• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2009. gada 14. jūlija noteikumi Nr. 783 "Kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku un zivsaimniecības attīstībai". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 28.07.2009., Nr. 118 https://www.vestnesis.lv/ta/id/195351

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.784

Grozījumi Ministru kabineta 2008.gada 22.decembra noteikumos Nr.1066 "Noteikumi par darbības programmas "Cilvēkresursi un nodarbinātība" papildinājuma 1.4.1.1.1.apakšaktivitāti "Kompleksi atbalsta pasākumi iedzīvotāju integrēšanai darba tirgū""

Vēl šajā numurā

28.07.2009., Nr. 118

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 783

Pieņemts: 14.07.2009.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Ministru kabineta noteikumi Nr.783

Rīgā 2009.gada 14.jūlijā (prot. Nr.48 60.§)

Kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku un zivsaimniecības attīstībai

Izdoti saskaņā ar Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5.panta ceturto daļu

 

I. Vispārīgais jautājums

1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu atklātu projektu iesniegumu konkursu un kompensāciju maksājumu veidā lauku un zivsaimniecības attīstībai pasākumiem, kas tiek īstenoti atbilstoši Padomes 2005.gada 20.septembra Regulai (EK) Nr.1698/2005 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) (turpmāk – Padomes Regula Nr.1698/2005), Komisijas 2006.gada 15.decembra Regulai (EK) Nr.1974/2006, ar ko paredz sīki izstrādātus piemērošanas noteikumus Padomes Regulai (EK) Nr.1698/2005 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) (turpmāk – Komisijas Regula Nr.1974/2006), Padomes 2006.gada 27.jūlija Regulai (EK) Nr.1198/2006 par Eiropas Zivsaimniecības fondu (turpmāk – Padomes Regula Nr.1198/2006) un Komisijas 2007.gada 26.marta Regulai (EK) Nr.498/2007, ar ko paredz sīki izstrādātus noteikumus par to, kā īstenot Padomes Regulu (EK) Nr.1198/2006 par Eiropas Zivsaimniecības fondu (turpmāk – Komisijas Regula Nr.498/2007).

II. Pieteikšanās nosacījumi

2. Projektu iesniegumu pieņemšana notiek kārtās. Lauku atbalsta dienests mēnesi pirms kārtas uzsākšanas laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” izsludina projektu iesniegumu iesniegšanas termiņu, kas nav īsāks par 30 kalendāra dienām, attiecīgajai kārtai piešķirto publiskā finansējuma apmēru un projektu īstenošanas beigu termiņu.

3. Kopā ar projekta iesniegumu atbalsta pretendents iesniedz atbalsta pretendenta deklarāciju (1.pielikums).

4. Sagatavojot projekta iesniegumu, atbalsta pretendents:

4.1. projekta iesnieguma finanšu datus aprēķina aritmētiski pareizi un saskaņā ar grāmatvedības principiem;

4.2. pierāda, ka viņam ir pietiekami finanšu līdzekļi projekta iesniegumā paredzēto pasākumu izpildei plānotajos termiņos;

4.3. projekta iesniegumā iekļautās attiecināmās izmaksas nosaka atbilstoši normatīvajiem aktiem par atbalsta piešķiršanu konkrētam pasākumam un tirgus situācijai;

4.4. projekta iesniegumā parāda, ka projekta plānotās izmaksas atbilst gaidāmajiem rezultātiem, ievērojot pareizas finanšu vadības principu, ko veido:

4.4.1. saimnieciskuma princips, kurš saistīts ar to, lai resursi, ko atbalsta pretendents lieto savas darbības nodrošināšanai, būtu pieejami noteiktā laikā, pienācīgā apmērā un par labāko cenu;

4.4.2. lietderības princips, kurš saistīts ar labāko attiecību starp izmantotajiem resursiem un gūto rezultātu;

4.4.3. efektivitātes princips, kurš saistīts ar konkrētu izvirzīto mērķu un paredzēto rezultātu sasniegšanu;

4.5. projektam paredzēto piegāžu, pakalpojumu vai būvdarbu iepirkumu veic atbilstoši normatīvajiem aktiem par iepirkumu procedūras piemērošanu. Projektā paredzētās tehnikas, iekārtu, aprīkojuma, darba instrumentu, informācijas tehnoloģiju un programmnodrošinājuma iegādei, kā arī vispārējām izmaksām, kuru attiecināmo izmaksu summa nepārsniedz 50 000 latu, un būvniecībai vai rekonstrukcijai, kurai paredzētā attiecināmo izmaksu summa nepārsniedz 120 000 latu, izvēlas piedāvājumu ar zemāko cenu. To apliecina brīvas formas apraksts par to, kā konkrētajai iegādei ir noteikta zemākā cena, informācija par aptaujātajiem uzņēmējiem un cita informācija, kas apliecina noteiktās cenas objektivitāti;

4.6. pierāda projekta gatavību īstenošanai.

III. Projektu iesniegumu vērtēšana un atlase

5. Izskatot projektu iesniegumus, Lauku atbalsta dienests ievēro šādu secību:

5.1. novērtē projekta iesnieguma atbilstību galvenajiem atbalsta saņemša­nas nosacījumiem, ja to paredz normatīvie akti par kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu konkrētam pasākumam. Ja projekta iesniegums neatbilst kādam no minētajiem nosacījumiem, projekta iesniegumu noraida. Ja projekta iesniegums atbilst galvenajiem atbalsta saņemšanas nosacījumiem, projekta iesniegumu vērtē saskaņā ar šo noteikumu 5.4. un 5.5.apakšpunkta prasībām;

5.2. projektu iesniegumus sarindo atbilstoši punktu skaitam saskaņā ar projektu atlases kritērijiem, priekšroku publiskā finansējuma saņemšanai dodot projektu iesniegumiem ar lielāku punktu skaitu. Ja pieejamais publiskais finansējums attiecīgajā kārtā ir pietiekams, projektu iesniegumus vērtē saskaņā ar šo noteikumu 5.4. un 5.5.apakšpunkta prasībām, bet nepiešķir tiem atlases kritēriju punktus un projektus nerindo (izņemot Eiropas Zivsaimniecības fonda atbalsta pasākumu “Investīcijas akvakultūras uzņēmumos” un “Zvejas un akvakultūras produktu apstrāde”);

5.3. pēc projektu iesniegumu sarindošanas Lauku atbalsta dienests turpina vērtēt projektu iesniegumus, kuru īstenošanai attiecīgajā kārtā publiskais finansējums ir pietiekams. Tie projektu iesniegumi, kuriem piešķirtais punktu skaits publiskā finansējuma iegūšanai attiecīgajā kārtā nav pietiekams, tiek noraidīti;

5.4. novērtē projekta iesnieguma atbilstību administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem;

5.5. novērtē projekta iesnieguma atbilstību publiskā finansējuma saņemšanas nosacījumiem saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu konkrētam pasākumam;

5.6. ja pieņemts lēmums par projekta iesnieguma noraidīšanu, atbilstoši atbrīvotajam publiskajam finansējumam vērtē citu projekta iesniegumu (no vērtēšanai nenodotajiem projektu iesniegumiem), kas ieguvis lielāko punktu skaitu.

