Rīgā 2009.gada 22.septembrī (prot. Nr.61 48.§)
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas “Uzņēmējdarbība un inovācijas” papildinājuma 2.1.prioritātes “Zinātne un inovācijas” 2.1.1.pasākuma “Zinātne, pētniecība un attīstība” 2.1.1.2.aktivitāti “Atbalsts starptautiskās sadarbības projektiem zinātnē un tehnoloģijās (EUREKA, 7.Ietvara programma un citi)” (turpmāk – aktivitāte);
1.2. prasības projekta iesniedzējam;
1.3. projekta iesnieguma vērtēšanas kritērijus;
1.4. atbildīgo iestādi un sadarbības iestādi, kompetences sadalījumu starp šīm iestādēm un sadarbības kārtību, kā arī atbildīgās iestādes un sadarbības iestādes funkcionālās padotības formu.
2.1. nodrošināt zinātnisko institūciju kapacitātes attīstību, sekmēt projektu īstenošanu, jaunu sadarbības projektu izstrādi un dalību tehnoloģiskajās platformās;
2.2. nodrošināt zinātniskajām institūcijām iespēju piedalīties zinātniskos kongresos, kā arī valsts zinātniskajām institūcijām nodrošināt dalību starptautiskās izstādēs, gadatirgos, tādējādi veicinot Latvijas zinātnes atpazīstamību Eiropas Savienībā un pasaulē.
4.1. zinātniskās institūcijas (zinātniskie institūti, augstskolas, kā arī citas institūcijas, kuru statūtos un nolikumos ir paredzēta zinātniskā darbība), kuras ir reģistrētas Zinātnisko institūciju reģistrā;
4.2. valsts pārvaldes iestādes, kas piedalās Eiropas Savienības pētniecības un tehnoloģiju attīstības programmu konkursos;
4.3. zinātnē un pētniecībā nodarbinātais personāls.
6.1. nodrošina projektu iesniegumu atlasi un vērtēšanu:
6.1.1. izstrādā, apstiprina un ievieto savā tīmekļa vietnē projekta iesnieguma veidlapas aizpildīšanas metodiku, projektu iesniegumu atlases un vērtēšanas kārtību, kā arī projekta iesnieguma vērtēšanas veidlapas;
6.1.2. izstrādā un apstiprina projekta iesnieguma vērtēšanas un projekta iesnieguma vērtēšanas veidlapas aizpildīšanas metodiku;
6.1.3. izveido projektu iesniegumu vērtēšanas komisiju (turpmāk – komisija);
6.1.4. izstrādā un apstiprina komisijas nolikumu;
6.1.5. izvērtē projekta iesniegumu un pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, apstiprināšanu ar nosacījumu vai noraidīšanu, kā arī izvērtē lēmumā par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu ietverto nosacījumu izpildi;
6.2. uzkrāj datus par projekta iesniegumu normatīvajos aktos par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu noteiktajā kārtībā;
6.3. sniedz sabiedrībai informāciju un nodrošina publicitāti jautājumos, kas saistīti ar aktivitātes īstenošanu;
6.4. nodrošina, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 9.punktā noteiktais aktivitātes īstenošanai pieejamais Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums, un uzrauga pieejamā Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes līmenī.
7.1. 10 darbdienu laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās izstrādā līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu projektus, nosakot projekta īstenošanas prasības finansējuma saņēmējam saskaņā ar šiem noteikumiem un normatīvajiem aktiem, kas nosaka Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību, īstenošanu un īstenošanas uzraudzību, un iesniedz tos saskaņošanai atbildīgajā iestādē;
7.2. ar finansējuma saņēmēju slēdz līgumu vai vienošanos par projekta īstenošanu atbilstoši tā juridiskajam statusam;
7.3. nodrošina projekta īstenošanas uzraudzību un kontroli, tai skaitā veic pārbaudes projekta īstenošanas vietā un uzrauga Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi projekta līmenī;
7.4. sniedz Izglītības un zinātnes ministrijai informāciju par valsts budžeta līdzekļu plānošanu projekta īstenošanai;
7.5. izskata finansējuma saņēmēja iepirkuma plānu un iesniedz to Iepirkumu uzraudzības birojā;
7.6. sagatavo un iesniedz informāciju atbildīgajā iestādē par aktivitātes īstenošanu un tai pieejamā finansējuma apguvi, pēc atbildīgās iestādes pieprasījuma sniedzot informāciju par atsevišķu projektu;
7.7. sagatavo maksājumu prognozi un iesniedz to maksājumu iestādē;
7.8. sagatavo Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļu pieprasījumu prognozi kārtējam un nākamajam gadam un iesniedz to vadošajā iestādē un atbildīgajā iestādē;
7.9. pārbauda un apstiprina finansējuma saņēmēja maksājumu pieprasījumu un sagatavo izdevumu deklarāciju;
7.10. sniedz informāciju finansējuma saņēmējam par noslēgtā līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu noteikumu izpildes prasībām un izpildi;
7.11. izskata un apstiprina grozījumus projektā, ievērojot šo noteikumu 65.punktā minētās prasības;
7.12. uzkrāj datus par projekta īstenošanu normatīvajos aktos par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmas izveidošanu un izmantošanu noteiktajā kārtībā;
7.13. sniedz sabiedrībai informāciju un nodrošina publicitāti jautājumos, kas saistīti ar aktivitātes ietvaros noslēgto līgumu vai vienošanos par projekta īstenošanu;
7.14. uzrauga projekta atbilstību šo noteikumu 12.punktā minētajiem kritērijiem projekta īstenošanas laikā un piecus gadus pēc projekta īstenošanas;
7.15. ja konstatēta neatbilstība, nodrošina neatbilstošo izdevumu atgūšanu saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā ziņo par Eiropas Savienības struktūrfondu ieviešanā konstatētajām neatbilstībām, pieņem pārvaldes lēmumu par piešķirtā finansējuma izlietojumu un atgūst neatbilstošos izdevumus.
