• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2009. gada 28. jūlija noteikumi Nr. 823 "Grozījumi Ministru kabineta 2004.gada 22.aprīļa noteikumos Nr.377 "Noteikumi par lejamkravu pārvadāšanu cisternās un bunkura pusvagonos"". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 31.07.2009., Nr. 121 https://www.vestnesis.lv/ta/id/195577-grozijumi-ministru-kabineta-2004-gada-22-aprila-noteikumos-nr-377-noteikumi-par-lejamkravu-parvadasanu-cisternas-un-bunkura-pus

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.824

Elektronisko sakaru un informācijas tehnoloģiju nozares konsultatīvās padomes drošības jautājumos nolikums

Vēl šajā numurā

31.07.2009., Nr. 121

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 823

Pieņemts: 28.07.2009.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Ministru kabineta noteikumi Nr.823

Rīgā 2009.gada 28.jūlijā (prot. Nr.50 18.§)

Grozījumi Ministru kabineta 2004.gada 22.aprīļa noteikumos Nr.377 “Noteikumi par lejamkravu pārvadāšanu cisternās un bunkura pusvagonos”

Izdoti saskaņā ar Dzelzceļa pārvadājumu likuma 28.panta trešo daļu

 

Izdarīt Ministru kabineta 2004.gada 22.aprīļa noteikumos Nr.377 “Noteikumi par lejamkravu pārvadāšanu cisternās un bunkura pusvagonos” (Latvijas Vēstnesis, 2004, 66.nr.) šādus grozījumus:

1. Svītrot 3.punktu.

2. Izteikt 7.punktu šādā redakcijā:

“7. Cisternās atļauts pārvadāt tādas bīstamās lejamkravas, kuru pārvadāšana cisternās ir atļauta saskaņā ar Konvencijas par starptautiskajiem dzelzceļa pārvadājumiem (COTIF) C papildinājuma “Bīstamo kravu starptautisko dzelzceļa pārvadājumu noteikumi (RID)” pielikumu (turpmāk – RID noteikumi).”

3. Svītrot 8.punktā vārdus “SMGS 2.pielikumā un”.

4. Svītrot 11.punkta otro teikumu.

5. Svītrot 12.punkta pirmajā teikumā vārdus “(bīstamajām kravām – sarkanā krāsā)”.

6. Svītrot 13.punktu.

7. Izteikt 16., 17. un 18.punktu šādā redakcijā:

“16. Bīstamo kravu pārvadājumos izmanto cisternas, kas atbilst RID noteikumu prasībām, vai cisternas, kas būvētas līdz 2005.gada 1.jūlijam saskaņā ar Nolīguma par starptautisko dzelzceļa kravu satiksmi (SMGS) 2.pielikumā “Bīstamo kravu pārvadājumu noteikumi” (turpmāk – SMGS 2.pielikums) noteiktajām prasībām, ja šādas cisternas uztur tādā drošības līmenī, kas atbilst SMGS 2.pielikumā noteiktajām prasībām.

17. Starptautiskajos bīstamo kravu pārvadājumos no valstīm, kas ir Dzelzceļu sadarbības organizācijas (OSJD) Līgumslēdzējas puses, un uz tām izmanto cisternas, kas atbilst SMGS 2.pielikuma prasībām, ja tiek garantēta tāda līmeņa drošība, kas līdzvērtīga RID noteikumos noteiktajām prasībām.

18. Bīstamo kravu pārvadājumos izmantojamās cisternas, kas reģistrētas ritošā sastāva valsts reģistrā, pakļautas normatīvajos aktos par transportējamām spiedieniekārtām vai normatīvajos aktos par bīstamo kravu pārvadāšanai pa dzelzceļu paredzēto cisternu un konteineru atbilstības novērtēšanu paredzētajai atbilstības novērtēšanai un tehniskajai uzraudzībai periodisko pārbaužu laikā.”

8. Izteikt 24.punktu šādā redakcijā:

“24. Publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un pārvadātājs pārbauda cisternas trafaretuzrakstu un krāsojuma pareizību.”

9. Papildināt 28.punktu ar otro teikumu šādā redakcijā:

“Bīstamo kravu pārvadājumiem paredzētajām cisternām ievēro arī SMGS 2.pielikumā noteiktās prasības attiecībā uz cisternu atšķirības krāsojumu un informāciju, ko norāda uz cisternas.”

10. Izteikt 29. un 30.punktu šādā redakcijā:

“29. Aizliegts ieliet kravu cisternās, kuras nav paredzētas attiecīgajam kravas veidam, kurām beidzies kārtējās inspicēšanas termiņš, kurām ir kravas veidam neatbilstošs cisternas un armatūras krāsojums vai kurām nav normatīvajos aktos noteikto zīmju, uzrakstu un trafaretuzrakstu.

30. Cisternas tehnisko apkopi veic ne agrāk kā diennakti pirms kravas ieliešanas cisternā. Pārvadātājs cisternas tehniskās apkopes laikā pārbauda arī cisternas katla krāsojuma, trafaretuzrakstu un speciālo trafaretuzrakstu pareizību, bet bīstamo kravu pārvadāšanas cisternām papildus pārbauda cisternas inspicēšanas termiņu.”

