Rīgā 2009.gada 28.decembrī (prot. Nr.90 16.§)
2.1. maksu par aeronavigācijas pakalpojumiem Rīgas lidojumu informācijas rajonā un saskaņā ar starptautiskajiem līgumiem Latvijas Republikai deleģētajā gaisa telpā – ņemot vērā gaisa kuģa maksimālo pacelšanās masu (MPM) tonnās (ar precizitāti – divas zīmes aiz komata, noapaļojot uz augšu), aprēķina, izmantojot šādu formulu:
R = P x D x W, kur
R – maksa par maršrutā saņemtajiem aeronavigācijas pakalpojumiem;
P – maksas vienības izcenojums Rīgas lidojumu informācijas rajonā –EUR 29,44 vai ekvivalenta summa latos atbilstoši Latvijas Bankas noteiktajam valūtas kursam. Maksas vienības izcenojumu starptautiskajos maršrutos, kuru Latvijas gaisa satiksmes uzdevumā iekasē Eiropas Aeronavigācijas drošības organizācijas (European Organization for the Safety of Air Navigation) Centrālais maršrutu maksājumu birojs (turpmāk – Eurocontrol maksājumu birojs), veido EUR 29,44 vai ekvivalenta summa latos atbilstoši Latvijas Bankas noteiktajam valūtas kursam, kam pieskaitīta Eurocontrol maksājumu biroja noteiktā iekasēšanas maksa. Par Eurocontrol maksājumu biroja noteiktās iekasēšanas maksas izmaiņām Latvijas gaisa satiksme pirms to stāšanās spēkā informē gaisa pārvadātājus;
D – 1/100 daļa no attāluma, kas veikts Rīgas lidojumu informācijas rajonā, kuru pārrēķina pēc lielā loka maršruta un izsaka kilometros (ar precizitāti – divas zīmes aiz komata). Gaisa kuģim nosēžoties Latvijas lidlaukos vai paceļoties no tiem, šis attālums tiek samazināts par 20 kilometriem;
W – gaisa kuģa svara faktors (ar precizitāti – divas zīmes aiz komata), kuru aprēķina, velkot kvadrātsakni no dalījuma, ko iegūst, gaisa kuģa maksimāli pieļaujamās pacelšanās masas metrisko tonnu skaitu, kas minēts lidojuma derīguma sertifikātā, lidojuma instrukcijā vai citā līdzīgā oficiālā dokumentā, dalot ar 50:
2.2. maksu par aeronavigācijas pakalpojumiem termināļa zonā aprēķina, izmantojot šādu formulu:
A = P x K, kur
A – maksa par sniegtajiem aeronavigācijas pakalpojumiem termināļa zonā;
P – maksas vienības izcenojums – EUR 89,72 vai ekvivalenta summa latos atbilstoši Latvijas Bankas noteiktajam valūtas kursam;
K – gaisa kuģa svara faktora koeficients (ar precizitāti – divas zīmes aiz komata), ko aprēķina, metriskajās tonnās izteikto gaisa kuģa maksimālo sertificēto pacelšanās svaru dalot ar 50 un rezultātu kāpinot 0,7 pakāpē.