Atlasi organizē ne vairāk kā trijās kārtās. Katru nākamo projektu iesniegumu atlases kārtu izsludina par aktivitātes ietvaros atlikušo finansējumu.
11.1. starptautiskās sadarbības projektu iesniegumu sagatavošana Latvijas dalībai 7.ietvara programmā, EUREKA un citās Eiropas Savienības un starptautiskajās pētniecības un tehnoloģiju attīstības programmās;
11.2. pētniecības rezultātu izplatīšana, popularizēšana un sadarbības kontaktu veicināšana;
11.3. zinātnisko institūciju dalība starptautiskos zinātnes, tehnoloģiju un inovāciju kongresos, konferencēs, kā arī valsts zinātnisko institūciju dalība starptautiskās izstādēs un gadatirgos.
12.1. projektu īsteno viena no šādām institūcijām:
12.1.1. zinātniskā institūcija, kas neatkarīgi no tās juridiskā statusa (publisko tiesību subjekts vai privāto tiesību subjekts) vai finansēšanas veida atbilstoši tās darbību reglamentējošajiem dokumentiem (statūtiem, nolikumam vai satversmei) veic šādas pamatdarbības – zinātniskā darbība un zinātniskās darbības rezultātu izplatīšana zināšanu un tehnoloģiju pārneses veidā – un šo pamatdarbību īstenošanas rezultātā iegūto atlīdzību atkārtoti investē pamatdarbību īstenošanā. Komersantiem, kuri var ietekmēt zinātnisko institūciju kā tās akcionāri vai dalībnieki, nav priekšrocību attiecībā uz zinātniskās institūcijas pētījumu kapacitāti vai tās radītajiem pētniecības rezultātiem;
12.1.2. valsts pārvaldes iestāde, kas piedalās Eiropas Savienības pētniecības un tehnoloģiju attīstības programmu konkursos;
12.2. projektā īstenojamās darbības atbilst šo noteikumu 12.1.1.apakšpunktā minētajām zinātnisko institūciju pamatdarbībām, kas kvalificējamas kā nesaimnieciskas pamatdarbības, un šo pamatdarbību īstenošanas rezultātā iegūto atlīdzību atkārtoti investē to pamatdarbību īstenošanā, kas kvalificējamas kā nesaimnieciskas. Finansējuma saņēmējs skaidri nodala šo noteikumu 12.1.1.apakšpunktā minētās zinātniskās institūcijas pamatdarbības (un ar tām saistītās finanšu plūsmas), kas kvalificējamas kā nesaimnieciskas, no darbībām, kas kvalificējamas kā saimnieciskas darbības. Par darbībām, kas kvalificējamas kā saimnieciskas, uzskata darbības komersanta uzdevumā, pētniecības infrastruktūras iznomāšanu un konsultāciju pakalpojumus. Ja finansējuma saņēmējs veic arī darbības, kas neatbilst šo noteikumu 12.1.1.apakšpunktā minētajām pamatdarbībām, tad tas skaidri nodala šo noteikumu 12.1.1.apakšpunktā minētās pamatdarbības un ar tām saistītās finanšu plūsmas no pārējām finansējuma saņēmēja darbībām un ar tām saistītajām finanšu plūsmām;
12.3. ja projektā tiek īstenota šo noteikumu 11.1.apakšpunktā minētā darbība, tās ietvaros sagatavotais starptautiskās sadarbības projekta iesniegums paredz tāda pētniecības projekta īstenošanu, kas atbilst šo noteikumu 12.1.1.apakšpunktā minētajai zinātnisko institūciju pamatdarbībai, kas kvalificējama kā nesaimnieciska;
12.4. ja projektā tiek īstenota šo noteikumu 11.3.apakšpunktā minētā darbība, tās mērķis ir:
12.4.1. izplatīt zinātniskās institūcijas zinātniskās darbības rezultātus zināšanu pārneses veidā;
12.4.2. sniegt informāciju par zinātniskās institūcijas pētnieciskajām aktivitātēm un pieredzi;
12.4.3. sekmēt zinātniskās institūcijas starptautisko kontaktu veidošanos un sadarbību ar citām zinātniskām institūcijām, zinātniskām asociācijām, apvienībām, biedrībām vai savienībām.
13.1. starptautiskās sadarbības projektu iesniegumu sagatavošanai, kas paredz pētniecības projekta īstenošanu konkrēta komersanta vai komersantu grupas komerciāliem mērķiem. Uzskata, ka pētniecības projekts netiek īstenots konkrēta komersanta vai komersantu grupas vajadzībām, ja sadarbības partneri piedalās pētniecības projekta izveidošanā, sniedz ieguldījumu tā īstenošanā un dalās projekta riskā un rezultātos, un papildus tiek izpildīts viens no šādiem nosacījumiem:
13.1.1. attiecīgais komersants, kas piedalās projektā, sedz visas pētniecības projekta izmaksas;
13.1.2. izpētes rezultāti, kas nerada intelektuālā īpašuma tiesības, var tikt plaši izplatīti un visas intelektuālā īpašuma tiesības attiecībā uz pētniecības rezultātiem pieder zinātniskajai institūcijai, tai saņemot visas ekonomiskās priekšrocības no tām (jo īpaši īpašumtiesībām un licencēšanas tiesībām);
13.1.3. zinātniskā institūcija saņem no attiecīgā komersanta, kas piedalās projektā, tādu kompensāciju, kas ir līdzvērtīga tirgus cenai par intelektuālā īpašuma tiesībām (kompensāciju par visām ekonomiskajām priekšrocībām no šīm tiesībām). Uzskata, ka minētais nosacījums ir izpildīts, ja zinātniskā institūcija kā pārdevējs veiks pārrunas, lai iegūtu maksimālu labumu tajā brīdī, kad tiek noslēgts līgums;
13.2. pētniecības rezultātu izplatīšanai un popularizēšanai, dalībai starptautiskos zinātnes, tehnoloģiju un inovāciju kongresos, kā arī dalībai starptautiskās izstādēs un gadatirgos, kas nodrošina tiešu vai netiešu atbalstu komersantiem, kas varētu radīt šķēršļus konkurencei, nodrošinot priekšrocības konkrētiem komersantiem vai konkrētu preču vai pakalpojumu ražošanai.
