Rīgā 2009.gada 15.septembrī (prot. Nr.57 12.§)
3.1. valsts akciju sabiedrība “Latvijas gaisa satiksme” (turpmāk – Latvijas gaisa satiksme) normatīvajos aktos par gaisa telpas izmantošanu noteiktajā kārtībā ir apstiprinājusi aerostata lidojumu plānu, kas sastādīts atbilstoši 1944.gada 7.decembra Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju (turpmāk – konvencija) 2.pielikumā noteiktajām prasībām;
3.2. ir saņemta valsts aģentūras “Civilās aviācijas aģentūra” (turpmāk – Civilās aviācijas aģentūra) lidojumu atļauja lidojumam šajos noteikumos noteiktajos gadījumos;
3.3. aerostats atbilst šajos noteikumos noteiktajām prasībām un aerostata kapteinis izpilda tās.
4.1. 300 metru (1000 pēdu) virs apdzīvotām vietām, kurās ir vairāk nekā 500 iedzīvotāju, kā arī virs cilvēku pulcēšanās un organizētu pasākumu vietām;
4.2. 150 metru (500 pēdu) virs apdzīvotām vietām, kurās ir mazāk nekā 500 iedzīvotāju.
6.1. apliecinājumu, ka ir saņemts lidojuma saskaņojums ar pašvaldību, kuras teritorijā plānota aerostata pacelšanās un nolaišanās (ja atbilstoši normatīvajiem aktiem konkrētajā gadījumā saskaņojums nepieciešams);
6.2. aerostata reģistrācijas apliecības kopiju;
6.3. dokumenta kopiju, kas apliecina aerostata derīgumu lidojumiem;
6.4. aerostata pilotu apliecību kopijas.
10.1. nav derīgs vai nav iesniegts kāds no šo noteikumu 6.2., 6.3. vai 6.4.apakšpunktā minētajiem dokumentiem (ievērojot šo noteikumu 7.punktā noteikto prasību);
10.2. pilotiem nav atbilstošas kvalifikācijas;
10.3. plānotā lidojuma laikā un maršrutā gaisa telpa ir aizņemta vai nav pieejama drošības apsvērumu dēļ.
11.1. aerostats aprīkots ar:
11.1.1. ražotāja noteikto minimālo aprīkojumu;
11.1.2. transponderu (gaisa satiksmes kontroles radara sistēmas sastāvdaļa, kas izvietota uz gaisa kuģa un, saņemot zemes radara signālu, automātiski raida speciālu kodētu atbildes signālu), ja lidojumu plānots veikt gaisa telpas zonās, kur prasība lietot transponderu ir obligāta atbilstoši normatīvajiem aktiem par gaisa telpas izmantošanu;
11.1.3. ugunsdzēšamo aparātu;
11.1.4. skābekļa aprīkojumu, ja lidojuma augstums ir lielāks nekā 3000 metru (10000 pēdu) ilgāk par 30 minūtēm;
11.2. meteoroloģiskie apstākļi atbilst vizuālo lidojumu noteikumiem un vēja ātrums nav lielāks par aerostata lidojumu un tehniskās apkopes rokasgrāmatā noteikto.
12.1. nodrošināts ar pietiekamu celtspējas resursu daudzumu lidojumam līdz saullēktam;
12.2. aprīkots ar šādām aeronavigācijas ugunīm, kuru izstarojuma leņķis horizontālajā plaknē ir 360 grādu un kuru izstarojuma intensitāte atbilst konvencijas 2.pielikumā minētajām vizuālo lidojumu noteikumu prasībām:
12.2.1. balta pastāvīga izstarojuma uguni, kas novietota sešu līdz septiņu metru attālumā zem aerostata apakšējās malas;
12.2.2. sarkana mirgojoša izstarojuma uguni (mirgojumu skaits no 40 līdz 100 reizēm minūtē), kas novietota divus līdz trīs metrus zem šo noteikumu 12.2.1.apakšpunktā minētās uguns.
