Rīgā 2009.gada 25.augustā (prot. Nr.54 41.§)
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma 3.3.prioritātes “Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga transporta veicināšana” 3.3.2.pasākuma “Ilgtspējīgas transporta sistēmas attīstība” 3.3.2.1.aktivitāti “Ilgtspējīga sabiedriskā transporta sistēmas attīstība” (turpmāk – aktivitāte);
1.2. atbildīgo iestādi;
1.3. projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus;
1.4. prasības projekta iesniedzējam.
7.1. īsteno starpniekinstitūcijas funkcijas un atbilstoši kompetencei nodrošina, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 4.punktā minētais aktivitātes īstenošanai pieejamais Kohēzijas fonda finansējums;
7.2. uzrauga pieejamā Kohēzijas fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes un projekta līmenī, kontrolējot projektu finansēšanas plānu izpildi.
11.1. jaunu dīzeļvilcienu un elektrovilcienu ritošā sastāva iegādes izmaksas;
11.2. ar jaunu dīzeļvilcienu un elektrovilcienu palaišanu saistīto iekārtu iegādes un uzstādīšanas izmaksas;
11.3. izmaksas, kas saistītas ar valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras attīstīšanu;
11.4. izmaksas, kas saistītas ar vides aizsardzības prasību ievērošanu;
11.5. izmaksas, kas saistītas ar ugunsdrošības un citu drošības prasību ievērošanu;
11.6. publicitātes pasākumi, ciktāl to paredz Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību regulējošie normatīvie akti;
11.7. pievienotās vērtības nodoklis, ja projekta iesniedzējs to nevar atgūt atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.
12.1. izmaksas, kas pārsniedz apstiprinātajā projekta iesniegumā paredzēto attiecināmo izmaksu apmēru;
12.2. izmaksas, kas nav pamatotas ar atbilstošiem attaisnojuma dokumentiem;
12.3. citas ar projekta īstenošanu nedalāmi saistītās izmaksas.
23.1. kredītiestādes garantijas vēstules kopija vai projekta iesniedzēja lēmums, kas apliecina iespēju piesaistīt kredītresursus projekta īstenošanai nepieciešamajā apjomā, ja projektu paredzēts īstenot par aizņemtiem līdzekļiem;
23.2. sertificēta būvinženiera ar vismaz triju gadu pieredzi dzelzceļa infrastruktūras objektu būvniecības jomā (ja projekta īstenošana paredz dzelzceļa infrastruktūras modernizāciju) vai tehniskā eksperta ar vismaz triju gadu pieredzi dzelzceļa ritošā sastāva ekspluatācijā un uzturēšanā dzīves apraksts (Curriculum Vitae);
23.3. projekta vadītāja ar vismaz triju gadu pieredzi projektu vadīšanā dzīves apraksts (Curriculum Vitae);
23.4. grāmatveža finansista ar vismaz triju gadu pieredzi finanšu uzskaitē dzīves apraksts (Curriculum Vitae);
23.5. tehniski ekonomiskais pamatojums, kurā ietverti projekta izmaksu un ieguvumu analīzes aprēķini un jutīguma un risku analīzes aprēķini, kā arī aprēķinus pamatojoši dokumenti;
23.6. dokumenti, kas norādīti projekta iesniegumā;
23.7. cita veida informācija, kas pēc projekta iesniedzēja uzskatiem ir būtiska lēmuma pieņemšanai (piemēram, aprēķini, kartes, shēmas);
