Rīgā 2009.gada 26.oktobrī (prot. Nr.75 2.§)
11.panta otro daļu, 12.panta trešo daļu un 16.panta otro daļu
1.1. Autotransporta direkcija nodrošina sabiedriskajam transportam no valsts budžeta iedalīto finanšu līdzekļu administrēšanu, sadali un piešķiršanu;
1.2. nosaka un aprēķina pārvadātāja zaudējumus, kompensē pārvadātājam ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītos zaudējumus un kontrolē šo līdzekļu izmantošanas tiesiskumu un pareizību;
1.3. pašvaldībām nosaka un aprēķina finansējumu no valsts budžeta pārvadātāju zaudējumu kompensēšanai, piešķir finansējumu no valsts budžeta, lai pašvaldības varētu kompensēt pārvadātājam ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītos zaudējumus, kā arī kontrolē šo līdzekļu izmantošanas tiesiskumu un pareizību;
1.4. nosaka, aprēķina un kompensē pārvadātājam ar valsts noteikto minimālo kvalitātes prasību ieviešanu saistītos izdevumus un piešķir pašvaldībām finansējumu no valsts budžeta, lai tās varētu kompensēt pārvadātājam ar valsts noteikto minimālo kvalitātes prasību ieviešanu saistītos izdevumus, kā arī kontrolē šo līdzekļu izmantošanas tiesiskumu un pareizību;
1.5. nosaka sabiedriskā transporta pakalpojuma tarifu.
2.1. ar sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līguma izpildi saistītās nepieciešamās izmaksas, kas pārsniedz gūtos ieņēmumus;
2.2. izmaksas, kas radušās, ievērojot pasūtītāja noteiktos tarifus;
2.3. izmaksas, kas radušās, ja pasūtītājs noteicis braukšanas maksas atvieglojumus atsevišķām pasažieru kategorijām.
4.1. šo noteikumu 2.1. un 2.2.apakšpunktā minētos zaudējumus, ja tie saistīti ar pārvadājumiem reģionālo starppilsētu nozīmes maršrutu un reģionālo vietējās nozīmes maršrutu tīklā;
4.2. šo noteikumu 2.1.apakšpunktā minētos zaudējumus, ja tie saistīti ar pārvadājumiem pilsētas nozīmes maršrutu tīklā Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma 7.pantā noteiktajā gadījumā, – radušos zaudējumus par maršruta daļu, kas ir ārpus pilsētas administratīvās teritorijas, ja šī maršruta daļa ir vairāk nekā 20 % no kopējā maršruta garuma;
4.3. šo noteikumu 3.punktā minētos izdevumus, kas saistīti ar normatīvajos aktos noteikto kvalitātes prasību ieviešanu reģionālo starppilsētu nozīmes maršrutu, reģionālo vietējās nozīmes maršrutu vai pilsētas nozīmes maršrutu pārvadājumos.
10.1. izmaksājot kompensācijas pārvadātājiem, kas sniedz sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālajos starppilsētu nozīmes maršrutos;
10.2. piešķirot finansējumu republikas pilsētu pašvaldībām un plānošanas reģioniem, lai kompensētu pārvadātājiem radušos zaudējumus pilsētas nozīmes maršrutos un reģionālajos vietējās nozīmes maršrutos.
11.1. plānošanas reģions – par šo noteikumu 4.1.apakšpunktā minēto kompensāciju (zaudējumu) apmēru nākamajā kalendāra gadā reģionālo vietējās nozīmes maršrutu tīklam;
11.2. republikas pilsētas pašvaldība – par šo noteikumu 4.2.apakšpunktā minēto kompensāciju (zaudējumu) apmēru nākamajā kalendāra gadā pilsētas nozīmes maršrutu tīklam.
18.1. Satiksmes ministrija precizē un samazina nākamajā kalendāra gadā piešķiramo valsts budžeta līdzekļu summu;
18.2. republikas pilsētas pašvaldība un plānošanas reģions atmaksā Satiksmes ministrijai neizlietotos līdzekļus, ja saskaņā ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu reglamentējošiem normatīvajiem aktiem līdzekļi no valsts budžeta vairs netiek piešķirti. Satiksmes ministrija novirza minētos līdzekļus citai republikas pilsētas pašvaldībai vai plānošanas reģionam.
24.1. pilsētas nozīmes maršrutu tīklā – par maršrutu tīklu kopā;
24.2. reģionālo vietējās nozīmes maršrutu un reģionālo starppilsētu nozīmes maršrutu tīklā, veicot pārvadājumus ar autobusiem, – par pārvadājumu veidu;
24.3. veicot pārvadājumus ar vilcieniem, – par pārvadājumu veidu un par katru maršrutu atsevišķi.
28.1. degvielas (energoresursu) patēriņa normas, ko pārvadātājs aprēķina, ievērojot šajos noteikumos noteikto degvielas (energoresursu) patēriņa aprēķina metodiku (1.pielikums);
28.2. riepu norakstīšanas kārtību;
28.3. izmaksu sadales metodiku (procentuālo sadalījumu un izmaksu attiecināšanas veidu), ievērojot šādus nosacījumus:
28.3.1. autobusiem un trolejbusiem tiešās izmaksas noteiktā pārvadājumu veidā attiecina pret veiktajiem kilometriem, sliežu transportam – pret vagonu vai sastāva veiktajiem kilometriem noteiktā pārvadājumu veidā;
28.3.2. netiešās izmaksas sadala starp saimnieciskās darbības veidiem (virzieniem), attiecinot pret tajos gūtajiem ieņēmumiem, un netiešo izmaksu daļu, kas noteikta sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā, attiecina pret veiktajiem kilometriem (sliežu transportam – pret vagonu vai sastāva nobrauktajiem kilometriem), sniedzot sabiedriskā transporta pakalpojumus pilsētas nozīmes, reģionālajos vietējās nozīmes vai reģionālajos starppilsētu nozīmes maršrutos.
