Ministru kabineta noteikumi Nr.1475
Rīgā 2009.gada 15.decembrī (prot. Nr.88 42.§)
Grozījumi Ministru kabineta 2008.gada 18.augusta noteikumos Nr.665 "Autopārvadājumu kontroles kārtība"
Izdoti saskaņā ar Autopārvadājumu likuma 4.panta otro un trešo daļu un 5.2 panta trešo daļu
1. Izdarīt Ministru kabineta 2008.gada 18.augusta noteikumos Nr.665 "Autopārvadājumu kontroles kārtība" (Latvijas Vēstnesis, 2008, 134.nr.; 2009, 72.nr.) šādus grozījumus:
1.1. aizstāt noteikumu tekstā vārdu "komersants" ar vārdiem "saimnieciskās darbības veicējs" (attiecīgā locījumā);
1.2. papildināt noteikumus ar 5.1 punktu šādā redakcijā:
"5.1 Novērtējot saimnieciskās darbības veicēju risku, ja pārkāpta Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 15.marta Regula (EK) Nr.561/2006, ar ko paredz dažu sociālās jomas tiesību aktu saskaņošanu saistībā ar autotransportu, groza Padomes Regulu (EEK) Nr.3821/85 un Padomes Regulu (EK) Nr.2135/98 un atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr.3820/85, un Eiropas Parlamenta un Padomes 1985.gada 20.decembra Regula (EEK) Nr.3821/85 par reģistrācijas kontrolierīcēm, ko izmanto autotransportā, Autotransporta inspekcijas kontrolieri izmanto šo noteikumu 1.1 pielikumā noteikto pārkāpumu sadalījumu kategorijās pēc to smaguma un 1.2 pielikumā noteiktās formulas un kritērijus saimnieciskās darbības veicēja pārkāpumu punktu skaita, riska skaitļa un riska pakāpes noteikšanai.";
1.3. papildināt informatīvo atsauci uz Eiropas Savienības direktīvām ar 4. un 5.punktu šādā redakcijā:
"4) Komisijas 2009.gada 23.janvāra Direktīvas 2009/4/EK par pasākumiem, lai novērstu un atklātu manipulācijas ar tahogrāfu ierakstiem, un ar ko groza Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2006/22/EK par minimālajiem nosacījumiem Padomes Regulu (EEK) Nr.3820/85 un Nr.3821/85 īstenošanai saistībā ar sociālās jomas tiesību aktiem attiecībā uz darbībām autotransporta jomā un par Padomes Direktīvas 88/599/EEK atcelšanu;
5) Komisijas 2009.gada 30.janvāra Direktīvas 2009/5/EK, ar ko izdara grozījumus III pielikumā Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvai 2006/22/EK par minimālajiem nosacījumiem Padomes Regulu (EEK) Nr.3820/85 un Nr.3821/85 īstenošanai saistībā ar sociālās jomas tiesību aktiem attiecībā uz darbībām autotransporta jomā.";
1.4. papildināt noteikumus ar 1.1 pielikumu šādā redakcijā:
"1.1 pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 18.augusta
noteikumiem Nr.665
Pārkāpumu sadalījums kategorijās pēc pārkāpuma smaguma
I. Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 15.marta Regulas (EK) Nr.561/2006, ar ko paredz dažu sociālās jomas tiesību aktu saskaņošanu saistībā ar autotransportu, groza Padomes Regulu (EEK) Nr.3821/85 un Padomes Regulu (EK) Nr.2135/98 un atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr.3820/85, pārkāpumu grupas
Nr. |
Juridiskais pamats |
Pārkāpuma veids |
Pārkāpuma smagums |
|||
VSI1 |
SI2 |
MI3 |
||||
A |
Apkalpe |
|||||
A1 |
5.panta 1.punkts |
Transportlīdzekļu vadītāju minimālā vecuma neievērošana |
X |
|||
B |
Transportlīdzekļu vadīšanas laikposmi |
|||||
B1 |
6.panta 1.punkts |
Ikdienas transportlīdzekļu vadīšanas laikposma (9 h) pārsniegšana, ja pagarinājums līdz 10 h nav atļauts |
9 h<...<10 h |
X |
||
B2 |
10 h<...<11 h |
X |
||||
B3 |
11 h<... |
X |
||||
B4 |
Ikdienas transportlīdzekļa vadīšanas pagarinātā laikposma (10 h) pārsniegšana, ja pagarinājums ir atļauts |