11. Aizstāt 34.1.apakšpunktā vārdus “katla un armatūras” ar vārdiem “nākamajai inspicēšanai vai”.

12. Papildināt 38.punktu aiz vārdiem “kravas saņēmēja” ar vārdiem “vai nosūtītāja”.

13. Aizstāt 44.punktā vārdus “uz cisternas esošam trafaretuzrakstam” ar vārdu “cisternai”.

14. Papildināt 46.punkta pirmo teikumu aiz vārda “nosaukumu” ar vārdiem “vai – ja pārvadāta bīstamā krava – normatīvajos aktos par bīstamo kravu pārvadāšanu pa dzelzceļu noteikto informāciju par pēdējo pārvadāto kravu”.

15. Aizstāt 47.punkta pirmajā teikumā vārdu “ilgāk” ar vārdu “vēlāk”.

16. Izteikt 52.punktu šādā redakcijā:

“52. Kravas nosūtītājs ielej kravu cisternā, nepārsniedzot RID noteikumos noteikto uzpildes pakāpi.”

17. Aizstāt 54.punkta ievaddaļā vārdus “Publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs” ar vārdu “Pārvadātājs”.

18. Svītrot 55.punktu.

19. Aizstāt 56.punktā vārdus “Gaišos naftas produktus” ar vārdiem “Viegli uzliesmojošus šķidrumus”.

20. Svītrot 59.punkta pirmajā teikumā vārdus “vai ja pārvadātājs kravas noplūdi konstatējis cisternai, kas atrodas nosūtīšanas stacijā, un nogādājis to atpakaļ kravas nosūtītājam”.

21. Izteikt 60. un 61.punktu šādā redakcijā:

“60. Kravas saņēmējs kravu no cisternas (bunkura pusvagona) izlej pilnībā.

61. Šķidru kravu uzskata par pilnībā izlietu no cisternas, kurai ir tikai augšējā izliešanas ierīce, ja atlikums cisternā (mērot zem uzvāžņa) nepārsniedz 1 cm, bet bunkura pusvagonā (mērot bunkura vidusdaļā) – 3 cm. Ja kravu izlej caur apakšējo izliešanas ierīci, kravas atlikumi cisternā nav pieļaujami.”

22. Izteikt 62.1.apakšpunktu šādā redakcijā:

“62.1. notīra cisternas katla ārējo virsmu, rāmi, gaitas daļas un bremžu iekārtu. Ja cisternu pēc bīstamās kravas pārvadājuma no iekšpuses neattīra, nodrošina, lai uz vagona ir skaidri redzamas visas zīmes, uzraksti un trafaretuzraksti, kādi ir nepieciešami izlietās kravas pārvadāšanai. Ja cisterna pēc bīstamās kravas pārvadājuma no iekšpuses ir iztīrīta un neitralizēta tā, ka ir novērsta jebkāda bīstamība, noņem piestiprinātās bīstamības zīmes un oranžo plāksnīti;”.

23. Svītrot 67.punktā vārdus “iekļūšana cisternā bez gāzmaskas un drošības (glābšanas) jostas, ja cisternā pārvadāti kodīgi vai indīgi šķidrumi, benzīns, jēlnafta vai citas indīgus tvaikus izdalošas vielas”.

24. Svītrot 5.5.apakšnodaļu.

25. Svītrot 90.punkta otro un trešo teikumu.

26. Svītrot 91., 92., 93., 96., 97., 98., 109., 110., 111. un 112.punktu.

27. Izteikt 113.punktu šādā redakcijā:

“113. Uz cisternām, kas paredzētas atdzesētu sašķidrinātu gāzu pārvadāšanai atmosfēras spiedienā, pie gāzes brīvās izvadīšanas vietām uzkrāso uzrakstu “Gāzes izvadītāju neaizvērt”.”

28. Svītrot 115., 116., 119., 123., 124., 125., 126., 127., 145., 146., 147., 148., 149., 151. un 153.punktu.

29. Izteikt 156.punktu šādā redakcijā:

“156. Ja pārvadāšanai nodod tukšu cisternu, kurā pārvadāts metanols, kravas nosūtītājs iesniedz pārvadātājam rakstisku apliecinājumu, ka cisterna ir pilnībā iztukšota, izmazgāta un izžāvēta. Pārvadātājs apliecinājumu glabā ne mazāk kā gadu.”

30. Svītrot 159., 160., 161., 162. un 163.punktu.

31. Svītrot 6.8. un 6.9.apakšnodaļu.

32. Svītrot 191. un 195.punktu.

33. Izteikt 207.punktu šādā redakcijā:

“207. Cisternām, kas būvētas līdz 2005.gada 1.jūlijam, piemēro SMGS 2.pielikumā paredzētos izmantošanas ierobežojumus, ja tādi ir noteikti.”

34. Izteikt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām šādā redakcijā:

Informatīva atsauce uz Eiropas Savienības direktīvu

Noteikumos iekļautas tiesību normas, kas izriet no Eiropas Parlamenta un Padomes 2008.gada 24.septembra Direktīvas 2008/68/EK par bīstamo kravu iekšzemes pārvadājumiem.”

35. Svītrot 1.pielikumu.

Ministru prezidents V.Dombrovskis

Satiksmes ministrs K.Gerhards

 

Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2009.gada 1.augustu.

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!