29.1. autotransportam (autobusiem):
29.1.1. M2 kategorijai, kam pilna masa nepārsniedz piecas tonnas, – pieci gadi;
29.1.2. M3 kategorijai, kam pilna masa pārsniedz piecas tonnas, – astoņi gadi;
29.2. sliežu transportam (vilcieniem un tramvajiem) – 20 gadu;
29.3. pilsētas elektrotransportam (trolejbusiem) – 12 gadu.
32.1. izmaksu un tarifu (braukšanas maksas) aprēķinu (2.pielikums);
32.2. pārskatu par sabiedriskā transporta pakalpojumu peļņu vai zaudējumiem (3.pielikums);
32.3. informāciju par pasažieru pārvadāšanu un braukšanas maksas atvieglojumiem (4.pielikums);
32.4. informāciju par zaudējumiem maršrutos, kas iziet ārpus pilsētas administratīvās teritorijas vairāk nekā par 20 % no kopējā maršruta garuma (5.pielikums).
33.1. nosakot prognozētos zaudējumus:
33.1.1. par pārskata periodu (kalendāra gadu) pēc pasūtītāja pieprasījuma;
33.1.2. ja jāprecizē kalendāra gada aprēķini sakarā ar maršrutu tīkla kopējā nobraukuma, tarifa vai pašizmaksas izmaiņām atbilstoši šo noteikumu 26. un 71.punktam, – ne vēlāk kā divus mēnešus pirms attiecīgo izmaiņu ieviešanas;
33.2. aprēķinot faktiskos zaudējumus, šo noteikumu 32.2.apakšpunktā minēto pārskatu un 32.3. un 32.4.apakšpunktā minēto informāciju iesniedz:
33.2.1. par ceturksni – 30 dienu laikā pēc pārskata perioda (ceturkšņa) beigām;
33.2.2. par kalendāra gadu – saskaņā ar Gada pārskatu likumā noteiktajiem gada pārskatu iesniegšanas termiņiem kopā ar detalizētu atšifrējumu par pārskata posteņiem un to saimniecisko darījumu pamatojumu.
35.1. pa pārvadājumu veidiem – reģionālie starppilsētu nozīmes maršruti, reģionālie vietējās nozīmes maršruti vai pilsētas nozīmes maršruti;
35.2. par katru līgumu atsevišķi, ja pārvadātājs ir noslēdzis vairākus sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līgumus;
35.3. par katru transportlīdzekļa veidu (tramvajs, trolejbuss, autobuss) atsevišķi, ja vienā pārvadājumu veidā tiek izmantoti dažādi transportlīdzekļi.
43.1. Satiksmes ministrija:
43.1.1. pārvadātājam un plānošanas reģionam – katru mēnesi līdz desmitajam datumam;
43.1.2. republikas pilsētas pašvaldībai – katru ceturksni līdz ceturkšņa pirmā mēneša desmitajam datumam;
43.2. republikas pilsētas pašvaldība un plānošanas reģions – pārvadātājam – katru mēnesi līdz piecpadsmitajam datumam.
45.1. 30 dienu laikā izvērtē zaudējumu apmēru;
45.2. ja nepieciešams, uzdod pārvadātājam precizēt pārskatu vai informāciju un 10 dienu laikā pēc tās saņemšanas izvērtē (saskaņo) precizēto pārskatu vai informāciju.
46.1. pārvadātāju grāmatvedības organizācijas dokumentos noteikto, tai skaitā šo noteikumu 28. un 29.punktā minēto informāciju, kontu plānus, to kodu un simbolu lietošanas noteikumus, krājumu vērtēšanas metodes, ilgtermiņa ieguldījumu (pamatlīdzekļu) uzskaites, nolietojuma un vērtības norakstīšanas metodes;
46.2. pakalpojumu kvalitātes vadības sistēmas aprakstus par procesiem pakalpojumu kvalitātes nodrošināšanai;
46.3. personāla vadības sistēmas aprakstus.
51.1. ja izmaksātā kompensācija ir bijusi mazāka nekā zaudējumi, starpība izmaksājama turpmākajos mēneša maksājumos;
51.2. ja izmaksātā kompensācija pārsniegusi zaudējumus, starpība ieturama turpmākajos mēneša maksājumos.
53.1. Satiksmes ministrija – pārvadātājam, republikas pilsētas pašvaldībai un plānošanas reģionam līdz pārskata periodam (ceturksnim) sekojošā trešā mēneša desmitajam datumam;
53.2. republikas pilsētas pašvaldība un plānošanas reģions – pārvadātājam līdz pārskata periodam (ceturksnim) sekojošā trešā mēneša piecpadsmitajam datumam;
53.3. Satiksmes ministrija, republikas pilsētas pašvaldība un plānošanas reģions – pārvadātājam par pārskata gadu 30 dienu laikā.
55.1. pasūtītājs pārmaksāto kompensācijas daļu ieskaita nākamajā pārskata periodā, ja pārmaksa nepārsniedz 10 % no kopējā pārskata gada kompensācijas apmēra;
55.2. pasūtītājs piedzen no pārvadātāja pārmaksātos līdzekļus, ja tie pārsniedz 10 % no kopējā pārskata gada faktiski aprēķinātās kompensācijas apmēra. Atmaksātos līdzekļus pasūtītājs ir tiesīgs novirzīt cita pārvadātāja pārskata periodā radušos zaudējumu kompensēšanai.
