Ekonomikas ministrs: Par progresīvā automašīnas nodokļa samērīgumu
Ekonomikas ministrs Artis Kampars uzskata, ka progresīvajam automašīnas nodoklim ir jābūt samērīgam un motivējošam, tāpēc ierosina par mazlitrāžas dienesta automašīnu izmantošanu privātām vajadzībām noteikt mazāku maksu nekā par automašīnām ar lielajiem dzinējiem.
“Uzskatu, ka nedrīkst pieļaut situāciju, kad, piemēram, tirdzniecības aģentam par mazlitrāžas automašīnu, kura tiek izmantota arī personīgām vajadzībām, jāmaksā identisks nodoklis kā kādas kompānijas vadītājam par viņa rīcībā esošo apvidus automašīnu. Ir milzīga atšķirība, vai personīgām vajadzībām tiek izmantots tā sauktais dienesta transportlīdzeklis, kas savulaik iegādāts, “optimizējot” nodokļus, vai arī kompānijai ir vienošanās par darba automašīnas izmantošanu darbinieka privātām vajadzībām ārpus oficiālā darba laika,” uzskata A.Kampars.
Īstenojot A.Kampara priekšlikumu, būtu iespējams sabiedrībai saprotamā un pieņemamā veidā sakārtot dienesta automašīnu lietošanu privātām vajadzībām. Tāpat ministrs uzskata, ka dienesta automašīnas lietotājam ir jādod izvēles iespēja – vai nu lietot to ārpus darba laika privātām vajadzībām un maksāt samērīgu summu valsts budžetā, vai arī to izmantot tikai dienesta vajadzībām un pildīt ceļazīmes par automašīnas izmantošanu darba vajadzībām.
Atbilstoši A.Kampara ierosinājumam mazlitrāžas automašīnas lietotājam būtu jārēķinās ar aptuveni 45 latu lielu maksājumu mēnesī. Par nodokļa apmaksas kārtību – vai maksājumus veic tikai darba ņēmējs, vai arī maksājums tiek segts abpusēji – darba devējs un darba ņēmējs varētu vienoties, katrā uzņēmumā konkrēto situāciju izvērtējot atsevišķi. Savukārt attiecībā uz tām dienesta automašīnām, kuras netiek izmantotas privātām vajadzībām, nekas nemainītos – spēkā saglabātos ceļazīmju sistēma.
Šīs sistēmas ieviešanas rezultātā valsts budžetā varētu iekasēt aptuveni 38,2 miljonus latu.