23.8. Uzņēmumu reģistra izsniegtas projekta iesniedzēja reģistrācijas apliecības kopija.
Satiksmes ministrs K.Gerhards
1.pielikums
Ministru kabineta
2009.gada 25.augusta noteikumiem Nr.971
2.pielikums
Ministru kabineta
2009.gada 25.augusta noteikumiem Nr.971
1. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI |
Vērtēšanas sistēma |
Kritērija ietekme uz lēmuma pieņemšanu (P*, N**) |
|
Jā/Nē |
|||
1.1. |
Projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu |
|
N |
1.2. |
Projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes noteiktajā termiņā |
|
N |
1.3. |
Projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā |
|
N |
1.4. |
Ja projekta kopējās izmaksas ir vismaz 35 140 200 latu, projekta iesnieguma veidlapa aizpildīta latviešu un angļu valodā. Ja projekta kopējās izmaksas ir mazākas par 35 140 200 latiem, projekta iesniegums sagatavots latviešu valodā |
|
N |
1.5. |
Ir iesniegts projekta iesnieguma oriģināleksemplārs un kopija (šis nosacījums neattiecas, ja projekta iesniegums tiek iesniegts elektroniska dokumenta formā) |
|
P |
1.6. |
Projekta iesnieguma lapas ir numurētas (šis nosacījums neattiecas, ja projekta iesniegums tiek iesniegts elektroniska dokumenta formā) |
|
P |
1.7. |
Projekta iesnieguma kopija atbilst projekta iesnieguma oriģinālam (šis nosacījums neattiecas, ja projekta iesniegums tiek iesniegts elektroniska dokumenta formā) |
|
P |
1.8. |
Projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši aktivitātes projekta iesnieguma veidlapai |
|
N |
1.9. |
Projekta iesniegums ir pilnībā aizpildīts |
|
P |
1.10. |
Ja projekta iesniedzējs plāno līdzfinansēt projektu no kredīta līdzekļiem, ir pievienota garantijas vēstule no Kredītiestādes vai projekta iesniedzēja lēmums, kas apliecina iespēju piesaistīt kredītresursus projekta īstenošanai nepieciešamajā apjomā |
P |
|
1.11. |
Projekta iesniegumam ir pievienoti visi pielikumi un pavaddokumenti |
P |
|
1.12. |
Projekta iesniegumam ir pievienota projekta iesnieguma elektroniskā versija (pielikumus var nepievienot) (šis nosacījums neattiecas, ja projekta iesniegums tiek iesniegts elektroniska dokumenta formā) |
P |
|
1.13. |
Projekta iesnieguma finansēšanas plāns un budžeta kopsavilkums ir bez aritmētiskām kļūdām |
P |
|
1.14. |
Projekta iesniegumā nav neatrunātu labojumu - dzēsumu, aizkrāsojumu, svītrojumu vai papildinājumu |
N |
|
1.15. |
Projekta iesniegumu ir parakstījusi projekta iesniedzēja paraksttiesīgā persona vai tās pilnvarota persona (ir pievienots pilnvaras apliecinošs dokuments) |
N |
|
1.16. |
Kohēzijas fonda līdzfinansējuma procentuālais un summārais apjoms ir aprēķināts pareizi |
P |
|
2. Atbilstības kritēriji |
|
|
|
2.1. Projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji |
Vērtēšanas sistēma |
Piezīmes |
|
Jā/Nē |
|||
2.1.1. |
Projekta iesniedzējs ir valsts kapitālsabiedrība, kas pārvalda valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūru vai valsts kapitālsabiedrība, kura saskaņā ar sabiedriskā transporta pakalpojumus regulējošajiem normatīvajiem aktiem sniedz sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālos starppilsētu nozīmes dzelzceļa maršrutos |
|
N |
2.1.2. |
Projekta iesniedzējs nav pasludināts par maksātnespējīgu (tajā skaitā, neatrodas sanācijas procesā vai tiesiskās aizsardzības procesā), neatrodas likvidācijas stadijā, tā saimnieciskā darbība nav apturēta vai pārtraukta un tam nav un netiek piemērota procedūra, kas varētu ierobežot vai apturēt tā darbību. |
