Ministru prezidenta rīkojums Nr.463
Rīgā 2009.gada 2.novembrī
Par funkciju audita grupu un funkciju audita veikšanu atbalsta (administratīvo) funkciju optimizēšanai
1. Saskaņā ar Ministru kabineta 2009.gada 24.septembra rīkojuma Nr.655 “Par funkciju audita plānu līdz 2009.gada 31.decembrim” 1.3.apakšpunktu un Pasākumu plāna valsts pārvaldes sistēmas un civildienesta optimizēšanai (apstiprināts ar Ministru kabineta 2009.gada 22.jūlija rīkojumu Nr.483 “Par Pasākumu plānu valsts pārvaldes sistēmas un civildienesta optimizēšanai”) 1.8.apakšpunktu izveidot funkciju audita grupu šādā sastāvā:
Funkciju audita grupas vadītāja
Z.Ozola – Valsts kancelejas Politikas koordinācijas departamenta konsultante
Funkciju audita grupas locekļi:
L.Austrupe – Centrālās finanšu un līgumu aģentūras Programmu vadības un uzraudzības departamenta direktora vietniece
D.Beļicka – neatkarīgā eksperte
M.Blate – Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras pārstāvis, sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Transporent” valdes loceklis
S.Cimmere – sabiedrības ar ierobežotu atbildību “PricewaterhouseCoopers” Konsultāciju nodaļas vecākā konsultante
G.Davidsone – Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras pārstāve, sabiedrības ar ierobežotu atbildību “O.D.A.” vadītāja
V.Feodorova – Ekonomikas ministrijas Stratēģiskās plānošanas un resursu vadības departamenta direktore
M.Kosareva – Labklājības ministrijas eksperte grāmatvedības jautājumos
E.Lenšs – Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas Audita departamenta direktors
I.Rone – Latvijas Darba devēju konfederācijas pārstāve, Latvijas Personāla vadīšanas asociācijas valdes locekle
D.Stauvere – Finanšu ministrijas Iekšējā audita departamenta Ministrijas sistēmu iekšējā audita nodaļas vadītāja
I.Šņepste – Satiksmes ministrijas Iekšējā audita un kvalitātes vadības departamenta vecākā referente
E.Vorošens – Iekšlietu ministrijas Nozares politikas departamenta Politikas plānošanas nodaļas vecākais referents
2. Funkciju audita grupai izstrādāt un iesniegt Funkciju audita komisijā:
2.1. līdz 2009.gada 23.novembrim – funkciju audita ziņojuma projektu un Ministru kabineta rīkojuma projektu par valsts pārvaldē īstenoto atbalsta funkciju centralizācijas iespējām, īpaši finanšu ietilpīgākajām funkcijām (izņemot tās funkcijas, kuru optimizācijas uzdevumi doti citos plānošanas dokumentos vai tiesību aktos (piemēram, nekustamā īpašuma apsaimniekošana, iekšējais audits));
2.2. līdz 2010.gada 1.maijam – priekšlikumus par iespējamās rīcības modeli tajās institūciju atbalsta funkciju jomās, kurās to pieļauj nacionālās drošības un valsts aizsardzības intereses, kā arī priekšlikumus par pakalpojumu standartizāciju un valsts ekonomiskā izdevīguma aprēķinu saskaņā ar Pasākumu plāna valsts pārvaldes sistēmas un civildienesta optimizēšanai (apstiprināts ar Ministru kabineta 2009.gada 22.jūlija rīkojumu Nr.483 “Par Pasākumu plānu valsts pārvaldes sistēmas un civildienesta optimizēšanai”) 1.8.apakšpunktā doto uzdevumu.
3. Funkciju audita uzdevums:
3.1. identificēt un definēt tiešo valsts pārvaldes iestāžu īstenotās atbalsta funkcijas personāla vadības, grāmatvedības, finanšu pārvaldes, autoparka uzturēšanas un administrēšanas un iepirkumu veikšanas jomā;
3.2. izvērtēt un sagatavot informāciju par atbalsta funkciju (uzdevumu un pakalpojumu) apjomu un to īstenošanai izmantotajiem resursiem, tai skaitā cilvēkresursiem;
3.3. sagatavot priekšlikumus par atbalsta funkciju centralizācijas un optimizācijas iespējām, lai vienkāršotu funkciju īstenošanas procesus, saglabājot sniegto pakalpojumu atbilstību iestāžu specifiskajām vajadzībām.
4. Lai atbalstītu funkciju audita grupas darbību, auditam pakļautās valsts pārvaldes institūcijas:
4.1. piecu darbdienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas sagatavo detalizētu informāciju atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 27.janvāra instrukcijas Nr.3 “Kārtība, kādā plāno un veic valsts pārvaldes funkciju auditu un ievieš funkciju audita ieteikumus” 2. un 3.pielikumam;
4.2. triju darbdienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas iesniedz funkciju audita grupai līdz šim veikto auditu (tai skaitā Valsts kontroles), kā arī jebkādu citu ar audita uzdevumu saistītu izpētes darbu materiālus un ziņojumus, kas sniedz informāciju par attiecīgās institūcijas darbību;
4.3. nodrošina iespēju funkciju audita grupas locekļiem apmeklēt iestāžu darbiniekus viņu darba vietā, lai novērtētu funkciju izpildi, apmeklējumu saskaņojot vienu darbdienu iepriekš;
4.4. pēc funkciju audita grupas vadītāja pieprasījuma sniedz citu nepieciešamo atbalstu un informāciju, kā arī skaidrojumus, lai sasniegtu funkciju audita mērķus.
5. Funkciju audita grupas vadītājs:
5.1. ja nepieciešams, veido apakšgrupas atsevišķu funkciju un uzdevumu analīzei;
5.2. nodrošina sadarbību ar funkciju audita grupām, kas veic saistītu analīzi;
5.3. šā rīkojuma 3.punktā minētā uzdevuma izpildei nodrošina funkciju audita ziņojumu apspriešanu ar profesionālajām asociācijām, kā arī pieaicināto valdības partneru pārstāvētajām institūcijām;
5.4. pieaicina nevalstisko organizāciju un valdības partneru pārstāvjus, ekspertus un speciālistus ar padomdevēja tiesībām piedalīties funkciju audita grupas darbā.
Ministru prezidents V.Dombrovskis