6. Projektu iesniegumu administratīvie vērtēšanas kritēriji ir šādi:

6.1. projekta iesniegums ir iesniegts konkrētā pasākuma projektu iesniegumu pieņemšanas kārtai noteiktajā termiņā;

6.2. projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts un sagatavots atbilstoši projekta iesnieguma veidlapai, kas noteikta normatīvajos aktos par kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu konkrētam pasākumam, kā arī ir iesniegti visi nepieciešamie pavaddokumenti;

6.3. projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā valsts valodā;

6.4. projekta iesniegumam ir pievienota identiska projekta iesnieguma elektroniskā versija (ja vien projekta iesniegumu neiesniedz saskaņā ar normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu), ja to paredz normatīvie akti par atbalsta piešķiršanu konkrētajam pasākumam;

6.5. projekta iesnieguma oriģināls ir cauršūts (caurauklots) (ja vien projekta iesniegumu neiesniedz saskaņā ar normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu);

6.6. projekta iesniegumā nav neatrunātu labojumu vai papildinājumu;

6.7. ir iesniegts pieprasītais projekta iesnieguma eksemplāru skaits (ja vien projekta iesniegumu neiesniedz saskaņā ar normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu);

6.8. projekta budžets ir aprēķināts latos;

6.9. projekta finansējums ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par atbalsta piešķiršanu konkrētajam pasākumam;

6.10. projekta iesniegumā iekļauto izmaksu aprēķins ir aritmētiski pareizs;

6.11. projekta iesniegumā ir norādītas attiecināmās izmaksas un tās neattiecināmās izmaksas, kas nepieciešamas projekta mērķu sasniegšanai;

6.12. projekta iesniegumā pieprasītais publiskais finansējums nepārsniedz noteikto maksimālo publiskā finansējuma apmēru;

6.13. projekta īstenošanas termiņš nepārsniedz attiecīgajā kārtā izsludināto projektu īstenošanas beigu termiņu;

6.14. projekta iesniegumu ir parakstījusi atbildīgā persona, kurai ir paraksta tiesības.

7. Ja projekta iesnieguma izvērtēšanai trūkst informācijas vai tā nav skaidra, Lauku atbalsta dienests jebkurā projekta vērtēšanas posmā var rakstiski pieprasīt papildu informāciju projekta iesnieguma precizēšanai. Pieprasīto informāciju atbalsta pretendents iesniedz 10 darbdienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas. Ja pieprasītā informācija noteiktajā termiņā netiek iesniegta, Lauku atbalsta dienests pieņem šo noteikumu 10.5. vai 10.6.apakš­punktā minēto lēmumu.

8. Ja projekta iesnieguma vērtēšanas gaitā Lauku atbalsta dienests konstatē, ka atbalsta pretendents ir speciāli radījis atbalsta saņemšanai nepieciešamos apstākļus, lai iegūtu publisko finansējumu, kas pārsniedz pasākumos vienam atbalsta saņēmējam maksimāli pieejamo publiskā finansējuma summu, vai gūtu priekšrocības salīdzinājumā ar citiem projektu iesniedzējiem, vai izvairītos no kāda atbalsta saņemšanas nosacījuma izpildes, projekta iesniegumu noraida.

9. Ja projekta iesniegumā nav informācijas par paredzētajām projekta aktivitātēm un to apjomu, kā arī tam nav pievienots biznesa plāns (ja tādu paredz normatīvie akti par kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu konkrētam pasākumam), projekta iesniegumu noraida.

IV. Lēmuma pieņemšana

10. Pēc projektu iesniegumu izvērtēšanas Lauku atbalsta dienests pieņem vienu no šādiem lēmumiem:

10.1. par projekta iesnieguma atbilstību administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem un publiskā finansējuma saņemšanas nosacījumiem un projekta iesnieguma apstiprināšanu;

10.2. par projekta iesnieguma apstiprināšanu un publiskā finansējuma summas samazināšanu;

10.3. par projekta iesnieguma neatbilstību konkrētā pasākuma galvenajiem atbalsta saņemšanas nosacījumiem un projekta iesnieguma noraidīšanu;

10.4. par projekta iesnieguma noraidīšanu, ja pēc attiecināmajās izmaksās iekļauto neattiecināmo izmaksu izslēgšanas pastāv risks, ka atbalsta pretendents projektu neīstenos vai nesasniegs projekta iesniegumā paredzētos mērķus;

10.5. par projekta iesnieguma neatbilstību administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem un projekta iesnieguma noraidīšanu;

10.6. par projekta iesnieguma neatbilstību publiskā finansējuma saņemšanas nosacījumiem un projekta iesnieguma noraidīšanu;

10.7. par projekta iesnieguma noraidīšanu finansējuma trūkuma dēļ pēc sarindošanas atbilstoši projektu atlases kritērijiem.

11. Lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu Lauku atbalsta dienests pieņem triju, bet ne vēlāk kā piecu mēnešu laikā pēc projekta iesnieguma iesniegšanas.

12. Ja projekta iesnieguma izvērtēšanai papildus nepieciešams laiks faktu pārbaudei, lēmuma pieņemšanas termiņu pagarina, bet ne ilgāk kā līdz 12 mēnešiem. Projekta izskatīšanas laikā publisko finansējumu konkrētajam projektam rezervē. Ja projekta iesniegumu noraida, rezervēto publisko finansējumu pārceļ uz nākamajām projektu iesniegumu kārtām.

13. Šo noteikumu 10.punktā minētie Lauku atbalsta dienesta lēmumi apstrīdami Lauku atbalsta dienesta likumā noteiktajā kārtībā.

14. Pēc lēmuma pieņemšanas Lauku atbalsta dienests 10 darbdienu laikā nosūta to atbalsta pretendentam.

15. Atbalsta pretendents ir tiesīgs lūgt Lauku atbalsta dienestu izdarīt grozījumus projekta iesniegumā, ja to dēļ nemainās projekta mērķis vai pretendenta atbilstības nosacījumi normatīvajiem aktiem par pasākuma atbalsta piešķiršanu lauku un zivsaimniecības attīstībai.

V. Projekta īstenošanas nosacījumi

16. Projektu īstenošanas nosacījumi attiecas uz pasākumiem, kam atbalstu piešķir atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā, kā arī uz Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai pasākumu “Atbalsts jaunajiem lauksaimniekiem”. Projekta uzraudzības laikā iesniedzamos dokumentus un pārskatus atbalsta saņēmējs iesniedz tajā Lauku atbalsta dienesta struktūrvienībā, kurā tika iesniegts projekta iesniegums.

