Rīgā 2009.gada 4.augustā (prot. Nr.51 28.§)
7.1. tiešsaistes dati – 1992.gada Baltijas jūras reģiona jūras vides aizsardzības konvencijā noteikto prasību ieviešanai nodibinātās Helsinku komisijas (turpmāk – Helsinku komisija) AIS dati un Latvijas AIS dati saskaņā ar šo noteikumu 5.punktā minētajiem normatīvajiem aktiem. Latvijas AIS dati ir dati, kas atspoguļo kuģu kustību Latvijas AIS krasta tīkla uztveršanas zonā;
7.2. statistikas dati – kuģu kustības Baltijas jūrā uzskaite pēc kuģu tipiem saskaņā ar Helsinku komisijas dalībvalstu līgumu “Par pieeju AIS informācijai”.
8.1. Valsts vides dienestam;
8.2. valsts akciju sabiedrībai “Latvijas Jūras administrācija” (turpmāk – Latvijas Jūras administrācija);
8.3. ostas kapteiņa dienestam;
8.4. Valsts robežsardzei;
8.5. Valsts ieņēmumu dienesta muitas iestādēm;
8.6. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam;
8.7. Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem;
8.8. starptautiskām institūcijām (atbilstoši noslēgtajiem līgumiem);
8.9. Drošības policijai.
11.1. ostas pārvaldei – par attiecīgajā ostā ienākošiem un no tās izejošiem kuģiem;
11.2. kuģu operatoram, kā arī jebkurai personai, kas pilnvarota sniegt informāciju kuģa operatora vārdā (turpmāk – aģents), – par kuģiem Baltijas jūras reģionā, kurus apkalpo konkrētais kuģu operators vai aģents;
11.3. kuģu īpašniekam – par īpašnieka kuģiem Helsinku komisijas dalībvalstu AIS krasta tīklu uztveršanas zonā.
16.1. veic LRIT sistēmas ieviešanas un darbības uzraudzību;
16.2. nodrošina koordināciju starp LRIT sistēmas dalībniekiem.
17.1. nodrošina IMO datu sadales plānu ar nepieciešamo informāciju un, ja nepieciešams, veic tajā izmaiņas;
17.2. sadarbībā ar Drošības policiju veic pasākumus, kas saistīti ar Latvijas karoga kuģu LRIT sistēmas informācijas izplatīšanas ierobežošanu citām valstīm;
17.3. nodrošina LRIT sistēmas Eiropas Savienības datu centru ar informāciju par Latvijas karoga kuģiem;
17.4. sniedz Eiropas Savienības datu centram informāciju par kuģa karoga maiņu, kuģa ekspluatācijas pārtraukšanu vai tā pilnīgu izņemšanu no ekspluatācijas;
17.5. nodrošina kuģu īpašniekus ar informāciju par Eiropas Savienības datu centru un lietošanas pakalpojumu sniedzēju;
17.6. saņem LRIT sistēmas informāciju no Eiropas Savienības datu centra.
18.1. izveido un uztur infrastruktūru LRIT sistēmas datu saņemšanai un pilda nacionālā kontaktpunkta funkcijas LRIT sistēmas ietvaros;
18.2. iesniedz Latvijas Jūras administrācijai nepieciešamo informāciju iekļaušanai IMO datu sadales plānā;
18.3. ja nepieciešams, pieprasa Eiropas Savienības datu centram LRIT sistēmas informāciju, kura tiek izmantota cilvēku meklēšanai un glābšanai jūrā (turpmāk – SAR informācija), norādot saņemšanas kritērijus: ģeogrāfisko rajonu un saņemšanas biežumu;
18.4. saskaņojot ar Latvijas Jūras administrāciju, nosaka LRIT sistēmas informācijas lietotājus un to tiesības, kā arī informācijas pieprasīšanas kārtību;
18.5. ar EK SSN sistēmas starpniecību vai citā savstarpēji atrunātā veidā nodrošina Satiksmes ministriju un Latvijas Jūras administrāciju ar LRIT sistēmas informāciju;
18.6. nodrošina pieprasītās LRIT sistēmas informācijas reģistrāciju, norādot pieprasītās informācijas veidu, saņemšanas laiku un informācijas pieprasītāju;
18.7. uzglabā reģistrētos LRIT sistēmas informācijas pieprasījumus 18 mēnešus, kamēr tiek apstiprināts LRIT sistēmas koordinatora audita ziņojums;
18.8. bez maksas saņem SAR informāciju.