|
N |
2.1.3. |
Projekta iesniedzējam nav nodokļu un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu |
|
N |
2.1.4. |
Projekta iesniedzēja rīcībā ir pietiekami un stabili finanšu resursi, lai nodrošinātu nacionālo finansējumu |
|
N |
2.1.5. |
Projekta iesniedzējs ir apņēmies nodrošināt finansējumu no saviem līdzekļiem projekta izmaksu pieauguma gadījumā |
|
N |
2.1.6. |
Objekts, kurā paredzēts veikt investīcijas, atrodas projekta iesniedzēja īpašumā (kritēriju piemēro, ja projekta īstenošana paredz dzelzceļa infrastruktūras modernizāciju) |
|
N |
2.1.7. |
Iegādātie pamatlīdzekļi paliks iesniedzēja īpašumā vismaz 5 gadus pēc projekta īstenošanas |
|
N |
2.2. Projekta atbilstības kritēriji |
Vērtēšanas sistēma |
Piezīmes |
|
Jā/Nē |
|||
2.2.1. |
Projekta iesniegumā ir raksturota projekta vadības, ieviešanas un uzraudzības shēma |
|
N |
2.2.2. |
Projekta iesniegumā ir raksturoti projekta ieviešanai nepieciešamie resursi (iesaistāmā personāla skaits, kvalifikācija, pienākumi un materiāli tehniskā bāze) |
N |
|
2.2.3. |
Projekta vadības personālam ir atbilstoša pieredze un pietiekama projekta vadības kapacitāte, profesionālās un tehniskās zināšanas - projekta vadības personālā tiks nodarbināti: 1) viens sertificēts būvinženieris ar vismaz triju gadu pieredzi dzelzceļa infrastruktūras objektu būvniecības jomā (ja projekta īstenošana paredz dzelzceļa infrastruktūras modernizāciju) vai tehniskais eksperts ar vismaz triju gadu pieredzi dzelzceļa ritošā sastāva ekspluatācijā un uzturēšanā; 2) viens projekta vadītājs ar vismaz triju gadu pieredzi projektu vadīšanā; 3) viens grāmatvedis – finansists ar vismaz triju gadu pieredzi finanšu uzskaitē |
P |
|
2.2.4. |
Projektam ir veikta izmaksu un ieguvumu analīze |
N |
|
2.2.5. |
Projekta izmaksu un ieguvumu analīzē ir izmantota reālā finansiālā diskonta likme – 5 procenti |
N |
|
2.2.6. |
Projekta izmaksu un ieguvumu analīzē ir izmantota sociālā diskonta likme - 5,5 procenti |
N |
|
2.2.7. |
Projekta ekonomiskā neto pašreizējā vērtība (ENPV) ir lielāka par 0 |
N |
|
2.2.8. |
Projekta ekonomiskā ienesīguma norma (ERR) ir lielāka par 5,5 procentiem |
N |
|
2.2.9. |
Projektam ir veikta jutīguma un risku analīze |
N |
|
2.2.10. |
Projekta īstenošana tiks pabeigta līdz 2015.gada 31.augustam |
N |
|
2.2.11. |
Projekts nodrošina n+2 un n+3 principa ievērošanu |
N |
|
2.2.12. |
Projekts atbilst aktivitātes mērķim - Rīgas piepilsētas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sistēmas modernizēšana un integrācija Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta sistēmā, pasažieru pārvadājumu kvalitātes un efektivitātes paaugstināšana, ieviešot jaunas tehnoloģijas, attīstot ritošo sastāvu (t.sk., dīzeļvilcienu ritošā sastāva atjaunošana – jaunu vilcienu iegāde) un infrastruktūru, tādējādi atslogojot Rīgas ielu tīklu un it sevišķi tiltus, vienlaicīgi samazinot apkārtējās vides piesārņojumu, ko rada autotransports, un vides piesārņojuma risku, kas var rasties satiksmes negadījumu rezultātā. |
N |
|
2.2.13. |
Projekta budžetā iekļautās izmaksas atbilst vidējām prognozētajām tirgus cenām projekta īstenošanas gadā un ir nepieciešamas projekta rezultātu sasniegšanai un plānoto darbību īstenošanai |
