• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2009. gada 15. decembra noteikumi Nr. 1480 "Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta nolikums". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 30.12.2009., Nr. 205 https://www.vestnesis.lv/ta/id/202907

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.1611

Grozījums Ministru kabineta 2004.gada 24.augusta noteikumos Nr.740 "Noteikumi par stipendijām"

Vēl šajā numurā

30.12.2009., Nr. 205

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 1480

Pieņemts: 15.12.2009.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).
Ministru kabineta noteikumi Nr.1480

Rīgā 2009.gada 15.decembrī (prot. Nr.88 53.§)
Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta nolikums
Izdoti saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 16.panta pirmo daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests (turpmāk – dienests) ir veselības ministra pakļautībā esoša tiešās pārvaldes iestāde.
2. Dienesta darbības mērķis ir īstenot vienotu valsts politiku neatliekamās medicīniskās palīdzības un katastrofu medicīnas jomā.
II. Dienesta funkcijas, uzdevumi un tiesības
3. Dienestam ir šādas funkcijas:

3.1. organizēt un nodrošināt neatliekamo medicīnisko palīdzību iedzīvotājiem pirmsslimnīcas etapā;

3.2. organizēt apmācības neatliekamās medicīniskās palīdzības un pirmās palīdzības sniegšanā, kā arī katastrofu medicīnā;

3.3. plānot katastrofu medicīnas sistēmas darbību, organizēt un nodrošināt neatliekamo medicīnisko palīdzību ārkārtas medicīniskajās situācijās un katastrofās, kā arī gadījumā, ja nepieciešamais medicīniskās palīdzības apjoms pārsniedz ārstniecības iestādes resursu iespējas;

3.4. glabāt medicīnisko ierīču un medikamentu valsts materiālās rezerves.
4. Lai īstenotu noteiktās funkcijas, dienestam ir šādi uzdevumi:

4.1. plānot, vadīt, koordinēt un sniegt neatliekamo medicīnisko palīdzību iedzīvotājiem ikdienā, ārkārtas medicīniskajās situācijās un katastrofās;

4.2. plānot, organizēt un nodrošināt neatliekamo medicīnisko palīdzību pēc ārstniecības iestādes pieprasījuma, ja nepieciešamais medicīniskās palīdzības apjoms pārsniedz ārstniecības iestādes resursu iespējas;

4.3. ārkārtas medicīniskajās situācijās organizēt personu pārvešanu un ievietošanu ārstniecības iestādē, kurā iespējams sniegt nepieciešamo medicīnisko palīdzību;

4.4. koordinēt un nodrošināt medicīnisko evakuāciju valstī;

4.5. sadarbībā ar pašvaldībām koordinēt ārstniecības iestāžu katastrofu medicīnas plānu izstrādāšanu;

4.6. izstrādāt un reizi gadā aktualizēt valsts katastrofu medicīnas plānu un iesniegt to apstiprināšanai Veselības ministrijā;

4.7. nodrošināt sadarbību ar citiem ārkārtas situāciju un katastrofu seku likvidēšanā iesaistītajiem dienestiem;

4.8. plānot un koordinēt rīcību sabiedrības veselības apdraudējuma gadījumā un sabiedrības veselības ārkārtas situācijās;

4.9. nodrošināt Pasaules Veselības organizācijas koordinācijas punkta funkcijas Starptautisko veselības aizsardzības noteikumu darbības jomā;

4.10. nodrošināt Eiropas Savienības RAS-BICHAT (Bioloģiskā un ķīmiskā terorisma agrīnā brīdināšanas sistēma) sistēmas darbību un kontaktpunkta funkcijas Latvijā;

4.11. nodrošināt dienesta personāla apmācību un kvalifikācijas uzturēšanu;

4.12. organizēt citu ārstniecības personu, studentu, rezidentu un cita neatliekamās medicīniskās palīdzības nodrošināšanā iesaistītā personāla apmācību;

4.13. apmācīt un sagatavot ārstniecības personas dalībai starptautiskajās humānās palīdzības misijās;

4.14. sadarbībā ar profesionālajām asociācijām un organizācijām sagatavot mācību programmas neatliekamās medicīniskās palīdzības un pirmās palīdzības sniegšanā, katastrofu medicīnā, kā arī pirmās palīdzības pasniedzēju apmācībā;

4.15. apmācīt pirmās palīdzības pasniedzējus;

4.16. izsniegt, apturēt vai anulēt izglītības iestāžu vai pasniedzēju apliecības, kas ļauj veikt apmācību pirmās palīdzības sniegšanā;

4.17. plānot un organizēt ārkārtas medicīnisko un ārkārtas sabiedrības veselības situāciju treniņu apmācības un piedalīties tajās, kā arī organizēt praktiskās mācības pirmās palīdzības un neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanā;

4.18. piedalīties reģionāla, valsts un starptautiska mēroga civilās aizsardzības mācībās, katastrofu un krīžu novēršanas un pārvarēšanas plānošanas un praktiskajās mācībās;

4.19. plānot nepieciešamos materiāltehniskos resursus neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanai;

4.20. nodrošināt operatīvo medicīnisko rezervju veidošanu, uzturēšanu un atjaunošanu, kā arī uzraudzīt to lietošanu;

