Ministru kabineta noteikumi Nr.889
Rīgā 2009.gada 11.augustā (prot. Nr.52 21.§)
Grozījumi Ministru kabineta 2003.gada 3.jūnija noteikumos Nr.291 “Prasības sociālo pakalpojumu sniedzējiem”
Izdoti saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 17.panta pirmo daļu
Izdarīt Ministru kabineta 2003.gada 3.jūnija noteikumos Nr.291 “Prasības sociālo pakalpojumu sniedzējiem” (Latvijas Vēstnesis, 2003, 85.nr.; 2005, 210.nr.; 2007, 50.nr.; 2008, 63.nr.; 2009, 98.nr.) šādus grozījumus:
1. Svītrot 2.11.apakšpunktā vārdus “un neatliekamo medicīnisko palīdzību saskaņā ar veselības aprūpes jomu regulējošiem normatīvajiem aktiem”.
2. Izteikt 2.12.apakšpunktu šādā redakcijā:
“2.12. sadarbību ar klienta pašvaldības sociālo dienestu un citām institūcijām;”.
3. Izteikt 7.punktu šādā redakcijā:
“7. Pašvaldības sociālajā dienestā ar klientiem strādā sociālā darba speciālisti (ne mazāk kā trīs), tai skaitā viens sociālais darbinieks darbam ar ģimenēm ar bērniem, otrs – darbam ar pieaugušām personām un trešais – sociālās palīdzības organizators. Sociālā dienesta vadītājs ir tiesīgs sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības nodrošināšanai piesaistīt arī citus speciālistus.”
4. Papildināt noteikumus ar 7.1, 7.2 un 7.3 punktu šādā redakcijā:
“7.1 Ja republikas nozīmes pilsētas vai novada pašvaldības sociālā dienesta attālinātā klientu pieņemšanas punktā strādā tikai viens sociālā darba speciālists, tam jābūt vismaz ar sociālā darbinieka kvalifikāciju.
7.2 Katrs pašvaldības sociālā dienesta sociālais darbinieks jānodrošina ar atsevišķu telpu sarunām ar klientu.
7.3 Katrā pašvaldības sociālā dienesta klientu pieņemšanas vietā iedzīvotājiem pieejamā vietā jābūt izvietotiem pašvaldības saistošajiem noteikumiem par sociālajiem pakalpojumiem un sociālo palīdzību.”
5. Izteikt 8.punktu šādā redakcijā:
“8. Pašvaldības sociālā dienesta darbinieki nodrošina, lai klients tiktu apkalpots un risinājumi rasti iespējami īsākā laikposmā, ievērojot šādus nosacījumus:
8.1. klienta apkalpošana ierašanās dienā vai vienošanās par atkārtotas tikšanās laiku un vietu;
8.2. problēmas izskatīšana un lēmuma pieņemšana normatīvajos aktos par sociālajiem pakalpojumiem un sociālo palīdzību noteiktajā termiņā;
8.3. sociālo pakalpojumu saņēmēju reģistrēšana, kā arī sociālo pakalpojumu sniegšana rindas kārtībā, ja pakalpojumu nevar nodrošināt uzreiz;
8.4. ar klienta apkalpošanu saistīto dokumentu apkopošana, izveidojot klienta lietu, kurā iekļauj informāciju par klienta sociālo stāvokli, sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu sniegšanas procesu.”
6. Izteikt 11.punkta pirmo teikumu šādā redakcijā:
“Bērnu aprūpes institūcijā ar klientiem strādā sociālie darbinieki, sociālie pedagogi, sociālie aprūpētāji, praktizēttiesīgu māsu reģistrā reģistrētas medicīnas māsas un aprūpētāji.”
7. Izteikt 18.punktu šādā redakcijā:
“18. Bērnam ir nodrošināta reģistrācija pie ģimenes ārsta un bērna vajadzībām atbilstoša veselības aprūpe.”
8. Izteikt 31.punktu šādā redakcijā:
“31. Klientiem ir nodrošināta reģistrācija pie ģimenes ārsta, kā arī ģimenes ārsta un citu speciālistu nozīmētā ārstēšanas plāna izpilde.”
9. Svītrot 57.3.apakšpunktu.
10. Svītrot 67.1. un 67.2.apakšpunktu.
11. Svītrot XV nodaļu.
12. Izteikt 85.punktu šādā redakcijā:
“85. Sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniedz sociālais darbinieks, psihologs vai psihoterapeits. Pakalpojuma sniedzēja vadītājs ir tiesīgs piesaistīt citus speciālistus.”
13. Svītrot 89.8.apakšpunktu.
14. Izteikt 92.2.apakšpunktu šādā redakcijā:
“92.2. uzraudzību, kuru nodrošina vismaz viens darbinieks uz 16 personām;”.
15. Svītrot 92.9.apakšpunktu.
16. Svītrot 100.1 punktā vārdus un skaitli “īslaicīgus (līdz 24 mēnešiem)”.
17. Izteikt 100.10 punktu šādā redakcijā:
“100.10 Sociālo pakalpojumu sniedzējs sadarbojas ar klienta pašvaldības sociālo dienestu un citām institūcijām, nodrošinot informācijas apmaiņu.”
18. Aizstāt 101.punktā vārdus un skaitļus “ar 2010.gada 1.janvāri” ar vārdiem un skaitļiem “ar 2014.gada 1.janvāri”.
19. Papildināt noteikumus ar 103.punktu šādā redakcijā:
“103. Līdz 2012.gada 31.decembrim sociālo pakalpojumu sniedzējs reizi trijos gados (nevis katru gadu) nodrošina šo noteikumu 2.4.apakšpunktā minēto kvalifikācijas celšanu darbiniekiem, kuri strādā ar klientiem.”
Ministru prezidents V.Dombrovskis
Labklājības ministrs U.Augulis
Redakcijas piebilde: noteikumi stājas spēkā ar 2009.gada 15.augustu.