15.1. šo noteikumu 11.1.apakšpunktā minētā starptautiskās sadarbības projekta iesniegumā sadarbības partneri plānots noteikt kā tā dalībnieku;
15.2. sadarbības partnera izvēle ir pamatota (sadarbības partnera kompetence atbilst projektā plānotajām aktivitātēm, un projekta iesniegumā ir sniegts pamatojums, kāpēc partnera iesaiste ir nepieciešama);
15.3. ja tiek īstenots sadarbības projekts, projekta iesniegumu iesniedz vadošais sadarbības partneris, kurš ir atbildīgs par projekta īstenošanu, uzskatāms par projekta iesniedzēju un, apstiprinot projektu, – par finansējuma saņēmēju.
16.1. tas ar tiesas lēmumu nav atzīts par maksātnespējīgu, tai skaitā neatrodas sanācijas procesā vai tiesiskās aizsardzības procesā, tā saimnieciskā darbība nav izbeigta vai apturēta vai saskaņā ar komercreģistrā pieejamo informāciju tas neatrodas likvidācijas procesā;
16.2. tam nav nodokļu parādu, valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu parādu;
16.3. tas nav saņēmis vai neplāno saņemt finansējumu no valsts, Eiropas Savienības līdzekļiem vai citiem finanšu resursiem par tām pašām attiecināmajām izmaksām citu aktivitāšu ietvaros;
16.4. tas neatbilst grūtībās nonākuša komersanta statusam. Grūtībās nonācis komersants ir komersants, kura pamatkapitāls ir samazinājies vairāk nekā par pusi, no kura vairāk nekā ceturtdaļa ir samazināta pēdējos 12 mēnešos. Šo nosacījumu nepiemēro komersantam, kas ir reģistrēts mazāk nekā pirms trijiem gadiem;
16.5. atbilstoši zinātnisko darbību reglamentējošiem normatīvajiem aktiem Izglītības un zinātnes ministrijā ir iesniegti zinātniskās institūcijas (ja attiecināms) publiskie pārskati par pēdējiem trijiem noslēgtajiem pārskata gadiem.
21.1. darbā pavadīto laiku, kas atbilst laikam, ko līdzvērtīgam darbam velta projekta ietvaros par atlīdzību, vai līdzvērtīgam darbam, kas nav saistīts ar projektu;
21.2. stundas atalgojuma likmi par līdzvērtīgu darbu pie projekta iesniedzēja vai pēc Latvijas Republikas Centrālās statistikas pārvaldes datiem, ja līdzvērtīgs darbs pie projekta iesniedzēja iepriekš nav veikts, vienlaikus nepārsniedzot šo noteikumu 52.5.apakšpunktā minētās atlīdzības likmes.
23.1. attiecīgajai kārtai pieejamo finansējuma apjomu;
23.2. projekta iesnieguma iesniegšanas termiņu, kas nav īsāks par 30 darbdienām no izsludināšanas dienas;
23.3. projekta iesnieguma iesniegšanas vietu un kārtību;
23.4. tīmekļa vietni, kurā publicēti projekta iesnieguma sagatavošanai izmantojamie dokumenti;
23.5. citu informāciju, kuru atbildīgā iestāde uzskata par nepieciešamu norādīt paziņojumā.
25.1. vienā projektu iesniegumu atlases kārtā atļauts iesniegt vienu projekta iesniegumu;
25.2. projekta iesniegumu veido aizpildīta projekta iesnieguma veidlapa (1.pielikums) un šādi pielikumi:
25.2.1. dokumentu kopijas, kas apliecina projekta iesniedzēja un sadarbības partnera (ja attiecināms) juridisko statusu (tajā skaitā statūti, nolikums, reglaments vai tiem pielīdzināmi dokumenti un cita dokumentācija), vai rakstisks apliecinājums, ka atbilstoši zinātnisko darbību reglamentējošiem normatīvajiem aktiem Izglītības un zinātnes ministrijā iesniegtie juridisko statusu apliecinošie dokumenti atbilst faktiskajai situācijai;
25.2.2. sadarbības partnera vai partneru apliecinājums par dalību projekta īstenošanā, ja projekta īstenošanā ir paredzēts iesaistīt sadarbības partneri (2.pielikums);
25.2.3. projekta iesniedzēja un sadarbības partnera parakstīts nodomu protokols par projekta, tai skaitā pētniecības projekta, ietvaros plānoto sadarbību un sadarbības līguma projekts (attiecināms, ja projekta īstenošanai paredzēts iesaistīt vienu vai vairākus sadarbības partnerus);
25.2.4. rakstisks apliecinājums par projektam nepieciešamā nacionālā līdzfinansējuma nodrošināšanu:
25.2.4.1. apliecinājumu par līdzfinansējuma nodrošināšanu no valsts budžeta līdzekļiem valsts budžeta iestādei izsniedz ministrija, kuras padotībā ir attiecīgā valsts budžeta iestāde;
25.2.4.2. apliecinājumu par nacionālā līdzfinansējuma nodrošināšanu no projekta iesniedzēja rīcībā esošajiem līdzekļiem (nacionālie publiskie vai privātie līdzekļi) un ieguldījumiem natūrā izsniedz projekta iesniedzējs;
25.2.5. rakstisks apliecinājums par līdzfinansējuma nodrošināšanu no kredītresursu līdzekļiem (ja attiecināms), ko izsniedz attiecīgā kredītiestāde un kuru projekta iesniedzējs atbildīgajā iestādē iesniedz pēc projekta iesnieguma apstiprināšanas, bet pirms līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanas;
