam nav pievienoti kritērijā pieprasītie dokumenti. |
0 |
|||
2. |
Izstrādāts un projekta iesniegumam pievienots spēkā esošs objekta darbības plāns par laika posmu no projekta pabeigšanas brīža: 2.1. vairāk par astoņiem gadiem; 2.2. no pieciem (ieskaitot) līdz astoņiem gadiem; 2.3. mazāk par pieciem gadiem. |
Kritērijā jāsaņem vismaz 3 punkti 6 3 0 |
||
3. |
Projekta īstenošanas risku (būvniecības, preču piegādes, iepirkuma un realizācijas riski, iespējamais izmaksu sadārdzinājums) izvērtējums: 3.1. projekta iesniegumā veikts visu iespējamo risku izvērtējums, izstrādāts pasākumu plāns visu identificēto risku novēršanai vai samazināšanai; 3.2. projekta iesniegumā iespējamie riski identificēti daļēji (būvniecības, iespējamais izmaksu sadārdzinājums), izstrādāts pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai; 3.3. projekta iesniegumā nav veikts iespējamo risku izvērtējums. |
Kritērijā jāsaņem vismaz 4 punkti 6 4 0 |
||
4. |
Objekta darbības plānā paredzēti publicitātes un informācijas pasākumi, kuru ietvaros plānotas aktivitātes : 4.1. starptautiskā mērogā; 4.2. valsts mērogā; 4.3. reģiona mērogā; 4.4. projekta iesniegumā nav paredzēti objekta publicitātes un informācijas pasākumi. |
Kritērijā jāsaņem vismaz 2 punkti 6 4 2 0 |
||
5. |
Projekta rezultātā saglabāts un atjaunots kultūras piemineklis, kas ir: 5.1. valsts nozīmes aizsargājams koka arhitektūras piemineklis; 5.2. valsts aizsargājams kultūras piemineklis; 5.3. vietējas nozīmes aizsargājams koka arhitektūras piemineklis; 5.4. vietējas nozīmes aizsargājams kultūras piemineklis. |
Kritērijā jāsaņem vismaz 2 punkti 8 6 4 2 |
||
6. |
Projekta rezultātā atjaunotais un saglabātais objekts ir sabiedriskas nozīmes būve, kurā: 6.1. saskaņā ar normatīvajos aktos par kultūras pieminekļu saglabāšanu un aizsardzību noteiktajām funkcijām var rīkot kultūras un valsts nozīmes pasākumus; 6.2. saskaņā ar objekta darbības plānā noteiktajām funkcijām var rīkot kultūras un valsts nozīmes pasākumus; 6.3. objektā nav paredzēts rīkot kultūras un valsts nozīmes pasākumus. |
Kritērijā jāsaņem vismaz 3 punkti 6 3 0 |
||
7. |
Projektu paredzēts īstenot: 7.1. līdz diviem gadiem ieskaitot; 7.2. no diviem līdz trīs gadiem ieskaitot; 7.3. no trīs līdz četriem gadiem; 7.4. ilgāk par četriem gadiem. |
Kritērijā jāsaņem vismaz 1 punkts 6 4 2 0 |
||
Kritēriji par horizontālajām prioritātēm |
Vērtēšanas sistēma |
|||
Punktu skala |
||||
8. |
Pieprasītā Eiropas Reģionālās attīstības fonda intensitāte ir : 8.1. līdz 40 procentiem; 8.2. no 40,01 procenta līdz 45 procentiem; 8.3. no 45,01 procenta līdz 49,99 procentiem; 8.4. no 50 procentiem. |
Kritērijs nav izslēdzošs 5 3 1 0 |
||
9. |
Izmaksu atdeves novērtējuma rādītājs (iedzīvotāju skaits administratīvajā teritorijā, kuriem projekta īstenošanas rezultātā nodrošināta pieeja kultūras un valsts nozīmes pasākumiem, pret ieguldītajām investīcijām (izteikts latos), izteikts procentos): 9.1. mazāk nekā 0,7 procenti; 9.2. no 1,4 procentiem līdz 0,7 procentiem (ieskaitot); 9.3. vairāk nekā 1,4 procenti (ieskaitot). |
Kritērijs nav izslēdzošs 4 2 0 |
||
10. |
Projekta iesniegumā paredzētas specifiskas darbības vienlīdzīgu iespēju principa nodrošināšanai, īpaši uzlabojot vides pieejamību personām ar funkcionāliem traucējumiem: 10.1. četras vai vairāk specifiskas darbības vienlīdzīgu iespēju nodrošināšanai; 10.2. viena līdz trīs specifiskas darbības vienlīdzīgu iespēju nodrošināšanai; 10.3. nav paredzētas specifiskas darbības vienlīdzīgu iespēju nodrošināšanai. |
Kritērijā jāsaņem vismaz 2 punkti 3 2 0 |
||
Atbilstības kritēriji |
||||
Projekta atbilstības kritēriji |
Vērtēšanas sistēma |
|||
Jā/Nē |
Noraidāms |
|||
11. |
Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējuma apjoms nepārsniedz maksimāli iespējamo līdzfinansējuma apjomu. |
P |
||
12. |
Projekta mērķis atbilst aktivitātes mērķim - nodrošināt tādu kultūras pieminekļu saglabāšanu, pieejamību sabiedrībai un sociālekonomisku izmantošanu, kas atrodas privātīpašumā un nodrošina nozīmīgas publiskas funkcijas. |
N |
||
13. |
Projekta iesniegumā plānotās darbības un sagaidāmie rezultāti un to rādītāji ir precīzi definēti, pamatoti un izmērāmi, vērsti uz projekta mērķa un rezultatīvo rādītāju sasniegšanu, mērķa grupas vajadzību apmierināšanu. |
N |
||
14. |
