Izglītības un zinātnes ministrija: Par izglītību pirmsskolā un sākumskolā
25.septembrī izglītības un zinātnes ministre Tatjana Koķe, Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) un Valsts izglītības satura centra (VISC) pārstāvji tikās ar pirmsskolas un sākumskolas izglītības speciālistiem, lai turpinātu diskusijas un darbu saistībā ar izglītības saturu, konkrēti – ar satura, metožu u.c. jautājumiem pirmsskolā un sākumskolā, kā arī ar iespējamo skolas gaitu sākšanu no sešu gadu vecuma.
Tikšanās dalībnieki kopumā atzinīgi novērtēja ideju par iespēju sākt skolas gaitas no sešu gadu vecuma. Vienlaikus ministre aicināja IZM un VISC kopīgi ar pirmsskolas un sākumskolas izglītības speciālistiem turpināt darbu pie mācību satura un metožu pārskatīšanas un pilnveides, lai tās atbilstu konkrētā vecumposma attīstībai, lai sešgadniekiem būtu viņu interesēm un spējām atbilstošs nodarbību saturs un plānojums. Šādu pieeju un rīcību atbalstīja arī sanāksmes dalībnieki.
T.Koķe uzsvēra skolotāju darbu un tā nozīmi, piebilstot, ka skolotāji un skolas darbojas ar pilnu atdevi, ar līdzekļiem, kādi pieejami. Vienlaikus ministre atzina, ka izglītība, mācību saturs ir lietas, kas ir visu laiku monitorējamas, pilnveidojamas, lai nodrošinātu to atbilstību mūsdienu prasībām, lai stiprinātu skolēnu interesi par mācīšanos.
Sarunā piedalījās gan pirmsskolas un sākumskolas pārstāvji un izglītības speciālisti, gan augstākās izglītības iestāžu mācībspēki, kuri atzina, ka Latvijas izglītības iestādēs kopumā sekmīgi notiek piecus un sešus gadus veco bērnu sagatavošana un šī pieredze un labās prakses piemēri ir izmantojami turpmākā darba plānošanā un organizēšanā. Ministre piebilda, ka tieši pirmsskolā un sākumskolā Latvijā strādā visradošākie pedagogi, tādēļ īpaši nozīmīgi izmantot šo pieredzi, popularizēt labās prakses paraugus un izmantot tos aizvien plašāk.
Sanāksmes gaitā T.Koķe informēja, ka 8.septembrī valdība apstiprināja sociālās drošības tīkla stratēģiju, kas paredz, ka 2009./2010.mācību gadā valsts tomēr finansēs piecgadīgo un sešgadīgo bērnu sagatavošanu skolai, neskatoties uz to, ka, veidojot šā gada budžeta grozījumus un neieklausoties par izglītības nozari atbildīgā ministra un ministrijas argumentācijā, līdzekļi šajā pozīcijā tika pilnībā samazināti. Savukārt saistībā ar piecgadniekiem plānots, ka arī nākamgad tiks turpināta viņu sagatavošana skolas gaitu sākšanai.
Sarunas gaitā tika aktualizēts jautājums par iespēju sākumskolas izglītības skolotājam pasniegt priekšmetus 1.–6.klašu posmā. Tāpat tika uzsvērta nepieciešamība veicināt integrēto mācību satura apguvi, īpaši sākumposmā, jo šāda pieeja veicina sasaisti starp priekšmetiem un skolēnu izpratni par dažādām kopsakarībām un lietām, kas tiek apgūtas skolā.
Agnese Korbe, ministres padomniece