17. Atbalsta saņēmējs projekta īstenošanas gaitā nekavējoties informē Lauku atbalsta dienestu par nepieciešamību veikt darbības, kas nav paredzētas projekta iesniegumā, bet ir saistītas ar projekta īstenošanu, kā arī par apstākļiem, kas projekta īstenošanu dara neiespējamu.

18. Atbalsta saņēmējs var lūgt projekta īstenošanas termiņa pagarinājumu, ja projekta īstenošana nav iespējama atbilstoši projektā noteiktajam termiņam no atbalsta saņēmēja neatkarīgu iemeslu dēļ, kurus nevarēja paredzēt. Kopējais projekta īstenošanas termiņš nepārsniedz laikrakstā “Latvijas Vēstnesis” publicēto konkrētā pasākuma kārtas projektu īstenošanas beigu termiņu.

19. Ja projekta īstenošanas ilgums nepārsniedz sešus mēnešus un projekts ir pilnībā īstenots, atbalsta saņēmējs piecu darbdienu laikā pēc lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu noteiktā projekta īstenošanas termiņa beigām Lauku atbalsta dienestā iesniedz šādus dokumentus:

19.1. par jaunu iekārtu, tehnikas, aprīkojuma, darba instrumentu, informācijas tehnoloģiju un programmnodrošinājuma iegādi vai būvniecību:

19.1.1. Pārtikas un veterinārā dienesta izziņu par projekta atbilstību higiēnas prasībām vai higiēnas un dzīvnieku labturības prasībām (ja prasība attiecas uz projektu) vai par tādas Latvijas Republikā izgatavotās tehnikas vienību vai iekārtu atbilstību, kuras saistītas ar pārtiku, dzīvnieku labturību, sabiedrības veselību;

19.1.2. ja izveidots jauns pārstrādes uzņēmums, – Pārtikas un veterinārā dienesta izsniegtu Pārtikas uzņēmuma atzīšanas apliecības kopiju vai reģistrācijas apliecības kopiju (uzrāda oriģinālu);

19.1.3. ja iegādāta pārvietojamā tehnika un transportlīdzekļi, kurus saskaņā ar normatīvo aktu prasībām nepieciešams reģistrēt valsts akciju sabiedrībā “Ceļu satiksmes drošības direkcija”, Valsts tehniskās uzraudzības aģentūrā vai valsts akciju sabiedrībā “Latvijas Jūras administrācija”, – atbalsta saņēmēja apstiprinātu reģistrācijas apliecības kopiju (uzrāda oriģinālu), pārējai tehnikai un iekārtām – ražotāja vai tā pilnvarota pārstāvja izsniegtas atbilstības deklarācijas kopiju;

19.1.4. maksājuma pieprasījumu (2.pielikums);

19.1.5. projekta īstenošanu apliecinošo maksājumu un darījumu doku­mentu kopijas (uzrāda oriģinālus);

19.1.6. ja preces (iekārtas, tehnika, aprīkojums, darba instrumenti, informācijas tehnoloģijas un programmnodrošinājums) pirktas finanšu līzingā, – finanšu līzinga līguma kopiju (uzrāda oriģinālu), kurā paredzēts, ka pēc finanšu līzinga samaksas preces paliek atbalsta saņēmēja īpašumā;

19.1.7. ar pakalpojumu sniedzējiem noslēgto līgumu kopijas (uzrāda oriģinālus);

19.1.8. darbu nodošanas un pieņemšanas aktu kopijas (uzrāda oriģinālus);

19.2. par būvniecību papildus iesniedz:

19.2.1. akceptētu būvprojektu tehniskā projekta stadijā vai tā kopiju (uzrāda oriģinālu) un būvatļaujas kopiju (uzrāda oriģinālu), ja tas nav iesniegts reizē ar projekta iesniegumu;

19.2.2. iepirkuma procedūras dokumentus saskaņā ar normatīvajiem aktiem par iepirkuma procedūras piemērošanu vai aprakstu par zemākās cenas izvēli saskaņā ar šo noteikumu 4.5.apakšpunktā noteikto, ja tas nav iesniegts reizē ar projekta iesniegumu;

19.2.3. akta kopiju (uzrāda oriģinālu) par būves pieņemšanu ekspluatācijā.

20. Ja projekta īstenošanas ilgums pārsniedz sešus mēnešus, atbalsta saņēmējs piecu darbdienu laikā pēc lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu noteiktā projekta daļas vai visa projekta īstenošanas termiņa beigām Lauku atbalsta dienestā iesniedz šādus dokumentus:

20.1. par jaunu iekārtu, tehnikas, aprīkojuma, darba instrumentu, informācijas tehnoloģiju un programmnodrošinājuma iegādi, būvniecību vai rekonstrukciju – šo noteikumu 19.1.apakšpunktā minētos dokumentus;

20.2. par būvniecību vai rekonstrukciju papildus iesniedz:

20.2.1. sešu mēnešu laikā pēc tam, kad stājies spēkā lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu (ja projektu paredzēts īstenot pa daļām – piecu darbdienu laikā pēc pirmās daļas īstenošanas, bet ne vēlāk kā sešus mēnešus pēc tam, kad stājies spēkā lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu), – šo noteikumu 19.2.2. un 19.2.3.apakšpunktā minētos dokumentus. Ja paredzēta meliorācijas sistēmu būvniecība, rekonstrukcija vai renovācija, šo noteikumu 19.2.2. un 19.2.3.apakšpunktā minētos dokumentus iesniedz gada laikā pēc tam, kad stājies spēkā lēmums par projekta iesnieguma apstiprināšanu;

20.2.2. ja projekts ir pilnībā īstenots, piecu darbdienu laikā pēc lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu noteiktā projekta īstenošanas termiņa beigām – šo noteikumu 19.2.3.apakšpunktā minēto dokumentu.

21. Atbalsta saņēmējs apkopo iesniedzamos dokumentus un kop­savilkumā norāda katra dokumenta nosaukumu un lapu skaitu.

22. Ja nepieciešams, Lauku atbalsta dienests:

22.1. lūdz, lai atbalsta saņēmējs sniedz informāciju par projekta pasākumu izpildi attiecīgajā periodā, norādot izpildītos un iekavētos pasākumus, kavēšanās iemeslus, plānoto rīcību un termiņus kavējuma seku novēršanai;

22.2. pieprasa papildu informāciju par jebkuru iesniegto dokumentu.

23. Ja atbalsta saņēmējs noteiktajos termiņos neiesniedz šo noteikumu 19., 20., 21. vai 22.punktā minēto informāciju, Lauku atbalsta dienests rakstiski pieprasa šo informāciju iesniegt 10 darbdienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas. Ja atbalsta saņēmējs norādītajā laikā informāciju neiesniedz, Lauku atbalsta dienests ir tiesīgs neizmaksāt atbalstu un pieprasīt iepriekš saņemtā atbalsta atmaksu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta administrēšanas un uzraudzības kārtību lauksaimniecībai, lauku un zivsaimniecības attīstībai, kā arī kārtību, kādā publicē informāciju par atbalsta saņēmējiem.