19.1. nodrošina kuģa aparatūras atbilstību LRIT sistēmas prasībām;
19.2. pamatojoties uz Latvijas Jūras administrācijas sniegto informāciju, slēdz līgumu ar lietošanas pakalpojumu sniedzēju par kuģa aparatūras atbilstības pārbaudi;
19.3. iesniedz Latvijas Jūras administrācijā lietošanas pakalpojumu sniedzēja izsniegtā aparatūras atbilstības pārbaudes ziņojuma kopiju;
19.4. ja tiek mainīts kuģa karogs vai pārtraukta kuģa ekspluatācija, sniedz Latvijas Jūras administrācijai šādu informāciju:
19.4.1. reģistrējot kuģi Latvijas kuģu reģistrā:
19.4.1.1. kuģa vārds;
19.4.1.2. IMO identifikācijas numurs;
19.4.1.3. izsaukuma signāls;
19.4.1.4. karoga maiņas datums un laiks (izmanto universālo koordinēto laiku (UTC));
19.4.1.5. iepriekšējais kuģa karogs;
19.4.2. izslēdzot kuģi no Latvijas kuģu reģistra:
19.4.2.1. kuģa vārds;
19.4.2.2. IMO identifikācijas numurs;
19.4.2.3. karoga maiņas datums un laiks (izmanto universālo koordinēto laiku (UTC));
19.4.2.4. jaunais kuģa karogs;
19.4.3. ja tiek pārtraukta kuģa ekspluatācija:
19.4.3.1. kuģa vārds;
19.4.3.2. IMO identifikācijas numurs;
19.4.3.3. ekspluatācijas pārtraukšanas datums un laiks (izmanto universālo koordinēto laiku (UTC));
19.5. ja tiek mainīts kuģa karogs, veic pasākumus, tai skaitā atbilstības pārbaudi (ja nepieciešams), LRIT sistēmas aparatūras darbības atsākšanai ar jauno karogu.
20.1. nodrošina LRIT sistēmas aparatūras nepārtrauktu darbību;
20.2. nekavējoties informē koordinācijas centru, ja tiek izslēgta kuģa LRIT sistēmas aparatūra vai tiek pārtraukta LRIT sistēmas informācijas pārraidīšana šādos gadījumos:
20.2.1. ja starptautiskās vienošanās, noteikumi vai standarti nosaka navigācijas informācijas aizsardzību;
20.2.2. izņēmuma gadījumos, ja aparatūra tiek īslaicīgi izslēgta ar kuģa kapteiņa lēmumu, jo LRIT informācijas pārraidīšana varētu kaitēt kuģa drošībai;
20.2.3. kuģa remonta vai pārbūves laikā dokā vai ostā vai ja kuģis tiek iekonservēts uz ilgāku laikposmu;
20.3. par LRIT sistēmas informācijas pārraides pārtraukšanu kuģa kapteinis informē tās valsts institūcijas, kurā tiek veiktas šo noteikumu 20.2.3.apakšpunktā minētās darbības;
20.4. par šo noteikumu 20.2.1., 20.2.2. un 20.2.3.apakšpunktā minētajiem gadījumiem izdara ierakstus kuģa žurnālā, norādot datumus un laiku, kad LRIT sistēmas informācijas pārraide tika pārtraukta un atjaunota.
25.1. nodrošina nacionālās sistēmas un tajā ievadītās informācijas atbilstību prasībām, kas noteiktas saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 27.jūnija Direktīvas 2002/59/EK, ar ko izveido Kopienas kuģu satiksmes uzraudzības un informācijas sistēmu un atceļ Padomes Direktīvu 93/75/EEK, III pielikuma 2.punktu un pēc tās nosacījumiem izstrādātā Saskarnes kontroles dokumenta jaunāko redakciju;
25.2. nodrošina un uztur vietējo kompetento institūciju un autorizēto lietotāju pieejas tiesības nacionālajai SSN sistēmai saskaņā ar šo noteikumu 35.punktā un pielikumā noteikto kārtību;
25.3. pilda nacionālā kontaktpunkta funkcijas EK SSN sistēmas ietvaros, 1974.gada Starptautiskās konvencijas par cilvēka dzīvības aizsardzību uz jūras (turpmāk – SOLAS konvencija) XI-2 nodaļas 13.1.4. un 13.1.5.noteikumā minētās kompetentās institūcijas funkcijas un Kuģa aizsardzības trauksmes sistēmas (SSAS) nacionālā kontaktpunkta funkcijas.
