• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Zemkopības ministrija: Par mūsdienīgu zemkopības nozares pakalpojumu pārvaldību. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 19.01.2010., Nr. 9 https://www.vestnesis.lv/ta/id/203834

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Sveicot pasākuma "Gada balva medicīnā 2009" dalībniekus

Vēl šajā numurā

19.01.2010., Nr. 9

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Zemkopības ministrija: Par mūsdienīgu zemkopības nozares pakalpojumu pārvaldību

Zemkopības ministrija (ZM) ir sākusi darbu pie ministrijas un tās sešu padotības iestāžu darba funkcionālās modernizēšanas, lai radītu efektīvu un mūsdienīgi koordinētu zemkopības nozares pakalpojumu pārvaldes modeli, kas tuvāko divu gadu laikā būtiski atvieglos lauku uzņēmēju apkalpošanu. Pirmie rezultāti būs redzami jau 2010.gada beigās, bet pēc visa projekta pabeigšanas 2013.gadā birokrātiskie šķēršļi būs samazināti par aptuveni 25%, kā arī lauku uzņēmējiem vairs nevajadzēs doties uz vairākām iestādēm, lai saņemtu nepieciešamās izziņas un pakalpojumus no ZM un tās padotības iestādēm.

ZM jau 2007.gadā sāka izpētes darbus, lai sagatavotu mūsdienīgu, uz klientiem – lauku uzņēmējiem – vērstu pakalpojumu un klientu apkalpošanas koncepciju, kas attiektos gan uz ZM, gan uz tās padotības iestādēm, tādējādi apkalpošanu tuvinot tādam pakalpojumu un to saņemšanas līmenim, kādu lauku uzņēmēji ir pieraduši saņemt privātā sektora uzņēmumos.

Šobrīd starp ZM padotības iestādēm nav pietiekami attīstīta savstarpējā informācijas apmaiņa elektroniskā formā, IT atbalsta līmenis pakalpojumu sniegšanas plānošanai un pārraudzībai katrā iestādē ir veidots pēc dažādiem principiem u.tml. Izpētes procesā tika konstatētas vairākas jomas, kurās ZM jārod jauna pieeja, lai pakalpojumu izstrādes, koordinēšanas, klientu apkalpošanas un izmaksu ziņā tuvinātos privātā sektora darbības principiem.

Efektīvas un mūsdienīgi koordinētas zemkopības nozares pakalpojuma pārvaldībai jāmodernizē: 1) klientu apkalpošanas un pakalpojumu sniegšanas sistēma; 2) pakalpojumu pārvaldības sistēma; 3) IT atbalsta nodrošināšanas sistēma; 4) informāciju komunikācijas tehnoloģiju (IKT) risinājumi un infrastruktūra.

Jāatzīmē, ka uz klientu orientētas pakalpojumu sistēmas izveides koncepcijas nepieciešamību 2008.gada 19.februārī noteica arī Ministru kabinets, bet 2009.gada sākumā ZM sagatavotā koncepcija ir apstiprināta MK, tādējādi apstiprinot ZM centienus veikt funkcionālu ministrijas un tās padotības iestāžu pakalpojumu un to sniegšanas modernizēšanu.

Koncepcija paredz pakalpojumu un klientu apkalpošanas sistēmas pilnīgu modernizēšanu līdz 2013.gadam, kas nozīmē, ka lauku uzņēmējiem nevajadzēs doties uz vairākām iestādēm, lai saņemtu nepieciešamās izziņas un pakalpojumus. To visu varēs izdarīt vienas pieturas aģentūrā vai arī internetā, jo modernizācijas ietvaros tiks izstrādāti arī 29 jauni e-pakalpojumi. Tādējādi lauku uzņēmēji būtiski ieekonomēs laiku un naudu.

MK atbalstītā risinājuma pamatā ir koordinētas pakalpojumu sistēmas ieviešana, pārskatot ZM un tās padotības iestāžu sniegtos pakalpojumus, uzlabojot to sniegšanas procesu un izveidojot atbilstošu pakalpojumu sniegšanas IT atbalsta sistēmu.

Aizvadītajos divos gados ZM ir strādājusi ne tikai pie klientu apkalpošanas modernizēšanai un ministrijas darba efektivitātes paaugstināšanai nepieciešamās koncepcijas izstrādes, bet šo mērķu sasniegšanai ir sekmīgi piesaistījusi ERAF līdzekļus, kas paredzēti konkrētiem mērķiem. Tādējādi līdz 2013.gadam ar ERAF atbalstu ZM īstenos divus projektus “Zemkopības ministrijas un tās padotībā esošo iestāžu uz klientu orientētas pakalpojumu sistēmas izveide” un “Zemkopības ministrijas un tās padotībā esošo iestāžu vienotas informācijas telpas izveide”. Turklāt, lai taupītu laiku, finanšu līdzekļus un ātrāk sasniegtu vēlamos rezultātus, ZM ir atradusi risinājumu, kā vienlaikus realizēt abus projektus.

Par ZM un tās padotības iestāžu funkcionālās modernizācijas abu ERAF atbalstīto projektu ieviešanas konsultantiem iepirkuma rezultātā tika izvēlēta pretendentu apvienība, kuras sastāvā ir divi lielākie un pieredzes bagātākie IKT konsultāciju uzņēmumi “AA projekts” un “Corporate Solutions”, kas kā apakšuzņēmējus piesaistījuši “PriceWaterhouseCoopers” un “Ernst and Young Baltic”.

Zemkopības ministrijas Preses un sabiedrisko attiecību nodaļa

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!