57.1. pārvadātājs atmaksā pasūtītājam pārmaksātos līdzekļus, ja sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas laikā zaudējumu kompensācijas apmērs pārsniedz faktisko aprēķināto kompensācijas apmēru, un pasūtītājs novirza minētos līdzekļus citu pārvadātāju zaudējumu kompensēšanai;
57.2. pasūtītājs izmaksā zaudējumu kompensāciju, ja sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas laikā zaudējumu kompensācijas apmērs ir bijis mazāks par faktisko aprēķināto kompensācijas apmēru.
63.1. aptur kompensāciju apmēra aprēķināšanu un aiztur aprēķināto kompensāciju izmaksu;
63.2. precizē kompensāciju aprēķinus un piemēro sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līgumā noteikto soda sankciju;
63.3. ietur nepamatoti izmaksāto kompensācijas daļu no nākamās kompensācijas;
63.4. nosaka termiņu, līdz kuram novēršami konstatētie likumu un citu normatīvo aktu pārkāpumi;
63.5. izskata jautājumu par nepieciešamību lauzt sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līgumu.
65.1. iepazīties ar pārvadātāja organizēto pakalpojumu kvalitātes vadības sistēmu, tai skaitā pakalpojuma kvalitātes nodrošināšanu un tai nepieciešamo materiāltehnisko resursu bāzi, arī pārvadātājam piederošo vai lietošanā esošo sabiedrisko transportlīdzekļu izmantošanu un to aprīkojumu;
65.2. iepazīties ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistīto ieņēmumu un izmaksu atsevišķo uzskaiti, kā arī ar grāmatvedības un citiem ar aprēķiniem un maksājumiem saistītajiem dokumentiem, kas pamato saimnieciskās darbības ieņēmumus un izdevumus, saņemt nepieciešamos paskaidrojumus un uzziņas;
65.3. pieprasīt no pārvadātāja šajos noteikumos minētos dokumentus, gada pārskatus, citus nepieciešamos dokumentus, izskatīt tos, kā arī pieprasīt un saņemt paskaidrojumus.
75.1. maksa par pasažiera veikto attālumu – maksa par pasažiera veikto attālumu starp tarifa pieturām;
75.2. maksa par zonu (joslu) – maksa par maršruta posmu, kas var būt proporcionāla vai neproporcionāla braukšanas attālumam;
75.3. abonementa maksa par noteiktu termiņu ar maršrutu un pārvadājumu veidu ierobežojumiem vai bez tiem.
76.1. kombinēt šo noteikumu 75.punktā minētās tarifa (braukšanas maksas) noteikšanas metodes;
76.2. par nepilnu zonu (joslu) noteikt tādu pašu tarifu (braukšanas maksu) kā par pilnu zonu (joslu);
76.3. noteikt dažādus tarifus (braukšanas maksu) dažādiem sabiedriskā transporta veidiem, dažādos maršrutos un dažādos laika periodos;
76.4. piemērot atlaides turp–atpakaļ virziena biļetēm, grupas biļetēm un bagāžas biļetēm, kā arī ieviest braukšanas maksas atlaides citu veidu biļetēm;
76.5. noteikt iekāpšanas (sākuma) tarifu, kas pilsētas nozīmes maršruta robežās nav mazāks par attiecīgajā pilsētā noteikto tarifu (braukšanas maksu).
77.1. par ātrumu, ja ceļā pavadītais laiks ir būtiski samazināts salīdzinājumā ar pārvadājuma laiku citos sabiedriskajos transportlīdzekļos šajā maršrutā;
77.2. par pasažieriem nodrošinātām papildu ērtībām, ja sabiedriskā transportlīdzekļa iekārtojums ir uzlabots un tas ievērojami atšķiras no citu sabiedrisko transportlīdzekļu salona iekārtojuma (piemēram, dzērienu automāti, televīzija, internets);
77.3. par biļetes pārdošanu sabiedriskajā transportlīdzeklī, ja pasažieriem tiek nodrošināta iespēja iegādāties biļeti iekāpšanas stacijā vai pieturas punktā, kā arī citās biļešu izplatīšanas vietās pilsētas nozīmes maršrutos.
78.1. vienreizēja braukšanas maksa vienam braucienam vienā maršrutā (bez braukšanas attāluma ierobežojuma);
78.2. abonementa maksa ar maršrutu un pārvadājumu veidu ierobežojumiem vai bez tiem noteiktam termiņam;
78.3. vienreizēja braukšanas maksa vienam braucienam (bez braukšanas attāluma ierobežojuma) – zonas (joslas) biļete vienā vai vairākos maršrutos vai pārvadājumos vienas zonas (joslas) ietvaros;
78.4. vienreizēja braukšanas maksa (bez braukšanas attāluma ierobežojuma) – laika biļete vienā vai vairākos maršrutos vai viena vai vairāku veidu pārvadājumos noteiktā laika intervālā ar tiesībām pārsēsties;
78.5. vienreizēja braukšanas maksa šo noteikumu 78.1., 78.3. un 78.4.apakšpunktā minētajos gadījumos, nosakot sezonas vai laika ierobežojumus (piemēram, nakts, diena).
79.1. ņem vērā vidējo braucienu skaitu attiecīgajā periodā un piemērojamās atlaides lielumu;
79.2. ir tiesīgs palielināt abonementa maksas atlaidi.