27.1. datu apmaiņa notiek elektroniski, ļaujot operatīvi saņemt un apstrādāt kuģošanas informāciju;
27.2. informācijas apmaiņa tiek nodrošināta 24 stundas diennaktī;
27.3. kuģošanas informāciju ir iespējams nekavējoties pēc pieprasījuma nosūtīt citas Eiropas Savienības dalībvalsts nacionālajai kompetentajai institūcijai.
29.1. ostas pārvalde (tai skaitā ostas kapteiņa dienests);
29.2. Latvijas Jūras administrācija (tai skaitā tās struktūrvienības un dienesti);
29.3. Valsts vides dienests (tai skaitā tā struktūrvienības);
29.4. Valsts robežsardze (tai skaitā tās struktūrvienības);
29.5. Valsts ieņēmumu dienesta iestādes;
29.6. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (tai skaitā tā struktūrvienības);
29.7. Drošības policija.
30.1. kuģa kapteinis;
30.2. kuģa īpašnieks vai operators;
30.3. kuģa aģents (saskaņā ar pilnvarojumu, kur par pilnvarojumu uzskatāma vienošanās starp kuģa kapteini, operatoru vai īpašnieku un kuģa aģentu par aģentēšanas pakalpojumu sniegšanu kuģim).
32.1. par formalitātēm, kas saistītas ar kuģu ienākšanu ostā vai iziešanu no tās, – vispārīgu informāciju par kuģi, situāciju uz kuģa, tā kustības maršrutiem un nodomiem;
32.2. par bīstamām un piesārņojošām kuģu kravām – šo noteikumu 32.1.apakšpunktā minēto informāciju un informāciju par kuģa kravu (tai skaitā par bīstamo un piesārņojošo kravu);
32.3. par kuģu radīto atkritumu un piesārņoto ūdeņu pieņemšanu vai nodošanu, kuģu radīto atkritumu apsaimniekošanas plāniem un kuģa balasta ūdeņu apmaiņu – šo noteikumu 32.1.apakšpunktā minēto informāciju, informāciju, kas iekļauta kuģa atkritumu deklarācijā, un informāciju par balasta ūdeņu apsaimniekošanu;
32.4. par kuģa aizsardzību un drošību – šo noteikumu 32.1.apakšpunktā minēto informāciju, ziņas, kas atbilst Eiropas Parlamenta un Padomes 2004.gada 31.marta Regulas (EK) Nr.725/2004 “Par kuģu, ostu un ostas iekārtu drošības pastiprināšanu” prasībām, un informāciju par personām uz kuģa;
32.5. par ostas valsts kontroli – informāciju atbilstoši 1995.gada 19.jūnija Eiropas Savienības Padomes Direktīvas 95/21/EK un Ministru kabineta 2006.gada 14.marta noteikumu Nr.197 “Ostas valsts kontroles kārtība” prasībām.
33.1. saņemot kuģa, kuģa īpašnieka vai operatora pilnvarojumu aģentēšanas pakalpojumu sniegšanai kuģim, pārliecinās par pilnvarojumu informācijas iesniegšanai nacionālajā SSN sistēmā un pieprasa no kuģa operatora vai īpašnieka tam nepieciešamos datus;
33.2. informācijas iesniegšanu nacionālajā SSN sistēmā veic, izmantojot nacionālās kompetentās institūcijas piešķirto tiešo pieeju nacionālajai SSN sistēmai vai koordinācijas centra mājaslapā internetā izvietoto datu ievadīšanas netiešsaistes moduli.
35.1. koordinācijas centrs – paziņojumus par incidentiem (SITREP), paziņojumus par jūras vides piesārņojumu (POLREP), kā arī paziņojumus par dreifējošiem objektiem (piemēram, konteineriem), kas apdraud kuģošanas drošību, un citus paziņojumus atbilstoši kompetencei;
35.2. ostas pārvalde (tai skaitā ostas kapteiņa dienests) – paziņojumus par to, ka kuģis ostā nav nodevis atkritumus (WASTE), paziņojumus par bīstamām kravām uz aizejošiem kuģiem (HAZMAT) un citus paziņojumus atbilstoši kompetencei;
35.3. Latvijas Jūras administrācija – paziņojumus par ostas valsts pārbaudēm un to rezultātiem un citus paziņojumus atbilstoši kompetencei.
Satiksmes ministra vietā – ekonomikas ministrs A.Kampars
Ministru kabineta
2009.gada 4. augusta noteikumiem Nr.857
Nr. |
Sistēmas lietotāji |
Informācijas iesniegšana |
Informācijas pieprasīšana |
Informācijas saņemšana |
|||||||||||||||||||||
pieprasījumu veidi |
informācijas veidi |
nacio-nālās SSN sis-tēmas lieto-tāju iz-vērsti dati |
|||||||||||||||||||||||
ostas pazi-ņojumi (Port Notifi-cations) |
kuģa kus-tības pazi-ņojumi (Ship Notifi-cations) |
bīs-tamās kravas pazi-ņojumi (Haz-mat Notifi-cations) |
ISPS un dro-šības pazi-ņojumi (Secu-rity Notifi-cations) |
brīdinājumu paziņojumi |
ostas pazi-ņojumi (Port Notifi-cations) |
kuģis |
bīs-tamās kravas pazi-ņojumi (Haz-mat Notifi-cations) |
ISPS un drošī-bas pazi-ņojumi (Secu-rity Notifi-cations) |
brīdinājumu paziņojumi |
kuģa vis-pārējie un marš-ruta dati |
per-sonu dati |
kravu dati (tai skaitā par bīs-tamām vai piesār-ņo-jošām kra-vām) |
kuģa aizsar-dzības un drošības dati |
||||||||||||
par inci-dentiem (SITREP) |
par jūras vides piesār-ņojumu (POLREP) |
par atkritu-miem (Waste) |
par dreifē-jošiem vai pazau-dētiem objek-tiem (Lost/ found Con-tainers) |
citi |
obli-gātie kuģu ziņo-jumi (MRS) |
kuģa pazi-ņojumi (Ship Notifi-cations) |
par inci-dentiem (SITREP) |
par jūras vides piesār-ņojumu (POLREP) |
par atkritu-miem (Waste) |
par dreifē-jošiem vai pazau-dētiem objek-tiem (Lost/ found Con-tainers) |
citi |
||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
1. |
Ostas (ostas pārvalde, tai skaitā ostas kapteiņa dienests) |
T |
N |
J |
N |
N |
T |
J |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T* |
2. |
Latvijas Jūras administrācija |
N |
N |
N |
N |
T |
N |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T* |
3. |
Valsts vides dienests |
N |
N |
N |
N |
N |
T |
T |
N |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
N |
4. |
Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centrs (MRCC) |
T |
T |
T |
T |
J |
J |
T |
J |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
J |
J |
J |
J |
T |
T |
T |
T |
T |
J |
5. |
Valsts ieņēmumu dienesta muitas iestādes |
N |
N |
T |
N |
T |
N |
N |
N |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T* |
6. |
Valsts robežsardze |
N |
N |
N |
T |
T |
N |
N |
N |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T* |
7. |
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests |
N |
N |
N |
N |
N |
N |
N |
N |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T* |
8. |
Drošības policija |
N |
N |
N |
N |
N |
N |
N |
N |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T |
T* |
9. |
Kuģis** |
J |
J |
J |
J |
N* |
N* |
J |
T |
T |
N* |
N* |
N* |
N* |
N* |
N* |
N* |
N* |
N* |
T* |
T* |
N* |
N* |
N* |
N* |
Piezīmes.
1. J – jāveic noteiktās darbības.
2. N – nav jāveic noteiktās darbības.
3. T – ir tiesības veikt noteiktās darbības.
4. N * – nav tiesību veikt noteiktās darbības līdz Eiropas Jūras drošības aģentūras lēmumam/nav pieejas tiesību veikt noteiktās darbības.
5. T * – pēc atsevišķa pieprasījuma, kas iesniegts nacionālajā kompetentajā institūcijā.
6.** Kuģa kapteinis, īpašnieks vai operators, vai – saskaņā ar pilnvarojumu – aģents.