25.2.6. Valsts ieņēmumu dienestā iesniegto gada pārskatu kopijas par pēdējiem trijiem noslēgtajiem pārskata gadiem, papildus iesniedzot zvērināta revidenta atzinumu par pētniecības un attīstības izmaksām minētajos trijos pārskata gados, ja atbilstoši normatīvajiem aktiem zvērināta revidenta pārbaude nav veikta (nav attiecināms, ja projekta iesniedzējs ir valsts pārvaldes iestāde), vai rakstisks apliecinājums, ka minēto dokumentu kopijas ir iesniegtas atbildīgajā iestādē darbības programmas “Uzņēmējdarbība un inovācijas” papildinājuma 2.1.prioritātes “Zinātne un inovācijas” 2.1.1.pasākuma “Zinātne, pētniecība un attīstība” aktivitāšu īstenošanas ietvaros;
25.2.7. projekta iesniedzēja un sadarbības partnera (ja attiecināms) Centrālajā statistikas pārvaldē iesniegto valsts statistikas pārskatu kopijas par pēdējiem trijiem noslēgtajiem pārskata gadiem par zinātnisko vai pētniecības darbu izpildi vai rakstisks apliecinājums, ka minēto dokumentu kopijas ir iesniegtas atbildīgajā iestādē darbības programmas “Uzņēmējdarbība un inovācijas” papildinājuma 2.1.prioritātes “Zinātne un inovācijas” 2.1.1.pasākuma “Zinātne, pētniecība un attīstība” aktivitāšu īstenošanas ietvaros (atbildīgā iestāde saņemtos valsts statistikas pārskatus izmanto tikai kopsavilkumiem un datu grupēšanai, ekonomisko procesu un zinātniskās darbības analīzei);
25.2.8. projekta iesniedzēja sagatavots projekta finansēšanas plāna projekts valsts budžeta iestādēm saskaņā ar budžetu izdevumu klasifikāciju atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, ja projekta iesniedzējs ir valsts budžeta iestāde (3.pielikums);
25.3. projekta iesniegumu paraksta projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai tā pilnvarota persona, projekta iesniegumam pievienojot attiecīgo pilnvarojumu.
26.1. Valsts ieņēmumu dienesta izziņu par projekta iesniedzēja un sadarbības partnera (ja attiecināms) nodokļu samaksu, kas izsniegta ne agrāk kā 20 darbdienas pirms projekta iesnieguma iesniegšanas (nav attiecināms, ja projekta iesniedzējs ir valsts pārvaldes iestāde);
26.2. Uzņēmumu reģistra izziņu, kas apliecina, ka projekta iesniedzējs vai sadarbības partneris ar tiesas lēmumu nav atzīts par maksātnespējīgu, tai skaitā neatrodas sanācijas procesā vai tiesiskās aizsardzības procesā, tā saimnieciskā darbība nav izbeigta vai saskaņā ar komercreģistrā pieejamo informāciju tas neatrodas likvidācijas procesā (ja attiecināms);
26.3. citus dokumentus, kurus projekta iesniedzējs uzskata par nepieciešamu iesniegt, lai pamatotu projekta iesnieguma atbilstību šo noteikumu 4.pielikumā minētajiem projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijiem.
28.1. lai nodrošinātu atbilstību šo noteikumu 4.pielikuma 1.3.apakšpunktā minētajam vērtēšanas kritērijam, projekta iesniegumam pielikumā pievienotajiem dokumentiem, kas nav izdoti vai sagatavoti latviešu valodā, pievieno to tulkojumu atbilstoši normatīvajiem aktiem par dokumentu tulkojumiem valsts valodā;
28.2. lai nodrošinātu atbilstību šo noteikumu 4.pielikuma 1.4.apakšpunktā minētajam vērtēšanas kritērijam, projekta iesnieguma veidlapas sadaļas, apakšsadaļas un to nosaukumus nemaina un nedzēš.
29.1. papīra formā (caurauklotā veidā, lapas sanumurētas, pēdējās lapas otrā pusē diegu gali ir pielīmēti, uzlīmē ir informācija par dokumentā sanumurēto un cauraukloto lapu skaitu, apliecinājums par dokumentu kopiju pareizību, projekta iesniedzēja nosaukums, projekta iesnieguma sagatavošanas datums, projekta iesniedzēja amatpersonas paraksts), pievienojot identisku projekta iesnieguma veidlapas elektronisko versiju elektroniskajā datu nesējā. Visus dokumentus ievieto iepakojumā (aploksnē) un aizzīmogo;
29.2. elektroniska dokumenta formā normatīvajos aktos par elektronisko dokumentu noformēšanu noteiktajā kārtībā, tai skaitā:
29.2.1. tam jābūt izstrādātam DOC, XLS vai PDF datņu formātā;
29.2.2. projekta iesnieguma veidlapai un papildus iesniedzamo dokumentu oriģināliem jābūt parakstītiem katram atsevišķi ar to autora drošu elektronisko parakstu un apliecinātiem ar laika zīmogu pirms projektu iesniegumu atlases termiņa beigām. Ja papildus iesniedzamie dokumenti ir dokumentu kopijas, tiem jābūt apliecinātiem katram atsevišķi ar projekta iesniedzēja drošu elektronisko parakstu un laika zīmogu pirms projekta iesniegumu atlases termiņa beigām.
35.1. komisijas sēžu laikā iegūto informāciju un dokumentu saturu neizpaudīs trešajām personām;
35.2. viņu darbībā nav tādu apstākļu, kuru dēļ viņi varētu pārkāpt normatīvajos aktos par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību noteiktos ierobežojumus Eiropas Savienības struktūrfondu vadībā iesaistītajai personai, un nav tādu apstākļu, kuru dēļ varētu uzskatīt, ka viņi ir ieinteresēti konkrēta projekta iesniedzēja iesniegtā projekta iesnieguma izvēlē vai noraidīšanā.
