Rīgā 2009.gada 22.decembrī (prot. Nr.89 210.§)
7.panta trešās daļas 2.punktu, 15.panta pirmo daļu un 16.panta otro daļu
10.1. amata (dienesta, darba) pienākumu izpilde. To nosaka atbilstoši amatpersonas (darbinieka) darbības un tās rezultātu ikgadējam novērtējumam saskaņā ar normatīvo aktu par amatpersonas (darbinieka) darbības un tās rezultātu novērtēšanas kārtību (turpmāk – novērtēšanas kārtība). Profesiju grupām (piemēram, ārstniecības personām, sociālā darba speciālistiem), kurām darba specifikas dēļ novērtēšanas kārtību nav iespējams lietot pilnībā, valsts tiešās pārvaldes iestāde, saskaņojot ar nozares ministriju, pamatojoties uz novērtēšanas kārtībā ietvertajiem pamatprincipiem un saglabājot darbības un tās rezultātu novērtējumus (A, B, C, D, E), var izstrādāt atbilstošu novērtēšanas kārtību. Fiziskā darba veicēju darba izpildi novērtē pārrunās, kurās piedalās darbinieks un viņa tiešais vadītājs. Darba novērtējumu atspoguļo novērtēšanas veidlapā, kuru paraksta tiešais vadītājs un darbinieks un apstiprina iestādes vadītājs. Ja darbinieks nepiekrīt vērtējumam, jautājumu risina, pieaicinot iestādes personāla vadības speciālistu;
10.2. valsts dienestā (tiešās pārvaldes iestādes, tiesas, prokuratūra, Valsts kontrole, valsts uzņēmumi un bezpeļņas statūtsabiedrības un citas valsts vai pašvaldību institūcijas, kuras reorganizētas par tiešās pārvaldes iestādēm, Centrālā vēlēšanu komisija, Centrālā zemes komisija, Saeima, Nacionālie bruņotie spēki (algots darbs, dienests, izņemot obligāto militāro dienestu)) nostrādātais laiks.
11.1. ir noteikts pārbaudes laiks, pārbaudes laikā viņai piemēro šo noteikumu 4.pielikuma tabulas 1.rindā noteikto kvalifikācijas pakāpi atbilstoši valsts dienestā nostrādātajam laikam. Ja iestādes vadītājs, izvērtējot iepriekšējā amatā pēdējo piecu gadu laikā veiktos amata (dienesta, darba) pienākumus saskaņā ar amata aprakstu, konstatē, ka tie ir līdzīgi jaunajiem amata (dienesta, darba) pienākumiem, viņš var pieņemt pamatotu lēmumu par iepriekšējā amatā noteiktās kvalifikācijas pakāpes saglabāšanu pārbaudes laikā. Ja darbavieta mainīta, piešķirto kvalifikācijas pakāpi apliecina ar iepriekšējās (pēdējās) darbavietas izsniegtu izziņu par amatpersonas (darbinieka) darba stāžu, veiktajiem amata (dienesta, darba) pienākumiem šajā darbavietā un piešķirto kvalifikācijas pakāpi. Beidzoties pārbaudes laikam, kvalifikācijas pakāpi nosaka atbilstoši amatpersonas (darbinieka) darbības un tās rezultātu novērtējumam un valsts dienestā nostrādātajam laikam;
11.2. nav noteikts pārbaudes laiks, kā arī iepriekšējā amatā ir piešķirta kvalifikācijas pakāpe, piemēro pēdējo piešķirto kvalifikācijas pakāpi. Ja darbavieta ir mainīta, piešķirto kvalifikācijas pakāpi apliecina ar iepriekšējās darbavietas izsniegtu izziņu par amatpersonas (darbinieka) darba stāžu šajā darbavietā un piešķirto kvalifikācijas pakāpi;
11.3. nav noteikts pārbaudes laiks, kā arī iepriekšējā amatā nav piešķirta kvalifikācijas pakāpe, piemēro šo noteikumu 4.pielikuma tabulas 1.rindā noteikto kvalifikācijas pakāpi atbilstoši valsts dienestā nostrādātajam laikam un ne vēlāk kā pēc sešiem mēnešiem novērtē amatpersonas (darbinieka) darbību un tās rezultātus, kā arī nosaka atbilstošo kvalifikācijas pakāpi.
