Likumprojekts
Grozījumi likumā "Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli"
Saeimas dok. nr.865; likumprojekts nr.290
Finansu ministrijas un Labklājības ministrijas izstrādāts, Ministru kabineta 1999.gada 27.jūlija sēdē akceptēts (prot. Nr.38, 6.§) un 28.jūlijā iesniegts Saeimas izskatīšanai
Izdarīt likumā "Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 14.nr.; 1995, 22.nr.; 1997, 9.nr.) šādus grozījumus:
3.pantā:
izteikt 2.punktu šādā redakcijā:
"2) kāršu un kauliņu spēles - par katru galdu | - Ls |
izteikt 8.punktu šādā redakcijā:
"8) videospēles un mehāniskie automāti -
Par likumprojektu "Grozījumi likumā
"Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli""
1. Kādēļ likums ir vajadzīgs? Jāpaskaidro: a) pašreizējā situācija - jāpamato, kādēļ neapmierina spēkā esošais tiesiskais regulējums; b) likumprojekta koncepcija - jāpaskaidro, kāpēc šis likums nepieciešams.
Lai palielinātu nodokļu samaksu budžetā no faktiski gūtiem ieņēmumiem, tiek palielināts fiksētā nodokļa maksājums no katra spēļu automāta un katra kāršu un kauliņu galda.
2. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz tautsaimniecības attīstību? Jāanalizē ietekme uz: a) tautsaimniecības konkurētspēju; b) eksporta attīstību; c) nodarbinātību; d) investīciju ieplūdi. Jāpaskaidro, vai likums var ietekmēt apkārtējo vidi.
Likumā paredzamie grozījumi varētu izslēgt no azartspēļu tirgus firmas ar zemu rentabilitāti, tādējādi atstājot tirgū firmas ar optimizētu izdevumu struktūru un pārdomātu finansiāli saimniecisko darbību, daļēji arī ierobežojot spēļu vietu izplatību Latvijas teritorijā.
3. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz valsts budžetu? Jāpaskaidro: a) vai likums prasa esošā valsts budžeta neparedzētus izdevumus; b) vai likums samazinās valsts budžeta ienākumus; c) vai likums nākotnē palielinās valsts budžeta izdevumus.
Likumā izdarītie grozījumi varētu palielināt speciālā budžeta ieņēmumus par 1,65 milj. latu gadā, bet jāņem vērā tas, ka firmas ar zemu rentabilitātes līmeni (līdz 4-5%) var pārtraukt savu darbību azartspēļu tirgū jeb lai optimizētu izmaksas, samazināt iekārtu skaitu. Tādā gadījumā plānotais speciālā budžeta palielinājums būs mazāks.
4. Kāda var būt likuma iespējamā ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu, un vai nepieciešami grozījumi citos normatīvajos aktos? Jāpaskaidro, kādi normatīvie akti papildus ir jāizdod un vai to projekti ir sagatavoti.
Likumprojekts neietekmē spēkā esošo tiesību normu sistēmu un nerada nepieciešamību izdarīt grozījumus citos normatīvajos aktos.
5. Vai likumprojekts atbilst Latvijas starptautiskajām saistībām? Jāpaskaidro: a) atbilstība saistībām pret ES (no kāda starptautisko tiesību akta saistība iziet, kāda ir saistības būtība, kā šis likumprojekts izpilda šo starptautisko saistību); b) atbilstība Eiropas Kopienas tiesībām attiecīgajā nozarē (jānorāda arī tiesību aktu Nr.); c) atbilstība saistībām pret Pasaules tirdzniecības organizāciju un citām starptautiskajām saistībām.
Likumprojekts ar šo jautājumu nav saistīts.
6. Kā tiks nodrošināta likuma izpilde? Jāpaskaidro: a) kā tiks nodrošināta likumu izpilde no valsts puses (vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas, vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas); b) kā tiks nodrošināta kontrole no indivīda puses (kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likumprojekts ierobežo indivīdu).
Likumprojektā minētais nodoklis ir fiksēts maksājums, ko uzņēmums maksā vienu reizi ceturksnī par konkrētu iekārtu skaitu un atbilstoši normatīvajiem aktiem uzraudzību par šo maksājumu atbilstību faktiskajam iekārtu skaitam veic attiecīgā rajona VID.
Finansu ministrs E.Krastiņš
par katru spēļu automātu | - Ls 540." |