40.1. projekta iesniedzējs neatbilst šo noteikumu 4.pielikuma 2.12. vai 2.13.apakšpunktā minētajam kritērijam;
40.2. projekta iesniegums neatbilst kādam no šo noteikumu 4.pielikuma 1.1., 1.2., 1.3., 1.4., 1.11., 2.1., 2.2., 2.3., 2.4., 2.5., 2.7., 2.8., 2.9. vai 2.11.apakšpunktā minētajiem kritērijiem;
40.3. vērtējumā par atbilstību šo noteikumu 4.pielikuma 3.4. un 3.5.apakšpunktā minētajiem kvalitātes kritērijiem projekta iesniegums kādā no tiem saņēmis mazāk par diviem punktiem;
40.4. projekta iesniegums atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 3.punktā minētajiem kvalitātes kritērijiem kopvērtējumā ir saņēmis mazāk par pieciem punktiem.
43.1. projekta iesnieguma precizēšana atbilstoši šo noteikumu 4.pielikuma 1.5., 1.6., 1.8., 1.9., 1.10., 1.12., 1.13., 1.14., 2.6. vai 2.10.apakšpunktā minētajiem vērtēšanas kritērijiem;
43.2. šo noteikumu 4.pielikuma 1.7.apakšpunktā minēto pielikumu iesniegšana (iesniedzamie projekta iesnieguma pielikumi minēti šo noteikumu 25.2.apakšpunktā);
43.3. citas atbildīgās iestādes noteiktas tiesiski pamatotas darbības veikšana, kura ir vērsta uz līguma vai vienošanās par projekta īstenošanu noslēgšanu.
44.1. projekta iesniedzējam – lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, projekta iesnieguma noraidīšanu vai projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu;
44.2. sadarbības iestādei – lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu un apstiprinātā projekta iesnieguma oriģināleksemplāru, kas iesniegts papīra formā, vai projekta iesniegumu, kas iesniegts elektroniska dokumenta formā, parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un apliecināts ar laika zīmogu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
47.1. projekta iesniedzējam – atzinumu;
47.2. sadarbības iestādei – lēmumu par projekta apstiprināšanu ar nosacījumu, atzinumu un apstiprinātā projekta iesnieguma oriģināleksemplāru, kas iesniegts papīra formā, vai projekta iesniegumu, kas iesniegts elektroniska dokumenta formā, parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un apliecināts ar laika zīmogu atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
50.1. projekta īstenošanas izmaksas šo noteikumu 11.punktā minēto atbalstāmo darbību īstenošanai;
50.2. projekta informācijas un publicitātes pasākumu izmaksas atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda finansēto projektu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu, un tās nepārsniedz vienu procentu no šo noteikumu 50.1.apakšpunktā minēto izmaksu kopsummas;
50.3. neparedzētās izmaksas, kuras var izmantot tikai šo noteikumu 50.1.apakšpunktā minēto izmaksu segšanai, un tās nepārsniedz trīs procentus no 50.1.apakšpunktā minētās izmaksu pozīcijas kopsummas.
51.1. atlīdzības izmaksas projekta aktivitāšu īstenošanā iesaistītajām personām (zinātniskajiem darbiniekiem, kas piedalās projekta īstenošanā), tai skaitā darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, ja projekta aktivitāšu īstenošanā iesaistītā persona nav reģistrējusies kā saimnieciskajā darbībā gūtā ienākuma nodokļa maksātāja;
51.2. izmaksas, kas saistītas ar šo noteikumu 11.1.apakšpunktā minēto starptautiskās sadarbības projekta iesnieguma sagatavošanu, tai skaitā konsultantu, ekspertu un speciālistu piesaistes izmaksas;
51.3. izmaksas, kas saistītas ar pētniecības rezultātu popularizēšanu, tai skaitā publicēšanas, izplatīšanas, tulkošanas un iespieddarbu izmaksas;
51.4. komandējumu un darba braucienu izmaksas (zinātniskajiem darbiniekiem, kas piedalās projekta īstenošanā), tai skaitā dalības maksa starptautiskos zinātnes, tehnoloģiju un inovāciju kongresos, konferencēs, kā arī dalības maksa valsts zinātniskām institūcijām izstādēs un gadatirgos;
51.5. ar dalības nodrošināšanu starptautiskos zinātnes, tehnoloģiju un inovāciju kongresos, konferencēs saistītu pakalpojumu izmaksas;
51.6. valsts zinātniskām institūcijām ar dalības nodrošināšanu izstādēs un gadatirgos saistītu pakalpojumu izmaksas, tai skaitā stendu un uzskates materiālu izgatavošanas izmaksas, stendu izvietošanai nepieciešamās vietas īres izmaksas;
51.7. biroja preču un inventāra izmaksas (vērtībā līdz 150 latiem par vienību), izņemot mēbeles;
51.8. sakaru pakalpojumu izmaksas (pasta un telekomunikāciju pakalpojumi);
51.9. projekta īstenošanai nepieciešamo informācijas tehnoloģiju aprīkojuma nomas vai amortizācijas izmaksas (datoraparatūra, programmatūra, printeris ar ātrdarbību, ne vairāk kā 25 A4 formāta lappuses minūtē), ciktāl aprīkojumu izmanto projektā. Ja iegādātā aprīkojuma izmantošanas laiks projektā ir īsāks par lietderīgās lietošanas laiku, par attiecināmajām izmaksām uzskatāmas tikai tādas nolietojuma izmaksas, kas atbilst projekta īstenošanas termiņam, un tās aprēķina proporcionāli aprīkojuma izmantošanas laikam saskaņā ar grāmatvedības uzskaiti reglamentējošiem normatīvajiem aktiem. Amortizācijas izmaksas finansējuma saņēmēja rīcībā esošam aprīkojumam attiecināmas, ja aprīkojums sākotnēji netika iegādāts par publiskiem līdzekļiem.
