• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2009. gada 17. novembra noteikumi Nr. 1330 "Kārtība, kādā sagatavojami un iesniedzami dokumenti administratīvi teritoriālā iedalījuma un apdzīvoto vietu statusa noteikšanas jautājumu izlemšanai". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 25.11.2009., Nr. 185 https://www.vestnesis.lv/ta/id/201015

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.800

Grozījumi darbības programmas "Uzņēmējdarbība un inovācijas" papildinājumā

Vēl šajā numurā

25.11.2009., Nr. 185

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 1330

Pieņemts: 17.11.2009.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).
Ministru kabineta noteikumi Nr.1330

Rīgā 2009.gada 17.novembrī (prot. Nr.81 13.§)
Kārtība, kādā sagatavojami un iesniedzami dokumenti administratīvi teritoriālā iedalījuma un apdzīvoto vietu statusa noteikšanas jautājumu izlemšanai
Izdoti saskaņā ar Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma 18.pantu
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā sagatavojami un iesniedzami doku­menti administratīvi teritoriālā iedalījuma un apdzīvoto vietu statusa noteikšanas jautājumu izlemšanai.
2. Pašvaldība var ierosināt izdarīt grozījumus administratīvi teritoriālajā iedalījumā un apdzīvoto vietu statusa maiņu saskaņā ar Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumu.
3. Pašvaldība ar domes lēmumu var ierosināt:

3.1. izdarīt grozījumus administratīvi teritoriālajā iedalījumā:

3.1.1. apvienot pašvaldību administratīvās teritorijas;

3.1.2. grozīt pašvaldības administratīvās teritorijas robežu vai novada teritoriālo vienību pievienot citas pašvaldības administratīvajai teritorijai;

3.1.3. novada pilsētai piešķirt republikas pilsētas statusu;

3.2. novada pilsētai piešķirt ciema statusu;

3.3. ciemam piešķirt novada pilsētas statusu.
4. Pirms šo noteikumu 3.punktā minētā lēmuma pieņemšanas pašvaldība organizē publisko apspriešanu, lai noskaid­rotu pašvaldības iedzīvotāju viedokli.
5. Pašvaldība, kura saskaņā ar šo noteikumu 3.1.1. un 3.1.2.apakšpunktu ierosina izdarīt grozījumus administratīvi teritoriālajā iedalījumā, nosūta iein­tere­sētajām pašvaldībām pašvaldības domes lēmumu ar attiecīgajiem ierosi­nājumiem.
6. Pašvaldība, kura saņēmusi šo noteikumu 5.punktā minēto lēmumu, to izskata triju mēnešu laikā (ievērojot šo noteikumu 4.punktā minēto nosacījumu par publisko apspriešanu) un pieņem attiecīgu lēmumu. Domes lēmumu nosūta pašvaldībai, kura ierosinājusi izdarīt grozījumus administratīvi teritoriālajā ieda­lījumā.
7. Pašvaldība, kura ierosinājusi izdarīt grozījumus administratīvi terito­riālajā iedalījumā vai apdzīvoto vietu statusa maiņu, sagatavo attiecīgus šajos notei­kumos minētos dokumentus un iesniedz tos Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijā. Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija, pamatojoties uz Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumu, sagatavo attiecīgu likum­projektu.
8. Lai apvienotu pašvaldību administratīvās teritorijas, nepieciešami šādi dokumenti:

8.1. attiecīgo pašvaldību domju lēmumi par apvienošanos;

8.2. paskaidrojuma raksts, kurā iekļautas šādas ziņas:

8.2.1. izveidojamās administratīvās teritorijas raksturojums un admi­nis­tratīvo teritoriju apvienošanas nepieciešamības pamatojums;

8.2.2. pamatota informācija par izveidojamās administratīvās teritorijas atbilstību Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma 6.panta otrajai daļai vai 7.panta otrajai daļai;

8.2.3. izveidojamās administratīvās teritorijas platība, apdzīvotās vietas, kuras atrodas tālāk par 50 kilometriem no izveidojamās administratīvās terito­rijas paredzamā administratīvā centra, kā arī infrastruktūras objektu izvie­tojums;

8.2.4. tās apdzīvotās vietas sociālekonomiskā un ģeogrāfiskā stāvokļa rak­stu­rojums (iedzīvotāju skaits, teritorijas platība, svarīgākie infrastruktūras objekti, kā arī nozīmīgāko satiksmes ceļu stāvoklis), kuru paredzēts noteikt par paš­­valdības administratīvo centru;