24. Projekta uzraudzības laikā – piecus gadus pēc pēdējā maksājuma – atbalsta saņēmējs projektā par publiskā finansējuma līdzekļiem iegūtos pamatlīdzekļus:

24.1. izmanto tikai projektā paredzētajām aktivitātēm;

24.2. neatsavina vai nepatapina;

24.3. neizīrē vai neiznomā, ja vien tas nav paredzēts saskaņā ar pasākuma un projekta atbalstāmajām aktivitātēm un tā dēļ nemainās projekta mērķis.

25. Atbalsta saņēmējs nodrošina projekta informācijas un publicitātes pasākumu norisi, izmantojot šo noteikumu 3.pielikumā ietverto attiecīgā fonda logotipu, atbilstoši Komisijas Regulas 1974/2006 VI pielikuma 2.punktam vai Komisijas Regulas Nr.498/2007 32. un 33.pantam un sedz minēto pasākumu izmaksas.

VI. Pārskatu izvērtēšana un lēmuma pieņemšana

26. Ja normatīvajos aktos par atbalsta piešķiršanu kompensāciju maksājumu veidā konkrētajam pasākumam ir noteikta prasība atbalsta saņēmējam iesniegt Lauku atbalsta dienestā pārskatu par iepriekšējo gadu, maksājumu par kārtējo gadu pārskaita pēc pārskata izvērtēšanas, ja pārskats atbilst šo noteikumu 28.punktā noteiktajiem vērtēšanas kritērijiem.

27. Lauku atbalsta dienests izvērtē saņemto pārskatu atbilstību:

27.1. administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem;

27.2. publiskā finansējuma saņemšanas nosacījumiem saskaņā ar normatīvajiem aktiem par atbalstu lauku un zivsaimniecības attīstībai.

28. Administratīvie vērtēšanas kritēriji ir šādi:

28.1. pārskats Lauku atbalsta dienestā ir iesniegts normatīvajos aktos par atbalsta piešķiršanu kompensāciju maksājumu veidā konkrētajam pasākumam noteiktajā termiņā;

28.2. pārskats ir pilnībā aizpildīts un sagatavots atbilstoši pārskata veidlapai, kas noteikta normatīvajos aktos par atbalsta piešķiršanu konkrētam pasākumam, un iesniegti visi nepieciešamie pavaddokumenti;

28.3. pārskats ir aizpildīts valsts valodā;

28.4. pārskata oriģināls ir cauršūts (caurauklots), ar sanumurētām lapām (ja vien pārskatu neiesniedz saskaņā ar normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu);

28.5. pārskatā nav neatrunātu labojumu vai papildinājumu;

28.6. ir iesniegts pieprasītais pārskata eksemplāru skaits (ja vien pārskatu neiesniedz saskaņā ar normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu);

28.7. pārskata finanšu aprēķins ir aritmētiski pareizs.

29. Pēc pārskatu izvērtēšanas, bet ne vēlāk kā triju mēnešu laikā pēc to saņemšanas Lauku atbalsta dienests pieņem vienu no šādiem lēmumiem:

29.1. lēmumu par pārskata atbilstību administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem un publiskā finansējuma saņemšanas nosacījumiem un par kārtējā maksājuma piešķiršanu;

29.2. lēmumu par pārskata neatbilstību administratīvajiem vērtēšanas kritērijiem un kārtējā maksājuma nepiešķiršanu;

29.3. lēmumu par pārskata neatbilstību publiskā finansējuma saņemšanas nosacījumiem un kārtējā maksājuma nepiešķiršanu vai saņemtā atbalsta atmaksu, ja tas paredzēts konkrētā pasākuma nosacījumos.

VII. Publiskā finansējuma pieprasīšana un maksājumu kārtība

30. Publiskā finansējuma pieprasīšanas nosacījumi attiecas uz pasāku­miem, kuriem atbalstu piešķir atklātu projektu iesniegumu konkursu veidā, kā arī uz Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai pasākumu “Atbalsts jaunajiem lauksaimniekiem”.

31. Publisko finansējumu piešķir par tām attiecināmajām izmaksām, kas ir ietvertas Lauku atbalsta dienesta apstiprinātajā izmaksu tāmē. Ja attiecināmās izmaksas veido tikai daļu no projekta kopējām izmaksām, atbalsta saņēmējs nodrošina projekta īstenošanu par saviem līdzekļiem atbilstoši projekta iesniegumā paredzētajām darbībām un mērķiem.

32. Pēc projekta vai tā daļas īstenošanas atbalsta saņēmējs iesniedz Lauku atbalsta dienestā maksājuma pieprasījumu saskaņā ar šo noteikumu 2.pielikumu. Maksājuma pieprasījums ir atbalsta saņēmēja faktisko izdevumu atmaksas pieprasījums. Lauku atbalsta dienestā atbalsta saņēmējam izmaksājamo publiskā finansējuma apmēru nosaka, pamatojoties uz Lauku atbalsta dienesta apstiprināto izmaksu tāmi un izdevumus apliecinošajiem dokumentiem.

33. Projekta īstenošanas laikā publisko finansējumu atbalsta saņēmējs saņem ne vairāk kā trijās daļās. Starpposma maksājumus pārskaita pēc atsevišķa projekta posma pabeigšanas, ja projekta posms ir īstenots un pēc tā īstenošanas ir radusies auditējama vērtība (fiziski izmērāms veiktās darbības rezultāts, kas pamatots ar grāmatvedības dokumentiem). Publisko finansējumu par vispārējām izmaksām var saņemt pēc vismaz viena atsevišķa projekta īstenošanas posma pabeigšanas. Pēdējo maksājumu pārskaita tikai pēc visu projektā paredzēto darbību izpildes.

34. Maksājuma pieprasījumu Lauku atbalsta dienests izskata 60 darbdienu laikā. Ja izdarīti precizējumi vai pieprasīta papildu informācija, izskatīšanas termiņu pagarina par atbilstošu laikposmu.

35. Atbalsta maksājumus pārskaita bezskaidras naudas norēķinu veidā uz atbalsta saņēmēja vai viņa pilnvarota pārstāvja bankas kontu. Valsts kase pārskaita maksājumu uz atbalsta saņēmēja kontu triju darbdienu laikā.