3.1. gaisa kuģu pacelšanās un nosēšanās maksa:
3.1.1. par skrejceļa un manevrēšanas ceļu, skrejceļa un manevrēšanas ceļu apgaismojuma, lidlauka vadības dienesta pakalpojumu un citas lidlauka infrastruktūras izmantošanu lidostā "Rīga", ja attiecīgā infrastruktūra nepieciešama gaisa kuģu pacelšanās un nosēšanās nodrošināšanai, nosaka gaisa kuģu pacelšanās un nosēšanās maksu – EUR 2,05 vai ekvivalentu summu latos atbilstoši Latvijas Bankas noteiktajam valūtas kursam par katriem 1000 gaisa kuģa maksimāli pieļaujamās pacelšanās masas kilogramiem (noapaļojot uz augšu līdz 10 kg) katrā pacelšanās un nosēšanās reizē;
3.1.2. treniņu lidojuma stundu pielīdzina vienai pacelšanās un nosēšanās reizei, bet par otro un katru nākamo stundu piemēro koeficientu 0,75;
3.2. maksa par gaisa kuģa stāvēšanu operatīvajā gaisa kuģu stāvvietā par laiku, kurā tiek veikta gaisa kuģa apkalpošana pirms vai pēc lidojuma:
3.2.1. pirmā stunda ir bez maksas;
3.2.2. par otro un katru nākamo stundu par katriem 1000 gaisa kuģa maksimāli pieļaujamās pacelšanās masas kilogramiem nosaka maksu – EUR 0,14 vai ekvivalentu summu latos atbilstoši Latvijas Bankas noteiktajam valūtas kursam, bet ne mazāk kā EUR 30 (vai ekvivalentu summu latos atbilstoši Latvijas Bankas noteiktajam valūtas kursam);
3.3. pasažieru apkalpošanas maksa:
3.3.1. par pasažieru un publisko uzgaidāmo telpu un gaiteņu, kā arī citas pasažieru apkalpošanai nepieciešamās pasažieru termināļu infrastruktūras izmantošanu lidostā "Rīga" nosaka pasažieru apkalpošanas maksu – Ls 2,18 vai ekvivalentu summu Eiropas Savienības vienotajā valūtā atbilstoši Latvijas Bankas noteiktajam valūtas kursam par katru izlidojošo pasažieri. Pasažieru apkalpošanas maksu nepiemēro pasažieriem, no kuriem iekasē šo noteikumu 3.3.2.apakšpunktā minēto maksu;
3.3.2. tranzīta un transfēra pasažieriem (pasažieriem, kuri izlido no lidostas "Rīga" tajā pašā gaisa kuģī, ar kuru ielidojuši, vai citā gaisa kuģī, ja atrašanās laikā lidostā viņiem nav jāpamet lidostas "Rīga" kontrolējamā teritorija) par pasažieru termināļu infrastruktūras izmantošanu lidostā "Rīga" nosaka tranzīta pasažieru apkalpošanas maksu – Ls 0,70 vai ekvivalentu summu Eiropas Savienības vienotajā valūtā atbilstoši Latvijas Bankas noteiktajam valūtas kursam par katru izlidojošo tranzīta un transfēra pasažieri.
4.1. Komisijas 2006.gada 6.decembra Regulas (EK) 1794/2006, ar ko nosaka kopēju tarifikācijas sistēmu aeronavigācijas pakalpojumiem, 9.panta pirmajā daļā noteiktajos gadījumos;
4.2. ja tiek veikti lidojumi:
4.2.1. ar Latvijas vai citas valsts militāro gaisa kuģi;
4.2.2. muitas vai robežsardzes funkciju izpildei;
4.2.3. Rīgas lidojumu informācijas rajonā atbilstoši vizuālo lidojumu noteikumiem ārpus kontrolējamās gaisa telpas robežas.
5.1. speciālie lidojumi, kuru vienīgais mērķis ir oficiālā norīkojumā pārvadāt valdošo monarhu un viņa tiešos ģimenes locekļus, valsts vadītājus, valdību vadītājus un valdību ministrus;
5.2. lidojumi, kas paredzēti meklēšanas un glābšanas darbiem pēc kompetenta aviācijas meklēšanas un glābšanas dienesta rīkojuma;
5.3. lidojumi ar valsts gaisa kuģi 1944.gada 7.decembra Konvencijas par starptautisko civilo aviāciju 3.panta izpratnē, tai skaitā ar militāro, muitas vai robežsardzes gaisa kuģi.
7.1. šo noteikumu 2.punktā minēto maksu iekasē Latvijas gaisa satiksme, bet maksu par aeronavigācijas pakalpojumiem, kas sniegti starptautiskajā lidojumu maršrutā Rīgas lidojumu informācijas rajonā, Latvijas gaisa satiksmes uzdevumā var iekasēt Eurocontrol maksājumu birojs;
7.2. gaisa kuģa īpašnieks un lietotājs ir vienlīdz atbildīgi par saņemto pakalpojumu samaksu;
7.3. aeronavigācijas pakalpojumu maksājumus un maksājumus par lidostas "Rīga" pakalpojumiem veic 30 dienu laikā pēc rēķina nosūtīšanas. Ja maksājuma termiņš ir sestdiena, svētdiena vai Latvijas Republikas oficiālā svētku diena, maksājumus veic nākamajā darbdienā;
7.4. maksājumus čarterreisu pārvadājumos samaksā pēc nolaišanās Latvijas teritorijā attiecīgi lidostas "Rīga" dispečeru centrā vai tuvākajā bankas nodaļā, ja līgumā nav noteikts citādi;
7.5. noteikto maksājumu termiņa kavējumiem piemēro nokavējuma naudu 0,05 procentu apmērā no laikā nesamaksātā pamatparāda par katru kavējuma dienu.