12.1. piemēro pēdējo piešķirto kvalifikācijas pakāpi, ja tā ir bijusi piešķirta, un ne vēlāk kā pēc sešiem mēnešiem novērtē amatpersonas (darbinieka) darbību un tās rezultātus, kā arī nosaka atbilstošo kvalifikācijas pakāpi;
12.2. ja nav bijusi piešķirta kvalifikācijas pakāpe, piemēro šo noteikumu 4.pielikuma tabulas 1.rindā noteikto kvalifikācijas pakāpi atbilstoši valsts dienestā nostrādātajam laikam un ne vēlāk kā pēc sešiem mēnešiem novērtē amatpersonas (darbinieka) darbību un tās rezultātus, kā arī nosaka atbilstošo kvalifikācijas pakāpi.
13.1. ir noteikts pārbaudes laiks, pārbaudes laikā piemēro 1.kvalifikācijas pakāpi. Beidzoties pārbaudes laikam, novērtē amatpersonas (darbinieka) darbību un tās rezultātus un nosaka atbilstošo kvalifikācijas pakāpi;
13.2. nav noteikts pārbaudes laiks (attiecas tikai uz darbinieku), sākotnēji piemēro 1.kvalifikācijas pakāpi un ne vēlāk kā pēc sešiem mēnešiem novērtē viņa darbību un tās rezultātus, kā arī nosaka atbilstošo kvalifikācijas pakāpi.
19.1. tāds pats vai augstāks nekā iepriekšējā gadā, kvalifikācijas pakāpi pārskata saskaņā ar šo noteikumu 10.punktu. Ja kvalifikācijas pakāpe tiek paaugstināta, var pārskatīt mēnešalgu;
19.2. zemāks nekā iepriekšējā gadā, piešķir atbilstošo kvalifikācijas pakāpi saskaņā ar šo noteikumu 10.punktu. Ja kvalifikācijas pakāpe tiek pazemināta, var pārskatīt mēnešalgu. Mēnešalgu pārskata, ja līdzšinējā mēnešalga pārsniedz attiecīgajai kvalifikācijas pakāpei atbilstošās mēnešalgas maksimālo apmēru.
I – akorda alga latos;
Tl – attiecīgajai kvalifikācijas pakāpei un mēnešalgu grupai atbilstošā stundas likme latos. To nosaka, dalot mēnešalgu, kas noteikta atbilstoši šo noteikumu 7.punktam, ar attiecīgā kalendāra gada vidējo darba stundu skaitu mēnesī;
Nl – darba norma stundās uz vienu izpildāmā darba apjoma mērvienību;
A – izpildītais darba apjoms mērvienībās (atbilst darba normas aprēķināšanā izmantotajām mērvienībām).
21.1. piemaksu par speciālo dienesta pakāpi – saskaņā ar šo noteikumu 5.pielikumu;
21.2. piemaksu par dienesta pienākumu pildīšanu kopā ar dienesta suni – līdz 20 % no ierēdnim noteiktās mēnešalgas.
26.1. līdz 120 % no mēnešalgas, ja novērtējums ir A;
26.2. līdz 100 % no mēnešalgas, ja novērtējums ir B;
26.3. līdz 80 % no mēnešalgas, ja novērtējums ir C.