36. Ja atbalsta saņēmējs ir valsts budžeta iestāde, atbalstu piešķir šādā kārtībā:

36.1. valsts budžeta iestāde projekta īstenošanai nepieciešamo finansē­jumu plāno un maksājumus veic no līdzekļiem, kas paredzēti tās ministrijas vai citas centrālās valsts iestādes kārtējā gada budžetā, kuras padotībā atrodas atbalsta saņēmējs. Projekta īstenošanai paredzētajiem līdzekļiem sagatavo atsevišķu finansēšanas plānu;

36.2. valsts budžeta iestāde sagatavo maksājuma pieprasījumu un iesniedz to Lauku atbalsta dienestā;

36.3. ja maksājuma pieprasījumā iekļautie izdevumi atbilst normatīvajiem aktiem par atbalsta piešķiršanu, Lauku atbalsta dienests apstiprina attiecināmo izdevumu summu, sagatavo maksājuma uzdevumu par faktisko attiecināmo izdevumu atmaksu atbilstoši apstiprinātajā projekta iesniegumā noteiktajai Eiropas Savienības finansējuma un valsts budžeta finansējuma proporcijai un iesniedz to Valsts kasē pārskaitīšanai valsts budžeta ieņēmumos;

36.4. ja maksājuma pieprasījumā iekļautie izdevumi neatbilst normatīva­jiem aktiem par atbalsta piešķiršanu, Lauku atbalsta dienests neatbilstošo izdevumu summu neapstiprina un par to informē atbalsta saņēmēju;

36.5. ja maksājuma pieprasījumā iekļautie izdevumi daļēji atbilst normatīvajiem aktiem par atbalsta piešķiršanu, Lauku atbalsta dienests apstiprina attiecināmo izdevumu summu, sagatavo maksājuma uzdevumu par faktisko attiecināmo izdevumu atmaksu atbilstoši apstiprinātajā projekta iesniegumā noteiktajai Eiropas Savienības finansējuma un valsts budžeta finansējuma proporcijai un iesniedz to Valsts kasē pārskaitīšanai valsts budžeta ieņēmumos. Ar maksājuma pieprasījumā iekļautajiem izdevumiem, kas neatbilst normatīvajiem aktiem par atbalsta piešķiršanu, Lauku atbalsta dienests rīkojas saskaņā ar šo noteikumu 36.4.apakšpunktu.

37. Ja atbalsta saņēmējs ir pašvaldība, atbalstu piešķir šādā kārtībā:

37.1. Lauku atbalsta dienests triju mēnešu laikā pārskaita pašvaldībai avansu apstiprinātajā projekta iesniegumā noteiktajā apmērā, pamatojoties uz avansa pieprasījumu, ja tāds ir iesniegts kopā ar projekta iesniegumu (4.pielikums), bet ne vairāk kā 20 procentu no kopējā projektam piešķirtā Eiropas Savienības finansējuma un valsts budžeta finansējuma apmēra. Avansa maksājuma un starpposma maksājumu saņemšanai, kā arī visu projekta izdevumu segšanai nepieciešamajiem līdzekļiem pašvaldība atver kontu Valsts kasē;

37.2. pašvaldība, īstenojot projektu, maksājumiem izmanto tikai šo noteikumu 37.1.apakšpunktā minētā konta līdzekļus;

37.3. pašvaldība sagatavo maksājuma pieprasījumu un iesniedz to Lauku atbalsta dienestā;

37.4. avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 procentu no projektam piešķirtā Eiropas Savienības finansējuma un valsts budžeta finansējuma apmēra. Ja atbalsta saņēmēja kopējie projekta attiecināmie izdevumi ir mazāki nekā plānotās projekta attiecināmās izmaksas un radusies Eiropas Savienības finansējuma un valsts budžeta finansējuma pārmaksa, atbalsta saņēmējs pēc Lauku atbalsta dienesta pieprasījuma tā norādītajā kontā atmaksā pārmaksāto Eiropas Savienības finansējumu un valsts budžeta finansējumu;

37.5. ja pašvaldība projekta īstenošanai izmanto aizņēmumu no valsts budžeta, Lauku atbalsta dienests izskata maksājuma pieprasījumu, apstiprina attiecināmo izdevumu summu, kas atbilst normatīvajiem aktiem par atbalsta piešķiršanu, un sagatavo maksājuma uzdevumu par Eiropas Savienības finansējuma un valsts budžeta finansējuma pārskaitīšanu valsts budžeta kontā aizņēmuma atmaksai, pamatojoties uz pašvaldības sniegto informāciju par Pašvaldību aizņēmumu un galvojumu kontroles un pārraudzības padomes pieņemto lēmumu apstiprināt aizdevuma piešķiršanu pašvaldībai un pašvaldības noslēgto līgumu ar aizdevēju. Lauku atbalsta dienests informē pašvaldību par valsts budžeta kontā atmaksāto aizņēmumu, norādot pārskaitīto līdzekļu summu un datumu;

37.6. Lauku atbalsta dienests izskata maksājuma pieprasījumu un, ja tajā iekļautie izdevumi atbilst normatīvajiem aktiem par atbalsta piešķiršanu, apstiprina attiecināmo izdevumu summu, sagatavo maksājuma uzdevumu par attiecināmo izdevumu atmaksu atbalsta saņēmējam atbilstoši apstiprinātajā projekta iesniegumā noteiktajai Eiropas Savienības finansējuma un valsts budžeta finansējuma proporcijai un iesniedz to Valsts kasē;

37.7. ja maksājuma pieprasījumā iekļautie izdevumi neatbilst normatī­vajiem aktiem par atbalsta piešķiršanu, Lauku atbalsta dienests neatbilstošo izdevumu summu neapstiprina un par to informē atbalsta saņēmēju;

37.8. ja maksājuma pieprasījumā iekļautie izdevumi daļēji atbilst normatī­vajiem aktiem par atbalsta piešķiršanu, Lauku atbalsta dienests apstiprina attiecināmo izdevumu summu, sagatavo maksājuma uzdevumu par faktisko izdevumu atmaksu atbilstoši apstiprinātajā projekta iesniegumā noteiktajai Eiropas Savienības finansējumu un valsts budžeta finansējumu proporcijai un iesniedz to Valsts kasē pārskaitīšanai atbalsta saņēmējam.

38. Ja atbalsta saņēmējs ir valsts kapitālsabiedrība, atbalstu piešķir šādā kārtībā:

38.1. Lauku atbalsta dienests ne vēlāk kā triju mēnešu laikā pārskaita valsts kapitālsabiedrībai avansu apstiprinātajā projekta iesniegumā noteiktajā apmērā, pamatojoties uz avansa pieprasījumu, ja tāds ir iesniegts kopā ar projekta iesniegumu (4.pielikums), bet ne vairāk kā 20 procentu no kopējā projektam piešķirtā Eiropas Savienības finansējuma un valsts budžeta finansējuma apmēra. Avansa maksājuma un starpposma maksājumu saņemšanai, kā arī visu projekta izdevumu segšanai nepieciešamajiem līdzekļiem valsts kapitālsabiedrība atver kontu Valsts kasē;

38.2. valsts kapitālsabiedrība, īstenojot projektu, maksājumiem izmanto tikai šo noteikumu 38.1.apakšpunktā minētā konta līdzekļus;

38.3. valsts kapitālsabiedrība sagatavo maksājuma pieprasījumu un iesniedz to Lauku atbalsta dienestā;