10.1. maksu par aeronavigācijas pakalpojumiem Rīgas lidojumu informācijas rajonā, ņemot vērā gaisa kuģa maksimālo pacelšanās masu (MPM) tonnās (ar precizitāti – divas zīmes aiz komata, noapaļojot uz augšu), aprēķina, izmantojot šādu formulu:
R = P x D x W, kur
R – maksa par maršrutā saņemtajiem aeronavigācijas pakalpojumiem;
P – maksas vienības izcenojums Rīgas lidojumu informācijas rajonā –EUR 28,43 vai ekvivalenta summa latos atbilstoši Latvijas Bankas noteiktajam valūtas kursam. Maksas vienības izcenojums starptautiskajos maršrutos, kuru Latvijas gaisa satiksmes uzdevumā iekasē Eurocontrol maksājumu birojs, veido EUR 28,43 vai ekvivalenta summa latos atbilstoši Latvijas Bankas noteiktajam valūtas kursam, kam pieskaitīta Eurocontrol maksājumu biroja noteiktā iekasēšanas maksa. Par Eurocontrol maksājumu biroja noteiktās iekasēšanas maksas izmaiņām Latvijas gaisa satiksme pirms to stāšanās spēkā informē gaisa pārvadātājus;
D – 1/100 daļa no attāluma, kas veikts Rīgas lidojumu informācijas rajonā, kuru pārrēķina pēc lielā loka maršruta un izsaka kilometros (ar precizitāti – divas zīmes aiz komata). Gaisa kuģim nosēžoties Latvijas lidlaukos vai paceļoties no tiem, šo attālumu samazina par nolidoto attālumu termināļa vadības zonā;
W – gaisa kuģa svara faktors (ar precizitāti – divas zīmes aiz komata), kuru aprēķina, velkot kvadrātsakni no dalījuma, ko iegūst, gaisa kuģa maksimāli pieļaujamās pacelšanās masas metrisko tonnu skaitu, kas minēts lidojuma derīguma sertifikātā, lidojuma instrukcijā vai citā līdzīgā oficiālā dokumentā, dalot ar 50:
10.2. maksu par aeronavigācijas pakalpojumiem termināļa zonā aprēķina, izmantojot šādu formulu:
A = P x K, kur
A – maksa par sniegtajiem aeronavigācijas pakalpojumiem termināļa zonā;
P – maksas vienības izcenojums – EUR 28,43 vai ekvivalenta summa latos atbilstoši Latvijas Bankas noteiktajam valūtas kursam;
K – gaisa kuģa masas faktors (1.tabula):
1.tabula
Nr.p.k. |
Maksimālā pacelšanās masa (tonnās) |
K |
10.2.1. |
0–5 |
0,5 |
10.2.2. |
5,01–10 |
0,8 |
10.2.3. |
10,01–20 |
1,5 |
10.2.4. |
20,01–25 |
2,0 |
10.2.5. |
25,01–30 |
2,7 |
10.2.6. |
30,01–45 |
3,5 |
10.2.7. |
45,01–50 |
4,2 |
10.2.8. |
50,01–60 |
5,0 |
10.2.9. |
60,01–80 |
5,7 |
10.2.10. |
80,01–90 |
6,5 |
10.2.11. |
90,01–110 |
7,5 |
10.2.12. |
110,01–150 |
9,0 |
10.2.13. |
150,01–200 |
12,0 |
10.2.14. |
200,01–300 |
15,0 |
10.2.15. |
300,01 un vairāk |
20,0 |
10.3. nosakot maksu par aeronavigācijas pakalpojumiem Liepājas un Ventspils termināļa zonā, piemēro koeficientu 0,6;
10.4. jebkurš pārvadātājs, lidojot uz lidostu "Rīga" un no tās, saņem atlaides no šo noteikumu 10.2.apakšpunktā minētajiem maksājumiem atkarībā no 2010.gada janvārī veiktajiem lidojumiem virzienā uz Rīgu (2.tabula):
2.tabula
Nr.p.k. |
Lidojumu skaits |
Atlaide (%) |
10.4.1. |
1000 |
5 |
10.4.2. |
2000 |
10 |
10.4.3. |
3000 |
15 |
10.4.4. |
4000 |
20 |
10.4.5. |
5000 |
25 |
10.4.6. |
6000 un vairāk |
30 |
Satiksmes ministra vietā – vides ministrs R.Vējonis