10 h<...<11 h |
X |
|||
B5 |
11 h<...<12 h |
X |
||||
B6 |
12 h<... |
X |
||||
B7 |
6.panta 2.punkts |
Iknedēļas transportlīdzekļa vadīšanas laikposma pārsniegšana |
56 h<...<60 h |
X |
||
B8 |
60 h<...<70 h |
X |
||||
B9 |
70 h<... |
X |
||||
B10 |
6.panta 3.punkts |
Divu secīgu nedēļu laikā uzkrātā transportlīdzekļa vadīšanas laikposma pārsniegšana |
90 h<...<100 h |
X |
||
B11 |
100 h<...<112 h 30 |
X |
||||
B12 |
112 h 30<... |
X |
||||
C |
Pārtraukumi |
|||||
C1 |
7.pants |
Nepārtraukta transportlīdzekļa vadīšanas laikposma pārsniegšana |
4 h 30<...<5 h |
X |
||
C2 |
5 h<...6 h |
X |
||||
C3 |
6 h<... |
X |
||||
D |
Atpūtas laikposmi |
|||||
D1 |
8.panta 2.punkts |
Nepietiekams ikdienas atpūtas laikposms, kas mazāks par 11 h, ja saīsināts ikdienas atpūtas laikposms nav atļauts |
10 h<...<11 h |
X |
||
D2 |
8 h 30<...<10 h |
X |
||||
D3 |
...<8 h 30 |
X |
||||
D4 |
Nepietiekams saīsinātais ikdienas atpūtas laikposms, kas mazāks par 9 h, ja saīsināšana ir atļauta |
8 h<...<9 h |
X |
|||
D5 |
7 h<...<8 h |
X |
||||
D6 |
...<7 h |
X |
||||
D7 |
Nepietiekams sadalītais ikdienas atpūtas laikposms, kas mazāks par 3 h + 9 h |
3 h + (8 h<...<9 h) |
X |
|||
D8 |
3 h + (7 h<...<8 h) |
X |
||||
D9 |
3 h + (...<7 h) |
X |
||||
D10 |
8.panta 5.punkts |
Nepietiekams ikdienas atpūtas laikposms, kas mazāks par 9 h, ja ir vairāki transportlīdzekļa vadītāji |
8 h<...<9 h |
X |
||
D11 |
7 h<...<8 h |
X |
||||
D12 |
...7 h |
X |
||||
D13 |
8.panta 6.punkts |
Nepietiekams saīsinātais iknedēļas atpūtas laikposms, kas mazāks par 24 h |
22 h<...<24 h |
X |
||
D14 |
20 h<...<22 h |
X |
||||
D15 |
...<20 h |
X |
||||
D16 |
Nepietiekams iknedēļas atpūtas laikposms, kas mazāks par 45 h, ja saīsināts iknedēļas atpūtas laikposms nav atļauts |
42 h<...<45 h |
X |
|||
D17 |
36 h<...<42 h |
X |
||||
D18 |
...<36 h |
X |
||||
E |
Samaksas veids |
|||||
E1 |
10.panta 1.punkts |
Saistība starp algu un nobraukto attālumu vai pārvadātās kravas daudzumu |
X |
II. Eiropas Parlamenta un Padomes 1985.gada 20.decembra Regulas (EEK) Nr.3821/85 par reģistrācijas kontrolierīcēm, ko izmanto autotransportā, pārkāpumu grupas
Nr. |
Juridiskais pamats |
Pārkāpuma veids |
Pārkāpuma smagums |
||
VSI1 |
SI2 |
MI3 |
|||
F |
Reģistrācijas kontrolierīču uzstādīšana |
||||
F1 |
3.panta 1.punkts |
Uzstādītas un izmantotas reģistrācijas kontrolierīces, kurām nav tipa apstiprinājuma |
X |
||
G |
Reģistrācijas kontrolierīču, transportlīdzekļa vadītāja kartes vai datu reģistrācijas diagrammas izmantošana |
||||
G1 |
13.pants |
Reģistrācijas kontrolierīces nedarbojas pareizi (piemēram, reģistrācijas kontrolierīces nav pienācīgi pārbaudītas, kalibrētas un aizzīmogotas) |
X |
||
G2 |
Reģistrācijas kontrolierīces netiek izmantotas pareizi (piemēram, derīgas transportlīdzekļa vadītāja kartes neizmantošana, tīša ļaunprātīga izmantošana) |
X |
|||
G3 |
14.panta 1.punkts |
Nepietiekams skaits datu reģistrācijas diagrammu |
X |
||
G4 |
Datu reģistrācijas diagrammas paraugs nav apstiprināts |
X |
|||
G5 |
Nav pietiekami daudz papīra izdrukām |
X |
|||
G6 |
14.panta 2.punkts |
Saimnieciskās darbības veicējs nesaglabā datu reģistrācijas diagrammas, izdrukas un lejupielādētos datus |
X |
||
G7 |
14.panta 4.punkts |
Transportlīdzekļa vadītājam ir vairāk nekā viena derīga vadītāja karte |
X |
||
G8 |
14.panta 4.punkts |