Finanšu ministrs E.Repše
Ministru kabineta
2009.gada 22.decembra
noteikumiem Nr.1651
Amatu saimes (apakšsaimes) |
Mēnešalgu grupas un atbilstošie līmeņi |
||||||||||||||||||
Nr. |
nosaukums |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 A |
13 |
14 A |
14 |
15 |
16 |
1 |
Administratīvā vadība |
I |
IIB |
IIA |
IVB |
IVC |
VA |
||||||||||||
III |
IVD |
VB |
|||||||||||||||||
IVA |
VI |
||||||||||||||||||
2 |
Apgāde (iepirkšana) |
I |
II |
III |
IV |
||||||||||||||
3 |
Apsaimniekošana |
I |
IIA |
IIB |
III |
||||||||||||||
4 |
Apsardze un uzraudzība |
IA |
IIA |
III |
IV |
V |
VI |
||||||||||||
IB |
IIB |
||||||||||||||||||
5.1 |
Ārstniecība: Ārstniecības pakalpojumi |
IA |
IIA |
III |
IVA |
V |
VI |
||||||||||||
IB |
IIB |
IVB |
|||||||||||||||||
IC |
|||||||||||||||||||
5.2 |
Ārstniecība: Aprūpe |
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
||||||||||||
5.3 |
Ārstniecība: Farmācija |
I |
II |
IIIA |
IVA |
IVB |
|||||||||||||
IIIB |
|||||||||||||||||||
6 |
Darba aizsardzība |
I |
II |
III |
|||||||||||||||
7 |
Diplomātiskā darbība |
I |
IIA |
IIIC |
IIIA |
IVA |
V |
VI |
|||||||||||
IIB |
IIIB |
IVB |
|||||||||||||||||
IVC |
|||||||||||||||||||
8 |
Dispečeru pakalpojumi |
I |
II |
III |
|||||||||||||||
9 |
Dokumentu rediģēšana |
IA |
IB |
II |
III |
IV |
|||||||||||||
10 |
Ekspertīze |
I |
II |
III |
IV |
V |
|||||||||||||
11.1 |
Finanšu administrēšana: Finanšu tirgi/ |
I |
II |
III |
IV |
||||||||||||||
11.2 |
Finanšu administrēšana: Kreditēšana |
I |
II |
III |
|||||||||||||||
11.3 |
Finanšu administrēšana: Riska vadība (finanšu riski) |
I |
II |
III |
|||||||||||||||
11.4 |
Finanšu administrēšana: Valsts budžeta norēķini |
IA |
IB |
IIA |
IIIB |
IIIA |
IVA |
V |
|||||||||||
IIB |
IVB |
||||||||||||||||||
12 |
Finanšu analīze un vadība |
I |
IIA |
IID |
IIIA |
IIIB |
IVB |
||||||||||||
IIB |
IIIC |
IVC |
|||||||||||||||||
IIC |
IVA |
||||||||||||||||||
13 |
Fiziskais un kvalificētais darbs |
IA |
IB |
III |
IV |
V |
|||||||||||||
II |
|||||||||||||||||||
14 |
Grāmatvedība |
I |
II |
IIIA |
IIIB |
IV |
VA |
||||||||||||
VB |
|||||||||||||||||||
15 |
Iekšējais audits |
I |
II |
III |
IV |
V |
|||||||||||||
16 |
Iestāžu drošība |
IA |
IIA |
IIB |
|||||||||||||||
IB |
|||||||||||||||||||
17 |
Iestāžu procedūras |
I |
II |
III |
|||||||||||||||
18.1 |
Informācijas apkopošana un analīze: Arhīvu pakalpojumi |
I |
II |
III |
IVA |
IVB |
|||||||||||||
18.2 |
Informācijas apkopošana un analīze: Bibliotēku pakalpojumi |
I |
II |
III |
IV |
V |
|||||||||||||
18.3 |
Informācijas apkopošana un analīze: Dokumentu pārvaldība |
I |
II |
III |
IV |
V |
|||||||||||||
18.4 |
Informācijas apkopošana un analīze: Fondu glabāšana |
I |
II |
III |
|||||||||||||||
18.5 |
Informācijas apkopošana un analīze: Muzeju pakalpojumi |
I |
II |
III |
IV |
V |
|||||||||||||
18.6 |
Informācijas apkopošana un analīze: Statistika |
IA |
IB |
II |
III |
IV |
V |
||||||||||||
19.1 |
Informācijas tehnoloģijas: Datorgrafika un WEB dizains |
I |
II |
||||||||||||||||
19.2 |
Informācijas tehnoloģijas: Datu atbalsts |
I |
II |
||||||||||||||||
19.3 |
Informācijas tehnoloģijas: Informācijas tehnoloģiju un informācijas sistēmas vadība |
I |
IIA |
III |
|||||||||||||||
IIB |
|||||||||||||||||||
19.4 |
Informācijas tehnoloģijas: Programmatūras attīstība |
I |
II |
III |
IV |
||||||||||||||