52.1. ja projekta īstenošanā iesaistītais zinātniskais darbinieks projektā saņem atlīdzību, noslēdzot darba līgumu, laika uzskaites tabulās norāda, cik stundu veltīts darbam projektā un cik stundu veltīts darbam, kas nav saistīts ar projektu. Darba laiks atbilst darba tiesiskās attiecības reglamentējošiem normatīvajiem aktiem;
52.2. ja projekta īstenošanā tiek veikts brīvprātīgais darbs bez atlīdzības, tas tiek veikts saskaņā ar attiecīgu līgumu vai vienošanos, laika uzskaites tabulās norādot, cik stundu veltīts darbam projektā. Darba laiks atbilst darba tiesiskās attiecības reglamentējošiem normatīvajiem aktiem;
52.3. ja zinātniskais darbinieks strādā projektā un veic citas funkcijas, par kurām saņem atlīdzību cita darba līguma vai uzņēmuma līguma ietvaros, darbs projektā netiek veikts laikā, kad atbilstoši noslēgtajam līgumam persona veic ar projektu nesaistītus uzdevumus. Ja darbu projektā veic pamatdarba laikā, par attiecīgu stundu skaitu samazina pamatdarba slodzi;
52.4. pamatdarbā vai citos līgumos noteiktie veicamie pienākumi nedublējas ar veicamajiem pienākumiem projektā;
52.5. projekta ietvaros piemērojamas šādas atlīdzības likmes, neskaitot darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas:
52.5.1. ievēlēti un Izglītības un zinātnes ministrijas reģistrā vai Latvijas Zinātņu akadēmijas Zinātniskā personāla datubāzē reģistrēti vadošie pētnieki, pētnieki un zinātniskie asistenti – līdz 12 latiem stundā;
52.5.2. citi projekta īstenošanā iesaistītie zinātniskie darbinieki (tai skaitā zinātni apkalpojošais personāls, doktoranti) – līdz astoņiem latiem stundā.
55.1. projekta administratīvās izmaksas;
55.2. nekustamā īpašuma (ēkas un zemes) iegādes izmaksas;
55.3. zinātnisko iekārtu un aprīkojuma iegādes izmaksas;
55.4. būvdarbu izmaksas;
55.5. samaksa par aizdevuma izskatīšanu, noformēšanu, rezervēšanu un apkalpošanu, maksa par finanšu transakcijām, nokavējuma procenti, līgumsodi un tiesvedības izdevumi;
55.6. transportlīdzekļa iegādes izmaksas;
55.7. izmaksas, kas pārsniedz šo noteikumu 50.2. un 50.3.apakšpunktā noteikto izmaksu apjoma ierobežojumu;
55.8. izmaksas, kuras nav saistītas ar projekta aktivitāšu īstenošanu vai neatbilst pamatotas finanšu vadības principiem, īpaši naudas vērtībai un izmaksu efektivitātei;
55.9. izmaksas, kuras radušās pirms šo noteikumu spēkā stāšanās vai kuru maksājumi veikti vēlāk nekā mēneša laikā pēc projekta īstenošanas termiņa beigām;
55.10. izmaksas, kas nav pamatotas ar izmaksu attaisnojošiem dokumentiem vai radušās normatīvo aktu prasību neievērošanas dēļ.
66.1. starp šo noteikumu 50.1. un 50.2.apakšpunktā noteiktajām izmaksu pozīcijām, nepārsniedzot piecus procentus no pārdalāmās izmaksu pozīcijas un ievērojot šo noteikumu 50.2.apakšpunktā noteikto izmaksu ierobežojumu;
66.2. šo noteikumu 50.1. un 50.2.apakšpunktā minēto pozīciju ietvaros.
Izglītības un zinātnes ministre T.Koķe
1.pielikums
Ministru kabineta
2009.gada 22.septembra noteikumiem Nr.1094
Ministru kabineta
2009.gada 22.septembra noteikumiem Nr.1094
Ministru kabineta
2009.gada 22.septembra noteikumiem Nr.1094
Ministru kabineta
2009.gada 22.septembra noteikumiem Nr.1094
Darbības programmas numurs un nosaukums |
Uzņēmējdarbība un inovācijas |
Prioritātes numurs un nosaukums |
2.1. Zinātne un inovācijas |
Pasākuma numurs un nosaukums |
2.1.1. Zinātne, pētniecība un attīstība |
Aktivitātes numurs un nosaukums |
2.1.1.2. Atbalsts starptautiskās sadarbības projektiem zinātnē un tehnoloģijās (EUREKA, 7.Ietvara programma un citi) |
Projektu iesniegumu atlases veids |
Atklāta projektu iesniegumu atlase |
Atbildīgā iestāde |
Izglītības un zinātnes ministrija |
1. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI |
Vērtējums (Jā/Nē) |
|||
1.1. |
Projekta iesniegums ir iesniegts noteiktajā termiņā |
N |
||
1.2. |
Projekta iesniegums ir sagatavots datorrakstā |
N |
||
1.3. |
Projekta iesniegums ir sagatavots latviešu valodā |
N |
||
1.4. |
Projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši norādītajai projekta iesnieguma veidlapai un ir aizpildīts |
N |
||
1.5. |
Projekta iesniegums ir iesniegts papīra formā (iesnieguma oriģināls ir cauršūts (caurauklots)) vai elektroniska dokumenta formā, parakstīts ar drošu elektronisko parakstu normatīvajos aktos par elektronisko dokumentu noformēšanu noteiktajā kārtībā |
P |
||
1.6. |
Projekta iesniegumu ir parakstījis projekta iesniedzēja institūcijas vadītājs vai tā pilnvarota persona |
P |
||
1.7. |
Projekta iesniegumam ir pievienoti visi normatīvajā aktā par aktivitātes īstenošanu prasītie pielikumi |
P |
||
1.8. |
Projekta īstenošanas termiņi un izmaksu sadalījums pa gadiem atbilst normatīvajā aktā par aktivitātes īstenošanu noteiktajam projekta īstenošanas periodam |
P |
||
1.9. |
Projektam pieprasītais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums un attiecināmo izmaksu kopsumma norādīti pilnos latos |