Transportlīdzekļa vadītājs izmanto vadītāja karti, kas nav tā personiskā derīgā vadītāja karte |
X |
||
G9 |
14.panta 4.punkts |
Bojātas transportlīdzekļa vadītāja kartes vai tādas vadītāja kartes izmantošana, kam ir beidzies derīguma termiņš |
X |
||
G10 |
14.panta 5.punkts |
Reģistrētie un saglabātie dati nav pieejami vismaz 365 dienas |
X |
||
G11 |
15.panta 1.punkts |
Netīru vai bojātu datu reģistrācijas diagrammu vai transportlīdzekļa vadītāja karšu izmantošana, ja dati ir salasāmi |
X |
||
G12 |
Netīru vai bojātu datu reģistrācijas diagrammu vai transportlīdzekļa vadītāja karšu izmantošana, ja dati nav salasāmi |
X |
|||
G13 |
Bojātas, nozaudētas vai nozagtas transportlīdzekļa vadītāja kartes aizstāšana nav pieprasīta septiņu kalendāra dienu laikā |
X |
|||
G14 |
15.panta 2.punkts |
Datu reģistrācijas diagrammu vai transportlīdzekļa vadītāja karšu nepareiza izmantošana |
X |
||
G15 |
Datu reģistrācijas diagrammu vai transportlīdzekļa vadītāja kartes neatļauta izņemšana, kas ietekmē attiecīgo datu reģistrāciju |
X |
|||
G16 |
Datu reģistrācijas diagrammu vai transportlīdzekļa vadītāja kartes neatļauta izņemšana, kas neietekmē reģistrētos datus |
X |
|||
G17 |
Datu reģistrācijas diagrammu vai transportlīdzekļa vadītāja kartes izmantošana ilgāk par paredzēto laikposmu, ja dati nav zaudēti |
X |
|||
G18 |
Datu reģistrācijas diagrammu vai transportlīdzekļa vadītāja kartes izmantošana ilgāk par paredzēto laikposmu, ja dati ir zaudēti |
X |
|||
G19 |
Manuālā datu ievade netiek izmantota, kad tas tiek prasīts |
X |
|||
G20 |
Netiek izmantota datu reģistrācijas diagramma vai transportlīdzekļa vadītāja karte netiek ievietota pareizajā tahogrāfa atverē (ja ir vairāki transportlīdzekļu vadītāji) |
X |
|||
G21 |
15.panta 3.punkts |
Diagrammā reģistrētais laiks nesakrīt ar transportlīdzekļa reģistrācijas valsts oficiālo pulksteņa laiku |
X |
||
G22 |
Pārslēgšanas mehānisma nepareiza izmantošana |
X |
|||
H |
Informācijas ierakstīšana |
||||
H1 |
15.panta 5.punkts |
Datu reģistrācijas diagrammā nav uzvārda |
X |
||
H2 |
Datu reģistrācijas diagrammā nav vārda |
X |
|||
H3 |
Nav datu reģistrācijas diagrammas izmantošanas sākuma vai beigu datuma |
X |
|||
H4 |
Nav datu reģistrācijas diagrammas izmantošanas sākuma vai beigu vietas |
X |
|||
H5 |
Datu reģistrācijas diagrammā nav reģistrācijas numura |
X |
|||
H6 |
Datu reģistrācijas diagrammā nav odometra nolasījuma (sākuma) |
X |
|||
H7 |
Datu reģistrācijas diagrammā nav odometra nolasījuma (beigu) |
X |
|||
H8 |
Datu reģistrācijas diagrammā nav transportlīdzekļa nomaiņas laika |
X |
|||
H9 |
15.panta 5.a punkts |
Reģistrācijas kontrolierīcē nav ievadīts valsts apzīmējums |
X |
||
I |
Informācijas uzrādīšana |
||||
I1 |
15.panta 7.punkts |
Atteikšanās pakļauties pārbaudei |
X |
||
I2 |
Nav iespējams uzrādīt datus par attiecīgo dienu |
X |
|||
I3 |
Nav iespējams uzrādīt datus par iepriekšējām 28 dienām |
X |
|||
I4 |
Nav iespējams uzrādīt transportlīdzekļa vadītāja kartes datus, ja vadītājam ir karte |
X |
|||
I5 |
Nav iespējams uzrādīt manuāli ievadītus datus un izdrukas par attiecīgo dienu un par iepriekšējām 28 dienām |
X |
|||
I6 |
Nav iespējams uzrādīt transportlīdzekļa vadītāja karti |
X |
|||
I7 |
Nav iespējams uzrādīt izdrukas par attiecīgo dienu un par iepriekšējām 28 dienām |
X |
|||
J |
Krāpšana |
||||
J1 |
15.panta 8.punkts |