19.5 |
Informācijas tehnoloģijas: Sistēmu administrēšana un uzturēšana |
I |
II |
III |
IV |
||||||||||||||
20 |
Inženiertehniskie darbi |
I |
II |
III |
IV |
V |
|||||||||||||
21 |
Juridiskā analīze, izpildes kontrole un pakalpojumi |
I |
II |
IIIA |
IIIB |
IV |
VA |
VB |
VIA |
VIB |
VIC |
||||||||
VID |
|||||||||||||||||||
22.1 |
Jūras un gaisa transports: Transportlīdzekļu vadīšana |
I |
II |
III |
IV |
V |
|||||||||||||
22.2 |
Jūras un gaisa transports: Transportlīdzekļu tehniskā apkope |
I |
II |
III |
|||||||||||||||
23 |
Klientu apkalpošana |
I |
II |
III |
IV |
V |
|||||||||||||
24 |
Komunikācija un sabiedriskās attiecības |
I |
II |
III |
IV |
||||||||||||||
25 |
Konsultēšana |
I |
II |
III |
IV |
||||||||||||||
26.1 |
Kontrole un uzraudzība: Iestāžu un amatpersonu kontrole |
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
||||||||||||
26.2 |
Kontrole un uzraudzība: Muita un muitas kontrole |
I |
II |
III |
IV |
V |
|||||||||||||
26.3 |
Kontrole un uzraudzība: Privātpersonu kontrole |
I |
II |
III |
IV |
V |
VIA |
VIB |
|||||||||||
27 |
Kvalitātes vadība |
I |
II |
III |
|||||||||||||||
28.1 |
Noziedzības novēršana un apkarošana: Izmeklēšana |
I |
II |
III |
IV |
||||||||||||||
28.2 |
Noziedzības novēršana un apkarošana: Operatīvā darbība |
I |
II |
III |
IV |
V |
|||||||||||||
28.3 |
Noziedzības novēršana un apkarošana: Policija |
I |
II |
III |
IV |
V |
|||||||||||||
29.1 |
Pedagoģija: Akadēmiskā un profesionālā izglītošana |
I |
II |
III |
IV |
||||||||||||||
V |
|||||||||||||||||||
29.2 |
Pedagoģija: Izglītošana vispārējās, profesionālās, profesionālās ievirzes un interešu izglītības programmās |
I |
II |
III |
IV |
||||||||||||||
29.3 |
Pedagoģija: Pedagoģijas metodikas vadība |
IA |
II |
IIIA |
|||||||||||||||
IB |
IIIB |
||||||||||||||||||
29.4 |
Pedagoģija: Izglītības iestāžu vadība |
I |
IIA |
IIIA |
IV |
||||||||||||||
IIB |
IIIB |
||||||||||||||||||
30 |
Personāla vadība |
I |
II |
III |
IVA |
IVB |
IVC |
||||||||||||
31 |
Pētniecība |
I |
II |
III |
|||||||||||||||
32 |
Projektu vadība |
I |
IIA |
IIB |
IIIA |
IIIB |
IIIC |
||||||||||||
IIC |
|||||||||||||||||||
33 |
Radošie darbi |
I |
II |
III |
|||||||||||||||
34 |
Restaurācijas darbi |
I |
II |
III |
IVA |
IVB |
|||||||||||||
34.1 |
Risku vadība (darbības riski) |
I |
II |
III |
|||||||||||||||
35 |
Rīcībpolitikas ieviešana |
I |
II |
III |
IV |
V |
|||||||||||||
36 |
Rīcībpolitikas plānošana |
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
||||||||||||
37 |
Robežapsardzība un robežkontrole |
I |
II |
III |
IV |
V |
|||||||||||||
38 |
Sekretariāta funkcija |
I |
II |
III |
|||||||||||||||
39 |
Sociālais darbs |
I |
II |
III |
IV |
||||||||||||||
40 |
Starptautiskie sakari |
I |
II |
III |
|||||||||||||||
41 |
Transportlīdzekļa vadīšana |
I |
II |
III |
|||||||||||||||
42.1 |
Tulkošana: Tulkošana rakstos |
I |
II |
||||||||||||||||
42.2 |
Tulkošana: Tulkošana mutvārdos |
I |
II |
||||||||||||||||
43 |
Ugunsdzēsība un glābšana |
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
Ministru kabineta
2009.gada 22.decembra noteikumiem Nr.1651
(latos)
Mēnešalgu grupa |
Kvalifikācijas pakāpes |
|||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
min |
max |
min |
max |
min |
max |
min |
max |
min |
max |
min |
max |
|
16 |
1 419 |
1 669 |
1 458 |
1 715 |
||||||||
15 |
1 257 |