4.21. izstrādāt, papildināt un attīstīt katastrofu medicīnas sistēmas darbības nodrošināšanai nepieciešamās informācijas uzskaiti par valsts un pašvaldību ārstniecības iestāžu materiāli tehnisko nodrošinājumu, kā arī par personām, kas ir apmācītas pirmās palīdzības sniegšanā;

4.22. izstrādāt priekšlikumus par dienesta un glābšanas dienestu nodrošinājumu ar medicīnisko aprīkojumu, tā savietojamību un modernizāciju;

4.23. izstrādāt priekšlikumus par valsts materiālo rezervju veidošanu, atjaunošanu, nomaiņu, norakstīšanu un nomenklatūras precizēšanu;

4.24. uzglabāt, uzskaitīt un atjaunot medicīnisko ierīču un medikamentu valsts materiālās rezerves, kā arī organizēt to realizēšanu;

4.25. sadarbībā ar Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem izstrādāt priekšlikumus par Nacionālo bruņoto spēku nodrošinājumu ar medicīnisko aprīkojumu un organizēt apmācības aprīkojuma lietošanā;

4.26. piedalīties normatīvo aktu projektu izstrādē un atzinumu sniegšanā par citu institūciju sagatavotajiem iestādes kompetencē esošajiem normatīvo aktu projektiem;

4.27. informēt sabiedrību par neatliekamās medicīniskās palīdzības saņemšanu un profilaktiskiem pasākumiem sabiedrības veselības apdraudējuma gadījumā;

4.28. atbilstoši kompetencei izskatīt fizisku un juridisku personu sūdzības, iesniegumus un priekšlikumus;

4.29. veikt citus normatīvajos aktos noteiktos uzdevumus.
5. Dienestam ir šādas tiesības:

5.1. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un gadījumā pieprasīt un bez maksas saņemt no valsts un pašvaldību institūcijām un ārstniecības iestādēm dienesta uzdevumu izpildei nepieciešamo informāciju un dokumentus, kā arī lūgt privātpersonām sniegt dienesta uzdevumu izpildei nepieciešamo informāciju un dokumentus;

5.2. atbilstoši kompetencei sadarboties ar valsts pārvaldes iestādēm, fiziskām personām un privāto tiesību juridiskām personām, kā arī ārvalstu institūcijām;

5.3. slēgt starpresoru vienošanos;

5.4. normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā veikt iepirkumus iestādes darbības nodrošināšanai;

5.5. sniegt maksas pakalpojumus, saņemt ziedojumus, dāvinājumus un ārvalstu finansiālo palīdzību;

5.6. atbilstoši kompetencei organizēt seminārus, konferences un kongresus;

5.7. publicēt informatīvus un reklāmas materiālus un sniegt plašsaziņas līdzekļos informāciju par dienesta kompetencē esošajiem jautājumiem;

5.8. pieaicināt ekspertus, lai veiktu ar dienesta darbību saistītus uzdevumus;

5.9. veikt citas normatīvajos aktos noteiktās darbības.
III. Dienesta struktūra
6. Dienestu vada direktors. Direktoru ieceļ amatā un atbrīvo no amata veselības ministrs. Direktoram var būt vietnieki.
7. Direktors nosaka iestādes iekšējo organizatorisko struktūru.
8. Dienests var veidot teritoriālās struktūrvienības reģionālās daudzprofila slimnīcas stacionārās palīdzības apkalpes zonā.
9. Dienesta teritoriālo struktūrvienību vada teritoriālās struktūrvienības vadītājs. Teritoriālās struktūrvienības vadītāju pieņem darbā un atlaiž no darba direktors.
IV. Dienesta darbības tiesiskuma nodrošināšana un pārskata sniegšana
10. Dienesta darbības tiesiskumu nodrošina direktors. Direktors ir atbildīgs par pārvaldes lēmumu pārbaudes sistēmas izveidošanu un darbību.
11. Dienesta amatpersonu lēmumus un faktisko rīcību var apstrīdēt, iesniedzot attiecīgu iesniegumu direktoram. Direktora lēmumu var pārsūdzēt tiesā.
12. Direktora lēmumus (izņemot šo noteikumu 11.punktā minēto lēmumu) un faktisko rīcību var apstrīdēt Veselības ministrijā. Veselības ministrijas lēmumu var pārsūdzēt tiesā.
13. Dienests ne retāk kā reizi gadā sniedz veselības ministram pārskatu par pārvaldes funkciju izpildi un dienestam piešķirto valsts budžeta līdzekļu izlietojumu.
V. Noslēguma jautājums
14. Atzīt par spēku zaudējušiem:

14.1. Ministru kabineta 2005.gada 11.oktobra noteikumus Nr.761 "Katastrofu medicīnas centra nolikums" (Latvijas Vēstnesis, 2005, 164.nr.; 2008, 106.nr.; 2009, 17., 147.nr.);

14.2. Ministru kabineta 2009.gada 27.janvāra noteikumus Nr.92 "Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta nolikums" (Latvijas Vēstnesis, 2009, 17., 147.nr.).
Ministru prezidents V.Dombrovskis

Veselības ministre B.Rozentāle

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!