Rīgā 2009.gada 15.decembrī (prot. Nr.88 43.§)
Kohēzijas fonda vadības likuma 18.panta 10.punktu
1.1. kārtību, kādā īsteno darbības programmas "Infrastruktūra un pakalpojumi" papildinājuma 3.3.prioritātes "Eiropas nozīmes transporta tīklu attīstība un ilgtspējīga transporta veicināšana" 3.3.1.pasākuma "Liela mēroga transporta infrastruktūras uzlabojumi un attīstība" 3.3.1.4.aktivitāti "Lidostu infrastruktūras attīstība" (turpmāk – aktivitāte);
1.2. atbildīgo iestādi;
1.3. projektu iesniegumu vērtēšanas kritērijus;
1.4. prasības projekta iesniedzējam.
7.1. īsteno starpniekinstitūcijas funkcijas un atbilstoši kompetencei nodrošina, lai netiktu pārsniegts šo noteikumu 4.punktā noteiktais aktivitātes īstenošanai pieejamais Kohēzijas fonda finansējums;
7.2. uzrauga pieejamā Kohēzijas fonda finansējuma apguvi, tai skaitā Padomes 2006.gada 11.jūlija Regulas (EK) Nr.1083/2006, ar ko paredz vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu un Kohēzijas fondu un atceļ Regulu (EK) Nr.1260/1999, 93.panta 1. un 2.punktā minētā principa izpildi aktivitātes un projektu līmenī, kontrolējot projektu finansēšanas plānu izpildi.
10.1. zemes iegāde, ja tās vērtība nepārsniedz 10 procentus no projekta attiecināmajām izmaksām;
10.2. projektēšana un autoruzraudzība;
10.3. būvlaukuma ierīkošana un novākšana;
10.4. būvdarbi;
10.5. būvuzraudzība;
10.6. ekspertīzes;
10.7. pievedceļu uzturēšana objekta būvniecības laikā;
10.8. ar vides aizsardzības prasību ievērošanu saistītās izmaksas;
10.9. ar ugunsdrošību un citu drošības prasību ievērošanu saistītās izmaksas;
10.10. pamatdarbībai nepieciešamā aprīkojuma iegāde un uzstādīšana;
10.11. infrastruktūras kompleksam piederošo inženiertīklu būvdarbi;
10.12. labiekārtošana;
10.13. publicitātes pasākumi, ciktāl to paredz Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību regulējošie normatīvie akti;
10.14. izdevumi neparedzētiem gadījumiem šo noteikumu 10.4., 10.11. un 10.12.apakšpunktā minēto izdevumu segšanai – ne vairāk kā 10 procentu no projekta attiecināmajām izmaksām (tajā skaitā projekta iespējamā sadārdzinājuma kompensēšanai) projektiem, kuru kopējās izmaksas ir vismaz 35 140 200 latu, un ne vairāk kā pieci procenti projektiem, kuru kopējās izmaksas ir mazākas par 35 140 200 latu;
10.15. pievienotās vērtības nodoklis, ja projekta iesniedzējs to nevar atgūt atbilstoši normatīvajiem aktiem nodokļu politikas jomā.
11.1. no 2006.gada 24.oktobra, ja projekts saskaņā ar Finanšu ministrijas sākotnējās izvērtēšanas atzinumu nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts un projekta kopējās attiecināmās izmaksas ir vismaz 35 140 200 latu;
11.2. no dienas, kad atbildīgā iestāde ir pieņēmusi lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, ja projekts saskaņā ar Finanšu ministrijas sākotnējās izvērtēšanas atzinumu nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts un projekta kopējās attiecināmās izmaksas ir mazākas par 35 140 200 latu;
11.3. no dienas, kad atbildīgā iestāde ir pieņēmusi lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu, ja projekts saskaņā ar Finanšu ministrijas sākotnējās izvērtēšanas atzinumu kvalificējams kā komercdarbības atbalsts;
11.4. no dienas, kad Eiropas Komisija ir pieņēmusi lēmumu par projekta saderību ar Eiropas Kopienu dibināšanas līgumu, ja projekts saskaņā ar Finanšu ministrijas sākotnējās izvērtēšanas atzinumu kvalificējams kā komercdarbības atbalsts un par to nepieciešams paziņot Eiropas Komisijai.
12.1. izmaksas, kas pārsniedz apstiprinātajā projekta iesniegumā paredzēto attiecināmo izmaksu apmēru;
12.2. zemes iegāde, ja tās vērtība pārsniedz 10 procentu no projekta attiecināmo izmaksu summas;
12.3. izmaksas, kas nav pamatotas ar atbilstošiem attaisnojuma dokumentiem.
25.1. aizdevēja izdotu dokumentu par iespēju saņemt aizdevumu projekta īstenošanai nepieciešamā apmērā, ja projektu paredzēts īstenot par aizņemtiem līdzekļiem;
25.2. šādu speciālistu dzīves aprakstus (Curriculum Vitae):
25.2.1. būvinženierim ar vismaz triju gadu pieredzi lidostu infrastruktūras objektu būvniecības jomā vai transporta infrastruktūras objektu būvniecības jomā;
25.2.2. projekta vadītājam ar vismaz triju gadu pieredzi transporta infrastruktūras projektu vadīšanā;
25.2.3. grāmatvedim finansistam ar vismaz triju gadu pieredzi finanšu uzskaitē;
25.3. tehniski ekonomisko pamatojumu, kurā ietverti projekta izmaksu un ieguvumu analīzes aprēķini un jutīguma un risku analīzes aprēķini, kā arī aprēķinus pamatojoši dokumenti;
25.4. Finanšu ministrijas sākotnējās izvērtēšanas atzinumu atbilstoši komercdarbības atbalsta kontroli regulējošiem normatīvajiem aktiem;
25.5. Uzņēmumu reģistra izsniegtas projekta iesniedzēja reģistrācijas apliecības kopiju.
Satiksmes ministrs K.Gerhards
1.pielikums
Ministru kabineta
2009.gada 15.decembra noteikumiem Nr.1476
2.pielikums
Ministru kabineta
2009.gada 15.decembra noteikumiem Nr.1476
Ministru kabineta
2009.gada 15.decembra noteikumiem Nr.1476
1. ADMINISTRATĪVIE KRITĒRIJI |
Vērtēšanas sistēma | Kritērija ietekme uz lēmuma pieņemšanu (P*, N**) | ||
Jā/Nē | ||||
1.1. |
Projekta iesniegums atbilst normatīvajos aktos noteiktajām dokumentu sagatavošanas un noformēšanas prasībām | P | ||
1.2. | Projekta iesniegums ir iesniegts atbildīgās iestādes noteiktajā termiņā | N | ||
1.3. | Projekta iesniegums ir sagatavots atbilstoši projekta iesnieguma veidlapai | N | ||
1.4. | Projekta iesniegumam ir pievienoti visi šajos noteikumos un projekta iesniegumā norādītie dokumenti | P | ||
1.5. | Projekta iesnieguma finansēšanas plāns un budžeta kopsavilkums ir bez aritmētiskām kļūdām | P | ||
1.6. | Projekta iesniegumu ir parakstījusi projekta iesniedzēja paraksttiesīgā persona vai tās pilnvarota persona (ir pievienots pilnvaru apliecinošs dokuments) | N | ||
2. Atbilstības kritēriji |
||||
2.1. Projekta iesniedzēja atbilstības kritēriji | Vērtēšanas sistēma | Piezīmes | ||
Jā/Nē | ||||
2.1.1. | Projekta iesniedzējs ir valsts vai reģionālā lidosta | N | ||
2.1.2. | Projekta iesniedzējs ir uzaicināts iesniegt projekta iesniegumu | N | ||
2.1.3. | Projekta iesniedzējs nav pasludināts par maksātnespējīgu, neatrodas likvidācijas stadijā un tā saimnieciskā darbība nav apturēta vai pārtraukta | N | ||
2.1.4. | Projekta iesniedzējam nav nodokļu un valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādu | N | ||
2.1.5. | Projekta iesniedzēja rīcībā ir pietiekami un stabili finanšu resursi, lai nodrošinātu visu naudas plūsmu projekta realizācijas laikā. Ja projekta iesniedzējs plāno līdzfinansēt projektu no aizņemtiem līdzekļiem, ir pievienots aizdevēja izdots dokuments par iespēju saņemt aizdevumu projekta īstenošanai nepieciešamā apmērā | N | ||