1 479 |
1 306 |
1 536 |
1 355 |
1 594 |
1 405 |
1 653 |
||||
14 |
1 040 |
1 301 |
1 082 |
1 393 |
1 118 |
1 491 |
1 159 |
1 591 |
||||
14A |
822 |
1 301 |
832 |
1 393 |
843 |
1 491 |
855 |
1 591 |
||||
13 |
762 |
952 |
819 |
1 024 |
880 |
1 100 |
900 |
1 179 |
931 |
1 261 |
979 |
1 347 |
13A |
463 |
952 |
479 |
1 024 |
500 |
1 100 |
525 |
1 179 |
550 |
1 261 |
605 |
1 347 |
12 |
654 |
817 |
685 |
880 |
706 |
945 |
719 |
1 013 |
730 |
1 083 |
778 |
1 157 |
11 |
515 |
686 |
526 |
739 |
538 |
793 |
576 |
849 |
624 |
910 |
672 |
971 |
10 |
467 |
583 |
502 |
628 |
516 |
675 |
540 |
722 |
568 |
772 |
630 |
825 |
9 |
394 |
493 |
421 |
531 |
448 |
571 |
475 |
611 |
502 |
655 |
528 |
698 |
8 |
347 |
433 |
373 |
466 |
401 |
502 |
430 |
538 |
455 |
575 |
480 |
614 |
7 |
298 |
372 |
321 |
401 |
345 |
431 |
369 |
461 |
385 |
494 |
400 |
527 |
6 |
264 |
330 |
284 |
355 |
305 |
382 |
327 |
409 |
350 |
438 |
374 |
467 |
5 |
236 |
285 |
245 |
306 |
263 |
329 |
282 |
353 |
302 |
378 |
323 |
403 |
4 |
219 |
251 |
230 |
270 |
241 |
291 |
253 |
312 |
266 |
334 |
279 |
358 |
3 |
197 |
225 |
207 |
242 |
217 |
258 |
228 |
271 |
239 |
286 |
251 |
302 |
2 |
184 |
187 |
194 |
201 |
200 |
217 |
207 |
234 |
215 |
252 |
226 |
266 |
1 |
180 |
180 |
182 |
185 |
184 |
189 |
186 |
194 |
190 |
205 |
200 |
218 |
Ministru kabineta
2009.gada 22.decembra noteikumiem Nr.1651
(latos)
Mēnešalgu grupa |
Kvalifikācijas pakāpes |
|||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
min |
max |
min |
max |
min |
max |
min |
max |
min |
max |
min |
max |
|
16 |
877 |
1 669 |
912 |
1 715 |
||||||||
15 |
657 |
1 479 |
683 |
1 536 |
710 |
1 594 |
738 |
1 653 |
||||
14 |
507 |
1 301 |
527 |
1 393 |
548 |
1 491 |
572 |
1 591 |
||||
13 |
335 |
952 |
345 |
1 024 |
370 |
1 100 |
411 |
1 179 |
440 |
1 261 |
484 |
1 347 |
12 |
281 |
817 |
289 |
880 |
313 |
945 |
348 |
1 013 |
377 |
1 083 |
406 |
1 157 |
11 |
232 |
686 |
244 |
739 |
271 |
793 |
297 |
849 |
327 |
910 |
355 |
971 |
10 |
223 |
583 |
232 |
628 |
241 |
675 |
253 |
722 |
276 |
772 |
303 |
825 |
9 |
212 |
493 |
221 |
531 |
230 |
571 |
239 |
611 |
251 |
655 |
262 |
698 |
8 |
203 |
433 |
211 |
466 |
220 |
502 |
228 |
538 |
237 |
575 |
249 |
614 |
7 |
193 |
372 |
201 |
401 |
209 |
431 |
217 |
461 |
226 |
494 |
235 |
527 |
6 |
190 |
330 |
195 |
355 |
203 |
382 |
212 |
409 |
220 |
438 |
228 |
467 |
5 |
188 |
285 |
192 |
306 |
200 |
329 |
208 |
353 |
217 |
378 |
225 |
403 |
4 |
186 |
251 |
188 |
270 |
195 |
291 |
202 |
312 |
210 |
334 |
218 |
358 |
3 |
184 |
225 |
186 |
242 |
190 |
258 |
197 |
271 |
203 |
286 |
211 |
302 |
2 |
182 |
187 |
184 |
201 |
186 |
217 |
191 |
234 |
197 |
252 |
205 |
266 |
1 |
180 |
180 |
182 |
185 |
184 |
189 |
186 |
194 |
190 |
205 |
200 |
218 |
Ministru kabineta
2009.gada 22.decembra noteikumiem Nr.1651
Nr. p.k. |
Darba izpilde |
Valsts dienestā nostrādātais laiks (gadi) |
||||
līdz 2 |
2–5 |
5–8 |
8–11 |
vairāk par 11 |
||
pakāpe |
||||||
1. |
E |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2. |
D |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
3. |
C |
2 |
3 |
3 |
4 |
4 |
4. |
B |
3 |
4 |
5 |
5 |
6 |
5. |
A |
4 |
5 |
6 |
6 |
6 |
Ministru kabineta
2009.gada 22.decembra noteikumiem Nr.1651
Nr.p.k. |
Speciālā dienesta pakāpe |
Piemaksas apmērs mēnesī (latos) |
1. |
Ģenerālis |
55 |
2. |
Pulkvedis |
45 |
3. |