T(pas. km) = |
I |
, kur |
pas. km |
I – prognozētās pasažieru pārvadājumu kopējās izmaksas (latos). Kopējo izmaksu apmēru nosaka, ņemot vērā noteikto izmaksu apmēru saskaņā ar pārvadātāja apstiprināto izmaksu sadales metodiku atbilstoši šo noteikumu III nodaļai;
pas. km – prognozētie pasažieru kilometri. Pasažieru kilometrus nosaka šādi:
82.1. ja pārvadājumi iepriekš nav veikti, ņem vērā pasūtītāja noteiktos pasažieru kilometrus attiecīgajam pārvadājumam;
82.2. pamatojoties uz aprēķiniem un pārvadātāja pieredzi sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā iepriekšējā periodā, – prognozēto pārvadāto pasažieru skaitu reizina ar vidējo pārvadājumu attālumu vai prognozētos ieņēmumus dala ar pārvadājumā noteikto tarifu (braukšanas maksu). Ja pārvadājumā ir noteikti diferencēti tarifi, pasažieru kilometri ir visu pasažieru veikto attālumu summa, ko uzskaita pārvadātājs.
Satiksmes ministrs K.Gerhards
Ministru kabineta
2009.gada 26.oktobra noteikumiem Nr.1226
1. Ja nav zināma konkrēta autobusa (markas un modeļa) izgatavotājrūpnīcas noteiktā degvielas patēriņa norma (100 km nobraukumam), degvielas patēriņa normu nosaka eksperimentāli atbilstoši šā pielikuma metodikai.
2. Degvielas patēriņa normu autobusiem nosaka atbilstoši šādai metodikai:
2.1. transportlīdzekļa degvielas tvertni maksimāli piepilda ar degvielu;
2.2. pieraksta odometra atzīmi (B);
2.3. ar transportlīdzekli ikdienas darba režīmā nobrauc noteiktu daudzumu kilometru (apmēram 200–500 km) un atkārtoti pieraksta odometra atzīmi (B1);
2.4. transportlīdzekļa degvielas tvertni atkārtoti maksimāli piepilda ar degvielu un pieraksta ielieto degvielas daudzumu (A).
3. Degvielas patēriņu (100 km nobraukumam) atbilstoši šā pielikuma 2.punktā minētajai metodikai aprēķina, izmantojot šādu formulu:
Degvielas patēriņš (litri/100 km) = |
A | x 100 |
B1 – B |
4. Degvielas patēriņu var noteikt eksperimentāli, ja autobuss aprīkots ar speciālām degvielas patēriņa iekārtām (ierīcēm).
5. Energoresursu (elektroenerģijas vai citu enerģijas avotu) patēriņa normu nosaka, izmantojot transportlīdzeklī (elektrotransportā) uzstādītas kontrolierīces (mērierīces) vai izmantojot vēsturiski uzkrāto informāciju un šādu formulu:
Patēriņa norma (kWh/10 tūkst. t-km bruto) = |
Patēriņš (kWh) |
x 10, kur |
Tūkst. t-km bruto |
Tūkst. t-km bruto = | vagonu km x vagonu masa tonnās |
1000 |
6. Degvielas patēriņa normu dīzeļvilcieniem nosaka, izmantojot transportlīdzeklī uzstādītas kontrolierīces (mērierīces) vai vēsturiski uzkrāto informāciju un šādu formulu:
Patēriņa norma (litri/10 tūkst. t-km bruto) = |
Patēriņš (litri) | x 10, kur |
Tūkst. t-km bruto |
Tūkst. t-km bruto = |
vagonu km x vagonu masa tonnās |
1000 |
7. Visus aprēķinus un darbības, ko veic degvielas vai energoresursu patēriņa normas noteikšanai eksperimentāli, dokumentē pārvadātāja noteiktajā kārtībā.
Ministru kabineta
2009.gada 26.oktobra noteikumiem Nr.1226
Reģionālie starppilsētu nozīmes maršruti | □ |
Reģionālie vietējās nozīmes maršruti | □ |
Pilsētas nozīmes maršruti | □ |
(vajadzīgo atzīmēt ar x) |
Maršruta numurs |
Nobraukums (km) |
Tehniskais nobraukums (km) |
Pasažieri |
Bez maksas pārvadātie pasažieri |
Pasažieru kilometri |
Izmaksas |
Ieņēmumi |
Pašizmaksa uz 1 km |
Viena pasažieru kilometra pašizmaksa |
Viena pasažiera pārvadājuma pašizmaksa |
Tarifs |
Braukšanas maksa pilsētas nozīmes maršrutos |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
Pārvadājuma veidā kopā: |
Norādījumi pārskata aizpildīšanai
Aprēķinus veic atsevišķi par pārvadājuma veidu, izņemot pārvadājumus pa dzelzceļu, kur aprēķinus veic atsevišķi par katru maršrutu un kopā par pārvadājuma veidiem.
1.aile – pārvadājuma veida (reģionālais starppilsētu nozīmes, reģionālais vietējās nozīmes vai pilsētas nozīmes maršruts) maršruta kods.
2.aile – prognozētais nobraukums (kilometri vai sastāva kilometri/vagonkilometri).