N |
|
2.2.14. |
Ir veikta projekta īstenošanas variantu analīze un piedāvāts tāds projekta risinājums, kurš nodrošina maksimālu pasažieru plūsmas novirzīšanu no privātā autotransporta uz dzelzceļa transportu |
N |
|
2.2.15. |
Projekta iesniegumā plānotie uzraudzības rādītāji ir precīzi definēti un izmērāmi |
N |
|
2.2.16. |
Projektam pieprasītais Kohēzijas fonda līdzfinansējuma apjoms nepārsniedz 100 079 289 latus |
N |
|
2.2.17. |
Projekts netiek un nav ticis finansēts vai līdzfinansēts no citiem Eiropas Savienības finanšu avotiem, kā arī valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem, kā arī projekta ietvaros plānotās darbības nepārklājas ar darbībām, kas tiek finansētas citu Eiropas Savienības fondu aktivitāšu un citu finanšu instrumentu ietvaros |
N |
|
2.2.18. |
Projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi atbilst ar Eiropas Savienības fondu vadību saistītajos normatīvajos aktos noteiktajām prasībām |
P |
|
2.2.19. |
Tiks nodrošināta projekta rezultātu ilgtspēja – projekta rezultātu uzturēšana vismaz 15 gadus pēc projekta pabeigšanas. |
N |
|
2.2.20. |
Projekta iesniegumā norādītās izmaksu pozīcijas un to apjoms atbilst Ministru kabineta noteikumos par aktivitātes īstenošanu noteiktajām izmaksām un to apjomam |
P |
|
3. KVALITĀTES KRITĒRIJI |
Vērtēšanas sistēma |
Piezīmes |
|
Punkti vai Jā/Nē |
|||
3.1. |
Projekta ekonomiskā ienesīguma norma |
|
Punktus piešķir atbilstoši ERR lielumam. Kritērija īpatsvars 90% |
3.2. |
Projekta īstenošanas laiks |
Kritērija īpatsvars 5% |
|
3.2.1. |
mazāk par 4 gadiem |
3 |
|
3.2.2. |
no 4 līdz 5 gadiem |
2 |
|
3.2.3. |
ilgāks par 5 gadiem |
1 |
|
3.3. |
Projekta ietekme uz horizontālo prioritāti “Informācijas sabiedrība” |
|
Kritērija īpatsvars 5 % |
3.3.1. |
Projektā ir paredzēti pasākumi horizontālās prioritātes “Informācijas sabiedrība” veicināšanai (piemēram, informācijas sistēmu izveide dzelzceļa stacijās, elektroniskā biļešu rezervēšanas sistēma) |
3 |
|
3.3.2. |
Projektā nav paredzēti pasākumi horizontālās prioritātes “Informācijas sabiedrība” sabiedrība” |
0 |
|
3.4. |
Projektā paredzētas specifiskas aktivitātes vienlīdzīgu iespēju principa nodrošināšanai, īpaši uzlabojot vides un informācijas pieejamību personām ar funkcionāliem traucējumiem |
N |
|
3.5. |
Īstenojot projektu tiks novērsta vai samazināta negatīvā ietekme uz vides kvalitāti |
N |
|
4. FINANSĒJUMA PIEŠĶIRŠANAS KRITĒRIJS |
Vērtēšanas sistēma Jā/Nē |
Piezīmes |
|
4.1. |
Ja projekta iesniegums atbilst 1.1., 1.2., 1.3., 1.4., 1.8., 1.14., 1.15., 2.1.1., 2.1.2., 2.1.3., 2.1.4., 2.1.5., 2.1.6., 2.1.7., 2.2.1., 2.2.2., 2.2.4., 2.2.5., 2.2.6., 2.2.7., 2.2.8., 2.2.9., 2.2.10., 2.2.11., 2.2.12., 2.2.13., 2.2.14., 2.2.15., 2.2.16., 2.2.17., 2.2.19., 3.4. un 3.5.apakšpunktā noteiktajiem vērtēšanas kritērijam, kā arī 3.1., 3.2., 3.3.vērtēšanas kritērijā kopā saņēmis vairāk par 500 punktiem, tad, sarindojot projektu iesniegumus prioritārā secībā, sākot ar visvairāk punktus ieguvušo projekta iesniegumu, projekta iesniegumam pietiek aktivitātē pieejamais finansējums. |
N |
Piezīmes:
* Ja kritērijs neatbilst, atbildīgā iestāde pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu
** Ja kritērijs neatbilst, atbildīgā iestāde pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu