Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija: Par vienas pieturas aģentūras principu valsts pārvaldē
Lai atvieglotu iespēju uzsākt uzņēmējdarbību un pakalpojumu sniegšanu Eiropas Savienībā (ES), Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas (RAPLM) speciālisti pagājušajā nedēļā tikās ar nozaru ministriju pārstāvjiem. Tikšanās laikā tika pārrunātas iespējas valsts iestāžu pakalpojumus sniegt elektroniski, ievērojot vienas pieturas aģentūras principu.
ES pakalpojumu direktīva nosaka, ka līdz šā gada beigām dalībvalstīm jāizstrādā un jānodrošina vienas pieturas aģentūras principa ieviešana valsts pārvaldē. Vienas pieturas aģentūras princips sniegtu iespēju ikvienam ES dalībvalsts komersantam nodrošināt iespēju uzsākt noteiktu jomu pakalpojumu sniegšanu citās ES dalībvalstīs un nepieciešamās atļaujas saņemt vai pieteikt attālināti – vienā kontaktpunktā. Latvijā šobrīd identificēti 78 dažādu valsts iestāžu sniegtie pakalpojumi, kas ietilpst direktīvas regulējumā.
Ņemot vērā, ka RAPLM ir atbildīgā iestāde par tehnoloģisko risinājumu izstrādi un nodrošināšanu, ministrijas speciālisti ar nozaru ministrijām pārrunāja elektronisko pakalpojumu procedūru elektronizācijas un vienkāršošanas iespējas.
RAPLM vienas pieturas aģentūras principa ieviešanai piedāvā portālu www.latvija.lv un tā publisko pakalpojumu katalogu, kas kalpos kā vienotais elektroniskais kontaktpunkts saimnieciskās darbības veicējiem. Uzņēmējiem būtu iespēja iegūt informāciju par nepieciešamo atļauju saņemšanas nosacījumiem un nepieciešamajām darbībām vienuviet.
Tiekoties ar ministriju pārstāvjiem, tika pārrunāti organizatoriskie jautājumi, kas saistīti ar veicamajiem pasākumiem, lai nodrošinātu kvalitatīvu pakalpojumu attālinātu sniegšanu, izmantojot internetu.
RAPLM speciālisti iepazīstināja ar vienas pieturas aģentūras principiem un jau esošo pakalpojumu sniegšanas praksi portālā, kā arī organizatoriskajiem jautājumiem pakalpojumu sniegšanā, lai tie tiktu sniegti atbilstoši labas pārvaldības principam.
Ministrijām līdz šā gada 14.oktobrim jāsagatavo informācija par organizatoriskajiem un tehnoloģiskajiem risinājumiem elektronisko pakalpojumu nodrošināšanā pēc vienas pieturas aģentūras principa. Pēc pakalpojumu apzināšanas un apkopotās informācijas analīzes RAPLM sadarbībā ar nozaru ministrijām izvērtēs iespējas pakalpojumus vienkāršot un pilnveidot.
Plānots, ka, ieviešot vienas pieturas aģentūras principu, uzņēmēji valsts iestāžu pakalpojumus un vajadzīgo informāciju, veidlapas un dokumentus varēs saņem vienuviet. Savukārt saņemt dokumentus un pieteikumus, kā arī iesniegt lēmumus un atbildes uz iesniegtajiem pieteikumiem varēs elektroniski.
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas Komunikācijas nodaļa