38.4. avansa un starpposma maksājumu kopsumma nepārsniedz 90 procentu no projektam piešķirtā Eiropas Savienības finansējuma un valsts budžeta finansējuma apmēra. Ja atbalsta saņēmēja kopējie projekta attiecināmie izdevumi ir mazāki nekā plānotās projekta attiecināmās izmaksas un radusies Eiropas Savienības finansējuma un valsts budžeta finansējuma pārmaksa, atbalsta saņēmējs pēc Lauku atbalsta dienesta pieprasījuma tā norādītajā kontā atmaksā pārmaksāto Eiropas Savienības finansējumu un valsts budžeta finansējumu;

38.5. Lauku atbalsta dienests izskata maksājuma pieprasījumu un, ja tajā iekļautie izdevumi atbilst normatīvajiem aktiem par atbalsta piešķiršanu, apstiprina attiecināmo izdevumu summu, sagatavo maksājuma uzdevumu par faktisko attiecināmo izdevumu atmaksu atbilstoši apstiprinātajā projekta iesniegumā noteiktajai Eiropas Savienības finansējuma un valsts budžeta finansējuma proporcijai un iesniedz to Valsts kasē pārskaitīšanai atbalsta saņēmējam;

38.6. ja maksājuma pieprasījumā iekļautie izdevumi neatbilst normatīvajiem aktiem par atbalsta piešķiršanu, Lauku atbalsta dienests neatbilstošo izdevumu summu neapstiprina un par to informē atbalsta saņēmēju;

38.7. ja maksājuma pieprasījumā iekļautie izdevumi daļēji atbilst normatīvajiem aktiem par atbalsta piešķiršanu, Lauku atbalsta dienests apstiprina attiecināmo izdevumu summu, sagatavo maksājuma uzdevumu par faktisko attiecināmo izdevumu atmaksu atbilstoši apstiprinātajā projekta iesniegumā noteiktajai Eiropas Savienības finansējuma un valsts budžeta finansējuma proporcijai un iesniedz to Valsts kasē pārskaitīšanai atbalsta saņēmējam.

39. Ja atbalsta saņēmējs ir valsts kapitālsabiedrība, kurai ar likumu ir deleģēta funkcija uzturēt publisko infrastruktūru, kas nenes peļņu, un finansējums šīs funkcijas īstenošanai ir vairāk nekā 50 procenti no valsts kapitālsabiedrības kopējā apgrozījuma, atbalstu piešķir šādā kārtībā:

39.1. Lauku atbalsta dienests triju mēnešu laikā pārskaita valsts kapitāl­sabiedrībai avansu apstiprinātajā projekta iesniegumā noteiktajā apmērā, pamatojoties uz avansa pieprasījumu, ja tāds ir iesniegts kopā ar projekta iesniegumu (4.pielikums), bet ne vairāk kā 25 procentus no kopējā projektam piešķirtā Eiropas Savienības finansējuma un valsts budžeta finansējuma apmēra. Avansa maksājumu saņemšanai, kā arī visu projekta izdevumu segšanai nepieciešamajiem līdzekļiem valsts kapitālsabiedrība atver kontu Valsts kasē;

39.2. valsts kapitālsabiedrība, īstenojot projektu, maksājumiem izmanto tikai šo noteikumu 39.1.apakšpunktā minētā konta līdzekļus;

39.3. valsts kapitālsabiedrība sagatavo maksājuma pieprasījumu un iesniedz to Lauku atbalsta dienestā;

39.4. Lauku atbalsta dienests izskata maksājuma pieprasījumu un, ja tajā iekļautie izdevumi atbilst normatīvajiem aktiem par atbalsta piešķiršanu, apstiprina attiecināmo izdevumu summu un sagatavo maksājuma uzdevumu par nākamā avansa maksājuma pārskaitīšanu 25 procentu apmērā atbilstoši apstiprinātajā projekta iesniegumā noteiktajai Eiropas Savienības finansējuma un valsts budžeta finansējuma proporcijai;

39.5. ja maksājuma pieprasījumā iekļautie izdevumi neatbilst normatīvajiem aktiem par atbalsta piešķiršanu, Lauku atbalsta dienests neatbilstošo izdevumu summu neapstiprina un par to informē atbalsta saņēmēju, kā arī nepārskaita nākamo avansa maksājumu;

39.6. ja maksājuma pieprasījumā iekļautie izdevumi daļēji atbilst normatīvajiem aktiem par atbalsta piešķiršanu, Lauku atbalsta dienests apstiprina attiecināmo izdevumu summu un sagatavo maksājuma uzdevumu par nākamā avansa maksājuma pārskaitīšanu 25 procentu apmērā, to samazinot par neatbilstoši veikto izdevumu apjomu, kā arī vienlaikus par neatbilstoši veiktajiem izdevumiem;

39.7. avansa maksājumu kopsummu pārskaita četrās daļās, nepārsniedzot 100 procentu no projektam piešķirtā Eiropas Savienības finansējuma un valsts budžeta finansējuma apmēra. Ja atbalsta saņēmēja kopējie projekta attiecināmie izdevumi ir mazāki nekā plānotās projekta attiecināmās izmaksas un radusies Eiropas Savienības finansējuma un valsts budžeta finansējuma pārmaksa, atbalsta saņēmējs pēc Lauku atbalsta dienesta pieprasījuma tā norādītajā kontā atmaksā pārmaksāto Eiropas Savienības finansējumu un valsts budžeta finansējumu.

40. Ja atbalsta saņēmējs ir biedrība vai nodibinājums, kas īsteno projektu Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai pasākuma “Leader pieejas īstenošana” vai Eiropas Zivsaimniecības fonda atbalsta pasākuma “Teritoriju attīstības stratēģiju īstenošana” ietvaros, atbalstu piešķir šādā kārtībā:

40.1. biedrība vai nodibinājums ne biežāk kā trīs reizes projekta īstenošanas laikā lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu noteiktajos termiņos Lauku atbalsta dienestā iesniedz preču piegādātāju, darbu izpildītāju vai pakalpojumu sniedzēju rēķinus par darbībām projekta vai pasākuma īstenošanā;

40.2. Lauku atbalsta dienests pēc šo noteikumu 40.1.apakšpunktā minēto dokumentu atbilstības pārbaudes pārskaita maksājumu uz biedrības vai nodibinājuma kontu Valsts kasē atbilstoši apstiprinātajā projekta iesniegumā noteiktajai Eiropas Savienības finansējuma un valsts budžeta finansējuma proporcijai un sagatavo atzinumu iesniegšanai Valsts kasē par tiesībām atjaunot līdzekļus biedrības vai nodibinājuma kontā;

40.3. biedrība vai nodibinājums preču piegādātājiem, darbu izpildītājiem vai pakalpojumu sniedzējiem samaksā pilnā apmērā. Biedrībai vai nodibi­nājumam atļauts maksāt no sava konta arī pirms šo noteikumu 40.2.apakšpunktā minētā pārskaitījuma saņemšanas. Par maksājumiem, kas veikti pirms šo noteikumu 40.2.apakšpunktā minētā pārskaitījuma saņemšanas, biedrība vai nodibinājums no Valsts kases norēķinu konta atjauno līdzekļus savā kontā. Ja bijis šāds pārskaitījums, biedrība vai nodibinājums Valsts kasē iesniedz šo noteikumu 40.2.apakšpunktā minēto Lauku atbalsta dienesta atzinumu;