Reģistrācijas diagrammās ierakstīto datu, reģistrācijas kontrolierīcēs vai transportlīdzekļa vadītāja kartē saglabāto datu vai reģistrācijas kontrolierīču izdruku falsifikācija, slēpšana vai iznīcināšana |
X |
||
J2 |
Manipulācijas ar reģistrācijas kontrolierīcēm, datu reģistrācijas diagrammu vai transportlīdzekļa vadītāja karti, kuru dēļ var rasties datu un/vai izdrukās norādītās informācijas falsifikācija |
X |
|||
J3 |
Transportlīdzeklī ir manipulācijas ierīce, ko var izmantot, lai falsificētu datus un/vai izdrukās norādīto informāciju (piemēram, slēdzis, stieple) |
X |
|||
K |
Bojājumi |
||||
K1 |
16.panta 1.punkts |
Remontu nav veicis apstiprinātais montieris vai licencētā darbnīca |
X |
||
K2 |
Remonts nav veikts pa ceļam |
X |
|||
L |
Manuālā datu ievade izdrukās |
||||
L1 |
16.panta 2.punkts |
Transportlīdzekļa vadītājs neatzīmē visu informāciju par laikposmiem, kas nav reģistrēti, kamēr reģistrācijas kontrolierīce nedarbojas vai darbojas nepareizi |
X |
||
L2 |
Datu reģistrācijas pagaidu diagrammā nav norādīts transportlīdzekļa vadītāja kartes numurs un/vai vārds vai uzvārds, un/vai autovadītāja apliecības numurs |
X |
|||
L3 |
Datu reģistrācijas pagaidu diagramma nav parakstīta |
X |
|||
L4 |
16.panta 3.punkts |
Par transportlīdzekļa vadītāja kartes nozaudēšanu vai zādzību nav oficiāli paziņots tās dalībvalsts kompetentajām iestādēm, kurā zādzība notikusi |
X |
Piezīmes.
1 VSI – ļoti nopietns pārkāpums.
2 SI – nopietns pārkāpums.
3 MI – neliels pārkāpums.";
1.5. papildināt noteikumus ar 1.2 pielikumu šādā redakcijā:
"1.2 pielikums
Ministru kabineta
2008.gada 18.augusta
noteikumiem Nr.665
Saimnieciskās darbības veicēja pārkāpumu punktu skaita, riska skaitļa un riska pakāpes noteikšana
1. Saimnieciskās darbības veicēja pārkāpumu punktu skaitu nosaka, izmantojot šādu formulu:
P = (VSI * LVSI + SI * LSI + MI * LMI) * T, kur
P – saimnieciskās darbības veicēja pārkāpumu punktu skaits;
VSI – ļoti nopietnu pārkāpumu skaits;
SI – nopietnu pārkāpumu skaits;
MI – nelielu pārkāpumu skaits.
Pārkāpumu iedalījumam pēc smaguma atbilstošie punkti:
LVSI – ļoti nopietna pārkāpuma koeficients, vienāds ar 40;
LSI – nopietna pārkāpuma koeficients, vienāds ar 10;
LMI – neliela pārkāpuma koeficients, vienāds ar 1;
T – laika faktors (kārtējam gadam T=3, iepriekšējam gadam T=2, gadam pirms iepriekšējā gada T=1).
2. Saimnieciskās darbības veicēja vispārējā riska skaitli nosaka, izmantojot šādu formulu:
RV = | PY1 + PY2 + PY3 | , kur |
SY1 + SY2 + SY3 |
RV – saimnieciskās darbības veicēja vispārējais riska skaitlis;
PY1 – saimnieciskās darbības veicēja pārkāpumu punktu skaits kārtējā gadā;
PY2 – saimnieciskās darbības veicēja pārkāpumu punktu skaits iepriekšējā gadā;
PY3 – saimnieciskās darbības veicēja pārkāpumu punktu skaits gadā pirms iepriekšējā gada;
SY1 – pārbaužu skaits kārtējā gadā;
SY2 – pārbaužu skaits iepriekšējā gadā;
SY3 – pārbaužu skaits gadā pirms iepriekšējā gada.
Piezīme. Pārbaudot saimnieciskās darbības veicēju, pārbaužu skaitu iegūst, pārbaudīto dienu skaitu dalot ar 28, kas ir līdzvērtīgs uz ceļa pārbaudīto dienu skaitam vienas pārbaudes ietvaros.
3. Saimnieciskās darbības veicēja riska pakāpi nosaka pēc šādiem kritērijiem:
3.1. augsta riska pakāpe, ja RV ≥ 20;
3.2. vidēja riska pakāpe, ja 10 ≤ RV < 20;
3.3. zema riska pakāpe, ja 0,1 ≤ RV < 10;
3.4. riska pakāpe netiek piešķirta, ja RV < 0."
2. Noteikumi stājas spēkā 2010.gada 1.janvārī.
Ministru prezidents V.Dombrovskis
Satiksmes ministrs K.Gerhards