2.1.6. | Projekta iesniedzējs ir apņēmies nodrošināt finansējumu no saviem līdzekļiem projekta izmaksu pieauguma gadījumā | N | ||
2.2. Projekta atbilstības kritēriji | Vērtēšanas sistēma | Piezīmes | ||
Jā/Nē | ||||
2.2.1. | Projekta iesniegumā ir raksturota projekta vadības, ieviešanas un uzraudzības shēma | N | ||
2.2.2. | Projekta iesniegumā ir raksturoti projekta ieviešanai nepieciešamie resursi (iesaistāmā personāla skaits, kvalifikācija, pienākumi un materiāli tehniskā bāze) | P | ||
2.2.3. | Projekta vadības personālam ir atbilstoša
pieredze un pietiekama projekta vadības kapacitāte,
profesionālās un tehniskās zināšanas – projekta vadības
personāla sastāvā tiks iekļauti vismaz šādi speciālisti:
1) viens būvinženieris ar vismaz triju gadu pieredzi lidostu infrastruktūras objektu būvniecības jomā vai transporta infrastruktūras objektu būvniecības jomā; 2) viens projekta vadītājs ar vismaz triju gadu pieredzi transporta infrastruktūras projektu vadīšanā; 3) viens grāmatvedis finansists ar vismaz triju gadu pieredzi finanšu uzskaitē |
P | ||
2.2.4. | Projektam ir veikta izmaksu un ieguvumu analīze | N | ||
2.2.5. | Projekta izmaksu un ieguvumu analīzē ir izmantota reālā finansiālā diskonta likme – 5 procenti | N | ||
2.2.6. | Projekta izmaksu un ieguvumu analīzē ir izmantota sociālā diskonta likme – 5,5 procenti | N | ||
2.2.7. | Projekta ekonomiskā neto pašreizējā vērtība ir lielāka par nulli (ENPV > 0) | N | ||
2.2.8. | Projekta ekonomiskā ienesīguma norma ir lielāka par 5,5 procentiem (ERR > 5,5%) | N | ||
2.2.9. | Projekta īstenošana tiks pabeigta līdz 2015.gada 31.augustam | N | ||
2.2.10. | Projektam pieprasītais Kohēzijas fonda finansējuma apjoms nepārsniedz šajos noteikumos noteikto apjomu un Kohēzijas fonda finansējuma procentuālais un summārais apjoms ir aprēķināts pareizi | P | ||
2.2.11. | Projekta iesniedzējs aktivitātes ietvaros nav saņēmis finansējumu (kritēriju piemēro reģionālajām lidostām) | N | ||
2.2.12. | Projekta iesniedzējs projektu iesniegumu atlases kārtas ietvaros iesniedzis vienu projekta iesniegumu (kritēriju piemēro reģionālajām lidostām) | N | ||
2.2.13. | Projekts atbilst aktivitātes mērķim – droša, efektīva, augošam pārvadājumu apjomam atbilstoša gaisa transporta infrastruktūra | N | ||
2.2.14. | Ir veikta dažādu projekta īstenošanas variantu analīze un piedāvāts tāds projekta risinājums, kurš nodrošina maksimālu pasažieru plūsmu un kravu apgrozījumu | N | ||
2.2.15. | Projekta budžetā iekļautās izmaksas atbilst vidējām prognozētajām būvniecības tirgus cenām projekta īstenošanas gadā un ir nepieciešamas projekta rezultātu sasniegšanai un plānoto darbību īstenošanai | P | ||
2.2.16. | Projekta iesniegumā plānotie uzraudzības rādītāji ir precīzi definēti un izmērāmi | N | ||
2.2.17. | Projekts netiek un nav ticis finansēts vai līdzfinansēts no citiem Eiropas Savienības finanšu avotiem, kā arī valsts un pašvaldību budžeta līdzekļiem, projekta ietvaros plānotās darbības nepārklājas ar darbībām, kas tiek finansētas citu Eiropas Savienības fondu aktivitāšu un citu finanšu instrumentu ietvaros | N | ||
2.2.18. | Projektā plānotie publicitātes un vizuālās identitātes pasākumi atbilst normatīvajos aktos par Eiropas Savienības fondu publicitātes un vizuālās identitātes prasību nodrošināšanu noteiktajām minimālajām prasībām | P | ||