P |
||
1.10. |
Projektam pieprasītais Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums nepārsniedz pieļaujamo apjomu |
P |
||
1.11. |
Projekta minimālo attiecināmo izmaksu summa nav mazāka par 70 280 latiem un maksimālo attiecināmo izmaksu summa nepārsniedz 491 962 latus |
N |
||
1.12. |
Projekta attiecināmās izmaksas pa gadiem norādītas pilnos latos aritmētiski pareizi un saskan ar projekta budžeta kopsavilkumā norādītajām kopsummām |
P |
||
1.13. |
Projekta iesniegumā norādītās attiecināmās izmaksu pozīcijas atbilst normatīvajā aktā par aktivitātes īstenošanu noteiktajām attiecināmajām izmaksām |
P |
||
1.14. |
Projektā plānotās izmaksas nepārsniedz normatīvajā aktā par aktivitātes īstenošanu noteiktos izmaksu ierobežojumus |
P |
||
2. ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI |
Vērtējums (Jā/Nē) |
|||
PROJEKTA IESNIEGUMA ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI |
||||
2.1. |
Projekts atbilst aktivitātes mērķim: 2.1.1. nodrošināt zinātnisko institūciju kapacitātes attīstību, sekmēt projektu īstenošanu, jaunu sadarbības projektu izstrādi un dalību tehnoloģiskajās platformās 2.1.2. nodrošināt zinātniskajām institūcijām iespēju piedalīties zinātniskos kongresos, kā arī valsts zinātniskajām institūcijām nodrošināt dalību starptautiskās izstādēs, gadatirgos, tādējādi veicinot Latvijas zinātnes atpazīstamību Eiropas Savienībā un pasaulē |
N |
||
2.2. |
Projektā paredzēts īstenot vienu vai vairākas no šādām atbalstāmajām darbībām: 2.2.1. starptautiskās sadarbības projektu iesniegumu sagatavošana Latvijas dalībai 7.Ietvara programmā, EUREKA un citās Eiropas Savienības un starptautiskajās pētniecības un tehnoloģiju attīstības programmās 2.2.2. pētniecības rezultātu popularizēšana un sadarbības kontaktu veicināšana 2.2.3. zinātnisko institūciju dalība starptautiskos zinātnes, tehnoloģiju un inovāciju kongresos, konferencēs, kā arī valsts zinātnisko institūciju dalība starptautiskās izstādēs un gadatirgos |
N |
||
2.3. |
Projekta iesniegumā ir definēta risināmā problēma un pamatotas izvēlētās mērķa grupas vajadzības |
N |
||
2.4. |
Projekta iesniegums un tajā plānotās aktivitātes paredz definētās problēmas risināšanu un mērķa grupas vajadzību apmierināšanu |
N |
||
2.5. |
Projekta aktivitātes ir skaidri definētas, samērīgas ar plānoto īstenošanas laika grafiku un nodrošina plānoto rezultātu sasniegšanu |
N |
||
2.6. |
Projekta iesniegumā plānotie rezultāti un to rādītāji ir precīzi definēti un izmērāmi |
P |
||
2.7. |
Projekta iesniegumā ir raksturota projekta vadības, ieviešanas un uzraudzības sistēma un tai nepieciešamie resursi (iesaistāmā personāla skaits, kvalifikācija un pienākumi, pieejamā materiāli tehniskā bāze), un tie ir atbilstoši projekta vajadzībām |
N |
||
2.8. |
Projekta iesniegumā ir pamatots, kā tiks nodrošināta sasniegto rezultātu ilgtspēja un uzturēšana pēc projekta pabeigšanas |
N |
||
2.9. |
Projekta iesniegumā norādītās izmaksas atbilst paredzētajam projekta īstenošanas laika periodam, ir nepieciešamas un pamatotas projekta rezultātu sasniegšanai un plānoto darbību īstenošanai |
N |
||
2.10. |
Projektā plānotie publicitātes un informācijas izplatīšanas pasākumi ir atbilstoši Eiropas Savienības fondu projektu ieviešanā noteiktajām publicitātes prasībām |
P |
||
2.11. |
Ja projektā ir iesaistīti sadarbības partneri, to izvēle ir pamatota (sadarbības partneru kompetence atbilst projektā plānotajām aktivitātēm, ir sniegts pamatojums kāpēc partneru iesaiste ir nepieciešama) (ja attiecināms) |
N |
||
PROJEKTA IESNIEDZĒJA ATBILSTĪBAS KRITĒRIJI |
||||
2.12. |
Zinātniskās institūcijas (zinātniskie institūti, augstskolas, augstskolu zinātniskie institūti), kuras ir reģistrētas zinātnisko institūciju reģistrā, un valsts pārvaldes iestādes, kas piedalās Eiropas Savienības pētniecības un tehnoloģiju attīstības programmu konkursos |
N |
||
2.13. |
Projekta iesniedzējs atbilst normatīvajā aktā par aktivitātes īstenošanu noteiktajām prasībām projekta iesniedzējam |
N |
||
3. KVALITĀTES KRITĒRIJI |
Vērtējums (punktos) |
|||
3.1. |
Projekta iesniedzēja kapacitāte – atbalstīto starptautisko pētniecības projektu skaits un veids (Eiropas Savienības Ietvara programma, Starptautiskās sadarbības atbalsta programma zinātniskās un tehniskās pētniecības jomā (turpmāk – COST), Starptautiskās sadarbības veicināšanas programma inovatīvu, konkurētspējīgu produktu, tehnoloģiju vai pakalpojumu izstrādē galvenokārt mazajiem un vidējiem, kā arī lielajiem komersantiem (turpmāk – EUREKA), Ziemeļatlantijas līguma organizācija (turpmāk – NATO), starptautiski projekti un citi) iepriekšējos divos gados: |
Kritērijs nav izslēdzošs |
||
3.1.1. nav atbalstīto starptautisko projektu, bet ir iesniegta informācija par sadarbības iestrādnēm | 0 | |||
3.1.2. COST, NATO vai citi starptautiski projekti | 1 | |||
