Rīgā 2009.gada 4.augustā (prot. Nr.51 50.§)
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Cilvēkresursi un nodarbinātība” papildinājuma 1.4.prioritātes “Sociālās iekļaušanas veicināšana” 1.4.1.pasākuma “Sociālā iekļaušana” 1.4.1.2.aktivitātes “Darbspēju vērtēšanas sistēmas un sociālo pakalpojumu sistēmas pilnveidošana” 1.4.1.2.4.apakšaktivitāti “Sociālās rehabilitācijas un institūcijām alternatīvu sociālās aprūpes pakalpojumu attīstība reģionos” pirmo kārtu (turpmāk – aktivitāte);
1.2. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.
3.1. visu plānošanas reģiona apdzīvoto vietu iedzīvotāju iespējas sasniegt sociālo pakalpojumu sniedzējus ar infrastruktūru saistītās un ar sabiedrisko transportu sasniedzamās teritorijās;
3.2. sociālās aprūpes institūciju un alternatīvo sociālās aprūpes pakalpojumu piedāvājumu reģionā, sociālo pakalpojumu sniedzēju skaitu un teritoriālo izvietojumu, atbilstošu speciālistu pieejamību, klientu vietu skaitu, pašreizējo situāciju un nākotnes attīstības plānus, pamatojoties uz šo noteikumu 5.punktā minēto mērķa grupu vajadzībām un specifiku konkrētā plānošanas reģiona apdzīvotajās vietās, kā arī esošo un prognozēto pieprasījumu pēc sociālās aprūpes pakalpojumiem;
3.3. sociālās rehabilitācijas pakalpojumu piedāvājumu plānošanas reģionā, pakalpojumu sniedzēju skaitu un teritoriālo izvietojumu, atbilstošu speciālistu pieejamību, klientu vietu skaitu, pašreizējo situāciju un nākotnes attīstības plānus, pamatojoties uz šo noteikumu 5.punktā minēto mērķa grupu vajadzībām un specifiku konkrētā plānošanas reģiona apdzīvotajās vietās un esošo un prognozēto pieprasījumu pēc sociālās rehabilitācijas pakalpojumiem;
3.4. integrētas veselības un sociālās aprūpes pakalpojumu nodrošināšanas iespējas klientiem pēc ilgstošas vai smagas saslimšanas, ar hroniskām slimībām vai funkcionāliem traucējumiem, kas ierobežo personas spējas sevi aprūpēt.
4.1. programmas mērķis;
4.2. programmas atbilstība Eiropas Savienības un Latvijas Republikas attīstības plānošanas dokumentiem un normatīvajiem aktiem nodarbinātības un sociālās politikas jomā;
4.3. situācijas apraksts un problēmu formulējums;
4.4. iespējamie risinājumi un alternatīvu analīze;
4.5. risinājumu sasaiste ar plānošanas reģiona attīstības programmu un citu nozaru attīstības programmām, kā arī tajās noteiktajām prioritātēm;
4.6. izvēlētais risinājums;
4.7. sasniedzamie rezultāti;
4.8. galvenie uzdevumi rezultātu sasniegšanai;
4.9. uzdevumu izpildes laika plāns;
4.10. uzdevumu izpildei nepieciešamā finansējuma plānojums (kopējais un papildus nepieciešamais finansējums);
4.11. programmas īstenošanas rezultātu novērtēšanas un uzraudzības kārtība, tai skaitā par uzdevumu izpildes uzraudzību atbildīgās institūcijas.