40.4. biedrība vai nodibinājums sagatavo maksājuma pieprasījumu un iesniedz to Lauku atbalsta dienestā;

40.5. Lauku atbalsta dienests izskata maksājuma pieprasījumu un, ja tajā iekļautie izdevumi atbilst normatīvajiem aktiem par atbalsta piešķiršanu, apstiprina attiecināmo izdevumu summu, sagatavo maksājuma uzdevumu par faktisko attiecināmo izdevumu atmaksu atbilstoši apstiprinātajā projekta iesniegumā noteiktajai Eiropas Savienības finansējuma un valsts budžeta finansējuma proporcijai un iesniedz to Valsts kasē pārskaitīšanai valsts budžeta ieņēmumos;

40.6. ja maksājuma pieprasījumā iekļautie izdevumi neatbilst normatī­vajiem aktiem par atbalsta piešķiršanu, Lauku atbalsta dienests neatbilstošo izdevumu summu neapstiprina un par to informē atbalsta saņēmēju;

40.7. ja maksājuma pieprasījumā iekļautie izdevumi daļēji atbilst normatī­vajiem aktiem par atbalsta piešķiršanu, Lauku atbalsta dienests apstiprina attiecināmo izdevumu summu, sagatavo maksājuma uzdevumu par faktisko attiecināmo izdevumu atmaksu atbilstoši apstiprinātajā projekta iesniegumā noteiktajai Eiropas Savienības finansējuma un valsts budžeta finansējuma proporcijai un iesniedz to Valsts kasē pārskaitīšanai valsts budžeta ieņēmumos.

41. Ja atbalsta saņēmējs ir persona, kas nav minēta šo noteikumu 36., 37., 38., 39. un 40.punktā, atbalstu piešķir šādā kārtībā:

41.1. atbalsta saņēmējs, īstenojot projektu, maksājumiem izmanto savus līdzekļus;

41.2. atbalsta saņēmējs sagatavo maksājuma pieprasījumu un iesniedz to Lauku atbalsta dienestā;

41.3. Lauku atbalsta dienests izskata maksājuma pieprasījumu un, ja tajā iekļautie izdevumi atbilst normatīvajiem aktiem par atbalsta piešķiršanu, apstiprina attiecināmo izdevumu summu, sagatavo maksājuma uzdevumu par faktisko attiecināmo izdevumu atmaksu atbalsta saņēmējam atbilstoši apstiprinātajā projekta iesniegumā noteiktajai Eiropas Savienības finansējuma un valsts budžeta finansējuma proporcijai un iesniedz to Valsts kasē pārskaitīšanai atbalsta saņēmējam;

41.4. ja maksājuma pieprasījumā iekļautie izdevumi neatbilst normatī­vajiem aktiem par atbalsta piešķiršanu, Lauku atbalsta dienests veic nepieciešamās darbības normatīvajos aktos par atbalsta administrēšanu noteiktajā kārtībā;

41.5. ja maksājuma pieprasījumā iekļautie izdevumi daļēji atbilst normatīvajiem aktiem par atbalsta piešķiršanu, Lauku atbalsta dienests apstiprina atbilstošu attiecināmo izdevumu summu, sagatavo maksājuma uzdevumu par faktisko attiecināmo izdevumu atmaksu atbalsta saņēmējam atbilstoši apstiprinātajā projekta iesniegumā noteiktajai Eiropas Savienības finansējuma un valsts budžeta finansējuma proporcijai un iesniedz to Valsts kasē pārskaitīšanai atbalsta saņēmējam.

42. Publisko finansējumu maksā par iegādātajām precēm, kas ir atbalsta saņēmēja īpašumā. Ja preces pērk finanšu līzingā, par tām publisko finansējumu izmaksā tikai tad, kad tās ir kļuvušas par atbalsta saņēmēja īpašumu, kā arī ja:

42.1. par projektam atbilstošajām iegādēm uz piegādātāja kontu maksājumu pārskaita nevis atbalsta saņēmējs, bet kredītiestāde vai līzinga kompānija, kas izsniegusi aizdevumu atbalsta saņēmējam;

42.2. projektam nepieciešamie pamatlīdzekļi ir iegādāti, noslēdzot finanšu līzinga aizdevuma līgumu, ar nosacījumu, ka atbalsta saņēmējs ir preces īpašnieks, vienlaikus saistību izpildi nodrošinot ar komercķīlu par labu finanšu līzinga devējam;

42.3. projektā iegādātie pamatlīdzekļi ir ieķīlāti par labu aizdevējam.

VIII. Noslēguma jautājums

43. Atzīt par spēku zaudējušiem:

43.1. Ministru kabineta 2008.gada 21.aprīļa noteikumus Nr.298 “Kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku attīstībai atklātu projekta iesniegumu konkursu veidā” (Latvijas Vēstnesis, 2008, 67.nr.);

43.2. Ministru kabineta 2008.gada 18.augusta noteikumus Nr.664 “Kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauku attīstībai kompensāciju maksājumu veidā” (Latvijas Vēstnesis, 2008, 129., 201.nr.).

Ministru prezidents V.Dombrovskis

Zemkopības ministrs J.Dūklavs

 

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2009.gada 29.jūliju.

 

1.pielikums

Ministru kabineta

2009.gada 14.jūlija noteikumiem Nr.783

Atbalsta pretendenta deklarācija

Ar parakstu apliecinu, ka:

1)

projekta iesnieguma veidlapā un citos dokumentos iesniegtā informācija ir patiesa;

2)

šā projekta iesnieguma finansēšanai neesmu saņēmis citu Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības fondu finansējumu vai cita veida valsts līdzekļus;

3)

par konkrēto pasākumu neesmu iesniedzis projekta iesniegumu finansējuma saņemšanai no citiem Eiropas Savienības fondiem vai valsts atbalsta programmām;

4)

privātā finansējuma daļai neesmu saņēmis publisko fondu finansējumu, un visu publisko fondu finansējumu daļa (ja tāda ir) ir norādīta un atskaitīta no projekta iesnieguma publiskā finansējuma summas;

5)

esmu iepazinies ar publiskā finansējuma saņemšanas nosacījumiem (tai skaitā ar šādām Eiropas Padomes un Eiropas Komisijas regulām – Padomes 2005.gada 20.septembra Regulu (EK) Nr. 1698/2005 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), Komisijas 2006.gada 15.decembra Regulu (EK) Nr.1974/2006, ar ko paredz sīki izstrādātus piemērošanas noteikumus Padomes Regulai (EK) Nr.1698/2005 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), Padomes 2005.gada 21.jūnija

