• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Satiksmes ministrs: Par ieceri atlikt satiksmes nozares ES līdzfinansējuma projektus. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 11.11.2009., Nr. 179 https://www.vestnesis.lv/ta/id/200450

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Sveicot Spīdolas balvas ekonomikā ieguvēju

Vēl šajā numurā

11.11.2009., Nr. 179

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Satiksmes ministrs: Par ieceri atlikt satiksmes nozares ES līdzfinansējuma projektus

Satiksmes ministrs Kaspars Gerhards kategoriski iebilst pret Finanšu ministrijas (FM) ieceri atlikt satiksmes nozares Eiropas Savienības (ES) lielo infrastruktūras projektu īstenošanu. Paredzētajā laikā neapgūstot ES līdzekļus, mazināsies Latvijas konkurētspēja starptautiskajā tirgū, transporta uzņēmumi var zaudēt esošos pasūtījumus un iespēju izveidot plānotās jaunās darba vietas.

Ir kļuvis zināms, ka FM rosinās pārcelt šādu SM projektu – “Infrastruktūras attīstība lidostā “Rīga””, “Dzelzceļa ritošā sastāva atjaunošana”, “Infrastruktūras attīstība Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra” un “Lidostas “Rīga” integrācija dzelzceļa tīklā” – realizāciju, kuru īstenošanai paredzēts piesaistīt vairāk nekā 228 miljonus latu Kohēzijas fonda (KF) finansējuma.

“Ideja atlikt ES līdzfinansējuma projektus ir pretrunā valdības centieniem atdzīvināt Latvijas ekonomiku,” norāda K.Gerhards, piebilstot, ka satiksmes nozares pienesums tautsaimniecībā veido vairāk nekā 10% no Latvijas IKP un nodrošina 10% darba vietu, kā arī ir viena no stabilākajām nozarēm.

Gatavība ieviest attiecīgos projektus ir augsta, kā arī projektu detalizētas tehniskās un ekonomiskās analīzes veikšanā un tehnisko projektu sagatavošanā potenciālie saņēmēji ieguldījuši jau aptuveni 2,7 miljonus latu. Ministrs akcentē, ka satiksmes jomas lielos infrastruktūras projektus ir būtiski uzsākt un realizēt tagad, kad konkurence tirgū pieļauj to īstenošanu par zemākām izmaksām. Satiksmes ministrija var pieņemt lēmumu par šo projektu apstiprināšanu, vēlākais, līdz 2010.gada janvāra vidum.

Plānotais KF finansējums starptautiskās lidostas “Rīga” infrastruktūras attīstībai ir 41 miljons latu. Izmantojot šo finansējumu, paredzēts rekonstruēt lidostas skrejceļu, kas ir sasniedzis kalpošanas termiņa beigas un neatbilst aviācijas standartiem, kā arī veikt citus būtiskus uzlabojumus. Tas nepieciešams, lai starptautiskā lidosta turpmāk saņemtu apliecību sniegt lidlauka pakalpojumus starptautisko reisu apkalpošanai. Turklāt būvniecības laikā tiktu izveidotas aptuveni 150 darba vietas un papildus ap 100 darba vietas ar lidostas darbību saistītajos uzņēmumos. 

100 miljonu latu liels finansējums paredzēts valsts dzelzceļa ritošā sastāva atjaunošanai. Īstenojot šo projektu, būtiski palielināsies ritošā sastāva uzturēšanas un ekspluatācijas efektivitāte, samazinot izmaksas pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai. Tas savukārt pārskatāmā nākotnē sekmēs valsts dotācijas pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu samazināšanos par aptuveni 7 miljoniem latu jeb 17%.

Turklāt projekta realizācija ir galvenais priekšnoteikums vagonbūves atjaunošanai Latvijā, kas radītu vismaz 150 jaunas darba vietas, nodrošinot aptuveni 50% no nepieciešamā darbaspēka resursa izmantošanas Latvijā.

Starptautiskās lidostas “Rīga” integrācijai dzelzceļa tīklā plānotais KF finansējums ir 33 miljoni latu. Šī ir vilciena “Rail Baltica” projekta pirmās kārtas realizācija, paredzot esošās infrastruktūras modernizāciju. “Rail Baltica” projekts kopš Baltijas valstu iestāšanās Eiropas Savienībā 2004.gadā ir iekļauts Eiropas transporta tīklā kā viens no 30 prioritārajiem transporta projektiem. Projekta realizācija ļautu palielināt dzelzceļa staciju caurlaides spēju, kas ir nozīmīgs faktors tranzīta nozares attīstībai.

Infrastruktūras attīstībai Krievu salā, lai ostas aktivitātes pārceltu no pilsētas centra, plānotais KF finansējums ir 53,6 miljoni latu. Īstenojot šo projektu, iecerēts atbrīvot Andrejsalas un Eksporta ostas teritoriju Latvijas galvaspilsētas attīstībai. Ir plānota ostas iekšējās infrastruktūras izveide Krievu salas teritorijā, lai nodrošinātu četru piestātņu darbību dažādu beramkravu pārkraušanai, veicinot transporta nozares pakalpojumu eksportu un ostas apgrozījuma pieaugumu. Tas veicinātu kravu apgrozījumu līdz 26 miljoniem tonnu 2030.gadā. Ostas infrastruktūras izveide Krievu salas neapgūtajā teritorijā rada priekšnosacījumus jaunu termināļu būvniecībai, nākotnē piesaistot papildu investīcijas. Būvdarbu realizācijas laikā tiktu nodrošināts ap 2000 darba vietu, bet pēc projekta īstenošanas ap 1000 darba vietu, galvenokārt stividoru uzņēmumos.

Satiksmes ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļa

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!