6.1. tādu alternatīvu sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu attīstības programmu izstrāde reģioniem, kurus nesniedz sociālās aprūpes institūcijas, tajā skaitā:
6.1.1. situācijas izpēte, ieskaitot mērķa grupu, to vajadzību un problēmu apzināšanu, iedzīvotāju sastāva analīzi, lai noteiktu esošo un prognozēto klientu skaitu, esošo un nepieciešamo sociālo pakalpojumu sniedzēju, to piedāvājuma, teritoriālā izvietojuma un pieejamības apzināšanu un izvērtējumu, esošās un nepieciešamās sociālo pakalpojumu sniedzēju infrastruktūras novērtējumu, esošo un nepieciešamo speciālistu apzināšanu un mācību vajadzību noteikšanu;
6.1.2. datu analīze un attīstības plānošana, ieskaitot attīstības alternatīvu analīzi (par konkrētajās teritorijās nepieciešamajiem sociālo pakalpojumu sniedzējiem un to atrašanās vietām, kā arī starpnozaru sadarbības iespējām) un risinājuma izvēli efektīvai sociālo pakalpojumu sniegšanai reģionā (sadalījumā pa sociālo pakalpojumu veidiem dažādām mērķa grupām – ilgstošā sociālā aprūpe, aprūpe mājās, sociālā aprūpe un sociālā rehabilitācija dienas centrā, sociālā rehabilitācija institūcijā vai dzīvesvietā, servisa dzīvoklis, grupu māja vai dzīvoklis, pusceļa māja, specializētā darbnīca, krīzes centrs, patversme, naktspatversme, tehnisko palīglīdzekļu nodrošinājums, profesionālā rehabilitācija, citi pakalpojumi, ieskaitot jaunu metožu un pakalpojumu sniegšanas modeļu apzināšanu);
6.1.3. starpnozaru sadarbības modeļa izstrāde sociālo pakalpojumu sniegšanā;
6.1.4. pieredzes apmaiņa Latvijā un citās Eiropas Savienības dalībvalstīs sociālo pakalpojumu attīstīšanas jomā;
6.1.5. attīstības plānošanas ekspertu un sociālo pakalpojumu jomas speciālistu (vietējo un ārvalstu) piesaiste;
6.1.6. sistēmas izveide programmas aktualizācijai un ieviešanas uzraudzībai;
6.2. sabiedriskās apspriešanas pasākumu organizēšana;
6.3. projekta vadība;
6.4. informatīvi izglītojoši un publicitātes pasākumi.
11.1. piedalās vienošanās par projekta īstenošanu (turpmāk – vienošanās) projekta izstrādē;
11.2. saskaņo šo noteikumu 30.punktā minētos projekta grozījumus un, ja ir iebildumi, sniedz atzinumu par konstatētajiem trūkumiem projekta grozījumos;
11.3. plāno un īsteno informatīvus pasākumus par aktivitātes īstenošanu;
11.4. nodrošina, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 8.punktā noteiktais aktivitātes īstenošanai pieejamais finansējums, un uzrauga pieejamā Eiropas Sociālā fonda finansējuma apguvi, tajā skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999 (turpmāk – Padomes regula Nr.1083/2006), 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes līmenī.
12.1. izstrādā vienošanās projektu;
12.2. slēdz vienošanos ar Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmēju;
12.3. izskata Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmēja iepirkuma plānu un iesniedz to Iepirkumu uzraudzības birojā;
12.4. sniedz atbildīgajai iestādei informāciju valsts budžeta līdzekļu pieprasījumu sagatavošanai, ievērojot normatīvos aktus, kas nosaka valsts budžeta finanšu vadības un valsts budžeta līdzekļu plānošanas kārtību Eiropas Savienības fonda līdzfinansēto projektu īstenošanai un maksājumu veikšanai;
12.5. nodrošina projektu īstenošanas uzraudzību un kontroli, tajā skaitā veic pārbaudes projektu īstenošanas vietā un vada Padomes regulas Nr.1083/2006 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi projekta līmenī;
12.6. sniedz informāciju Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmējam par vienošanās noteikumu izpildi;
12.7. pārbauda Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmēja iesniegtos maksājumu pieprasījumus, apstiprina attiecināmo izdevumu summas un sagatavo maksājuma uzdevumus, kā arī sagatavo izdevumu deklarācijas un nosūta tās pārbaudei vadošajai iestādei;
12.8. apstiprina projekta grozījumus, ievērojot šo noteikumu 29. un 31.punkta nosacījumus, bet 30.punktā minētajā gadījumā – ja atbildīgā iestāde ir saskaņojusi projekta grozījumus;
12.9. sniedz informāciju atbildīgajai iestādei par aktivitātes īstenošanai pieejamā Eiropas Sociālā fonda finansējuma apguvi;
12.10. uzkrāj datus par projektu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu;
12.11. plāno un īsteno sabiedrības informēšanas pasākumus par projekta īstenošanu.