3.aile – tehniskais nobraukums jeb nulles nobraukums (kilometri vai sastāva kilometri/vagonkilometri), kas nepieciešams maršruta reisa sākšanai un beigšanai, kā arī transportlīdzekļa tehniskās uzturēšanas un apkopes vajadzībām (piemēram, nobraukums no bāzes vai stāvlaukuma līdz maršruta sākumpunktam, nobraukums no maršruta galapunkta līdz bāzei vai stāvlaukumam, nobraukums no tehniskās apskates vietas, mazgātavas, remonta vai apkopes vietas vai uz to).
4.aile – prognozētais pārvadājamo pasažieru skaits.
5.aile – prognozētais pārvadājamo pasažieru skaits, kam ir tiesības izmantot sabiedriskā transporta pakalpojumu bez maksas.
6.aile – aprēķinātie (noteiktie) pasažieru kilometri (aizpilda tikai par reģionālajiem starppilsētu nozīmes un reģionālajiem vietējās nozīmes maršrutiem).
7.aile – prognozētās kopējās izmaksas.
8.aile – prognozētie ieņēmumi (bez pievienotās vērtības nodokļa).
9.aile – viena kilometra pašizmaksas aprēķins (7.aile/2.aile).
10.aile – viena pasažieru kilometra pašizmaksas aprēķins (7.aile/6.aile) (aizpilda tikai par reģionālajiem starppilsētu nozīmes un reģionālajiem vietējās nozīmes maršrutiem).
11.aile – viena pasažiera pārvadājuma pašizmaksas aprēķins (7.aile/4.aile) (aizpilda tikai par pilsētas nozīmes maršrutiem).
12.aile – prognozēto tarifu (braukšanas maksu) nosaka, ņemot vērā viena pasažieru kilometra pašizmaksu, kā arī Ministru kabineta 2009.gada 26.oktobra noteikumu Nr.1226 "Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā radušos zaudējumu un izdevumu kompensēšanas un sabiedriskā transporta pakalpojuma tarifa noteikšanas kārtība" VIII nodaļā minēto pakalpojuma tarifa (braukšanas maksas) noteikšanas metodiku (aizpilda tikai par reģionālajiem starppilsētu nozīmes un reģionālajiem vietējās nozīmes maršrutiem). Tarifu norāda latos bez pievienotās vērtības nodokļa.
13.aile – prognozēto braukšanas maksu pilsētas nozīmes maršruta tīklā nosaka, ņemot vērā viena pasažiera pārvadāšanas pašizmaksu, kā arī Ministru kabineta 2009.gada 26.oktobra noteikumu Nr.1226 "Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā radušos zaudējumu un izdevumu kompensēšanas un sabiedriskā transporta pakalpojuma tarifa noteikšanas kārtība" VIII nodaļā minēto pakalpojuma tarifa (braukšanas maksas) noteikšanas metodiku (aizpilda tikai par pilsētas nozīmes maršrutiem). Tarifu norāda latos bez pievienotās vērtības nodokļa.
Ministru kabineta
2009.gada 26.oktobra noteikumiem Nr.1226
Reģionālie starppilsētu nozīmes maršruti | □ |
Reģionālie vietējās nozīmes maršruti | □ |
Pilsētas nozīmes maršruti | □ |
(vajadzīgo atzīmēt ar x) |
|
||||||||
|
Pārskats par 20__.gada ___.ceturksni
Nr.p.k. |
Rādītāja nosaukums |
Aprēķins par pasūtījuma līgumā noteikto maršrutu tīklu |
1. | Ieņēmumi | |
2. | Iepriekšējos gados saņemtais un ietaupītais valsts finansējums | |
3. | Pārējie saimnieciskās darbības ieņēmumi | |
4. | Ieņēmumi kopā (1. + 2. + 3.) | |
5. | Materiālu izmaksas kopā (5.1. + 5.2. + 5.3. + 5.4. + 5.5.) | |
5.1. | Izejvielas, materiāli | |
5.2. | Rezerves daļas un citi ekspluatācijai nepieciešamie materiāli | |
5.3. | Degviela (energoresursi) | |
5.4. | Riepas/riteņu pāri | |
6. | Personāla izmaksas kopā (6.1. + 6.2. + 6.3. + 6.4. + 6.5.) | |
6.1. | Atlīdzība par darbu transportlīdzekļu vadītājiem | |
6.2. | Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas transportlīdzekļu vadītājiem | |
6.3. | Atlīdzība par darbu citiem darbiniekiem | |
6.4. | Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas citiem darbiniekiem | |
6.5. | Citas sociālās nodrošināšanas izmaksas | |
7. | Pārējās sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas izmaksas kopā (7.1. + 7.2. + 7.3. + 7.4. + 7.5. + 7.6.) | |
7.1. | Sabiedrisko transportlīdzekļu apdrošināšana, licences, transportlīdzekļa reģistrēšana | |
7.2. | Uzturēšanas izmaksas | |
7.3. | Remonta izmaksas | |
7.4. | Maksājumi par biļešu izplatīšanu (starpniecību) | |
7.5. | Citi pakalpojumi | |
7.6. | Citas saimnieciskās darbības izmaksas | |
8. | Līdzekļu vērtību norakstīšana kopā (8.1. + 8.2. + 8.3.) | |
8.1. | Sabiedriskie transportlīdzekļi | |
8.2. | Sabiedriskajā transportlīdzeklī izmantojamais inventārs | |
8.3. | Citi pamatlīdzekļi | |
8.4. | Procentu maksājumi par aizņemtajiem līdzekļiem | |
9. | Administrācijas izmaksas kopā (9.1. + 9.2. + 9.3. + 9.4. + 9.5. + 9.6. + 9.7.) | |
9.1. | Atlīdzība par darbu administrācijas personālam un administrācijai | |
9.2. | Sociālās nodrošināšanas izmaksas administrācijas personālam un administrācijai | |
9.3. | Pārējās administrācijas izmaksas | |
10. | Procentu maksājumi un līdzīgas izmaksas | |
11. | Pārskata perioda peļņa vai zaudējumi (4. – 5. – 6. – 7. – 8. – 9. – 10.) |
Maršrutu tīklā veiktais nobraukums (kilometri vai sastāva kilometri/vagonkilometri) | |
Tehniskais nobraukums |
(datums) |
(atbildīgās personas amats, vārds un uzvārds) |
|
(paraksts) |
||
(tālruņa numurs) |
Norādījumi pārskata aizpildīšanai
1. Pārskatu par sniegtajiem sabiedriskā transporta pakalpojumiem aizpilda:
1.1. ievērojot Ministru kabineta 2009.gada 26.oktobra noteikumu Nr.1226 "Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā radušos zaudējumu un izdevumu kompensēšanas un sabiedriskā transporta pakalpojuma tarifa noteikšanas kārtība" 35.punktā noteiktās prasības;
1.2. atsevišķi par maršrutu tīklā kopā saņemtajiem ieņēmumiem un izmaksām, tai skaitā izdevumiem, kas radušies, ieviešot pasūtītāja vai normatīvajos aktos noteiktās minimālās kvalitātes prasības sabiedriskā transporta pakalpojumiem.