15.1. ņem vērā aerostata izmērus un tā iespēju veikt pacelšanos;
15.2. nodrošina, ka personas, kas nav saistītas ar aerostata lidojumu, aerostata sagatavošanās un pacelšanās laikā atrodas ne mazāk kā 20 metru attālumā no tā;
15.3. nodrošina, ka aerostata pacelšanās laikā tā tuvumā neatrodas šķēršļi, kas var apdraudēt lidojuma drošību.
16.1. aerostatam ir veikta tehniskā apkope saskaņā ar izgatavotāja izstrādāto tehniskās apkopes dokumentāciju;
16.2. ir šādi dokumenti vai to kopijas:
16.2.1. gaisa kuģa reģistrācijas apliecība;
16.2.2. gaisa kuģa standarta vai speciālā apliecība par derīgumu lidojumiem un lidojumu atļauja (ja nepieciešams);
16.2.3. gaisa kuģa ekspluatācijas rokasgrāmata, kā arī aerostata lidojumu un tehniskās apkopes rokasgrāmata;
16.2.4. gaisa kuģa lidojumu reģistrācijas žurnāls;
16.2.5. apdrošināšanas polises atbilstoši likuma “Par aviāciju” 111.pantā noteiktajām prasībām;
16.3. viņam un otram pilotam (ja tāds ir) ir derīga pilota apliecība ar atbilstošām kvalifikācijas atzīmēm un veselības stāvokļa atbilstību apliecinošs dokuments, kā arī personu apliecinošs dokuments;
16.4. aerostatā ir konvencijas 2.pielikumā noteiktās vizuālo lidojumu aeronavigācijas kartes (shēmas, plāni) visam lidojuma maršrutam (paredzot arī iespējamās novirzes no maršruta);
16.5. aerostata pasažieri ir instruēti par šādiem drošības noteikumiem:
16.5.1. gaisa kuģa iekārtojums;
16.5.2. drošības jostu lietošana;
16.5.3. glābšanas vestes lietošana;
16.5.4. skābekļa aprīkojuma izvietojums un lietošana;
16.5.5. avārijas aprīkojums;
16.5.6. rīcība iespējamā avārijas situācijā;
16.6. krava (aerostatā esošie priekšmeti) ir novietota un nostiprināta atbilstoši gaisa kuģa ekspluatācijas rokasgrāmatā noteiktajai kārtībai;
16.7. uzpildīts nepieciešamais celtspējas resursu daudzums:
16.7.1. plānotā lidojuma maršruta veikšanai;
16.7.2. rezervei 30 minūšu ilgam lidojumam dirižabļiem un 15 minūšu ilgam lidojumam gaisa baloniem;
16.8. ir saņemta informācija par meteoroloģisko apstākļu atbilstību plānotā lidojuma veikšanai;
16.9. gaisa kuģī ir attiecīgajam personu skaitam atbilstošs ekipējums:
16.9.1. pirmās palīdzības sniegšanai nepieciešamais medicīnisko materiālu komplekts;
16.9.2. glābšanas vestes, ja lidojums plānots virs ūdenskrātuvēm tālāk par 500 metriem no krasta;
16.9.3. glābšanas plosts (laiva), kas var uzņemt visus aerostatā esošos cilvēkus, ja lidojums plānots virs ūdenskrātuvēm tālāk par 500 metriem no krasta un aerostata grozs pats ūdenī nespēj pildīt glābšanas plosta funkcijas;
16.10. aerostatā ir šķiltavas vai sērkociņi un aizsargcimdi, un to rezerves komplekts.
17.1. aerostata kapteinis nespēj ietekmēt aerostata lidojuma virzienu un aerostats lido bīstamā vai aizliegtā virzienā;
17.2. aerostatam lidojuma laikā rodas tehniski sarežģījumi, kas var apdraudēt turpmāko lidojumu;
17.3. mainījušies meteoroloģiskie apstākļi un tie var apdraudēt lidojuma drošību.
Satiksmes ministrs K.Gerhards