Pulkvežleitnants |
40 |
4. |
Majors |
35 |
5. |
Kapteinis |
30 |
6. |
Virsleitnants |
25 |
7. |
Leitnants |
21 |
8. |
Virsnieka vietnieks |
14 |
9. |
Virsseržants |
11 |
10. |
Seržants |
8 |
11. |
Kaprālis |
5 |
12. |
Ierindnieks |
2 |
Ministru kabineta
2009.gada 22.decembra noteikumiem Nr.1651
Nr.p.k. |
Iestādes un amatu grupas |
1. |
Iestādēs un struktūrvienībās AIDS slimnieku ārstēšanai (diagnostikai) |
2. |
Iestādēs un struktūrvienībās lepras slimnieku, psihiski slimo, alkoholisma un narkomānijas slimnieku ārstēšanai, kurās ir paaugstināts risks veselībai |
3. |
Iestādēs un struktūrvienībās infekcijas un tuberkulozes slimnieku ārstēšanai, radioloģijas, rentgena un apdegumu ārstēšanas struktūrvienībās, kurās ir paaugstināts risks veselībai |
4. |
Ārstniecības iestādēs un struktūrvienībās, kuru darbiniekiem darba apstākļu specifikas dēļ ir tiesības uz piemaksu, ja ir divi vai vairāki paaugstināta riska faktori |
5. |
Ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās pieaugušām personām ar garīga rakstura traucējumiem un institūcijās invalīdiem ar redzes traucējumiem, kurās ir paaugstināts risks darbinieku (sociālā darba speciālistu, ārstniecības personu, sociālo pedagogu un aprūpētāju) drošībai vai veselībai |
6. |
Ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijās bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem un institūcijās bāreņiem un bez vecāku gādības palikušiem bērniem, kurās ir paaugstināts risks darbinieku (sociālā darba speciālistu, ārstniecības personu, sociālo pedagogu, pedagogu, aprūpētāju, audzinātāju un aukļu) drošībai vai veselībai |
7. |
Ieslodzījuma vietu pārvaldes iestāžu un Iekšlietu ministrijas padotībā esošo iestāžu struktūrvienību ārstniecības personām, kurām ir paaugstināts risks drošībai vai veselībai |
8. |
Ieslodzījuma vietu pārvaldes iestāžu medicīnas apakšvienību darbiniekiem, kurās ārstē tuberkulozes, alkoholisma, narkomānijas un infekcijas slimniekus |
9. |
Ieslodzījuma vietu pārvaldes iestāžu darbiniekiem, kuri strādā cietumos un audzināšanas iestādēs nepilngadīgajiem |
10. |
Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta ārstniecības un ārstniecības atbalsta personām, kuras strādā neatliekamās medicīniskās palīdzības brigādēs, kā arī anestezioloģijas, reanimatoloģijas un intensīvās terapijas nodaļu speciālistiem par darbu paaugstināta riska apstākļos proporcionāli izsaukumā pavadītajām stundām |
11. |
Speciālajās izglītības iestādēs (speciālajās klasēs un grupās), kas paredzētas izglītojamiem ar somatiskām slimībām, skoliozi, fiziskās un (vai) garīgās attīstības traucējumiem, dzirdes, redzes, valodas attīstības traucējumiem, psihoneiroloģiskajām slimībām, internātskolās bāreņiem un bez vecāku aizgādnības palikušajiem izglītojamiem – darbiniekiem, kuri strādā ar minētajiem skolēniem |
12. |
Darbiniekiem, kuri strādā sociālās korekcijas izglītības iestādēs ar skolēniem, kuri izdarījuši tādu nodarījumu vai pārkāpumu, par kuru likumā paredzēta kriminālatbildība vai administratīvā atbildība |
13. |
Ārstniecības iestādēs ar apsardzi un slēgtu režīmu psihiski slimu personu piespiedu ārstēšanai un personu tiespsihiatriskajai ekspertīzei: |
13.1. |
ārstniecības personām, psihologiem un klīniskajiem psihologiem, kuri veic piespiedu ārstēšanu |
13.2. |
ārstniecības personām, psihologiem un klīniskajiem psihologiem, kuri veic tiespsihiatrisko un tiesu medicīnisko ekspertīzi |