2. Aizpildot pārskatu:
2.1. ieņēmumu posteņos iekļauj tikai tos ieņēmumus, kas saistīti ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu;
2.2. izmaksu posteņos iekļauj tikai tās tiešās un netiešās izmaksas, kas ir nepieciešamas sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līguma izpildei un radušās, izpildot sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līgumu. Izmaksu posteņos iekļaujamas arī tās izmaksas, kas pārvadātājam nepieciešamas sabiedriskā transporta pakalpojuma nodrošināšanai, piemēram, tehnisko nobraukumu izdevumi.
3. Pārvadātājs papildus pārskatā iekļaujamai informācijai var norādīt arī citu nepieciešamo informāciju.
4. Pārskatā neiekļauj:
4.1. soda naudas, kas pārvadātājam piemērotas par sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līguma neizpildi vai normatīvo aktu neievērošanu;
4.2. uzkrājumus, kas paredzēti, lai segtu noteikta veida saistības;
4.3. reprezentācijas izdevumus, kas nav saistīti ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu;
4.4. uzņēmumu ienākuma nodokļa maksājumus;
4.5. izdevumus, kas saistīti ar uzņēmumu dalību finanšu instrumentu tirgū, starptautiskajās sabiedriskajās un nevalstiskajās organizācijās un citās iestādēs, kuras nepārstāv ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītus jautājumus.
5. Pārskata rekvizītus "paraksts" un "datums" neaizpilda, ja pārskats sagatavots elektroniski atbilstoši normatīvajiem aktiem par elektronisko dokumentu noformēšanu.
1.rinda | Ieņēmumi |
Neto ieņēmumi (bez pievienotās vērtības nodokļa), kas gūti no biļešu (arī abonementa biļešu, dzīvnieku vai bagāžas biļešu) pārdošanas. Pasūtītāja izmaksātās zaudējumu un izdevumu kompensācijas, kā arī citas kompensācijas neuzrāda. | |
2.rinda | Iepriekšējos gados saņemtais un ietaupītais valsts finansējums |
Norāda ieņēmumus, kas attiecināmi saskaņā ar Ministru kabineta 2004.gada 15.jūnija noteikumiem Nr.537 "Kārtība, kādā finanšu pārskatos atspoguļojams valsts, pašvaldību, ārvalstu, Eiropas Kopienas, citu starptautisko organizāciju un institūciju finansiālais atbalsts (finanšu palīdzība), ziedojumi un dāvinājumi naudā vai natūrā". | |
3.rinda | Pārējie saimnieciskās darbības ieņēmumi |
Pārējie ieņēmumi, kas gūti, veicot saimniecisko darbību (sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšana), piemēram, ieņēmumi par reklāmas izvietošanu, papildu komforta nodrošināšana – preses izdevumu, informatīvo bukletu pārdošana, ieņēmumi no līgumsodu iekasēšanas. | |
4.rinda | Ieņēmumi kopā |
5.rinda | Materiālu izmaksas |
5.1.rinda | Izejvielas, materiāli |
Izejvielu, materiālu iegāde un ar to saistītās izmaksas. | |
5.2.rinda | Rezerves daļas un citi ekspluatācijai nepieciešamie materiāli |
Rezerves daļu un citu ekspluatācijai nepieciešamo materiālu iegāde un ar to saistītās izmaksas. | |
5.3.rinda | Degviela (energoresursi) |
Degvielas (dīzeļdegvielas, benzīna, gāzes) iegādes izmaksas sabiedriskajiem transportlīdzekļiem, kā arī elektroenerģijas iegādes izmaksas elektrotransporta piedziņai. | |
5.4.rinda | Riepas/riteņu pāri |
Riepu (autobusiem, trolejbusiem) vai riteņu pāru (tramvajiem, vilcieniem) iegādes un to atjaunošanas darbu izmaksas. | |
6.rinda | Personāla izmaksas (nenorāda administrācijas personāla izmaksas) |
6.1.rinda | Atlīdzība par darbu sabiedrisko transportlīdzekļu vadītājiem |
Darba samaksa sabiedrisko transportlīdzekļu vadītājiem, ņemot vērā darba līgumā un/vai darba koplīgumā noteikto darba samaksu saskaņā ar pārvadātāja norādīto darba algas aprēķina metodiku. | |
6.2.rinda | Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas sabiedrisko transportlīdzekļu vadītājiem |
Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas sabiedrisko transportlīdzekļu vadītājiem (sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, kas iemaksātas valsts budžetā saskaņā ar likumu "Par valsts sociālo apdrošināšanu"). | |
6.3.rinda | Atlīdzība par darbu citiem darbiniekiem |
Darba samaksa par darbu citiem darbiniekiem, ņemot vērā darba līgumā un/vai darba koplīgumā noteikto darba samaksu, piemēram, remontstrādniekiem, kasieriem, operatoriem, sabiedriskā transporta kontrolieriem. | |
6.4.rinda | Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas citiem darbiniekiem |
Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas citiem darbiniekiem, piemēram, remontstrādniekiem, kasieriem, operatoriem (sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, kas iemaksātas valsts budžetā saskaņā ar likumu "Par valsts sociālo apdrošināšanu"). | |
6.5.rinda | Citas sociālās nodrošināšanas izmaksas |
Pārējās sociālās nodrošināšanas izmaksas, piemēram, uzņēmējdarbības riska valsts nodevas, brīvprātīgās sociālās apdrošināšanas iemaksas un citi pabalsti, ja tādi ir paredzēti, slēdzot sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līgumu. | |
7.rinda | Pārējās sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas izmaksas |
7.1.rinda | Sabiedrisko transportlīdzekļu apdrošināšana, licences, transportlīdzekļa reģistrēšana |
Izmaksas, kas saistītas ar sabiedrisko transportlīdzekļu apdrošināšanu, licenču, transportlīdzekļu reģistrēšanu, tehniskās apskates veikšanu. | |
7.2.rinda | Uzturēšanas izmaksas |
Izmaksas, kas saistītas ar palīgtelpu uzturēšanu (piemēram, remontdarbnīcām, stāvvietām un mazgātavām izmantotā elektrība, nomas maksājumi, komunālie maksājumi). | |
7.3.rinda | Remonta izmaksas |
Izmaksas, kas saistītas ar sabiedrisko transportlīdzekļu apkalpošanu vai remontu. | |
7.4.rinda | Maksājumi par biļešu izplatīšanu (starpniecību) |
Maksājumi par biļešu izplatīšanu (starpniecību) autoostās, stacijās vai citās vietās. | |
7.5.rinda | Citi pakalpojumi |
Izmaksas, kas saistītas ar pārvadātājam sniegtajiem pakalpojumiem, piemēram, maksa par iebraukšanu autoostās, dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu. | |
7.6.rinda | Citas saimnieciskās darbības izmaksas |
Pārējās saimnieciskās darbības izmaksas, kas nav minētas 7.1.–7.5.rindā un kas pārvadātājam radušās, sniedzot sabiedriskā transporta pakalpojumu vai ir ar to saistītas, vai izriet no tā, piemēram, mazvērtīgā inventāra izmaksas, operatīvā līzinga maksājumi, transportlīdzekļu nomas maksājumi. | |
8.rinda | Līdzekļu vērtības norakstīšana |
8.1.rinda | Sabiedriskie transportlīdzekļi |
Tikai to transportlīdzekļu nolietojums un norakstīšana, kas saskaņā ar sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līgumu ir izmantoti sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā. | |
8.2.rinda | Sabiedriskajā transportlīdzeklī izmantojamais inventārs |
Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai izmantojamo transportlīdzekļu inventāra (piemēram, kases aparātu, kafijas automātu) nolietojums un norakstīšana. | |
8.3.rinda | Citi pamatlīdzekļi |
To pamatlīdzekļu nolietojums un norakstīšana, kas ir izmantoti saimnieciskās darbības nodrošināšanai remontdarbnīcās, mazgātavās, stāvvietās. | |
8.4.rinda | Procentu maksājumi Procentu maksājumi par aizņemtajiem līdzekļiem, kas izmantoti sabiedrisko transportlīdzekļu iegādei, arī finanšu līzinga procentu maksājumi. |
9.rinda | Administrācijas izmaksas |
9.1.rinda | Atlīdzība par darbu administrācijas personālam un administrācijai |
Darba samaksa par darbu administrācijas personālam un administrācijai saskaņā ar darba līgumu un/vai darba koplīgumu. | |
9.2.rinda | Sociālās nodrošināšanas izmaksas administrācijas personālam un administrācijai |
Sociālās nodrošināšanas izmaksas, tai skaitā uzņēmējdarbības riska valsts nodevas, valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, kas iemaksātas valsts budžetā saskaņā ar likumu "Par valsts sociālo apdrošināšanu"). | |
9.3.rinda | Pārējās administrācijas izmaksas |
Uzņēmuma saimnieciskās darbības nodrošināšanai nepieciešamās izmaksas, kas pārvadātājam radušās, sniedzot sabiedriskā transporta pakalpojumu vai ir ar to saistītas (piemēram, izmaksas, kas saistītas ar administratīvo telpu uzturēšanu, pamatlīdzekļu nolietojumu un norakstīšanu, transporta izdevumi, sakaru izdevumi, juridiskie vai revidentu pakalpojumi). | |
10.rinda |
Procentu maksājumi un līdzīgas izmaksas |
Procentu maksājumi par aizņemtajiem līdzekļiem, kas nav saistīti ar sabiedrisko transportlīdzekļu iegādi. | |
11.rinda |
Pārskata perioda peļņa vai zaudējumi |
Pārskata periodā gūtā peļņa vai zaudējumi no sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas. |
Ministru kabineta
2009.gada 26.oktobra noteikumiem Nr.1226
Reģionālie starppilsētu nozīmes maršruti | □ |
Reģionālie vietējās nozīmes maršruti | □ |
Pilsētas nozīmes maršruti | □ |
(vajadzīgo atzīmēt ar x) |
Nr. p.k. |
Pasažieru kategorija |
Noteiktās atlaides |
Pārvadāto pasažieru skaits |
Pasažieru kilometri |
Ieņēmumi bez PVN |
Kompensācijas apmērs (Ls) |
||
saņemtie |
nesaņemtie |
aprēķināts |
izmaksāts |
|||||
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
|
Norādījumi pārskata aizpildīšanai
1. Pārskatu aizpilda pārvadātāji, kuriem pasūtītājs piešķīris tiesības sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumu, piemērojot pasūtītāja noteiktos braukšanas tarifus.