3.1.3. Eiropas Savienības Ietvara programmas (Coordination and support action) un COST vai EUREKA, vai NATO, vai citi starptautiski projekti | 2 | |||
3.1.4. Eiropas Savienības Ietvara programmas (Specific targeted research project (turpmāk – STREP), Intergrated project, Collaborative project, Networks of Excellence, Support for “frontier” research, Support for training and career development of researchers, Research for the benefit of specific groups (in particular small and medium enterprises) (turpmāk – SMEs), Co-operative research projects (turpmāk – CRAFT), kopīgo tehnoloģiju ierosmju projekti, Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 169. un 171.panta nosacījuma ietvaros īstenotie projekti) un COST vai EUREKA, vai NATO, vai citi starptautiski projekti | 3 | |||
3.2. |
Starptautisko programmu un starptautisko institūciju ietvaros projekta iesniedzēja piesaistītais finanšu resursu apjoms iepriekšējos divos gados: |
Kritērijs nav izslēdzošs |
||
3.2.1. nav piesaistīto finanšu resursu | 0 | |||
3.2.2. līdz 140 561 latam | 1 | |||
3.2.3. no 140 561 līdz 421 682 latiem | 2 | |||
3.2.4. virs 421 682 latiem | 3 | |||
3.3. |
Projekta iesniedzēja administratīvā kapacitāte – pieredze starptautisko projektu vadīšanā finanšu apmērā virs 70 280 latiem: |
Kritērijs nav izslēdzošs |
||
3.3.1. nav pieredzes | 0 | |||
3.3.2. projektu dalībnieki | 1 | |||
3.3.3. projektu koordinatori citiem starptautiskiem projektiem, izņemot 3.3.4.apakšpunktā minētajiem | 2 | |||
3.3.4. projektu koordinatori Eiropas Savienības Ietvaru programmas projektiem (STREP, Intergrated project, Collaborative project, Networks of Excellence, Support for “frontier” research, Support for training and career development of researchers, Research for the benefit of specific groups (in particular SMEs), CRAFT, kopīgo tehnoloģiju ierosmju projektiem, Eiropas Kopienas dibināšanas līguma 169. un 171.panta nosacījuma ietvaros īstenotiem projektiem) | 3 | |||
3.4. |
Projekta īstenošanas risku izvērtējums, tai skaitā novērtēts iespējamais izmaksu sadārdzinājums: |
Jāsasniedz vismaz 2 punkti |
||
3.4.1. projekta iesniegumā nav veikts iespējamo risku izvērtējums | 0 | |||
3.4.2. projekta iesniegumā iespējamo risku izvērtējums veikts nepilnīgi, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai nav izstrādāts vai izstrādāts nepilnīgi | 1 | |||
3.4.3. projekta iesniegumā ir veikts kvalitatīvs iespējamo risku izvērtējums, pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai izstrādāts nepilnīgi | 2 | |||
3.4.4. projekta iesniegumā ir veikts kvalitatīvs iespējamo risku izvērtējums, izstrādāts pamatots pasākumu plāns identificēto risku novēršanai vai samazināšanai | 3 | |||
3.5. |
Projekta iesniegumā ir veikta projekta īstenošanas alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze (ekonomiskās izmaksas un ieguvumi), kas pamatota ar skaitliskiem aprēķiniem: |
Jāsasniedz vismaz |
||
3.5.1. nav veikta alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze | 0 | |||
3.5.2. ir veikta alternatīvu analīze vai projekta ekonomiskā analīze | 1 | |||
3.5.3. ir veikta alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze, kas pamatota ar skaitliskiem aprēķiniem un pamato piedāvātās alternatīvas izvēli | 2 | |||
3.5.4. ir veikta alternatīvu analīze un projekta ekonomiskā analīze, kas pamatota ar skaitliskiem aprēķiniem un pamato piedāvātās alternatīvas izvēli, un izvēlētā alternatīva ir ar viszemākajām izmaksām | 3 | |||
KVALITĀTES KRITĒRIJI PAR HORIZONTĀLĀM PRIORITĀTĒM |
Vērtējums (punktos) |
|||
3.6. |
Projekta ietekme uz informācijas sabiedrības horizontālo prioritāti: |
Kritērijs nav izslēdzošs |
||
3.6.1. projekts šo jomu neskar | 0 | |||
3.6.2. projektam ir netieša pozitīva ietekme – ar projekta aktivitāšu palīdzību netieši tiek veicināta informācijas sabiedrības veidošana un attīstība | 1 | |||
3.6.3. projektam ir tieša pozitīva ietekme – paredzēti konkrēti pasākumi, kas veicina informācijas sabiedrības veidošanu un attīstību | 2 | |||
3.7. |
Projekta iesniedzēja reģionālais izvietojums: |
Kritērijs nav izslēdzošs |
||
3.7.1. Rīgas plānošanas reģionā | 1 | |||
3.7.2. Kurzemes, Zemgales Vidzemes vai Latgales plānošanas reģionā | 3 | |||
4. FINANSĒJUMA PIEŠĶIRŠANAS KRITĒRIJS |
Vērtējums (Jā/Nē) |
|||
4. |
Ja projekta iesniegums atbilst 1.1., 1.2., 1.3., 1.4., 1.11., 2.1., 2.2., 2.3., 2.4., 2.5., 2.7., 2.8., 2.9., 2.11., 2.12. un 2.13.apakšpunktā minētajiem vērtēšanas kritērijiem, kā arī 3.4. un 3.5.apakšpunktā minētajos vērtēšanas kritērijos katrā ir saņēmis vismaz divus punktus un kvalitātes kritēriju kopvērtējumā ir saņēmis vismaz piecus punktus, tad, sarindojot projektu iesniegumus prioritārā secībā, sākot ar visvairāk punktu ieguvušo projekta iesniegumu, projekta iesniegumam pietiek aktivitātes atlases kārtā pieejamā finansējuma |
N |