Regulu (EK) Nr.1290/2005 par kopējās lauksaimniecības politikas finansēšanu, Padomes 2006.gada 27.jūlija Regulu (EK) Nr.1198/2006 par Eiropas Zivsaimniecības fondu, Komisijas 2007.gada 26.marta Regulu (EK) Nr.498/2007, ar ko paredz sīki izstrādātus noteikumus par to, kā īstenot Padomes Regulu (EK) Nr.1198/2006 par Eiropas Zivsaimniecības fondu) un projekta ieviešanas gaitā apņemos tos ievērot;

6)

apņemos glabāt un uzrādīt Lauku atbalsta dienesta amatpersonām visu ar projektu, tā īstenošanu un uzraudzību saistīto dokumentāciju un informāciju līdz 2020.gada 31.decembrim, kā arī piekrītu Lauku atbalsta dienesta, Eiropas Komisijas pārstāvju un citām nepieciešamajām kontrolēm pirms projekta iesnieguma apstiprināšanas, projekta īstenošanas laikā un piecus gadus pēc pēdējā maksājuma saņemšanas;

7)

projekta iesniegumā paredzētos pasākumus nesākšu, pirms nebūšu saņēmis Lauku atbalsta dienesta lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, izņemot vispārīgas izmaksas (tai skaitā arhitektu, inženieru un konsultantu honorārus, juridiskos pakalpojumus, tehniski ekonomisko pamatojumu, patentu un licenču saņemšanas izmaksas, zvērinātu revidentu apliecinājuma sagatavošanas izmaksas, kas tieši saistītas ar projekta sagatavošanu vai īstenošanu);

8)

projekts tiks īstenots projekta iesniegumā paredzētajā termiņā;

9)

piecus gadus pēc pēdējā maksājuma saņemšanas, nesaņēmis Lauku atbalsta dienesta rakstisku piekrišanu, neveikšu nekādas darbības, kas var būtiski mainīt projekta īstenošanas nosacījumus, mērķus un līdzfinansētās investīcijas;

10)

projektā neko nemainīšu, to iepriekš rakstiski nesaskaņojot ar Lauku atbalsta dienestu;

11)

iepirkuma procedūrā ievērošu normatīvo aktu par iepirkuma procedūras piemērošanu;

12)

iepirkumu procedūrā nav tādu apstākļu, kuru dēļ varētu uzskatīt, ka esmu personīgi ieinteresēts, vai var rasties interešu konflikts;

13)

es un iepirkuma procesa dalībnieki neesam savstarpēji saistītas personas likuma “Par nodokļiem un nodevām” izpratnē;

14)

neesmu pasludināts par maksātnespējīgu un neesmu iesniedzis pieteikumu par tiesiskās aizsardzības procesa ierosināšanu, neatrodos likvidācijas procesā, saimnieciskā darbība nav apturēta vai pārtraukta (ja atbalsta pretendents ir Maksātnespējas likuma subjekts);

15)

nepastāv spēkā stājies tiesas spriedums vai prokurora priekšraksts par sodu, ar ko es būtu atzīts par vainīgu krāpšanā, kukuļošanā, komerciālā uzpirkšanā vai noziedzīgas organizācijas dalībā vai līdzdalībā, kā arī neesmu atzīts par vainīgu krāpšanā, kuras dēļ skartas Latvijas Republikas vai Eiropas Savienības finanšu intereses;

16)

manā darbībā nav konstatēti profesionālās darbības pārkāpumi un nepastāv spēkā esošs spriedums, ar kuru esmu atzīts par vainīgu nodarījumā saistībā ar savu profesionālo darbību;

17)

esmu izpildījis visus pienākumus saistībā ar nodokļu maksājumiem un valsts sociālās apdrošināšanas iemaksām. Man nav nodokļu un valsts sociālo iemaksu apdrošināšanas iemaksu parādu vai ar Valsts ieņēmumu dienesta lēmumu nodokļu maksājumu termiņš ir pagarināts vai atlikts uz laiku līdz vienam gadam;

18)

iepriekš apgūstot Eiropas Savienības finansējumu, neesmu pārkāpis ar projekta īstenošanu saistītos normatīvos aktus par atbalsta piešķiršanu, kuru dēļ pieņemts lēmums par atbalsta pretendenta izslēgšanu no atbalsta saņēmēju loka;

19)

neesmu centies prettiesiskā ceļā iegūt savā rīcībā ierobežotas pieejamības (konfidenciālu) informāciju vai ar krimināli vai administratīvi sodāmām darbībām ietekmēt Lauku atbalsta dienestu;

20)

manā rīcībā būs pietiekami finanšu resursi projekta iesniegumā paredzēto pasākumu pilnīgai izpildei plānotajos termiņos;

21)

piekrītu, ka mani dati tiks publiskoti saskaņā ar Padomes 2005.gada 21.jūnija Regulu (EK) Nr.1290/2005 par kopējās lauksaimniecības politikas finansēšanu, Komisijas 2008.gada 18.marta Regulu (EK) Nr.259/2008, ar ko nosaka sīki izstrādātus noteikumus par to, kā piemērot Padomes Regulu (EK) Nr. 1290/2005 attiecībā uz informācijas publicēšanu par Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) līdzekļu saņēmējiem, un ka tos var apstrādāt Kopienu un dalībvalstu revīzijas un izmeklēšanas iestādes Kopienu finansiālo interešu aizsardzības nolūkā;

22)

projekta īstenošanas laikā ievērošu Eiropas Savienības un Latvijas Republikas atbilstošos normatīvos aktus par ietekmi uz vidi;

23)

projekta īstenošanai pieprasītais Eiropas Savienības finansējums tiks izmantots saskaņā ar projekta iesnieguma aprakstu;

24)

apņemos projekta īstenošanā ievērot nediskriminācijas principus – nepieļaut diskrimināciju dzimuma, vecuma, rases, etniskās izcelsmes, reliģijas, invaliditātes un citu faktoru dēļ.

Atbalsta pretendenta paraksts

(paraksta atšifrējums, datums)

Piezīme. Dokumenta rekvizītus “datums” un “paraksts” neaizpilda, ja dokuments ir sagatavots atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.

Zemkopības ministrs J.Dūklavs


 

2.pielikums

Ministru kabineta

2009.gada 14.jūlija noteikumiem Nr.783

KN783P2_PAGE_1.JPG (111656 bytes)

KN783P2_PAGE_2.JPG (106732 bytes)

KN783P2_PAGE_3.JPG (203572 bytes)

Zemkopības ministrs J.Dūklavs

 

 

3.pielikums

Ministru kabineta

2009.gada 14.jūlija noteikumiem Nr.783

Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai un Eiropas Zivsaimniecības fonda logotips

KN783P3.JPG (32260 bytes)

Zemkopības ministrs J.Dūklavs


 

4.pielikums

Ministru kabineta

2009.gada 14.jūlija noteikumiem Nr.783

KN783P4_PAGE_1.JPG (86278 bytes)

KN783P4_PAGE_2.JPG (12481 bytes)

Zemkopības ministrs J.Dūklavs

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!