2. Ja pasūtītājs ir noteicis tarifus dažādām pasažieru kategorijām, norāda informāciju par katru kategoriju atsevišķi.
3. Informāciju par pasažieru kategoriju pārvadāšanu, kurām ir tiesības izmantot sabiedrisko transportu ar braukšanas maksas atvieglojumiem, norāda kopā pa piemērotajām atlaižu grupām (piemēram, 100 % vai 50 % atlaides).
A aile – pasažieru kategorijas nosaukums (piemēram, pasažieri bez braukšanas maksas atvieglojumiem vai pensionāri, kas vecāki par 75 gadiem).
B aile – pasažieru kategorijai piemērotās atlaides procentos (piemēram, pensionāriem, kas vecāki par 75 gadiem, 100 % atlaide no biļetes cenas (abonementa biļetes cenas)).
C aile – pārvadāto pasažieru skaits. Ja pasažieriem tiek pārdotas abonementa biļetes un netiek uzskaitīts katrs pasažiera brauciens, tad norāda vidējo braucienu skaitu, kas noteikts, aprēķinot abonementa biļetes cenu.
D aile – uzskaitītie (aprēķinātie) pasažieru kilometri, kas noteikti saskaņā ar Ministru kabineta 2009.gada 26.oktobra noteikumu Nr.1226 "Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā radušos zaudējumu un izdevumu kompensēšanas un sabiedriskā transporta pakalpojuma tarifa noteikšanas kārtība" 82.2.apakšpunktu. Pasažieru pārvadājumos pilsētas nozīmes maršrutu tīklā D aili neaizpilda.
E aile – ieņēmumi no pārdotajām biļetēm, abonementa biļetēm, kurus pārvadātājs saņem no pasažiera. Norāda latos bez pievienotās vērtības nodokļa.
F aile – nesaņemtā ieņēmumu daļa, kuru pārvadātājs nav saņēmis sakarā ar noteikto braukšanas maksas atvieglojumu piemērošanu.
G aile – aprēķinātais kompensācijas apmērs latos par zaudējumiem, kas radušies, nosakot braukšanas tarifus, tajā skaitā arī par braukšanas maksas atvieglojumiem.
H aile – pasūtītāja izmaksātais kompensācijas apmērs latos sakarā ar braukšanas tarifu regulēšanu un par braukšanas maksas atvieglojumiem.
G un H aili neaizpilda par to pasažieru kategoriju pārvadāšanu, kas izmanto sabiedrisko transportu ar braukšanas maksas atvieglojumiem saskaņā ar normatīvajiem aktiem par pasažieru kategorijām, kuras ir tiesīgas izmantot braukšanas maksas atvieglojumus.
Ministru kabineta
2009.gada 26.oktobra noteikumiem Nr.1226
Nr.p.k. |
Maršruts (numurs un nosaukums) |
Maršruta kopējais garums (km) |
Maršruta daļa plānošanas reģionā |
Maršruta daļa plānošanas reģionā |
Kopējie izdevumi maršrutā |
Kopējie ieņēmumi maršrutā |
Kopējie zaudējumi maršrutā |
Aprēķinātā peļņa |
Nepieciešamā dotācija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Kopā: |
Aizpildīšanas kārtība
2.aile – maršruta numurs un nosaukums.
3.aile – maršruta kopējais garums (kilometros).
4.aile – maršruta daļa, kas atrodas ārpus pilsētas administratīvās teritorijas (kilometros).
5.aile – maršruta daļa, kas atrodas ārpus pilsētas administratīvās teritorijas (procentos).
6.aile – kopējie izdevumi maršrutā.
7.aile – kopējie ieņēmumi maršrutā, tai skaitā pārējie saimnieciskās darbības ieņēmumi saistībā ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu.
8.aile – kopējie zaudējumi maršrutā, kurus nosaka, no izdevumiem atņemot ieņēmumus (6.aile – 7.aile).
9.aile – aprēķinātā peļņa (7.aile x Ministru kabineta 2009.gada 26.oktobra noteikumu Nr.1226 "Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā radušos zaudējumu un izdevumu kompensēšanas un sabiedriskā transporta pakalpojuma tarifa noteikšanas kārtība" 40.punktā noteiktais peļņas procents). Peļņas daļu aprēķina, iesniedzot pārskatu par kalendāra gadu.
10.aile – nepieciešamās dotācijas apjoms, kuru nosaka, kopējos zaudējumus un peļņas daļu reizinot ar maršruta daļu pašvaldības administratīvajā teritorijā ((8.aile + 9.aile) x 5.aile).