13.3. |
rehabilitācijas speciālistiem |
14. |
Neatliekamās medicīniskās palīdzības un citu operatīvo transportlīdzekļu vadītājiem par bīstamiem darba apstākļiem |
15. |
Veterinārajās iestādēs par darbu, kas saistīts ar leikozes, brucelozes, tuberkulozes un sevišķi bīstamu slimību (piemēram, Sibīrijas mēra, mutes un nagu sērgas, trakumsērgas) ārstēšanu, kā arī ar radioloģiju, rentgenoloģiju un dezinfekciju saistītu darbu un citiem veselībai bīstamiem darbiem vai smagiem darba apstākļiem |
16. |
Valsts tiesu medicīnas ekspertīzes centra darbiniekiem, kuru darbs saistīts ar tiesu medicīnisko ekspertīžu veikšanu |
17. |
Par darbu paaugstinātas bīstamības un veselībai kaitīgos apstākļos ugunsgrēku dzēšanas un avārijas darbos, glābšanas darbu vadībā, kā arī par tiešu piedalīšanos minētajos darbos |
18. |
Autotransporta inspekcijas amatpersonām (darbiniekiem) par darbu paaugstinātas bīstamības un veselībai kaitīgos apstākļos, kas saistīts ar autopārvadājumu kontroli uz ceļa, pārkāpumu konstatēšanu, kā arī pārkāpēju sodīšanu |
19. |
Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonām (darbiniekiem): |
19.1. |
par dienestu, kas tieši saistīts ar noziedzīgu nodarījumu atklāšanu un novēršanu valsts nodokļu, nodevu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu jomā |
19.2. |
par darbu, kas tieši saistīts ar Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonu (darbinieku) apsardzi sakarā ar viņu veicamajiem pienākumiem, kā arī citu objektu apsardzi |
19.3. |
par dienestu, kas tieši saistīts ar muitas robežas kontroli |
19.4. |
par dienestu, kas tieši saistīts ar normatīvo aktu pārkāpumu atklāšanu, novēršanu un Valsts ieņēmumu dienesta uzdevumu īstenošanu valsts nodokļu, nodevu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu jomā |
20. |
Valsts probācijas dienesta amatpersonām (darbiniekiem): |
20.1. |
par sociālās uzvedības korekcijas pasākumu īstenošanu soda izciešanas vietās, par postpenitenciārās palīdzības sniegšanu personām brīvības atņemšanas iestādēs, personām, kuras atbrīvotas no brīvības atņemšanas iestādēm, un personām, kuras atrodas sociālās rehabilitācijas centros, par notiesāto apmeklējumu brīvības atņemšanas iestādē |
20.2. |
par nosacīti notiesāto personu, pirms termiņa no soda atbrīvoto personu, kā arī to personu uzraudzību, pret kurām izbeigts kriminālprocess, tās nosacīti atbrīvojot no kriminālatbildības, un probācijas programmu īstenošanu |
20.3. |
par kriminālsoda – piespiedu darbs – izpildes organizēšanu un vadīšanu |
20.4. |
par audzinoša rakstura piespiedu līdzekļa – sabiedriskais darbs – izpildes organizēšanu |
21. |
Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja amatpersonām (darbiniekiem): |
21.1. |
par darbu, kas tieši saistīts ar noziedzīgu nodarījumu atklāšanu, izmeklēšanu un novēršanu, darbībām ar valsts noslēpumu objektiem, ja tie saistīti ar korupcijas apkarošanu, kā arī politisko organizāciju (partiju) un to apvienību finansēšanas noteikumu pārkāpumiem |
21.2. |
par darbu, kas tieši saistīts ar normatīvo aktu pārkāpumu atklāšanu, novēršanu un Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja uzdevumu īstenošanu korupcijas novēršanā un apkarošanā, kā arī politisko organizāciju (partiju) un to apvienību finansēšanas noteikumu izpildes kontrolē |