• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Rīgas domes 1999. gada 7. jūnija informācija "Ielu segumam pēc inženierkomunikāciju remontiem jābūt kvalitatīvi atjaunotam". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 8.06.1999., Nr. 184/185 https://www.vestnesis.lv/ta/id/19717

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Latvijas Bankas ziņas

Vēl šajā numurā

08.06.1999., Nr. 184/185

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Rīgas dome

Veids: informācija

Pieņemts: 07.06.1999.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Rīgas domes Satiksmes departamenta informācija

1999.gada 7.jūnijā

Ielu segumam pēc inženierkomunikāciju remontiem jābūt kvalitatīvi atjaunotam

Daudzās Rīgas ielās līdz ar siltāka laika iestāšanos sākta pazemes inženierkomunikāciju izbūve un remonti. Lai veiktu šos darbus, tiek uzlauzts ielu segums, bet pēc darbu pabeigšanas tas ne vienmēr tiek kvalitatīvi atjaunots. Rīgas domes Satiksmes departaments regulāri uzrauga ielu seguma kvalitatīvu atjaunošanu, un bieži vien tiek konstatēta atjaunotā ielu seguma neatbilstība nepieciešamajai kvalitātei.

Ielu seguma uzlaušanas kārtību un atjaunošanu regulē Rīgas domes 1996.gada 29.oktobrī pieņemtie noteikumi Nr.66 "Rīgas ielu un transporta būvju aizsardzības noteikumi", kuri ir obligāti jāievēro visām juridiskajām un fiziskajām personām, kas veic jebkura veida saimniecisko darbību Rīgas ielu sarkano līniju robežās un transporta būvju (tiltu,ceļu pārvadu, tuneļu u.c.) aizsardzības zonās. Ielu segums tiek uzlauzts gan lai veiktu pazemes inženierkomunikāciju izbūvi, rekonstrukciju vai remontus, gan lai novērstu avārijas.

Lai uzsāktu darbus, kas saistīti ar ielas seguma uzlaušanu, ir jāsaņem atļauja Rīgas domes Satiksmes departamentā (bijušajā Rīgas domes Īpašuma departamenta Satiksmes pārvaldē). Visus pazemes inženierkomunikāciju izbūves, remonta un ielu seguma atjaunošanas darbus drīkst veikt tikai specializētas organizācijas, un tās ir atbildīgas par ielu seguma atjaunošanu atbilstoši iepriekšējai seguma konstrukcijai. Ja pazemes inženierkomunikāciju remonts ir veicams ielu seguma atjaunošanai nepiemērotos klimatiskos apstākļos, tad vispirms jāveic ielu seguma pagaidu atjaunošana, bet atkārtotu seguma atjaunošanu — jāveic iestājoties labvēlīgiem laika apstākļiem

Veicot ielu seguma atjaunošanu, darbu izpildītājam ir jānodrošina, lai darbu veikšanas vietās kvalitatīvi tiktu sablīvēta grunts un atjaunots ielas segums, kas ir nepieciešams, lai ielas ekpsluatācijas gaitā lauzuma vietās neveidotos deformācija. Noteikumi paredz arī garantijas veiktajiem darbiem. Proti, ja 18 mēnešu laikā pēc ielas seguma atjaunošanas tas deformējas zemes nepietiekama sablīvējuma vai nekvalitatīvi izveidotas konstrukcijas dēļ, ielas segums atkārtoti jāatjauno par tās organizācijas līdzekļiem, kura veikusi pazemes inženierkomunikāciju izbūvi.

Joprojām organizācijas, kas veic avārijas likvidāciju darbus, savlaicīgi neatjauno ielas segumu. Noteikumi paredz, ka ielas seguma atjaunošana pēc avārijas likvidēšanas jāveic pēc iespējas īsākā laikā. Pilsētas un rajona nozīmes maģistrālajās ielās un ielās kurās ir sabiedriskā transporta satiksme, tas jāveic vienas diennakts laikā, rajona nozīmes ielās — trīs diennakšu laikā, bet pārējās ielās — astoņu diennakšu laikā.

Rīgas domes Satiksmes departaments pagājušā gada nogalē rīkoja semināru par ielu segumu uzlaušanas un kvalitatīvas atjaunošanas jautājumiem, kā arī iepazīstināja ar pieļaujamajām ielu seguma konstrukcijām uzlauzumu atjaunošanai. Tā kā organizācijas, kuras veic inženierkomunikāciju izbūves, remonta un rekonstrukcijas darbus, sadarbojas ar apakšuzņēmējiem, tad šo organizāciju pienākums ir detalizēti iepazīstināt apakšuzņēmējus ar prasībām, kādas tiek izvirzītas seguma atjaunošanai.

Neskatoties uz Rīgas domes Satiksmes departamenta centieniem panākt ielu seguma kvalitatīvu atjaunošanu pēc veiktajiem pazemes inženierkomunikāciju remontiem, atjaunotais ielu segums ne vienmēr ir pietiekami kvalitatīvs un līdz ar to pasliktina ielu stāvokli. Piemēram, Rīgas domes Satiksmes departaments ir konstatējis, ka bieži vien būvbedres aizbēršanas gaitā nav veikta grunts blīvēšana vai arī tā veikta pēc pilnas būvbedres aizbēršanas, nevis noteikumos paredzētajā kārtībā — pa slāņiem. Šķembu slāņa biezums ne vienmēr ir nepieciešamie 20–30 centimetri, kā arī ielas seguma atjaunošanas virskārtai tiek izmantots nepiemērotas markas asfaltbetons, turklāt tas uzklāts tikai vienā kārtā. Konstatēts, ka ne vienmēr notiek lauzuma vietu šuvju apstrāde, tas ir, ne vienmēr šuvēs tiek ievietota speciālā bitumena lenta vai tās apstrādātas ar karstu bitumenu.

Daudzus no nekvalitatīvi veiktiem darbiem iespējams konstatēt tikai pēc laika, kad seguma uzlauzuma vieta ir deformējusies. Lai samazinātu nekvalitatīva ielu seguma atjaunošanas gadījumus, Rīgas domes Satiksmes departaments ir izveidojis Kvalitātes nodrošināšanas un cenu analīzes daļu. Viens no tās galvenajiem uzdevumiem ir atjaunotās ielas seguma uzlauzumu vietu kontrole. Izvēles kārtībā laboratoriski tiks pārbaudīts grunts noblīvēšanas koeficents, pielietoto materiālu kvalitāte, seguma konstrukcijas atbilstība konkrētai vietai, savienojuma šuvju apstrāde. Brāķa konstatācijas gadījumā laboratorisko pārbaužu izdevumus būs jāatlīdzina organizācijai, kura nekvalitatīvi atjaunojusi ielas segumu.

Tā kā organizācijas, kas veic ielu segumu uzlaušanu ne vienmēr darbojas saskaņā ar minētajiem Rīgas domes noteikumiem, Rīgas domes Satiksmes departaments pastiprināti kontrolēs šo noteikumu ievērošanu un prasīs nodarīto zaudējumu atlīdzināšanu.

Satiksmes departamenta direktors Ivars Zarumba

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!