16.1. tiešās izmaksas jeb projekta īstenošanas izmaksas;
16.2. netiešās izmaksas, kas ietver šādas izmaksu apakšpozīcijas:
16.2.1. projekta iesnieguma un tā pamatojošās dokumentācijas sagatavošanas izmaksas;
16.2.2. informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas;
16.2.3. projekta administrēšanas izmaksas;
16.3. neparedzētās izmaksas.
17.1. uzņēmuma līguma izmaksas šo noteikumu 6.1. un 6.2.apakšpunktā noteikto atbalstāmo darbību īstenošanai. Ja uzņēmējs ir reģistrēts Valsts ieņēmumu dienestā kā Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmēja darba ņēmējs, paredz arī darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu izmaksas un pasta un elektronisko sakaru izmaksas;
17.2. iekšzemes un ārvalstu komandējumu izmaksas, tajā skaitā dienas naudu, naktsmītnes, transporta un ārvalstu iekšzemes transporta izdevumus;
17.3. iepirkumu procedūru īstenošanas izmaksas.
20.1. atlīdzības (izņemot prēmiju un naudas balvu) izmaksas;
20.2. iekšzemes komandējumu un darba braucienu izmaksas projekta īstenošanas uzraudzībai (dienas nauda, naktsmītnes un transporta izdevumi);
20.3. pasta un elektronisko sakaru pakalpojumu izmaksas;
20.4. komunālo pakalpojumu izmaksas;
20.5. biroja preču un inventāra izmaksas (kancelejas preces un inventāra priekšmeti vērtībā līdz 150 latiem par vienību, ja to kalpošanas laiks ir mazāks par gadu).
23.1. kas nav norādītas šo noteikumu 17., 19., 20., 21., 22.punktā un 16.2.2.apakšpunktā vai neatbilst šo noteikumu 18., 21., 34.punktā un 20.5.apakšpunktā minētajiem izmaksu apmēra ierobežojumiem;
23.2. par kurām Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmējs nav uzņēmies saistības projekta aktivitāšu īstenošanas laikā (izņemot šo noteikumu 19.punktā minētās izmaksas) un par kurām maksājumi nav veikti vienošanās nosacījumos noteiktajā termiņā.
30.1. projekta mērķi;
30.2. Eiropas Sociālā fonda finansējuma saņēmēja maiņu;
30.3. projekta īstenošanas termiņu;
30.4. projekta sasniedzamajiem rezultātiem;
30.5. projekta kopējo attiecināmo izmaksu summu vai to plānojumu sadalījumā pa gadiem.
31.1. izmaksu pārdali starp šo noteikumu 17.1., 17.2. un 17.3.apakšpunktā minētajām izmaksu apakšpozīcijām, nepārsniedzot 10 procentus no pārdalāmās izmaksu apakšpozīcijas kopējās attiecināmo izmaksu summas;
31.2. izmaksu pārdali šo noteikumu 17.1., 17.2. un 17.3.apakšpunktā minēto apakšpozīciju ietvaros, nepārsniedzot 20 procentus no pārdalāmo izmaksu kopējās attiecināmo izmaksu summas;
31.3. šo noteikumu 21.punktā minēto izmaksu pārdali.
Labklājības ministrs U.Augulis