Izglītības un zinātnes ministre: Par skolotāja profesiju un pedagogu sagatavošanu
Lai kopīgi ar Eiropas izglītības ministriem diskutētu par skolotāja profesiju, tās pievilcību, atbilstošu pedagogu sagatavošanu, atbalstu skolotājiem, par pedagogu tālākizglītību, šodien, 23.septembrī, izglītības un zinātnes ministre Tatjana Koķe piedalās Eiropas Savienības (ES) Izglītības ministru padomes sanāksmē, kas notiek ES prezidējošajā valstī Zviedrijā (Gēteborgā).
Latvijai, gluži kā ikvienai ES dalībvalstij, svarīgi ir atbilstoši izglītoti cilvēki, jo īpaši lai veicinātu uz zināšanām balstītas ekonomikas attīstību. Savukārt īpaša loma šā mērķa sasniegšanā ir skolotājiem, viņu atbilstošai sagatavošanai, piesaistei darbam skolā, atbalstam jaunajiem pedagogiem, sākot darbu, profesionālai pilnveidei u.c.
Latvijā pedagogu profesiju apgūt izvēlas salīdzinoši daudz jauniešu. 2008./2009.mācību gadā Latvijas augstskolās pedagoģiskajās studiju programmās studēja 8,8% no kopējā studentu skaita. Vienlaikus svarīga ir augstākās izglītības iestāžu pedagoģijas programmu absolventu praktiskā sagatavotība, pieredzējušu un talantīgu kolēģu atbalsts, kā arī jau strādājošo skolotāju tālākizglītība, profesionālās meistarības pilnveide.
Latvijā pedagogiem ir iespējas papildināt zināšanas un apgūt kolēģu pieredzi, tostarp izmantojot ES struktūrfondu līdzekļus. Pedagogi gan piedalās tālākizglītībā, gan turpina formālo izglītību (piemēram, maģistratūrā, doktorantūrā). Šīs profesionālās pilnveides programmu piedāvājums veidots, pamatojoties uz izglītības politikas prioritātēm un pedagogu tālākizglītības tematiskajām vajadzībām.
Latvija uzskata, ka Eiropas līmenī būtu vēlama pedagogu un izglītības iestāžu vadītāju tālākizglītības programmu, tajā skaitā starptautisko programmu, pilnveide, vienlaikus sekmējot tālmācības programmas un pieredzes apmaiņu, tajā skaitā ES Mūžizglītības programmas 2007.–2013.gadam ietvaros.
Šobrīd Latvijā tiek turpināts arī darbs pie pedagogu darba samaksas sistēmas pilnveides, lai pedagogu darba alga būtu atkarīga no pieredzes, darba kvalitātes un rezultātiem, apgūtās tālākizglītības un ieguldījuma jauno pedagogu atbalsta sistēmā.