• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2010. gada 19. janvāra noteikumi Nr. 57 "Noteikumi par kuģu pretapaugšanas sistēmu izmantošanu". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 22.01.2010., Nr. 12 https://www.vestnesis.lv/ta/id/204019

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.58

Grozījumi Ministru kabineta 2008.gada 26.maija noteikumos Nr.363 "Noteikumi par vienoto ekonomiskās informācijas klasifikācijas sistēmu un tās ieviešanas un lietošanas kārtību"

Vēl šajā numurā

22.01.2010., Nr. 12

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 57

Pieņemts: 19.01.2010.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).
Ministru kabineta noteikumi Nr.57

Rīgā 2010.gada 19.janvārī (prot. Nr.4 34.§)
Noteikumi par kuģu pretapaugšanas sistēmu izmantošanu
Izdoti saskaņā ar Jūrlietu pārvaldes un jūras drošības likuma 11.panta ceturto daļu,
12.panta trešās daļas 1. un 2.punktu, 15.panta trešo daļu un 17.panta ceturto daļu
I. Vispārīgie jautājumi
1. Noteikumi nosaka:

1.1. prasības pretapaugšanas sistēmām, ko izmanto Latvijas kuģiem, kuģu karoga valsts uzraudzības īstenošanas kārtību attiecībā uz Latvijas kuģu pārbaudēm saistībā ar Latvijas kuģiem izmantotajām pretapaugšanas sistēmām, ostas valsts kontroles kārtību pretapaugšanas sistēmām, ko izmanto ārvalstu kuģiem, kas ienāk Latvijas ostās, kā arī izsniedzamajiem sertifikātiem un deklarācijām;

1.2. valsts akciju sabiedrības "Latvijas Jūras administrācija" Kuģošanas drošības inspekcijas (turpmāk – inspekcija) kuģu un ostu kontroles inspektoru (turpmāk – inspektors) funkcijas un tiesības, veicot Latvijas kuģu pārbaudes un ostas valsts kontroles inspekcijas ārvalstu kuģiem, kas ienāk Latvijas ostās, attiecībā uz pretapaugšanas sistēmu izmantošanu.
2. Šie noteikumi neattiecas uz valsts dienestu kuģiem.
II. Prasības kuģu pretapaugšanas sistēmām, ko izmanto Latvijas kuģiem
3. Ja uz Latvijas kuģa izmanto pretapaugšanas sistēmu, tā atbilst 2001.gada Starptautiskās konvencijas par kuģu kaitīgo pretapaugšanas sistēmu kontroli (turpmāk – AFS konvencija) un Eiropas Parlamenta un Padomes 2003.gada 14.aprīļa Regulas (EK) Nr.782/2003 par aizliegumu attiecībā uz alvorganiskajiem savienojumiem uz kuģiem (turpmāk – Padomes Regula Nr.782/2003) prasībām.
4. Veicot ikgadējās kuģu karoga valsts pārbaudes uz Latvijas kuģiem, inspekcija pārbauda pretapaugšanas sistēmas atbilstību AFS konvencijas un Padomes Regulas Nr.782/2003 prasībām.
5. Uz Latvijas kuģiem, kuru bruto tilpība ir 400 un lielāka un kuri veic starptautiskus reisus, ir starptautiskais pretapaugšanas sistēmas sertifikāts. Sertifikātam pievienots pretapaugšanas sistēmas apraksts, ko izsniedz atzīta organizācija saskaņā ar AFS konvencijas 4.pielikuma 1.papildinājuma un Padomes Regulas Nr.782/2003 2.pielikuma prasībām.
6. Uz Latvijas kuģiem, kuru bruto tilpība ir 400 un lielāka un kuri neveic starptautiskus reisus, ir starptautiskais pretapaugšanas sistēmas sertifikāts. Sertifikātam pievienots pretapaugšanas sistēmas apraksts, ko pēc kuģa īpašnieka izvēles izsniedz atzīta organizācija vai inspekcija saskaņā ar Padomes Regulas Nr.782/2003 2.pielikuma prasībām.
7. Latvijas kuģiem, kuru bruto tilpība ir mazāka par 400, informāciju par kuģa pretapaugšanas sistēmas atbilstību AFS konvencijas un Padomes Regulas Nr.782/2003 prasībām inspekcija ieraksta normatīvajos aktos par kuģošanas drošību noteiktajā kārtībā izsniegtās kuģošanas spējas apliecības pielikumā.
8. Lai izdarītu ierakstu kuģošanas spējas apliecības pielikumā par kuģa pretapaugšanas sistēmas atbilstību AFS konvencijas un Padomes Regulas Nr.782/2003 prasībām, kuģa īpašnieks iesniedz inspekcijā dokumentus par kuģim izmantoto pārklājumu. Dokumentos ir šāda informācija:

8.1. pretapaugšanas sistēmas ražotāja nosaukums un ieraksts ar apliecinājumu par pretapaugšanas sistēmas atbilstību AFS konvencijas un Padomes Regulas Nr.782/2003 prasībām;

8.2. pretapaugšanas sistēmas nosaukums un krāsa;

8.3. aktīvo sastāvdaļu nosaukums un Ķīmiskā informatīvā dienesta reģistra numurs (CAS numurs);

8.4. aizsargpārklājuma (ja tāds ir lietots) veids;

8.5. uzklātā aizsargpārklājuma (ja tāds ir lietots) nosaukums un krāsa.
9. Uz Latvijas kuģiem, kuru korpusa garums ir 24 metri un vairāk un kuru bruto tilpība ir mazāka par 400, neatkarīgi no to kuģošanas rajona ir pretapaugšanas sistēmas deklarācija, ko izsniedzis kuģa īpašnieks atbilstoši AFS konvencijas 4.pielikuma 1.papildinājuma un Padomes Regulas Nr.782/2003 3.pielikuma prasībām.
III. Ostas valsts kontrole attiecībā uz kuģu pretapaugšanas sistēmām
10. Ostas valsts kontroli par pretapaugšanas sistēmas atbilstību AFS konvencijas un Padomes Regulas Nr.782/2003 prasībām uz ārvalstu kuģiem, kas ienāk Latvijas ostās, veic inspekcija atbilstoši Parīzes memoranda 1.pielikumam "Ostas valsts kontroles procedūras".
11. Starptautiskā pretapaugšanas sistēmas sertifikāta, pretapaugšanas sistēmas apraksta vai pretapaugšanas sistēmas deklarācijas (turpmāk – pretapaugšanas sistēmas dokumentācija) pārbaude ārvalstu kuģiem, kas ienāk Latvijas ostās, notiek regulāro ostas valsts kontroles inspekciju laikā. Regulārās ostas valsts kontroles inspekcijas veic saskaņā ar normatīvajiem aktiem par ostas valsts kontroles kārtību.
12. Ja ostas valsts kontroles inspekcijas laikā rodas šaubas par kuģa pretapaugšanas sistēmas atbilstību AFS konvencijas un Padomes Regulas Nr.782/2003 prasībām, uz kuģa veic detalizētu inspekciju, pārbaudot ar pretapaugšanas sistēmu saistīto papildu informāciju, un, ja nepieciešams, pieprasa veikt izmantotās pretapaugšanas sistēmas paraugu analīzi.
IV. Pretapaugšanas sistēmas apskate un paraugu ņemšana
13. Pieprasījumu kuģa pretapaugšanas sistēmas apskatei un apstiprināšanai kuģiem (turpmāk – pieprasījums), kuri minēti šo noteikumu 6. un 7.punktā, kuģa īpašnieks iesniedz inspekcijā, norādot šādus kuģa datus:

13.1. kuģa vārds;

13.2. Starptautiskās jūras organizācijas (IMO) identifikācijas numurs;

13.3. pieraksta osta;

13.4. bruto tilpība;

13.5. pazīšanas signāls.
14. Pieprasījumam pievieno pretapaugšanas sistēmas ražotāja apstiprinātu pavaddokumentu, kā arī citu informāciju, kas apstiprina sistēmas atbilstību AFS konvencijas un Padomes Regulas Nr.782/2003 prasībām.
15. Kuģa apskates un sertificēšanas laikā pirms pretapaugšanas sistēmas uzklāšanas kuģa korpusam inspektors pārbauda tās atbilstību AFS konvencijas un Padomes Regulas Nr.782/2003 prasībām, kā arī pieprasījumā norādītās informācijas patiesumu. Apskates laikā:

15.1. identificē pretapaugšanas produktus un veic to atbilstības pārbaudi pieprasījumā norādītajai informācijai;

15.2. ņem pretapaugšanas sistēmas paraugus.
16. Kuģim uzklātās pretapaugšanas sistēmas noņemšanu pārbauda inspekcijas vai atzītas organizācijas inspektori.
17. Pirms aizsargpārklājuma uzklāšanas kuģim inspektori pārbauda aizsargpārklājuma nosaukumu, veidu, krāsu un atbilstību AFS konvencijas un Padomes Regulas Nr.782/2003 prasībām, kā arī pārbauda, vai minētā informācija ir norādīta iesniegtajā pieprasījumā.
18. Ja rodas šaubas par kuģa pretapaugšanas sistēmas atbilstību AFS konvencijas un Regulas Nr.782/2003 prasībām, veic pretapaugšanas sistēmas paraugu analīzi.
19. Šo noteikumu 12. un 18.punktā minēto paraugu analīzi pēc inspekcijas pieteikuma veic testēšanas un kalibrēšanas laboratorijas, ko akreditējusi sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Standartizācijas, akreditācijas un metroloģijas centrs" atbilstoši standartam LVS EN ISO/IEC 17025:2005/AC:2008 L "Testēšanas un kalibrēšanas laboratoriju kompetences vispārīgās prasības". Paraugu ņemšana un analīze notiek saskaņā ar AFS konvencijas un Padomes Regulas Nr.782/2003 prasībām.
20. Ja pretapaugšanas sistēmas paraugu analīzes rezultāti norāda uz neatbilstību AFS konvencijas un Padomes Regulas Nr.782/2003 prasībām, pretapaugšanas sistēmu pilnībā nomaina vai pārklāj ar aizsargpārklājumu. Pretējā gadījumā kuģa ekspluatācija tiek aizliegta.
V. Pretapaugšanas sistēmas sertifikātu vai deklarāciju izsniegšana
21. Ja kuģa pretapaugšanas sistēmas apskatē konstatēta tās atbilstība AFS konvencijas un Padomes Regulas Nr.782/2003 prasībām, kuģim, ņemot vērā tā bruto tilpību un garumu, inspekcija izsniedz pretapaugšanas sistēmas dokumentāciju.
22. Saskaņā ar šo noteikumu 21.punktu izsniegtā kuģa pretapaugšanas sistēmas dokumentācija zaudē spēku:

22.1. ja kuģim ir nomainīta pretapaugšanas sistēma, bet esošajā dokumentācijā tas nav norādīts;

22.2. ja kuģis tiek pārreģistrēts no citas karoga valsts reģistra Latvijas Kuģu reģistrā.
23. Jaunu kuģa pretapaugšanas sistēmas dokumentāciju inspekcija izsniedz tikai tad, ja atzīta organizācija vai inspekcija veikusi kuģa pretapaugšanas sistēmas apskati un konstatējusi tās atbilstību AFS konvencijas un Padomes Regulas Nr.782/2003 prasībām.
24. Kuģim, kurš Latvijas Kuģu reģistrā pārreģistrēts no citas karoga valsts reģistra, jaunas kuģa pretapaugšanas sistēmas dokumentācijas izsniegšanai par pamatu var būt šīs valsts attiecīgās institūcijas vai atzītas organizācijas izdots spēkā esošs Starptautiskais pretapaugšanas sistēmas sertifikāts, ja tas atbilst AFS konvencijas 4.pielikuma 1.papildinājuma un Padomes Regulas Nr.782/2003 2.pielikuma prasībām.
VI. Pretapaugšanas sistēmas uzklāšana un atkritumu kontrole
25. Komersants, kas veic pretapaugšanas sistēmu uzklāšanu kuģim, izmanto tikai AFS konvencijas un Padomes Regulas Nr.782/2003 prasībām atbilstošus materiālus.
26. Visas darbības ar atkritumiem, kas rodas, noņemot vecās pretapaugšanas sistēmas, veic saskaņā ar AFS konvencijas 5.panta prasībām.
Ministru prezidents V.Dombrovskis

Satiksmes ministrs K.Gerhards

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!