• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par atbildes sniegšanu uz deputātu jautājumu pēc Saeimas 1999.gada 27.maija sēdes. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 1.06.1999., Nr. 177/178 https://www.vestnesis.lv/ta/id/19587

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Saeimas priekšsēdētāja paziņojums

Par I.Ūdri. Par A.Šleseru. Par M.Andersonu

Vēl šajā numurā

01.06.1999., Nr. 177/178

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Saeimas Prezidijs

Veids: lēmums

Pieņemts: 24.05.1999.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Saeimas Prezidija lēmums

Par atbildes sniegšanu uz deputātu jautājumu pēc Saeimas 1999.gada 27.maija sēdes

Saeimas Prezidijs nolemj:

Izziņot jautājumu, uz kuru tiks sniegta atbilde pēc Saeimas 1999.gada 27.maija sēdes.

Reģ.nr.15

Deputātu J.Jurkāna, J.Sokolovska, A.Golubova, B.Rastopirkina, M.Bekasova jautājums

Latvijas Republikas satiksmes ministram A.Gorbunovam, Latvijas Republikas vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministram V.Balodim:

Par Liepājas pilsētas domes nelikumīgu rīcību, pārveidojot pasažieru regulāro pārvadājumu veikšanu ar maršruta taksometriem Liepājā

1998.gada 23.decembrī Liepājas pilsētas dome ar nr.26 pieņēma nolikumu "Konkursa par pakalpojumu — pasažieru regulāro pārvadājumu —veikšanu ar maršruta taksometriem Liepājā nolikumu", ar kuru noteica konkursu uz pasažieru pārvadājumu veikšanu piecos maršruta taksometru maršrutos Liepājas pilsētā. Pretendentu pieteikšanās termiņš tika noteikts līdz 1999.gada 31.martam. Ar konkursa uzvarētāju(-iem) Liepājas pilsētas dome paredzēja noslēgt līgumu par pārvadājumu izpildi uz vienu gadu, paturot sev tiesības atteikties no konkursa uzvarētāja (-u) pakalpojumiem, ja pārvadātājs nepilda līguma nosacījumus, informējot par to divus mēnešus iepriekš.

Pamatojoties uz šo nolikumu, izveidotā konkursa komisija 1999.gada 6.aprīlī pieņēma lēmumu, ar kuru atzina par konkursa uzvarētājiem piecus pretendentus — juridiskās personas — pa vienam katrā pārvadājumu maršrutā un piešķīra tiem tiesības noslēgt pasūtījuma līgumu ar Liepājas domi par pasažieru pārvadājumu veikšanu, noraidot sešus citus pretendentus.

Ar 1999.gada 16.aprīļa rīkojumu nr.14.2 Liepājas pilsētas domes priekšsēdētājs noteica, ka sakarā ar konkursa rezultātiem esošie pārvadātāji var turpināt pasažieru pārvadājumus šajos piecos maršrutos līdz 1999.gada 31.maijam, pēc šī termiņa esošajiem pārvadātājiem — apmēram 200 fiziskajām personām, kas strādā uz patentu un atļauju pamata, pārvadāšanas atļaujas šajos maršrutos tiek anulētas.

Uzskatām, ka Liepājas pilsētas domes lēmums par pasažieru regulāro pārvadājumu ar maršruta taksometriem reorganizāciju ir nelikumīgs šādu iemeslu dēļ:

1) uz pasažieru pārvadāšanas pakalpojumu veikšanu nevar attiecināt likuma "Par valsts un pašvaldību pasūtījumu" normas, jo par šo pakalpojumu netiek maksāts ne ar valsts, ne pašvaldību līdzekļiem (likuma 3.pants);

2) uz pasažieru regulāro pārvadājumu organizēšanu noteiktos maršrutos Liepājas pilsētā attiecas Autopārvadājumu likums un uz tā pamata izdotie Ministru kabineta noteikumi nr.229 "Par pasažieru regulāro komercpārvadājumu maršrutu atklāšanas, grozīšanas, slēgšanas un atļauju izsniegšanas kārtību" (1996.gada 25.jūnijs), kurus Liepājas pilsētas dome ir pārkāpusi šādos punktos:

a) izsniegto pārvadājumu atļauju var anulēt tikai par pārvadātāju izdarītajiem pārkāpumiem (noteikumu 10.punkts);

b) konkursa kārtību pārvadātāju izvēlei pašvaldība var piemērot, vienīgi atklājot jaunus pārvadājumu maršrutus, bet ne pret viņu gribu nomainot esošos pārvadātājus esošajos maršrutos un reisos pret citiem (likuma 32.panta piektā daļa, noteikumu 17., 19., 21.punkts).

Jāpiezīmē, ka konkursa noteikumi atklāti diskriminē individuālos pārvadātājus, kuri ir tiesīgi veikt pārvadājumus, bet nespēj konkurēt ar uzņēmējsabiedrībām tādu konkursa nolikuma noteikumu izpildē kā visu attiecīgā maršruta reisu apkalpošana, minimālais automašīnu skaits, tehniskais nodrošinājums u.c., ar ko tiek pārkāptas likuma "Par uzņēmējdarbību" 4. un 13.panta prasības.

Ņemot vērā, ka Ministru kabinets ar Liepājas pilsētas maršrutu taksometru vadītāju neatkarīgās arodbiedrības 1999.gada 25.aprīļa vēstuli ir informēts par izveidojušos situāciju Liepājas pilsētā, mēs lūdzam:

1) satiksmes ministru A.Gorbunova kungu atbildēt uz jautājumu, kā Satiksmes ministrija plāno īstenot Autopārvadājumu likuma 4.pantā un noteikumu nr.229 30.punktā noteiktās ministrijas tiesības veikt valsts pārvaldi (kontroli) pasažieru pārvadājumu jomā Liepājas pilsētā;

2) vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministru V.Baloža kungu atbildēt uz jautājumu, vai ministrs plāno izmantot (vai ir izmantojis) likuma "Par pašvaldībām" 49.pantā noteiktās tiesības apturēt nelikumīgo Liepājas domes 1998.gada 23.decembra lēmumu nr.26 , ar kuru pārkāpts Autopārvadājumu likums un tam pakārtotie normatīvie akti.

Ja A.Gorbunova kungam un V.Baloža kungam šajā jautājumā ir citādi apsvērumi, mēs vēlētos uzzināt viņu viedokļa motivāciju.

(Atbildes dok.nr.647)

Saeimas priekšsēdētāja vietā Saeimas priekšsēdētāja biedrs I.Bērziņš

 Saeimas sekretāre S.Dreimane

  Rīgā 1999.gada 24.maijā

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!