Objekts, kurā plānotas investīcijas, atrodas projekta iesniedzēja īpašumā. |
N |
||
15. |
Projekta iesniegums apraksta projekta vadības, uzraudzības un kvalitātes nodrošināšanas sistēmu. |
P |
||
16. |
Projekta iesniegumā iekļautās izmaksas atbilst Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteiktajām izmaksām. |
P |
||
17. |
Finansējuma saņēmējs nodrošinās nepieciešamos resursus projekta īstenošanai. |
N |
||
18. |
Projekta ietvaros plānotie publicitātes un informācijas pasākumi atbilst normatīvo aktu prasībām, kas nosaka publicitātes un informācijas pasākumus Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda finansēto projektu īstenošanai. |
P |
||
19. |
Projekta iesniedzējs ir apņēmies nodrošināt finansējumu no saviem līdzekļiem projekta izmaksu pieauguma gadījumā. |
N |
||
20. |
Projektā plānotās darbības netiek un nav finansētas vai līdzfinansētas no valsts un pašvaldības budžeta līdzekļiem un citiem Eiropas Savienības finanšu avotiem, kā arī nepārklājas ar darbībām, kas tiek finansētas citu Eiropas Savienības fondu aktivitāšu un citu finanšu instrumentu ietvaros. |
N |
||
21. |
Projekta iesniegumā paredzēto darbu rezultātā saglabājas objekta kultūrvēsturiskā vērtība (autentiskums). |
N |
||
Projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji |
Vērtēšanas sistēma |
|||
Jā/Nē |
Noraidāms |
|||
22. |
Projekta iesniedzējs ir fiziska vai juridiska persona, kura īpašumā ir kultūras piemineklis. |
N |
||
23. |
Projekta iesniedzējam nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu parādu. |
P |
||
Administratīvie kritēriji |
Vērtēšanas sistēma |
|||
Jā/Nē |
Noraidāms |
|||
24. |
Projekta iesniegums ir iesniegts noteiktajā termiņā. |
N |
||
25. |
Projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā. |
N |
||
26. |
Projekta iesniegums ir sagatavots latviešu valodā. |
N |
||
27. |
Projekta iesniedzējs projekta iesniegumu ir iesniedzis vienā no šādiem veidiem: 27.1. pa pastu vai personīgi aizzīmogotā iepakojumā (aploksnē vai kastē); 27.2. elektroniska dokumenta veidā un parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un pievienotu laika zīmogu. |
N |
||
28. |
Projekta iesnieguma oriģināleksemplārs ir caurauklots (cauršūts), un projekta iesnieguma lapas ir numurētas (ja attiecināms). |
P |
||
29. |
Projekta iesniegums iesniegts divos eksemplāros, no kuriem viens ir orģināleksemplārs, otrs – kopija un uz tiem ir attiecīgas norādes (ja attiecināms). |
P |
||
30. |
Projekta iesnieguma kopija atbilst projekta iesnieguma oriģinālam (ja attiecināms). |
P |
||
31. |
Projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteiktajām prasībām. |
P |
||
32. |
Projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts, tajā skaitā projekta iesniegumā iekļauti visi noteikumos nosauktie papildus iesniedzamie dokumenti. |
P |
||
33. |
Projekta iesniegumu ir parakstījusi paraksttiesīgā persona atbilstoši normatīvajiem aktiem. |
N |
||
34. |
Projekta iesniegumā finanšu aprēķins ir aritmētiski precīzi un pareizi izstrādāts. |
P |
||
35. |
Projekta iesniegumā finanšu aprēķins ir veikts latos. |
P |
||
Finansējuma piešķiršanas kritēriji |
Vērtēšanas sistēma |
|||
Jā/Nē |
Noraidāms |
|||
36. |
Ja projekta iesniegums atbilst 12., 13., 14., 17., 19., 20., 21., 22., 24., 25., 26., 27., 33., vērtēšanas kritērijam, kā arī 1.vērtēšanas kritērijā ir saņēmis vismaz vienu punktu, 2.vērtēšanas kritērijā ir saņēmis vismaz trīs punktus, 3.vērtēšanas kritērijā ir saņēmis vismaz četrus punktus, 4. un 5.vērtēšanas kritērijā ir saņēmis katrā vismaz divus punktus, 6.vērtēšanas kritērijā ir saņēmis vismaz trīs punktus, 7.vērtēšanas kritērijā ir saņēmis vismaz vienu punktu un 10.vērtēšanas kritērijā ir saņēmis vismaz divus punktus, tad kvalitātes vērtēšanas kritērijos kritēriju kopējais vērtējums ir vismaz 37 punkti. |
N |
||
37. |
Sarindojot 36.punktā ar “Jā” novērtētos projektu iesniegumus prioritārā secībā, sākot ar visvairāk punktus ieguvušo projekta iesniegumu, projekta iesniegumam pietiek aktivitātē pieejamais finansējums. |
N |
||
KOPĀ |
57 |
|||
Ja projekta iesniegums ieguvis mazāk par 37 punktiem, tas tiek noraidīts. |
*Noraidāms - negatīvā vērtējuma gadījumā projekta iesniegumu noraida;
Precizējams - negatīva vērtējuma gadījumā var pieņemt lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu.