• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Uz Saeimas deputātu pieprasījumiem un jautājumiem iesniegtās atbildes. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 1.06.1999., Nr. 177/178 https://www.vestnesis.lv/ta/id/19590

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta 31. maija ārkārtas sēdē

Vēl šajā numurā

01.06.1999., Nr. 177/178

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Uz Saeimas deputātu pieprasījumiem un jautājumiem iesniegtās atbildes

Ministrs

V.Balodis

Uz jaut. nr.15 — dok. nr.647

Par Liepājas pilsētas domes nelikumīgu rīcību, pārveidojot pasažieru regulāro pārvadājumu veikšanu ar maršruta taksometriem Liepājā

Godātie deputāti!

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) atbilstoši savai kompetencei ir izskatījusi jūsu vēstuli jautājumā par Liepājas pilsētas domes 1998.gada 23.decembra lēmuma Nr.26, ar kuru tika apstiprināts nolikums konkursa rīkošanai par tiesībām veikt pasažieru pārvadājumus ar maršruta taksometriem Liepājā, atbilstību tiesību aktu prasībām.

Saskaņā ar likuma "Par pašvaldībām" 5.pantu valsts pārvaldes iestādēm ir pienākums ziņot atbildīgajai ministrijai (VARAM) par gadījumiem, kad pašvaldības nepilda vai pārkāpj Satversmi, likumus, Ministru kabineta noteikumus.

Satiksmes ministrija pārrauga "Autopārvadājumu likuma" un Ministru kabineta 1996.gada 25.jūnija noteikumu Nr.229 "Noteikumi par pasažieru regulāro komercpārvadājumu maršrutu atklāšanas, grozīšanas, slēgšanas un atļauju izsniegšanas kārtību" ievērošanu. Ministrija mums vēl nav iesniegusi motivētu ziņojumu, kas apstiprinātu Liepājas pilsētas domes 1998.gada 23.decembra lēmuma Nr.26 neatbilstību minēto tiesību aktu prasībām. Kad ministrija iesniegs šādu ziņojumu, VARAM rīkosies atbilstoši likuma "Par pašvaldībām" 49.panta nosacījumiem.

Ar cieņu, —

Vides aizsardzības

1999.gada 20.maijā un reģionālās attīstības ministrs V.Balodis

 

Ministrs

A.Gorbunovs

Uz jaut.nr.15 — dok.nr.647b

Par Liepājas pilsētas domes nelikumīgu rīcību, pārveidojot pasažieru regulāro pārvadājumu veikšanu ar maršruta taksometriem Liepājā

Diemžēl nevarēšu atbildēt uz jūsu jautājumu mutiski, jo 27.maijā man jāsaka runa IV starptautiskajā konferencē "Baltijas tranzīta ceļš ’99", plānota 2.starptautiskās izstādes "Baltijas tranzīta ceļš ’99" un 2.starptautiskās izstādes "Noliktava ’99" atklāšana. Bez tam minētās konferences ietvaros ir plānotas divpusējās sarunas ar Lietuvas transporta ministru R.Didžiokas un Uzbekistānas ārējo ekonomisko sakaru ministra vietnieku Muhamedovu.

Tādēļ papildus 1999.gada 17.maijā sniegtajai atbildei jautājumā par Liepājas pilsētas domes rīcību, pārveidojot pasažieru regulāro pārvadājumu veikšanu ar maršruta taksometriem Liepājā, sniedzu šādu informāciju. Saskaņā ar Autopārvadājumu likuma 4.panta 2.daļu, realizējot valsts pārvaldi, Satiksmes ministrijas kompetencē ietilpst noteiktu normatīvo aktu izdošana, kontroles organizēšana autopārvadājumu jomā un citi uzdevumi. Kontroles organizēšana autopārvadājumu jomā tiek veikta Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. Šāda kārtība ir noteikta Ministru kabineta 1996.gada 20.jūnija noteikumos Nr.222 "Noteikumi par kontroles kārtību autopārvadājumu jomā", kuri paredz kontroles veikšanas kārtību attiecībā uz pārvadātājiem. Attiecībā uz Ministru kabineta 1996.gada 25.jūnija noteikumu Nr.229 "Noteikumi par pasažieru regulāro komercpārvadājumu maršrutu atklāšanas, grozīšanas, slēgšanas un atļauju izsniegšanas kārtību" 30.punktu atzīmēju, ka šajā punktā ir paredzēta sūdzību iesniegšana attiecīgajai institūcijai, t.i., institūcijai, kura atklāj, groza vai slēdz maršrutus, apstiprina kustības sarakstus un izsniedz atļaujas pārvadājumu veikšanai attiecīgā maršrutā (šo noteikumu 6.punkts). Līdz ar to šādu sūdzību izskatīšana piekrīt Liepājas pilsētas domei.

Attiecībā uz likuma "Par valsts un pašvaldību pasūtījumu" piemērošanu piekrītu, ka minētais likums nav piemērojams šādu pasažieru pārvadājumu organizēšanai. Taču vienlaicīgi atzīmēju, ka Liepājas pilsētas dome konkursa rīkošanu nav pamatojusi ar likumu "Par valsts un pašvaldību pasūtījumu".

Atzīmējot jautājumu par atļauju anulēšanu, piekrītu, ka atļaujas ir anulējamas tikai Ministru kabineta 1996.gada 25.jūnija noteikumu Nr.229 "Noteikumi par pasažieru regulāro komercpārvadājumu maršrutu atklāšanas, grozīšanas, slēgšanas un atļauju izsniegšanas kārtību" 10.punktā paredzētajos gadījumos. Taču saskaņā ar Liepājas pilsētas domes sniegto informāciju pārvadātāju atļaujas netika anulētas, bet gan pagarinātas līdz 1999.gada 31.maijam. Ar 1999.gada 1.jūniju atļaujas zaudēs derīguma termiņu. Tādējādi Liepājas pilsētas dome nav pārkāpusi normatīvo aktu prasības. Izvērtējot Liepājas pilsētas domes priekšsēdētāja padomnieces M.Jansones skaidrojumu par atļauju izsniegšanas kārtību Liepājas pilsētā maršruta taksometriem, jāatzīmē, ka pastāv zināmas pretrunas pilsētas domes formulētajā nostādnē par sūdzības iesniedzēju darbību pasažieru pārvadājumos. Saskaņā ar sniegto paskaidrojumu Liepājas pilsētā maršruta taksometri pēc 1995.gada 2.novembra Liepājas pilsētas domes lēmuma Nr.837 spēkā stāšanās ir veikuši pasažieru pārvadājumus bez saskaņota kustības saraksta, līdz ar to Liepājas pilsētas dome uzskata, ka šie pārvadājumi neatbilst Autopārvadājuma likuma noteiktajai pasažieru regulāro pārvadājumu definīcijai.

Ievērojot iepriekšminēto, Satiksmes ministrija kopīgi ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas Pašvaldību lietu pārvaldi izveidos darba grupu. Darba grupa izvērtēs Liepājas pilsētas domes pieņemto lēmumu likumību par maršruta atļauju izsniegšanu pārvadājumiem ar maršruta taksometriem pilsētas teritorijā laikā no Ministru kabineta 1996.gada 25.jūnija noteikumu Nr.229 "Noteikumi par pasažieru regulāro komercpārvadājumu maršrutu atklāšanas, grozīšanas, slēgšanas un atļauju izsniegšanas kārtību; spēkā stāšanās brīža. Saskaņā ar šo noteikumu 46.punktu pārvadātājiem, kuri apkalpoja esošos maršrutus uz noteikumu spēkā stāšanās brīdi, bija jāizsniedz atļaujas uz pārvadātāju iesniegumu pamata.

Lai nepieļautu šādas un citas domstarpības normatīvo aktu piemērošanā, Satiksmes ministrija, realizējot valsts pārvaldi autopārvadājumu jomā, ir izstrādājusi un iesniegusi Ministru kabinetā noteikumu projektu "Pasažieru regulāro autopārvadājumu iekšzemes maršrutu atklāšanas, grozīšanas, slēgšanas un atļauju izsniegšanas kārtība". Šie noteikumi aizstās esošo maršrutu atklāšanas, grozīšanas, slēgšanas un atļauju izsniegšanas kārtību, precizējot maršrutu atklāšanas, grozīšanas, slēgšanas un atļauju izsniegšanas procedūru.

1999.gada 27.maijā Satiksmes ministrs A.Gorbunovs

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!