2.2.19. | Tiks nodrošināta projekta rezultātu ilgtspēja – projekta īstenošanas rezultātā radīto vērtību uzturēšana vismaz 25 gadus pēc projekta pabeigšanas | N | ||
2.2.20. | Projekta īstenošanai ir izstrādāts būves mets | N | ||
2.2.21. | Projekta īstenošanas rezultātā tiks nodrošināta normatīvajos aktos aviācijas jomā noteikto prasību izpilde regulāro lidojumu veikšanai | N | ||
2.2.22. | Projekta iesniegumā norādītās izmaksu pozīcijas un to apjoms atbilst šajos noteikumos noteiktajām izmaksām un to apjomam | P | ||
2.2.23. | Projekta realizācijai nepieciešamā zeme ir projekta iesniedzēja īpašumā vai arī projekta iesniedzējs apliecina, ka spēs nodrošināt nepieciešamo zemju iegādi savā īpašumā līdz būvniecības sākumam | N | ||
2.2.24. | Projekts nav kvalificējams kā komercdarbības atbalsts vai, ja ir kvalificējams kā komercdarbības atbalsts, projekta iesniegumam ir pievienots apliecinājums, ka projekta iesniedzējs komercdarbības atbalsta kontroli reglamentējošajos normatīvajos aktos noteiktā kārtībā iesniegs projekta iesniegumu Eiropas Komisijā lēmuma pieņemšanai par projekta saderību ar Eiropas Kopienu dibināšanas līgumu un neuzsāks projekta īstenošanu pirms atbildīgās iestādes lēmuma pieņemšanas par projekta iesnieguma apstiprināšanu vai pirms Eiropas Komisija ir pieņēmusi lēmumu par projekta saderību ar Eiropas Kopienu dibināšanas līgumu, vai pievienots apliecinājums, ka komercdarbības atbalsta kontroli reglamentējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā tas ir atbrīvots no atbalsta paziņošanas Eiropas Komisijai | N | ||
3. KVALITĀTES KRITĒRIJI |
Vērtēšanas sistēma | Piezīmes | ||
Punkti vai Jā/Nē | ||||
3.1. | Projekta ekonomiskā ienesīguma norma | Punktus piešķir atbilstoši ERR lielumam. Kritērija īpatsvars 90 % | ||
3.2. | Projekta īstenošanas laiks | Kritērija īpatsvars 10 % | ||
3.2.1. | mazāk par 1 gadu | 3 | ||
3.2.2. | no 1 līdz 2 gadiem | 2 | ||
3.2.3. | ilgāk par 2 gadiem | 1 | ||
3.3. | Kvalitātes kritēriji par horizontālajām prioritātēm | |||
3.3.1. | Izstrādājot būvprojektu, tiks ņemtas vērā Latvijas Republikas būvniecību reglamentējošo normatīvo aktu prasības, projektā ir iekļauti pasākumi vides pieejamības veicināšanai personām ar funkcionāliem traucējumiem | N | ||
3.3.2. | Projekts veicinās lidošanas drošības uzlabošanu un vides piesārņojuma riska samazināšanu | N | ||
4. FINANSĒJUMA PIEŠĶIRŠANAS KRITĒRIJS |
Vērtēšanas sistēma | Piezīmes | ||
Jā/Nē |
||||
4.1. | Ja projekta iesniegums atbilst 1.2., 1.3., 1.6., 2.1.1., 2.1.2., 2.1.3., 2.1.4., 2.1.5., 2.1.6., 2.2.1., 2.2.4., 2.2.5., 2.2.6., 2.2.7., 2.2.8., 2.2.9., 2.2.11., 2.2.12., 2.2.13., 2.2.14., 2.2.16., 2.2.17., 2.2.19., 2.2.20., 2.2.21., 2.2.23., 2.2.24., 3.3.1. un 3.3.2.apakšpunktā noteiktajiem vērtēšanas kritērijam, kā arī 3.1. un 3.2.apakšpunktā noteiktajos vērtēšanas kritērijos kopā saņēmis vairāk par 505 punktiem, tad, sarindojot projektu iesniegumus prioritārā secībā, sākot ar visvairāk punktus ieguvušo, projekta iesniegumam pietiek aktivitātē pieejamā finansējuma | N |
Piezīmes.
* Ja kritērijs neatbilst, atbildīgā iestāde pieņem lēmumu par projekta iesnieguma apstiprināšanu ar nosacījumu.
** Ja kritērijs neatbilst, atbildīgā iestāde pieņem lēmumu par projekta iesnieguma noraidīšanu.