• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Satiksmes ministrija: Par transporta un sakaru nozares prioritātēm. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 21.08.2009., Nr. 133 https://www.vestnesis.lv/ta/id/196370

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta sēdē: 2009.gada 18.augustā

Vēl šajā numurā

21.08.2009., Nr. 133

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Satiksmes ministrija: Par transporta un sakaru nozares prioritātēm


 

Transporta un sakaru joma ir prioritāra jebkuras ražojošas nozares attīstībā. Pie šāda secinājuma 20.augustā nonāca satiksmes ministra Kaspara Gerharda rīkotās diskusijas dalībnieki – transporta un sakaru nozares asociāciju un uzņēmumu pārstāvji.

Sanāksmes laikā Satiksmes ministrijas pārstāvji prezentēja ekonomikas atveseļošanas plānā iekļaujamos priekšlikumus transporta un sakaru nozares atbalstam, pievēršot uzmanību tam, ka Ekonomikas ministrijas izstrādātajā plānā ietvertie eksporta iespēju paplašināšanas principi nav iedomājami bez infrastruktūras un transporta, kā arī tranzīta un loģistikas sektora attīstības.

Par nozares prioritātēm ministrija noteikusi tranzīta apjoma palielināšanu, piedāvājot konkurētspējīgāku tranzīta koridoru, un distribūcijas biznesa attīstību.

Lai nodrošinātu distribūcijas biznesa attīstību, ir jāmazina vai jālikvidē nevajadzīgi administratīvie un birokrātiskie šķēršļi (jālikvidē preču pavadzīmes ar VID numuriem preču un pakalpojumu apritē, jāievieš PVN režīms importam, jāievieš atbrīvojumi no muitas parāda galvojuma sniegšanas preču pagaidu uzglabāšanai un ievešanai muitas noliktavās). Šo aktivitāšu veikšana neprasa būtiskus finanšu ieguldījumus, bet sniegs vērā ņemamu pozitīvu efektu.

Savukārt, lai palielinātu tranzīta apjomu, ir nepieciešams līdzfinansējums dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanai. Sanāksmes dalībnieki atzina, ka lielu daļu izmaksu veido tieši infrastruktūras izmaksas. Tās samazinot, Latvija varētu iegūt būtiskas priekšrocības un pārņemt papildu kravas, kas ir īpaši svarīgi, ņemot vērā starp Baltijas valstīm valdošo konkurenci šajā jomā.

Klātesošie tika informēti, ka ministrija turpina apgūt ES fondu investīcijas, to ietvaros tiek īstenots kravu loģistikas un ostu informācijas sistēmas projekts. Ministrijas speciālisti plāno, ka Ministru prezidenta vadīto Latvijas Ostu padomi varētu pārveidot par sadarbības platformu nozares attīstībai, paplašinot padomes funkcijas un veidojot to kā Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomi.

Satiksmes ministrs K.Gerhards klātesošajiem nozares pārstāvjiem izklāstīja savu redzējumu par turpmāku tranzīta, loģistikas un datu pārraides sektora attīstību, uzsverot, ka transporta un sakaru nozare ir konkurētspējīga starptautiskā, globālā mērogā, ne tikai valsts iekšienē. Latvijas Loģistikas asociācijas valdes priekšsēdētājs Aivars Tauriņš piebilda, ka tieši tādēļ būtu svarīgi Latviju iekļaut starptautiskās piegādes ķēdēs, uzlabojot infrastruktūru un padarot valsti par Baltijas distribūcijas biznesa centru.

Sakaru nozares kontekstā ministrija saskata iespējas datu pārraides tranzītā, datu centru pakalpojumos, platjoslu attīstībā, sakaru iekārtu ražošanā, informācijas tehnoloģiju pakalpojumos un izglītībā.

SIA “Lattelecom” vadītājs Juris Gulbis skaidroja, ka aktuāla transporta un sakaru nozares problēma ir tai paredzēto līdzekļu pārdale un novirzīšana citām tautsaimniecības jomām, tādējādi bremzējot turpmāku nozares attīstību un neparedzot jaunu iespēju pavēršanu ekonomikas augšupejai. Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas prezidente Signe Bāliņa piebilda, ka tehnoloģiju un jauno komunikāciju piedāvātās iespējas nodrošina 50% darba ražīguma, tādēļ ir svarīgi turpināt uzsākto platjoslu interneta projektu un attīstīt sakaru infrastruktūru.

Satiksmes ministrs K.Gerhards vēlas izvērtēt transporta un sakaru nozares turpmāko lomu tautsaimniecības attīstībā. Ministrs uzsver nozares nozīmi, jo pērn tā veidoja 10,8% no IKP, turklāt tajā strādā 10% Latvijas nodarbināto iedzīvotāju.

Nozares pārstāvji ir aicināti precizēt un papildināt Satiksmes ministrijas apkopotos ekonomikas atveseļošanas plānā iekļaujamos priekšlikumus pirms to iesniegšanas Ekonomikas ministrijā un valdībā.

 

Satiksmes ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļa

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!