8.2.5. administratīvi teritoriālo pārveidojumu īstenošanai nepieciešamo finanšu līdzekļu apmērs;

8.2.6. administratīvās teritorijas nosaukums un tā pamatojums;

8.3. publiskajā apspriešanā pausto viedokļu apkopojums;

8.4. administratīvās teritorijas robežas kartes un apraksta projekts pēc ad­mi­nistratīvo teritoriju apvienošanas.
9. Lai grozītu pašvaldības administratīvās teritorijas robežu vai novada teritoriālo vienību pievienotu citas pašvaldības administratīvajai teritorijai, nepie­ciešami šādi dokumenti:

9.1. attiecīgo pašvaldību domju lēmumi;

9.2. paskaidrojuma raksts, kurā iekļautas šādas ziņas:

9.2.1. pašvaldību administratīvo teritoriju robežu gro­zī­šanas nepiecieša­mības pamatojums;

9.2.2. pamatota informācija par attiecīgo administratīvo teritoriju atbil­stību Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma 6.panta otrajai daļai vai 7.panta otrajai daļai pēc to robežu grozīšanas;

9.2.3. pievienojamo vai atdalāmo teritoriju platība un iedzīvotāju skaits šajās teritorijās;

9.2.4. administratīvi teritoriālo grozījumu īstenošanai nepiecie­šamo finanšu līdzekļu apmērs un to iegūšanas avoti;

9.3. publiskajā apspriešanā pausto viedokļu apkopojums;

9.4. administratīvās teritorijas robežas kartes un apraksta projekts pēc administratīvās teritorijas robežas grozīšanas.
10. Lai novada pilsētai piešķirtu republikas pilsētas statusu, nepieciešami šādi dokumenti:

10.1. novada domes lēmums;

10.2. paskaidrojuma raksts, kurā iekļautas šādas ziņas:

10.2.1. republikas pilsētas statusa piešķiršanas nepieciešamības pamato­jums;

10.2.2. pamatota informācija par novada pilsētas atbilstību Admi­nis­tratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma 6.panta otrajai daļai;

10.2.3. novada pilsētas teritorijas platība;

10.2.4. paredzamais jaunveidojamās republikas pilsētas pašval­dības bu­džets, tā ienākumu un izdevumu daļas raksturojums, kā arī teritoriālo pārvei­dojumu īstenošanai nepie­ciešamo finanšu līdzekļu apmērs;

10.2.5. jaunveidojamās republikas pilsētas nosaukums un tā pamato­jums, ja attiecīgais nosaukums neatbilst Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumā noteiktajam attiecīgās novada pilsētas nosaukumam;

10.3. publiskajā apspriešanā pausto viedokļu apkopojums;

10.4. jaunveidojamās republikas pilsētas administratīvās teritorijas ro­bežas kartes un apraksta projekts.
11. Lai novada pilsētai piešķirtu ciema statusu, nepieciešami šādi doku­menti:

11.1. novada domes lēmums;

11.2. paskaidrojuma raksts, kurā iekļautas šādas ziņas:

11.2.1. novada pilsētas raksturojums (iedzīvotāju skaits un svarīgākie in­fra­­struk­tūras objekti);

11.2.2. ietekmes izvērtējums uz adresācijas sistēmu attiecīgajā novada pagastā pēc novada pilsētas iekļaušanas ciemu kategorijā;

11.2.3. ierosinātais ciema nosaukums un tā pamatojums, ja paredzētais ciema nosaukums neatbilst attiecīgās novada pilsētas nosaukumam;

11.3. publiskajā apspriešanā pausto viedokļu apkopojums.
12. Lai ciemam piešķirtu novada pilsētas statusu, nepieciešami šādi doku­menti:

12.1. novada domes lēmums;

12.2. paskaidrojuma raksts, kurā iekļautas šādas ziņas:

12.2.1. novada pilsētas statusa piešķiršanas nepieciešamības pamatojums;

12.2.2. pamatota informācija par ciema atbilstību Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma 10.panta otrajā daļā noteiktajiem kritērijiem;

12.2.3. ierosinātais novada pilsētas nosaukums un tā pamatojums, ja paredzētais novada pilsētas nosaukums neatbilst attiecīgā ciema nosaukumam;

12.3. publiskajā apspriešanā pausto viedokļu apkopojums.
Ministru prezidents V.Dombrovskis

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministra vietā – zemkopības ministrs J.Dūklavs

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!